5/5 - (1امتیاز)
17 مرداد 1400 ساعت :20:29 2081

زندگی در استانبول در سال 2021

هر خارجی که در استانبول زندگی می کند از تنوع پر جنب و جوش آن لذت می برد.

روندهای سنتی ترکی و مدرن ترکیبی از جذابیت گردشگران قدیمی از سراسر جهان است. از مکانهای دیدنی قدیمی عثمانی گرفته تا آسمان خراش های مدرن که دارای چشم اندازهای شهری هستند ، همچنین هرگز جایی برای زندگی کم نخواهید داشت. نشستن در دو قاره اروپایی و آسیایی ؛ دو قطب راه شهرت بین المللی را هدایت می کنند.

اولین ، سلطان احمد در منطقه فاتیح ، به عنوان شهر قدیمی شناخته می شود و مرکز حاکمیت سابق سلاطین عثمانی است. این مرکز گردشگری محل دیدنی های مشهوری مانند مسجد آبی ، ایاصوفیه ، هیپودروم ، موزه باستان شناسی ، آب انبار باسیلیکا و کاخ توپکاپی است. بسیاری از مسافران برای تور استانبول 7 شب و8 روز دیدنی وارد می شوند و این شهر را به مقصد اصلی گردشگری تور ترکیه تبدیل می کند.

در همین حال ، با گذر از شاخ طلایی ، از محله گالاتا ، سرانجام به قسمت جدید شهر از جمله میدان تکسیم می رسیم که در منطقه جهانی بیوگلو واقع شده است و با وجود هزینه های بالای زندگی در مقایسه با بقیه استانبول این جایی است که همه چیز در منزل شماست ، از جمله نسل بعدی فرهنگ ترکیه ، از طریق یک شب زنده دار در شب ، کافه های خوب ، غذاهای متنوع بین المللی و ترکی و حتی مغازه ها برای خالی کردن حساب بانکی شما. با این حال ، مکان های بیشتری برای زندگی وجود دارد ، و ما بعداً در مورد آنها بحث می کنیم ، اما مانند سایر شهرهای بزرگ ، آن 100٪ آرمان شهر نیست. تازه واردانی که در فکر انجام حرکتی هستند باید ابتدا تحقیقات خود را قبل از انتخاب آفرهای تور استانبول انجام دهند.

دلایل زندگی در استانبول:

دلایل زندگی در استانبول:

1: متوسط ​​هزینه زندگی در مقایسه با سایر شهرها و کشورها ارزان تر است. استانبول مقرون به صرفه بودن خود را در هزینه خدمات و مواد غذایی اثبات می کند.

2: استانبول یک پناهگاه آشپزی است که در آن همه غذاهای سراسر جهان قابل خوردن هستند. از آسیایی گرفته تا هندی ، تا غذاهای خوب ، غذاهای خیابانی و غذاهای لذیذ پنج ستاره ، مانند این است که طعم و مزه خود را در یک سفر جهانی بردارید.

3: استانبول میلیون ها دلار در شبکه حمل و نقل عمومی خود سرمایه گذاری کرده است ، از خطوط مترو گرفته تا کشتی ها و اتوبوس ها در حومه شهر. برای حمایت از آن ، آنها همچنین روی پل ها و بزرگراه ها سرمایه گذاری کرده اند. همه اینها رفت و آمد بدون ماشین را در تور استانبول 4 شب و5 روز آسان می کند.

4: با نگاهی به اطراف استانبول ، همیشه می توان کاری انجام داد ، خواه پشت سر گذاشتن مراحل امپراتوری عثمانی در روزهای قسطنطنیه با بازدید از کاخ هایی مانند دولما باغچه یا سفر یک روزه به شبه جزیره گالیپولی. جاذبه های گردشگری مانند برج گالاتا جنوسی را کاوش کنید یا در بازار بزرگ قدم بزنید تا فضای دلپذیر را تجربه کنید. این لیست بی پایان است و سالها طول می کشد تا تکمیل شود.

5: بسیاری از مردم تصور می کنند که شهرها ریشه های فرهنگی خود را به فروش می رسانند و در عوض گرایش های مدرن را دارند اما استانبول هر دو را پذیرفته است. طعم غذاهای خود را از غذاهای ترکی بچشید ، که بسیار بیشتر از کباب معمولی گسترش می یابد. از قهوه اصیل ترکی لذت ببرید یا از حمام ترکی که به حمام نیز معروف است لذت ببرید. با مهاجرت به استانبول ، خود را در قلب جامعه قرار می دهید و ترک ها مشتاقانه به شما در یادگیری زبان کمک می کنند.

چه کسی به استانبول نقل مکان می کند؟

چه کسی به استانبول نقل مکان می کند؟

به عنوان یک روند کلی ، بازنشستگان تمایل دارند به سواحل اژه و مدیترانه نقل مکان کنند. در حالی که یک کارگر خارج از کشور به تور استانبول نگاه می کند ، یا به این دلیل که کارفرمای فعلی آنها از آنها خواسته است که به آنجا بروند ، یا به این دلیل که شانس آنها برای پیدا کردن کار افزایش می یابد. استانبول سهم قابل توجهی از عشایر دیجیتالی و کسانی را که در روزنامه نگاری یا آموزش حرفه های انگلیسی کار می کنند جذب می کند. نکته دیگری که باید در نظر بگیرید بودجه شماست زیرا در حالی که هزینه کلی زندگی نسبت به سایر کشورها ارزان تر است ، استانبول یکی از گران ترین شهرهای ترکیه است.

هزینه زندگی سالانه در ترکیه

یکبار دیگر ، این مقاله با توصیه های شیوه زندگی متفاوت است ، اما به عنوان راهنمای اولیه ، 5،000 لیر در ماه برای هزینه های زندگی ، اما بیشتر در صورت اجاره ، در نظر بگیرید. با نرخ ارز فعلی ، ارز خارجی درآمد متوسط ​​خانوارها را بسیار سودآور می کند. اما هزینه های سیگاری ها ، یا کسانی که قصد رانندگی دارند افزایش می یابد. وقتی صحبت از خرید غذا می شود ، با مراجعه به بازار هفتگی محلی ، در هزینه خود صرفه جویی کنید و هنگام غذا خوردن در خارج ، لوکانتاهای محلی ترکیه را به جای رستوران های فست فود یا مارک های بالا انتخاب کنید. گران ترین قبض خانه برق است ، اما این را هم در نظر داشته باشید که در فصل زمستان ، دیدن برف در استانبول بی سابقه نیست ، بنابراین هزینه های گرمایش افزایش می یابد.

هزینه زندگی سالانه در ترکیه

کجا زندگی کنیم؟

تصمیم گیری در مورد محل زندگی بستگی به دو عامل دارد ؛ بودجه بندی و ترجیحات شیوه زندگی هزینه مسکن برای اجاره دهندگان و قیمت ملک در مناطق حومه ارزان تر است. شما برای هر محله ای در سواحل تنگه بسفر ، یا دریای مرمره ، هزینه های بالایی را پرداخت خواهید کرد. برخی از جوامع ، مانند بشیکتاش و نیشانتاسی ، به دلیل شهرت معتبرشان گران هستند. اکثر مهاجران در سمت اروپایی مستقر می شوند ، اما تعداد کمی به آسیا و مکان هایی مانند کادیکوی می روند ، که مسیرهای کشتی عالی در سراسر جهان دارد. نکاتی که هنگام انتخاب مکان برای زندگی باید در نظر بگیرید شامل پیاده روی تا مغازه های محلی ، حمل و نقل عمومی به سایر امکانات رفاهی مانند مراکز خرید ، بانک ها ، پزشکان و کارگران ، مدت زمان رفت و آمد است. اینجا درباره 39 منطقه رسمی استانبول اطلاعات بیشتری کسب کنید .

اجاره یا خرید ملک

پرداخت اجاره ماهانه یا سرمایه گذاری بر قدرت خرید سرمایه گذاری در مسکن کاملاً شخصی است. برخی از افراد برای شش ماه اول اجاره می دهند ، در حالی که آنها محل زندگی خود را تعیین می کنند ، در حالی که برخی دیگر قبلاً از شهر دیدن کرده اند ، مستقیماً وارد بازار مسکن می شوند. هر تصمیم مثبت و منفی یکسان دارد. به طور متوسط ​​قیمت خانه برای یک آپارتمان یک خوابه در استانبول تقریباً از 60،000 دلار شروع می شود. در صورت خرید یک آپارتمان جدید یا خارج از طرح ، برخی از توسعه دهندگان همچنین برنامه های پرداخت بلند مدت بدون بهره تا 5 سال را ارائه می دهند. بدیهی است که اجاره یا خرید ، خانه های لوکس یا خانه هایی با چشم انداز دریا و تراس روی پشت بام قیمت بالاتری دارند. همانطور که قبلاً ذکر شد ، مناطق حومه مقرون به صرفه ترین مکان ها را ارائه می دهند.

مجوز اقامت و مراقبت های بهداشتی

هنگامی که برای اولین بار از ترکیه دیدن می کنید ، می توانید تا 90 روز با ویزای توریستی اقامت داشته باشید. پس از آن ، اعم از اجاره یا خرید ملک ، ویزا را با اقامت عوض کنید. عدم انجام این کار منجر به جریمه و حتی اخراج می شود. خبر خوب این است که این روند نسبتاً مستقیم است و معیارهای اصلی این است که می توانید خودکفایی مالی خود را ثابت کرده و بیمه درمانی کافی داشته باشید. افراد بالای 65 سال از قانون بیمه درمانی معاف هستند ، اما اکثر آنها هنوز از سیستم SGK دولتی استفاده می کنند

 زندگی در استانبول در سال 2021

بهترین شهرهای ترکیه : اگر شما خارجی هستید که می خواهید به منطقه ای شهری سفر کرده یا به آنجا بروید ، این لیست از شهرهای برجسته مفید است. از شهرهای ساحلی مدیترانه گرفته تا مناطق آناتولی ، دریای سیاه و اژه ، بسیاری از مهاجران آنها را برای سبک زندگی کندتر و مکانی برای زندگی راحت انتخاب می کنند. مقاصد برجسته به عنوان جایگزینی برای زندگی در استانبول شامل آنکارا ، ازمیر ، کوش آداسی ، مارماریس ، بدروم ، آنتالیا و بورسا است.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران