5/5 - (2امتیاز)
19 شهریور 1402 ساعت :17:37 649

آشنایی با خیابان استقلال – از صبح تا شب

خیابان استگلال (معروف به خیابان استقلال) با نام قدیمی «پرا» شلوغ ترین خیابان خرید استانبول است که روزانه 3 میلیون خریدار و گردشگر دارد.

در خیابان استقلال استانبول که بصورت مستقیم و طولانی از ایستگاه مترو تقسیم شروع می شود، به سمت برج گالاتا و مترو شیشانه، صدها مغازه، کافه، رستوران، کلیسا، مساجد، کنیسه، سفارتخانه ها، مراکز فرهنگی، موزه ها، نمایشگاه ها، کتابخانه ها، کتابفروشی ها، نوازندگان و مکان‌های تاریخی در این خیابان وجود دارد. که برای دیدن همه چیز، و بازدید از مکان‌های تاریخی، خرید کردن و صرف غذا در بهترین رستوران‌ها و اتمام خیابان به حداقل یک روز کامل در تور استانبول نیاز دارید.

خیابان استقلال استانبول بسیار پویا و خیره کننده است، هر روز بیش از حد شلوغ است و تصاویر بصری زیادی وجود دارد که در نگاه اول گم می شوید و نمی دانید چه چیزی را ببینید و چه کاری انجام دهید. بنابراین، قبل از بازدید به یک راهنما نیاز دارید.

سعی کردم «مهم ترین مکان ها برای بازدید و جالب ترین کارهایی که باید انجام دهید» را برای شما طبقه بندی کنم تا بازدید شما را تا حد امکان روان، خاطره انگیز و منظم کنم.

گالاتا

از میدان تقسیم به سمت خیابان استقلال تا برج گالاتا ، صدها کافه، رستوران، فست فود، غذاخوری های معمولی و غذاهای کشورهای مختلف وجود دارد. من بهترین مکان ها را برای صبحانه و شام به طور جداگانه طبقه بندی می کنم و کافی شاپ هایی را که می توانید در آنها قهوه خود را میل کنید گروه بندی می کنم.

برخی از رستوران ها با بهترین صبحانه خود محبوبیت پیدا کرده اند که حتی صبح ها نمی توانید جایی برای آن پیدا کنید. مخصوصاً روزهای شنبه و یکشنبه توصیه می کنم یک روز قبل میز رزرو کنید. به طور مشابه، برخی از رستوران ها به خاطر منوی ناهار و شام خود معروف هستند . پس بیایید بهترین مکان ها را برای هر کدام کشف کنیم.

خیابان استقلال استانبول

آشنایی با کافی شاپ های خیابان استقلال

  1. کافی شاپ شرکت پرا

اگر می خواهید کمی فرهنگ قهوه Viana را بچشید، در این نقطه هستید. شرکت کافی شاپ با داشتن 400 شعبه در 30 کشور جهان، یکی از پیشرفته ترین دستگاه های قهوه ساز و کادر حرفه ای را دارد و موقعیت آن کمی در وسط خیابان استقلال است، بنابراین اگر می خواهید استراحت کنید، یک کافه عالی است.

آدرس: Hüseyinağa Mahallesi İstiklal Caddesi Grandpera Avm

  1. کافی شاپ اسپرسولب

EspressoLab با ترند جالب "قهوه نسل آخر" اسپرسولب که هدفش وجود قهوه واجد شرایط است، قهوه را با کیفیت خوب سرو می کند. به عنوان یک شرکت، گام هایی را برای تولید پایدار و مستمر قهوه برای نسل های بعدی برمی دارد. به نظر من اسپرسولاب به دلیل کیفیت و ماموریت و چشم اندازش شایسته بازدید از شعبه استقلال است.

آدرس: Katip Çelebi Mah, İstiklal Cd. شماره: 15

  1. قهوه کاریبو

Caribou Coffee دومین کافی‌شاپ زنجیره‌ای بزرگ در ایالات متحده آمریکا است و در تور استانبول می‌توانید شعبه‌ای در داخل Demiroren AVM با گوشه‌ای شیرین برای استراحت پیدا کنید. شیرینی ها و دسرهای خوشمزه ای هم سرو می کند و من لوازم جانبی و قمقمه اش را برای کادو دوست دارم.

آدرس: Hüseyinağa، Demirören AVM، İstiklal Caddesi

  1. لاوازا بهترین کافی شاپ

پس از پیاده روی طولانی از میدان تقسیم تا برج گالاتا، قطعا به قهوه نیاز خواهید داشت و بهترین آن با منظره شگفت انگیز برج گالاتا درست در مقابل آن، کافی شاپ لاوازا است. بالکن و پنجره های آن برج گالاتا را می بینند و کیفیت قهوه آن قابل بحث نیست.

آدرس: Şahkulu, Büyük Hendek Cd. 2/A

  1. ویانا کاهوسی (قهوه ویانا)

Viyana Kahvesi با دسرهای شکلاتی فوق‌العاده خوشمزه و غیرمعمولش در حال حاضر پرطرفدارترین کافی شاپ در استانبول است. هر بار یک صف بسیار طولانی در مقابل آن خواهید دید. من دو شعبه از آن را دیده ام، یکی در خیابان استقلال و دیگری نزدیک برج گالاتا.

اونی که در استقلال هست داخل مسافرخانه نارمانلی (هان) هست که بالا گفتم شعبه استارباکس هم هست. آنها در هان همسایه هستند و یک چشمه بزرگ بین آنها وجود دارد. انتخاب بین آنها ممکن است سخت باشد، اما من می گویم اگر می خواهید دسر همراه با قهوه خود داشته باشید، قطعا باید ویانا کاهوسی را انتخاب کنید.

آدرس: İstiklal Caddesi, 180A

دومی در نزدیکی برج گالاتا قرار دارد و منظره ای عالی از آن دارد. معمولاً یک صف طولانی است، اگر می خواهید از شلوغی دوری کنید، پیشنهاد می کنم به شعبه دیگر در نارمانلی هان بروید، زیرا هنوز خیلی ها آن شعبه را کشف نکرده اند.

آدرس: Bereketzade, 34421 Beyoğlu

 ویانا کاهوسی (قهوه ویانا)

  1. - قهوه کتابفروشی ترکی آلمانی

این کافی شاپ نسبتا آرامتر از سایر نقاط شلوغ است. می توانید رایانه خود را بیاورید و اینجا کار کنید

آدرس: Shahkulu Mahallesi İstiklal Caddesi No:237

  1. حافظ مصطفی 1864م

بیشتر به خاطر دسرهای خوشمزه اش معروف است. توصیه می کنم یکی از دسرها را انتخاب کنید و با چای ترکی امتحان کنید نه قهوه. همچنین می توانید دسرهایی مانند باقلوا یا لوکوم را برای سفر به کشور خود خریداری کنید. این کافه یکی از بهترین مارک های کافه های محلی محسوب می شود و معمولاً پر از توریست است.

شعبه دوم در سلطان احمد ، در ساختمان تاریخی دبستان Cevri Kalfa واقع شده است که امروزه بنیاد ادبیات است. یک کتابفروشی کوچک روی فونداسیون وجود دارد که می توانید کتابی بردارید و در این کافه با منظره سلطان احمد بنشینید.

آدرس: Istiklal Caddesi 4-6

  1. استارباکس

وقتی از مترو تقسیم بیرون می‌آیید، درست روبروی میدان تقسیم، استارباکس را در جاده مقابل می‌بینید. می‌توانید قهوه‌تان را از آنجا بگیرید و تور خود را شروع کنید. استارباکس یک اپلیکیشن موبایل جدید در ترکیه با کمپین های جذاب دارد. اگر برنامه را دانلود کنید، اولین قهوه شما رایگان خواهد بود.

آدرس: Gümüşsuyu Mahallesi, Taki Zafer Caddesi 3, Taksim Meydan

مقصد بعدی استارباکس در داخل خیابان استقلال است که می توانید در آن توقف کنید و نفسی بکشید. در:

آدرس: Istiklal Caddesi, 18

سومین و نفیس ترین شعبه استارباکس در مسافرخانه تاریخی نارمانلی است که تقریباً 200 سال قدمت دارد. بسیاری از نویسندگان و هنرمندان مشهور مانند علی برگر، عثمان حمدی تنپینار و بدری رحمی ایوب اوغلو در آنجا زندگی کرده اند و پس از بازسازی اخیر، استارباکس شعبه خود را در داخل آن افتتاح کرد. هنوز هم ایراداتی از سوی مردم درباره آن وجود دارد. Narmanli Han در 50-60 متری ایستگاه مترو شیشانه در استقلال است.

آدرس: İstiklal Caddesi, 180A

آشنایی با رستوران های خیابان استقلال

انتخاب بهترین رستوران ها در تکسیم به دلیل گزینه های فراوان، کاری چالش برانگیز است. تکسیم به تنهایی دارای 620 رستوران است، در حالی که در مجاورت آن بیش از 3.0000 رستوران و کافه وجود دارد. با این وجود، من تلاش خواهم کرد تا بهترین موسسات را با اولویت های مختلف انتخاب کنم.

  1. رستوران کوچک آشپزخانه

آشپزخانه منوی خوبی برای ناهار و قهوه دارد. دقیقاً در کنار استارباکس است و می توانید قهوه و ناهار خود را در میزهای بیرون با منظره بنای تکسیم میل کنید. می توانید منو و قیمت ها را از وب سایت آنها در زیر بررسی کنید.

آدرس: Gümüşsuyu، Tak-ı Zafer Caddesi 3، Taksim Meydan

  1. رستوران فیچین

به خاطر غذاهای چرکسی در منوی آن مشهور است، اما می توانید طیف وسیعی از غذاهای ترکی دیگر را نیز پیدا کنید. اگر می خواهید کمی ​​ آبجو میل کنید، این رستوران برای شام بهتر است . مانتی و انواع پیش غذاها تازه هستند و در منو توصیه می شود.

آدرس: Istiklal Caddesi، خیابان کلاوی، 13/1

  1. پاتاتوس

با کمپیر معروف است . توصیه می کنم در طول اقامت خود حداقل یک بار طعم آن را بچشید . کومپیر بیشتر یک نوع غذای معمولی یا فست فود است، بنابراین می توانید آن را به عنوان ناهار خود در نظر بگیرید. پیدا کردن آن فقط در منطقه پیاده روی اصلی بسیار آسان است.

آدرس: Istiklal Caddesi, 185A

پاتاتوس

  1. رستوران آزادی مشروط

Parole یکی از رستوران های با کیفیت و بسیار نزدیک به برج گالاتا است. شما می توانید شام خود را در مکانی شیک با قیمت های مناسب میل کنید. بسیار تمیز، آرام است و وعده های غذایی به اندازه کافی خوب است. شما می توانید طیف وسیعی از وعده های غذایی گیاهی را در منو داشته باشید.

  1. رستوران Guney 1964

این مکان به دلیل غذاهای خوشمزه و موقعیت مکانی مورد علاقه من است. به عنوان کافی شاپ Lavazza، رستوران Guney نیز برج گالاتا را با فاصله 20-30 متری می بیند. وعده های غذایی آنقدر زیاد است که نتوانستیم تمام کنیم و قیمت ها متوسط ​​است. معمولاً افرادی در صف هستند که می خواهند بیرون با نمای برج گالاتا بنشینند، اما دکوراسیون داخلی رستوران نیز خوب است. اگر هوا خوب است و میزی پیدا کردید، حتما بیرون بنشینید.

آدرس: Shahkapısı Street, 2B

  1. کافه و رستوران دیلک

دیلک به عنوان یک کیک خانه با مجموعه ای از دسرها و کیک ها معروف است، اما توصیه می کنم غذاهای آن را نیز امتحان کنید. من مقداری غذای مرغ، پیتزا و سالاد خورده ام. همشون خوشمزه هستن و قیمتش هم مناسبه. این مکان در منطقه پیاده روی اصلی واقع شده است و پیدا کردن آن در کنار کلیسای سنت آنتوان بسیار آسان است.

آدرس: İstiklal Caddesi, 179

  1. آدا استقلال

مثل یک جزیره در داخل استقلال است. فضای داخلی آن بسیار آرام است. منو بسیار غنی است که می توانید هم ناهار یا شام یا قهوه با دسرهای خوشمزه میل کنید. نیمی از رستوران پر از کتاب است – عتیقه و مدرن که حال و هوای متفاوتی به رستوران می دهد. پیتزا، همبرگر، سالاد و دسر آنها بیشتر توصیه می شود. حتماً باید از آن دیدن کنید حتی اگر فقط کمی نوشیدنی می خواهید.

آدرس: İstiklal Caddesi, 158

  1. (غذای اصیل آناتولی)

برای تهیه کرپ های ترکی، مانتی (خمیر با گوشت) و مقداری پیش غذا می توانید از Otantik Anadolu Yemekleri دیدن کنید. غذای سنتی علی نازیک آناتولی به شدت توصیه می شود. رستوران تمیز و نسبتا ارزان تر است. در مرکز خیابان استقلال قرار دارد.

آدرس: Istiklal Caddesi 80A

  1. رستوران استانبول 360

این رستوران به خاطر منظره تراسش از بسفر بسیار معروف است. غذاها و شراب آنها نیز با کیفیت است، مخصوصا کوفته، دلمه و کباب . می توانید از شراب ایتالیایی و ترکی نیز لذت ببرید.

آدرس: Istiklal Caddesi 163A

رستوران 360

  1. براسری دیوان

Divan Brasserie با گروه بزرگی از رستوران ها، کافه ها و هتل ها، یک برند معروف ترکیه است. شعبه آنها در استقلال در بالای مرکژان با منظره پانوراما عالی قرار دارد که در آن مرکز تحقیقات مطالعات آناتولی ANAMED (مرکز تحقیقات مطالعات آناتولی) نیز در آن قرار دارد. آنها معمولاً در طبقه اول خود نمایشگاه های جالبی به صورت رایگان دارند. می توانید در نمایشگاه قدم بزنید و بعداً در طبقه بالا از شام و منظره شبانه بی اوغلو لذت ببرید.

آدرس: Istiklal Caddesi 181K

بی اوغلو

آشنایی بهترین مکان ها برای صرف صبحانه

صبحانه ترکی مانند یک مناسبت خاص برای مردم ترکیه است و این فرهنگ در بسیاری از رستوران ها منعکس شده است. تبدیل به یک جشن و یکی از زیباترین سنت ها شده است. من می گویم استانبول را بدون خوردن یکی از آن صبحانه های معروف ترکی در یک رستوران خوب ترک نکنید.

  1. Van Kahvaltı Evi (خانه صبحانه وان)

این کافه به خاطر سرو یکی از بهترین صبحانه ها در بی اوغلو/تکسیم معروف است. منمن (گوجه و تخم مرغ) و عسل و خامه آنها بسیار خوشمزه است.

آدرس: Kılıçali Paşa، Defterdar Ykş. 52/A

  1. Yigit Sofram Gözleme ve Kahvaltı (خانه کرپ و صبحانه ترکی)

همانطور که از نامش مشخص است، کرپ ها و صبحانه به سبک ترکی آن ها خوشمزه است. به خصوص می توانید تخم مرغ را با سوسیس، منمن و بسته های صبحانه میل کنید. سوغاتی های شیرینی وجود دارد که می توانید به عنوان خاطره بخرید.

آدرس: Turnacibasi Caddesi 44B, Istiklal

  1. Saray Muhallebisici

Saray Muhallebicisi یک برند ترکیه ای است که شعبه های زیادی در ترکیه دارد و دسرهای خاص، وعده های غذایی و البته بهترین صبحانه را در استقلال ارائه می دهد. اگر میهلاما را نچشیده اید، به ویژه توصیه می کنم آن را همراه با kol böreği و su böreği میل کنید.برای دسر، حلبی ها و باقلواهای آنها هر روز خوشمزه و تازه پخته می شود.

آدرس: Istiklal Caddesi, 107

  1. مادو

مادو همچنین یک برند ترکیه ای است که شعبه های مختلفی در سراسر ترکیه و خارج از کشور دارد. معمولاً به بستنی ماراش معروف است، اما صبحانه آن نیز با قیمت مناسب، غنی، خوشمزه و راضی کننده است. در شعبه استقلال، اگر هوا اجازه می دهد، توصیه می کنم صبحانه خود را در تراس بخورید و بورک آنها را میل کنید.

آدرس: Istiklal Caddesi, 38

مادو

  1. غذاخوری صبحانه و اغذیه فروشی

با پرسنل مهربان و حرفه ای خود، تنوع خوب صبحانه و ارائه صبحانه در تمام طول روز، این کافه را به یک تجربه شگفت انگیز برای صرف صبحانه در هر زمانی از روز تبدیل کرده است. برخی از رستوران ها از ساعت 9:00 تا 12:00 تا 13:00 صبحانه ارائه می دهند، اما در اینجا می توانید صبحانه خود را در هر زمانی سفارش دهید. ارزش امتحان کردن را دارد.

آدرس: Başağa çeşmesi 1A, İstiklal Caddesi

آشنایی با چیزهای دیدنی در تقسیم

  1. برج گالاتا

برج گالاتا – چشم استانبول در انتهای خیابان استقلال در نزدیکی ایستگاه مترو شیشانه واقع شده است . دقیقاً مشخص نیست که چه زمانی ساخته شده است، اما حدس زده می شود که در 500 سال قبل از میلاد باشد. ارتفاع آن حدود 69 متر است و می توانید بهترین منظره پانوراما استانبول را از بالکن بالایی داشته باشید. داخل آسانسور است، اما باید کمی صبر کنید یا می توانید از پله های داخل بالا بروید.

برج گالاتا

رومی ها، ونیزی ها، ژنوها و ترک های عثمانی از این برج برای مقاصد مختلف استفاده کرده اند. تا قبل از فتح استانبول توسط فاتح سلطان محمد، یک صلیب بزرگ در بالای برج وجود داشت که پس از سال 1453 آن را پایین آوردند. در دوره سلطان سلیمان (1520-1566) این برج به زندان تبدیل شد. در اواخر دهه 1500، رصدخانه ای برای رصد ستارگان تأسیس شد. در سال 1700 از آن به عنوان برج آتش نشانی استفاده می شد اما از قضا خود برج در اثر آتش سوزی سوخت.

https://touryabtravel.com/attraction/%DA%A9%D8%A7%D8%AE-%D8%B3%D9%84%D8%B7%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D9%84%DB%8C%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%A8%D9%88%D9%84-(%DA%A9%D8%A7%D8%AE-%D8%AA%D9%88%D9%BE%DA%A9%D8%A7%D9%BE%DB%8C)

در اوایل دوران جمهوری، این برج برای آخرین بار بازسازی شد و امروزه به موزه تبدیل شده است .  قیمت بلیط 35 لیر (7 دلار) است و معمولاً یک صف طولانی جلوی آن وجود دارد. کارت پاس موزه اینجا معتبر نیست.

  1. تراموای تاریخی

تراموا قرمز نوستالژیک در سال 1871 افتتاح شده است و امروزه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. از میدان تقسیم به سمت برج گالاتا – انتهای خیابان استقلال حرکت می کند. می توانید هر 20 دقیقه یک بار در ایستگاه ها سوار تراموا شوید و از کارت حمل و نقل استانبول خود استفاده کنید که قیمت آن کمتر از 1 دلار است. اما مراقب جیب برها باشید، زیرا تراموا کوچک و پر از جمعیت است.

من معمولاً از میدان تقسیم استقلال را پیاده می روم و معمولاً از راه رفتن در انتهای خیابان خسته می شوم. بنابراین سوار تراموا می شوم تا به میدان برگردم. شما هم می توانید همین کار را انجام دهید.

میدان تکسیم(چکیده ای از استانبول)

آشنایی با موزه ها و مراکز فرهنگی

  1. موزه مادام توسو

امروزه 21 موزه مادام توسو در شهرهای بزرگ جهان از جمله پکن، توکیو، سیدنی، آمستردام، لندن و استانبول وجود دارد. اولین موزه مادام توسو در سال 1835 افتتاح شد و از آن زمان تاکنون محبوبیت خود را حفظ کرده است. ماری توسو، معلم هنر از فرانسه، مدل‌های مومی نویسندگان، فیلسوفان و خانواده سلطنتی معروف را خلق کرد. در سال 1802، او اولین نمایشگاه خود را در لندن افتتاح کرد که او را به شهرت رساند.

در موزه مادام توسو استانبول، تاریخ پر جنب و جوش ترکیه را از طریق رهبران، معماران و سیاستمداران محترم آن تجربه خواهید کرد. در این موزه مجسمه هایی از مصطفی کمال آتاتورک، معمار سینان، تانسو چیلر و فاتح سلطان محمد وجود دارد. علاوه بر این، یک بخش جداگانه، ستارگان مشهور هالیوود مانند جانی دپ، جولیا رابرتز، برد پیت، در کنار ستارگان مشهور سینمای ترکیه را به نمایش می گذارد.

  1. موزه پرا

در داخل این بنای تاریخی، نمایشگاه های دائمی و موقت را خواهید دید. اینها شامل "جهانهای متقاطع" است که مجموعه نقاشی عثمان حمدی بیگ، نقاش مشهور عثمانی را به نمایش می گذارد. "فرار قهوه" به شما امکان می دهد تاریخ فرهنگ قهوه را در عثمانی ها و همچنین در شرق و سایر نقاط جهان کشف کنید. به‌علاوه، «وزن‌ها و اندازه‌های آناتولی» مجموعه‌ای نفیس از ترازوها، وزنه‌ها و مقیاس‌های قدیمی تا مدرن را به نمایش می‌گذارد. نمایشگاه های دائمی که به "نمایشگاه های مجموعه گذشته" معروف هستند، بسیار جذاب هستند.

مجموعه‌هایی وجود دارد که می‌توانید ببینید: «مجموعه نقاشی شرق‌شناسان»، «مجموعه وزن‌ها و اندازه‌های آناتولی»، «مجموعه کاشی و سرامیک کوتاهیا» و «مجموعه عکاسی».

این موزه علاوه بر نمایشگاه ها و مجموعه ها، رویدادها و فعالیت هایی را هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان ارائه می دهد. گهگاه کنسرت هایی در کافه پرا برگزار می شود. این کافه فضایی دنج را فراهم می کند که در آن می توانید پس از بازدید از موزه، از وعده های غذایی، شام یا قهوه مقرون به صرفه لذت ببرید. برای اطلاع از فعالیت های فرهنگی، می توانید از وب سایت آنها دیدن کنید .

آدرس: Asmalı Mescit, Meşrutiyet Cd. شماره: 65، بی اوغلو

  1. موزه اوهام استانبول

در بالا به مسافرخانه نارمانلی (هان) در خیابان استقلال اشاره کردم که در آن می توانید شعبه های استارباکس و ویانا کهوسی را پیدا کنید. در همین ساختمان یک قسمت آن موزه توهمات است. وقتی وارد حیاط مسافرخانه می شوید، آن را در سمت چپ خود می بینید. در سمت راست شما، فودکورت وجود دارد.

این موزه یک تجربه منحصر به فرد برای همه گروه های سنی، چه برای کودکان و چه برای بزرگسالان است. "اتاق بازی هوشمند" برای کودکان وجود دارد که کودکان شما می توانند چیزهای جدید زیادی را کشف کنند، اتاق چرخشی، تونل گرداب، اتاق بی نهایت، اتاق ایمز، تریکی استیک، میز کلون، استریوگرام و بسیاری از نمایشگاه های توهم دیگر یکی از بهترین خاطرات خواهد بود. در استانبول خواهید داشت. گرفتن عکس یک سرگرمی جانبی از این ماجراجویی خواهد بود.فراموش نکنید که از شیرینی فروشی افسانه ای هانسل گرتل که در کنار موزه قرار دارد دیدن کنید.

بلیط برای بزرگسالان 32 لیره (6 دلار)، برای کودکان (5 تا 18 سال) 22 لیره (5 دلار) و برای دانش آموزان 22 لیره (5 دلار) است. این موزه هر روز هفته از ساعت 10:00 تا 22:00 باز است.

رویدادها و فعالیت هایی در طول ماه در زمان های مختلف وجود دارد. می توانید آنها را در وب سایت آنها دنبال کنید و برای جلوگیری از صف، می توانید بلیط خود را به صورت آنلاین خریداری کنید.

آدرس: Narmanlı, İstiklal Cd. No:180, 34421 Han/İstanbul

موزه اوهام استانبول

  1. نمک بی اوغلو

SALT با چندین شعبه خود در استانبول و آنکارا نمایشگاه ها، سازمان ها، کارگاه های آموزشی، سخنرانی ها، انتشارات، سمینارها و تحقیقات مهم بسیاری را برگزار می کند. این یکی از نقاط مورد علاقه من در استانبول با دکوراسیون داخلی آرامش برای محققان، روشنفکران، دانشجویان و هنرمندان است. من اطلاعاتی در مورد کتابفروشی آن "رابینسون کروزوئه" در داخل نمک دادم

ورود رایگان است، هر زمان که بخواهید می توانید از نمایشگاه ها دیدن کنید. اما برای رویدادهای خاص مانند سمینارها، سخنرانی ها یا برخی کارگاه ها، بهتر است وب سایت آنها را دنبال کنید. در استانبول سه شعبه وجود دارد که در صورت نزدیک‌تر بودن می‌توانید اتفاقات دو شعبه دیگر را دنبال کنید.

اگر قصد دارید برای مدت طولانی در استانبول بمانید، توصیه می کنم در تقویم آنها مشترک شوید تا رویدادهای هفتگی به ایمیل شما ارسال شود . بنابراین لازم نیست هر هفته وب سایت را چک کنید.

آدرس: Asmalı Mescit, İstiklal Cd. شماره: 136

  1. Galata Mevlevihanesi Muzesi (لژ گالاتا مولوی)

مولوی نقش مهمی در تاریخ امپراتوری عثمانی داشته است. نه تنها در عثمانی بلکه در سراسر جهان. یکی از نمادهای اصلی آنها دراویش چرخان بود و لژهای زیادی در عثمانی داشتند.یکی از آنها اقامتگاه گالاتا مولوی است که در انتهای خیابان استقلال واقع شده است. این لژ در سال 1491 تأسیس شد و در دوران عثمانی، این لژ «گالیپ دده تکه» یا «لژ کولکاپیسی مولوی» نام داشت. در آن مجسمه‌های مومی و صحنه‌هایی از زندگی روزمره دراویش مولوی با جداول اطلاعاتی در نزدیکی آن‌ها دیده می‌شود.

در طبقه همکف، منطقه سما را می‌بینید که دراویش در آنجا «سما» (چرخش) خود را اجرا می‌کنند. همچنین می توانید به طبقه بالا بروید و اتاق ها را یکی یکی ببینید. همه آنها نمایشگاه های مختلفی مانند نمایشگاه سنگ مرمر، نمایشگاه خوشنویسی، نمایشگاه ورق های Hilye-i Sherif، لژ سلطنتی و نمایشگاه گروه موسیقی و آلات موسیقی ارتش عثمانی را به نمایش می گذارند.

  1. معصومیت موزیسی (موزه معصومیت)

موزه معصومیت در یکی از کوچه های پشتی خیابان استقلال واقع شده است و حدود 5-7 دقیقه پیاده روی دارد. اورهان پاموک، نویسنده برنده جایزه نوبل، پس از نوشتن رمان معروفش «موزه معصومیت» افتتاح شد.  این رمان در سال 2008 منتشر شد و موزه در سال 2012 افتتاح شد.

اکیداً توصیه می‌کنم حتی قبل از رسیدن به استانبول، رمان را بخوانید ، درباره زندگی شهری بین دوره‌های 1950-2000 ایده بگیرید و سپس وقتی آمدید، از موزه دیدن کنید. اگر بدون مطالعه کتاب از موزه دیدن کنید چیز زیادی از موزه متوجه نخواهید شد.این رمان در مورد داستان عاشقانه کمال و فوسون است و کمال به قدری در مورد فوسون وسواس دارد که هر چیز کوچکی را که فوسون لمس می کند مانند قاشق، چنگال، سوغاتی، لوازم جانبی، لباس، کفش، مسواک و بسیاری از چیزهای کوچک را جمع آوری می کند. در طبقه اول، مجموعه بزرگی از کنده های سیگار را می بینید که کمال وقتی فسون سیگارش را تمام می کند، آنها را در جیب خود می گذارد.

البته همه اینها خلاقیت اورهان پاموک نویسنده است. آنها در واقعیت وجود نداشته اند، جز ذهن نویسنده . وقتی بعد از خواندن کتاب آنجا بودم، ذهنم فقط مخالفت کرد که باور کنم آنها وجود ندارند. من اصرار داشتم که باور کنم آنها در آن خانه زندگی می کنند و از همه آن چیزها استفاده می کنند. در قسمت خروجی یک کتابفروشی کوچک از دیگر کتاب های اورهان پاموک به زبان های انگلیسی و ترکی وجود دارد که می توانید آن را خریداری کنید.

این موزه همه روزه به جز دوشنبه از ساعت 10:00 تا 18:00 باز است. پنجشنبه ها تا ساعت 21 باز است.

قیمت بلیط برای بزرگسالان 25 لیر (5 دلار) و برای دانش آموزان 15 لیره (3 دلار) است.

آدرس: Çukurcuma Caddesi, Dalgıç Çk. شماره: 2

کجا بمانید

  1. هتل ویلا پرا سوئیت

این هتل در یک ساختمان تاریخی بازسازی شده، تنها 500 متر از خیابان استقلال واقع شده است و اقامتگاه های مقرون به صرفه ای ارائه می دهد. مانند بسیاری از هتل ها، امکاناتی مانند وای فای رایگان، تلویزیون، سیستم گرمایش مرکزی و سرویس اتاق و غیره را ارائه می دهد.

  1. هتل اینپرا

Innpera به راحتی در 100 متری میدان تقسیم و خیابان استقلال واقع شده است. اگرچه اتاق ها ممکن است کمی احساس قدیمی داشته باشند، اما به خوبی نگهداری می شوند و کارکنان مراقب هستند. این هتل یک انتخاب ایده آل برای کسانی است که به دنبال یک مکان مرکزی هستند و خیابان استقلال فقط یک دقیقه با آن فاصله دارد.

  1. اقامتگاه تکسیم

این اقامتگاه که در 300 متری میدان تقسیم قرار دارد، منظره ای خیره کننده از دریا را ارائه می دهد. وای فای و صبحانه به صورت رایگان همراه با کمک کارکنان بسیار ماهر ارائه می شود.

  1. خوابگاه خانه سبز

این هتل مقرون به صرفه معمولاً توسط مسافران انفرادی جوان ترجیح داده می شود. اتاق های خوابگاه برای شش نفر و همچنین اتاق های خانوادگی ارائه می دهد. هاستل با وجود اندازه کوچکش، فضایی دلپذیر دارد. مهمانان می توانند از صبحانه در آشپزخانه مشترک لذت ببرند و فرصت ملاقات با مردم کشورهای مختلف را داشته باشند. امکانات عبارتند از WiFi، تهویه مطبوع، گرمایش، و حمام مشترک.

خیابان استقلال دو هویت را در بر می گیرد: پرا و استقلال. پرا تا اوایل قرن بیستم عمدتاً خانه مسیحیان بود. حتی در دوران عثمانی، گالاتا و پرا بخش مهمی از استانبول به نظر نمی‌رسیدند، بلکه بیشتر شبیه یک شهر جداگانه در کلان شهر بودند. پرا را باید به‌خاطر کلیساها

، و برج گالاتا کاوش کرد، در حالی که خیابان استقلال مساجد ، اقامتگاه مولوی، و اجرای هیجان‌انگیز درویشی را به نمایش می‌گذارد.

 

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران