0/5 - (0امتیاز)
09 آذر 1397 ساعت :04:07 2442

منطقه فاتح استانبول(قسمت دوم)

در این مقاله لیست کارهایی را که می‌توانید در منطقه فاتح استانبول انجام دهید را معرفی می‌کنیم.

در قسمت اول  مقاله منطقه فاتح استانبول در مورد تاریخچه و معماری این منطقه نوشتیم. در ادامه به کارهایی که در این منطقه می‌توانید انجام دهید، خواهیم پرداخت.

چنانچه مایل هستید با سایر جذابیت‌های این شهر آشنا شوید، می‌توانید با بازدید از صفحات  جاذبه‌های گردشگری استانبول، سفرنامه استانبول و راهنمای سفر استانبول سفری در قالب کلمات و تصاویر به دل استانبول زیبا داشته باشید.

بازار مصری‌ها

در محله‌ی امینونو بازاری وجود دارد که  در همان لحظه ورود حس و حالی شرقی را در شما زنده می‌کند. در بازار مصری‌های می‌توانید انواع ادویه‌های رنگارنگ، سبزی‌های خشک و معطر، میوه‌ها، مربا، آجیل، قهوه و خوراکی‌های ترکی را بیابید. همچنین در فروشگاه‌های غرب آن انواع خوراکی‌های منطقه آناتولی (بخش آسیایی استانبول) به فروش می‌رسند.

به محله فِنِر بروید

محله فِنِر شباهت بسیاری با محله بالات استانبول دارد و اغلب مردم آن را اشتباه می‌گیرند. این محله منطقه‌ای یونانی نشین است که به فاناریونس هم شهرت دارد. جاده‌های باریک شیب دار با خانه‌های رنگارنگ به همراه مردم محلی که در گوشه و کنار کوچه‌ها به چشم می‌خورند و در حال گذران زندگی هستند، فضای دلنشین و صمیمی را خلق کرده است و به هر سمتی که بنگرید کادری جذاب برای عکاسی می‌یابید. همچنین کلیسای مسیحی اسقف اعظم و کلیسای سنت جورج یکی از مراکز اصلی مسیحیت در استانبول به حساب می‌آیند و دارای معماری جذابی هستند.

خودتان را به ساماتیا برسانید

منطقه فاتح استانبول

ساماتیا محله‌ای تاریخی است که امروزه از آن با نام مصطفی پاشا یاد می‌شود و نقشه‌های آفلاین و آنلاین به این نام ثبت شده است. این محله شباهت بسیاری از نظر معماری با محله فِنِر دارد و آنقدر جذاب است که در بسیاری از سکانس‌های فیلم‌های محبوب ترکی دیده می‌شود. محله ساماتیا به عنوان قطب چند فرهنگی استانبول شناخته می‌شود و اقوام ترک، یونانی، ارمنی و یهودی با صلح و آرامش در کنار هم زندگی می‌کنند. کلیساهای متعدد، صومعه‌های باستانی، عبادتگاه‌های مختلف، بازار ماهی فروش‌ها و خانه‌های چوبی و سنتی ارمنیان هر ساله تعداد زیادی گردشگر را به سوی خود می‌کشانند.

رستوران‌های محله فاتح

منطقه فاتح استانبول

پس از به پایان رسیدن گشت و گذار  در این محله می‌توانید به رستوان‌ها آن بروید و انواع غذاهای دریایی را نوش جان کنید. همچنین رستوران معروفی در پشت بام هفته تپه وجود دارد که دارای چشم انداز زیبایی از منطقه زیبای سلطان احمد و غروب زیبای استانبول است.

مراسم سماع دراویش

در مرکز فرهنگی حاجی پاشا که سابقا حمامی سنتی بوده و اکنون تغییر کاربری داده شده است، می‌توانید هر روز عصر مراسم رقص سماع دراویش را مشاهده کنید. هر چند که این مراسم رنگ و بوی خودنمایی به خود گرفته و از فرم اصلی خود دور شده است، اما بازم هم دیدن آن در فضایی بازسازی شده خالی از لطف نیست.

موزه زباله‌ها

در گوشه‌ای دیگر از این محله می‌توانید به بازدید موزه زباله‌ها بروید، جایی که در آن با جمع آوری زباله‌های مانند فیلتر سیگار، قوطی نوشابه و کاغذ مچاله شده و خلق آثاری سعی در نشان دادن پیامدهای مخرب ناشی از این پدیده شهری دارند.

به دیدار منطقه سلطان احمد بروید

منطقه سلطان احمد در نزدیکی این محله فاتح واقع شده است و شما می‌توانید هر لحظه که از گشت و گذار در این محله خسته شدید، خودتان را به محله تاریخی سلطان احمد برسانید و آنجا از اماکنی نظیر مسجد آبی و ایاصوفیه و سایر بناهای تاریخی دیدن نمایید.

اگر تصمیم گرفته‌اید که به استانبول سفر کنید، می‌توانید با مراجعه به صفحه  تور استانبول در سایت توریاب تورهای مختلف را با هم مقایسه و با خیال راحت برای سفر خود برنامه ریزی کنید.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران