4.5/5 - (1امتیاز)
21 مرداد 1400 ساعت :10:18 2710

عشق ترک ها به انار

انار یا به زبان ترکی «نار» به عنوان یک غذای فوق العاده شناخته می شود. آنها سرشار از آنتی اکسیدان هستند و دارای خواص دارویی بسیاری هستند.

انار در طول تاریخ برای افزایش سلامت و تندرستی خورده شده است و در تور ترکیه آنقدر دوست داشته شده اند که باورهای زیادی پیرامون آن وجود دارد.

ترک ها عاشق انار هستند

ترکها عاشق نمادها هستند ، آنها همچنین عاشق خرافات ، اسطوره ها و طرحهای با معنی هستند. شاید مشهورترین نماد ترکی ، طلسم آبی جذاب یا "nazar boncugu" باشد که گفته می شود چشم بد را دور می کند و خوش شانسی می آورد. اینها را می توان در سراسر ترکیه یافت و یک سوغات محبوب مسافران تور ارزان استانبول است.

به همین ترتیب ، انارها (POMEGRANATES) در ترکیه اهمیت نمادین دارند. سفری به اطراف بازار بزرگ استانبول داشته باشید و از دست دادن انار سفالی و سرامیک یا خرده چوب هایی با طرح انار سخت است - حتی می توانید جواهرات طلا و نقره به شکل این میوه محبوب خریداری کنید.

در ترکیه و بسیاری از کشورهای جاده ابریشم ، انار فروتن بیشتر از یک میوه دیده می شود - این نماد باروری ، فراوانی ، رفاه و سلامتی است. انارها روی زمین خرد می شوند یا آبمیوه ای که در عروسی به مهمانان داده می شود تا برای تازه عروس ها آرزوی سلامتی کنند. این میوه در 31 دسامبر برای استقبال در سال جدید بر روی درب منازل پرتاب می شود و آب انار تازه اغلب پس از عقد قرارداد تجاری جدید ، هنگام تولد نوزاد ، یا به سادگی نمادی از شروع جدید ، نوشیده می شود.

عشق ترک ها به انار

درباره انار(nar) در ترکیه

منشاء انار از ایران است ، اما در سراسر ترکیه نیز رشد می کند. آنها میوه ای جذاب با ظاهر قرمز متمایز و شکل پیاز مانند هستند. فقط دانه های مرکزی ، یا "arils" ، خوراکی هستند. غالباً خواهید دید که ترکها با خلال دندان دانه ها را آزاد کرده و میوه ها را در بالکن و تراس های خود می زنند. این کار بسیار وقت گیر است. متخصصان واقعی می دانند که بهترین راه برای آزاد کردن ریشه ها این است که میوه ها را به نصف بریزید و پوست سفت را با حرکت رو به پایین روی یک کاسه بزرگ بکوبید - بسیار راحت تر و موثرتر.

هر پاییز ، وقتی انارها در بهترین حالت خود هستند ، غرفه هایی را در سراسر ترکیه می بینید که آب میوه های تازه را در بازارها و گوشه خیابان ها می فروشند. انار در سراسر ترکیه ، به ویژه در مناطق ساحلی اطراف دریای اژه و مدیترانه و اقامتگاه های توریستی مانند دالیان و سیده کاشته می شود. بسیاری از املاک در ترکیه بوته های انار در باغ خود دارند ، ترک ها معتقدند برداشت محصول برای خانواده آنها شانس خواهد آورد. انار همچنین در بسیاری از غذاهای ترکی گنجانده شده است. مغزها اغلب در سالاد یافت می شوند و از ملاس انار شیرین و محبوب (شربت) به طور گسترده ای توسط سرآشپزها برای ترشی و مزه دار کردن گوشت استفاده می شود یا در سس ها استفاده می شود. اگر احساس گرسنگی می کنید و بعد از یک میان وعده ، کمی سس انار به عنوان ترکی شما عادی است.- عدس گیاهی خوشمزه در نان مسطح با لیمو و جعفری پیچیده شده است. نوشیدن شربت نار با کباب بره شما نیز طعم را به سطح کاملاً جدیدی می رساند!

فواید انار برای سلامتی

فواید انار برای سلامتی

هرچه بیشتر درباره انار تحقیق کنید ، بیشتر متوجه می شوید که چرا همه ما باید آب آن را بخوریم یا بنوشیم. انار به دلیل فواید سلامتی خود شناخته شده است. ریشه های قرمز روشن پر از فیبر و مواد مغذی و منبع عالی ویتامین C و K است. اما ، اصلی ترین فواید سلامتی برای خوردن انار ، پلی فنول های آنها است - آنتی اکسیدان های قوی که می توانند به آرتریت کمک کرده و کلسترول بد LDL را حفظ کنند. تحت کنترل ، به هضم غذا کمک کرده و به مبارزه با بیماری های قلبی و سرطان کمک می کند. انار دارای یک بوی قوی است - حتی اعتقاد بر این است که یک لیوان روزانه آب انار می تواند عمر شما را افزایش داده و شما را جوان نگه دارد! 

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران