5/5 - (1امتیاز)
27 شهریور 1402 ساعت :15:55 513

بشیکتاش استانبول آنچه باید بدانید؟

محله باستانی ، واقع در ساحل "بسفروس" و احاطه شده توسط خیابان های کوچک. و مرکز بازارهای ماهی، فروشگاه‌های محلی، بارهای آرام، و رستوران‌ها است. خانه مجلل «کاخ دولما باغچه» متعلق به قرن نوزدهم و موزه دریایی ( Deniz Müzesi ) مشرف به «بسفر» است.

علاوه بر معماری، پارک‌ها و گالری‌های دوران عثمانی، این منطقه برای باشگاه تیم فوتبال بشیکتاش که در سال 1903 تأسیس شد و یکی از موفق‌ترین تیم‌های ترکیه است، بسیار محبوب است. یک باشگاه بزرگ به آنها اختصاص داده شده است که در وسط بشیکتاش واقع شده است، به نام "ورزشگاه JK Beşiktaş".

بشیکتاش – آنچه باید بدانید

چگونه به آنجا برسیم؟

از آنجایی که این محله در مرکز شهر تور استانبول است، راه‌های حمل‌ونقل عمومی متعددی وجود دارد، می‌توانید یکی از راه‌های مناسب برای برنامه‌هایتان را انتخاب کنید و از ترافیک اجتناب کنید تا بیش از حد پول پرداخت نکنید یا در جزئیات غرق نشوید.

  • از فرودگاه استانبول

شاتل های فرودگاهی در خارج از ساختمان فرودگاه وجود دارد، برای مقاصد جداگانه آنها در صف های مختلف در انتظار مسافران پارک می شوند. رانندگان معمولاً نام ایستگاه را با صدای بلند صدا می زنند، در صورت عدم وجود، می توانید به سادگی از هر کسی بپرسید "Beşiktaş Havabuslar Nerede؟" یعنی شاتل ها به بشیکتاش کجا هستند یا حتی عبارت Beşiktaş Havabus را بگویید و شما را راهنمایی می کنند.

شما می توانید پول نقد پرداخت کنید اما فقط ارز ترکیه "TL" ، بنابراین به یاد داشته باشید که مقداری را در فرودگاه مبادله کنید . بعد از حدود یک ساعت کم و بیش در تنها و آخرین ایستگاه هستید. قیمت 18-20 لیر (3-4 دلار)

  • اتوبوس

از فرودگاه خارج شوید و 5 دقیقه پیاده روی کنید تا به ایستگاه اتوبوس برسید، از «ist-19» به سمت « تکسیم » بروید، پس از دو توقف در «Abdülhak Hamit Cd» پیاده شوید، سپس 4 دقیقه پیاده روی کنید تا به ایستگاه اتوبوس «تکسیم» بروید. "DT1" و پس از چهار توقف در "Beşiktaş Bahçeşehir Üniv" پیاده شوید. قیمت: 15-16 لیر (2-3 دلار)

توجه: برای استفاده از بیشتر وسایل حمل و نقل عمومی اینجا به جای پول نقد، به کارت الکترونیکی به نام کارت استانبول نیاز دارید و برای دریافت آن کافیست وارد اولین ایستگاه مترو مترو شوید و یکی را خریداری کنید، این کارت شارژی و چند کاربره است.

در اولین خرید شارژ می شود و پس از آن می توانید خودتان با دستگاه های موجود در هر ایستگاه اتوبوس و مترو و با پول نقد آنها را شارژ کنید. قیمت: 20 لیر (3 تا 4 دلار)

استانبول کارت

  • تاکسی

نیازی به گفتن نیست که این راه راحت ترین و مجلل ترین راه برای رفت و آمد به خصوص برای مسافت های طولانی است، اما گاهی اوقات برنامه شما ممکن است با وسایل حمل و نقل عمومی کار نکند یا بیش از حد خسته شده باشید. بعد از اینکه تاکسی گرفتید فقط گفتن نام ایستگاهتان کافی است و فراموش نکنید که پول نقد را پرداخت کنید.

  • از فرودگاه سابیها گوکچن

این همان راهی است که "فرودگاه استانبول" و همان قیمت، فقط یک فاصله کوتاه تر.

  • اتوبوس

فرودگاه را ترک کنید و حدود 6 دقیقه پیاده روی کنید تا به ایستگاه اتوبوس «S.Gökçen Nizamiye» بروید ، سپس سوار «E11 Kadıköy» شوید، پس از هفت ایستگاه در «Yenisahra» پیاده شوید و یک دقیقه پیاده روی کنید تا به ایستگاه «Yenisahra Trafı» بروید.  و پس از 9 توقف در "Beşiktaş Meydan" پیاده شوید. قیمت: 15-16 لیر (2-3 دلار)

  • دولموش

در بالای «میدان تقسیم» چندین وانت زرد رنگ صف کشیده اند، همیشه منتظر می مانند و قبل از حرکت پر می شوند و رسم بر این است که مسافرانی که در وسط و جلو می نشینند کمک می کنند و وجه نقد استراحت را که در عقب نشسته اند به آنها می گذرانند. راننده و پس دادن پول به عقب. این یک راه مستقیم به بشیکتاش و حدود 10-15 دقیقه سواری است. قیمت: 7-8 لیر (1-2 دلار)

  • اتوبوس

به ایستگاه اتوبوس «تکسیم» بروید، سپس با اتوبوس «کادیکوی – تقسیم» بروید و پس از چهار توقف در «بیشیکتاش میدان» پیاده شوید. قیمت: 4-5 لیر (1 دلار) توجه: برای اتوبوس، کشتی، مترو و تراموا باید از «کارت استانبول» خود استفاده کنید، بقیه را می‌توانید نقدا پرداخت کنید.

  • تراموا و اتوبوس

از میدان « سلطان احمد » به مدت 3 دقیقه تا ایستگاه تراموا پیاده روی کنید، سپس سوار «T1 Kabataş» شوید و پس از هفت توقف در «Kabataş Tramvay istasyonu» پیاده شوید، دو دقیقه به ایستگاه «Kabataş» بروید و بعد از «22 İstinye Dereiçi» سوار شوید. 3 دقیقه بدون توقف در Beşiktaş Bahçeşehir Üniv پیاده شوید.

چه بخوریم/بنوشیم؟

  • صبحانه و عصرانه

شما نمی‌خواهید ضیافت صبحانه را در خیابان‌های معروف «kahvaltıcılar sokağı» یا «Breakfast Street» از دست بدهید. برخلاف ونوس فانتزی‌تر در استانبول، این مکان آرام‌تر است، همیشه پر سر و صدا و شلوغ است و انرژی زیادی در این مکان وجود دارد.

کافه‌های منحصربه‌فرد با میزهای شیک در پیاده‌روها، دانشجویان، گردشگران، و مهاجرانی که از فضای شاد و خیابان‌های شلوغ لذت می‌برند. از صبحانه سنتی ترکی گرفته تا همبرگرهای خاص و برخی از غذاهای خلاقانه شرورانه در آنجا سرو می شود.

  • کافه فاروک

یکی از کافه های قدیمی منطقه با صندلی های راحت بیرون و سرو غذاهای سنتی. این به خصوص به دلیل "Gözleme" و "menemen" و تنوع در غذاهای تخم مرغ معروف است. قیمت ها مناسب به علاوه خدمات سریع.

آدرس: Sinan Paşa Mahallesi Şair Veysi Sokak 4/EF, 34353 Beşiktaş

  • کافه چاکمک

یک مکان کلاسیک در حال حاضر با دو مکان در یک خیابان، و صبحانه را در تمام طول روز سرو می‌کند. در یک منطقه پر جنب و جوش واقع شده است، تعداد زیادی صندلی در داخل و خارج از خانه با بخاری های آماده شده برای فصل زمستان در دسترس است و محصولات با کیفیت را با قیمت های مناسب ارائه می دهد.

آدرس: Sinanpaşa mah, Ihlamurdere Cad., Şair veysi Sokak 4/c, 34353 Beşiktaş

  • Zeytindalı Kahvaltı

این مکان بر عرضه غذاهای ارگانیک تازه تمرکز دارد و به‌ویژه به خاطر «Menemen»، «Pişi» و «Gözleme» خوشمزه‌اش معروف است. صندلی های راحت در بیرون موجود است و حتی اگر داخل آن کوچک است، دیوارهای منحصر به فرد با تصاویر مشتریان پوشیده شده است.

آدرس: Sinanpaşa, Çelebi Oğlu Sk., 34353 Beşiktaş

  • کافه یازده برادر

کافه‌ای مدرن که به خاطر دکور زرد و مشکی‌اش متمایز است و همان مدل را در پیاده‌روها به نمایش می‌گذارد، صندلی‌های راحت در فضای باز و دیوارهای آجری نمایان. صبحانه سنتی محبوب مانند "Gözleme"، "Pişi" و کرپ سرو می شود. آنها همچنین منوی شام و ناهار را ارائه می دهند .

آدرس: Sinanpaşa, Çelebi Oğlu Sk. No:26, 34353 بشیکتاش/استانبول

  • کافه سیاه

صندلی‌های بسیار راحت در داخل به‌علاوه چند میز در پیاده‌رو با قفسه‌های کتاب و آثار هنری که روی دیوارها ردیف شده‌اند. آنها تمام وعده های غذایی سنتی را به همراه برخی از انتخاب های کمیاب مانند گرانولا و برخی غذاهای اصلی مانند برگر و غذاهای مکزیکی ارائه می دهند.

آدرس: Sinanpaşa, 34353 Beşiktaş/İstanbu

زمان استراحت برای نوشیدن قهوه

  • قهوه خانه بلوم

یک کافه کوچک بامزه با محیطی گرم و صمیمی. قهوه تازه و میان‌وعده به‌علاوه کیک و شیرینی‌های تازه خانگی سرو می‌کند. مالکان بسیار حرفه ای هستند و انگلیسی را روان صحبت می کنند.

آدرس: Vişnezade, Süleyman Seba Cd. 64/A, 34357 بشیکتاش

  • جام شادی-ببک

یک جواهر کوچک پنهان در منطقه Bebek، این یک نقطه بسیار شیک با حداقل دکور و کارکنان خوش برخورد است. کیک خانگی ارگانیک سرو می‌کند، صبحانه هم سرو می‌کنند اما بهتر است قهوه و میان‌وعده را رعایت کنید. به یاد داشته باشید که پیدا کردن آن ممکن است دشوار باشد زیرا در یک کوچه محصور قرار دارد.

آدرس: Ahçelievler Mahallesi, Cevdet Paşa Cd. No:53, 34342 بشیکتاش

  • نانوایی بی بلوک

یک نانوایی کوچک و جذاب با صندلی‌های بیرون و سرپوشیده، قهوه تازه و کیک و شیرینی‌هایی را که باید امتحان کنید سرو می‌کند. مخصوصاً به خاطر براونی های تازه پخته شده و چیزکیک بهشتی سن سباستین محبوب است. ساعت 12 باز می شود و یکشنبه ها تعطیل است

آدرس: Vişnezade, Şair Nedim Cad. 35A D:1, 34353 بشیکتاش

  • کافه نرو

یک کافه تزئینی مدرن با انتخاب های الهی از قهوه، همیشه پر از دانش آموزان و جمعیت باحال است. کارکنان دوستانه و مفید هستند و یک بخش آرام برای کار، مطالعه یا فقط استراحت وجود دارد.

آدرس: Dikilitaş, Barbaros Blv. No:13, 34353 بشیکتاش

رستوران ها؟

  • آیکونیوم اتیلر

یک مکان ترکی که تمرکز ویژه‌ای بر روی وعده‌های گوشتی مانند «پید» یا چندین نوع کباب دارد، بنابراین اگر وگان یا گیاه‌خوار هستید، گزینه‌های زیادی برای شما وجود ندارد. این یک سرویس سریع است و منوها ساده و با تصاویر ارائه می شوند، بنابراین سفارش برای شما راحت است.

آدرس: Etiler, Nispetiye Mahallesi, Nisbetiye Cd, No 28 Beşiktaş, 34340 Beşiktaş

  • بالکان لوکانتاسی

غذاهای اصیل ترکی که مانند غذا به صورت خانگی سرو می شود، همه چیز در پشت پنجره نمایش داده می شود و شما می توانید هر چیزی را که می خواهید از غذاهای اصلی، پیش غذا گرفته تا دسر یا نوشابه را انتخاب کنید. خدمات بسیار سریع است و اگر ترکی صحبت نمی کنید فقط با اشاره به غذا کافی است.

آدرس: Cihannüma، شماره: 8، Akmaz Çeşme Sk., 34353 Beşiktaş

  • رستوران ووگ

Vouge با چشم انداز پانوراما از "بسفروس" یکی از مقاصد غذاخوری کلاسیک استانبول است. برخی از بهترین غذاهای اروپایی را با هم غذاهای مدیتری و سوشی سرو می کند. همچنین یک نوار کامل ارائه می دهد.

آدرس: Vişnezade، Akaretler Spor Cad. No:92 D:A BLOK, 34357 Beşiktaş

بسفر استانبول

  • کافه وگان کافه صنعت

این یک مکان کوچک دنج است که فقط به غذاها و نوشیدنی های دوستدار گیاهخواری اختصاص دارد. بین مردم محلی بسیار محبوب است که بیشتر آنها به زبان انگلیسی مسلط هستند، بنابراین راه خوبی برای ملاقات با افراد محلی بوهمی جدید است. به علاوه قیمت نسبتا مناسب.

آدرس: Türkali، Nüzhetiye Karakol Sk. No:3, 34357 بشیکتاش/استانبول

چه کاری باید انجام داد/دیدن؟

در این محله باستانی سالم، برای هر سلیقه ای کاری برای انجام دادن وجود دارد، در این قسمت سعی می کنم آنها را به مجموعه ای کامل از برخی از بهترین فعالیت های "بیشیکتاش" محدود کنم.

کاخ نفیس "بسفروس" یکی از بناهای معرف شناسایی امپراتوری عثمانی در قرن نوزدهم است. پنج موزه در قصر وجود دارد که در مجاورت آن باغ‌های باشکوه ترکیبی از سنت‌های غربی و سنتی با استخرهای مرمر و گیاهان مغولی وجود دارد.

این کاخ در سال 1856 افتتاح شد و سومین بنای بزرگ کاخ استانبول است. شامل پنج موزه بزرگ مانند نقاشی و ساعت، به‌علاوه یک گالری و کافه‌هایی با منظره «بسفر» است. برنامه بازدید از ساختمان اصلی همه روزه از ساعت 09:00 تا 16:00 و سایر امکانات بین ساعت 09:00 تا 17:00 می باشد. کارخانجات همه روزه از ساعت 09:00 الی 18:00 به جز شنبه ها و یکشنبه ها برای بازدید عموم باز هستند.

آدرس: Vişnezade, Dolmabahçe Cd., 34357 Beşiktaş/Istanbul

کاخ دولما باغچه استانبول(توضیحات و تصاویر)

مجموعه ای عظیم از سازه های امپراتوری سابق عثمانی. این بنا در قرن نوزدهم به عنوان خانه ای برای "سلطان" و خانواده اش ساخته شد و در یک پارک بزرگ زیبا واقع شده است که شامل یک گلخانه و منظره ای از دریای "بسفر" است.

ساعات بازدید در تابستان (15 آوریل تا 1 نوامبر) از 09:00 الی 19:00 و در فصل زمستان (1 نوامبر تا 15 آوریل) از 09:00 تا 16:30 می باشد. موزه سه شنبه ها تعطیل است.

آدرس: Yıldız Mahallesi Serencebey Yokuşu, Barbaros Blv. No:62, 34349 بشیکتاش

کاخ ییلدیز استانبول(قصر ستاره)

  • موزه نیروی دریایی (Deniz Müzesi)

برجسته‌ترین موزه دریایی در ترکیه ، شامل نمایشگاه‌ها، فروشگاه‌های هدیه و مجموعه وسیعی از قایق‌های تاریخی است که به‌صورت مد روز نمایش داده می‌شوند.

این موزه همه روزه به جز اولین روز سال، اولین روز تعطیلات مذهبی و دوشنبه ها باز است. در روزهای هفته از ساعت 09:00 الی 17:00 و در تعطیلات آخر هفته از ساعت 10:00 تا 18:00. فروشگاه هدیه همه روزه از ساعت 09:00 الی 12:30 الی 13:30 الی 17:00 باز است. هزینه ورودی: 10 لیر (1 تا 2 دلار)

آدرس: Sinanpaşa, Beşiktaş Cd. 6/1, 34353 بشیکتاش/استانبول

 

قدم زدن در منطقه بازار

  • بازار محلی

در نزدیکی «Naval Musume»، خیابانی شاد مملو از مغازه‌های محلی مانند نانوایی‌های کوچک، ماهی و محصولات دریایی، گیاهان سنتی ترکیه و ادویه‌های ارگانیک وجود دارد که در تمام طول روز سرشار از زندگی و پویایی است. در این مکان پرسه بزنید و از مغازه های سوغاتی، خرید لباس و سبزیجات تازه با قیمت های منصفانه لذت ببرید.

آدرس: Sinanpaşa, Ortabahçe Cd. 10-1, 34353 بشیکتاش/استانبول

  • بشیکتاش بالیک پازاری

بازار ماهی بشیکتاش یکی از بهترین بازارهای استانبول است. یک فضای جادار و جامد، تنوع زیادی از غذاهای دریایی تازه، خوراکی‌های مدیتری و محصولات هیجان‌انگیزتر را ارائه می‌دهد و تنها چند دقیقه پیاده تا اسکله فاصله دارد.

آدرس: Sinanpaşa, Mumcu Bakka Sk., 34353 Beşiktaş/İstanbul

زندگی شبانه در بشیکتاش

بیایید بگوییم که زندگی شبانه در بشیکتاش پر انرژی است. بیش از صد بار و کلوب در این منطقه وجود دارد که همگی دارای نوشیدنی‌های درجه یک و مکان‌های موسیقی هستند، برخی با منظره یا تراس و برخی خاص‌تر هستند. در اینجا برخی از داغ ترین نقاط شهر وجود دارد.

  • کیلیت بار

در منطقه ساکت‌تر واقع شده است و انتخاب‌های گسترده‌ای از نوشیدنی‌ها، آبجو و منوی غذای بار به‌علاوه خدمات سریع ارائه می‌دهد. این یک مکان رو به رشد است که برای مردم محلی هیپستر بسیار محبوب شده است و مهاجران و قیمت ها در مقایسه با محله مناسب است.

آدرس: Cihannüma، Bostancı Veli Sk. 4/A, 34353 بشیکتاش/استانبول

  • کافه Çıtır

یک کافه آرامش‌بخش صمیمی در مکانی شلوغ و با دسترسی آسان با کارکنان خوش برخورد و بسیاری از گزینه‌های تازه. دارای سه طبقه و مناسب برای گروه‌های بزرگ و پاتوق‌ها به‌علاوه صندلی‌های موجود در فضای باز که می‌توانید از محیط پر جنب و جوش خارج از یک محله بسیار شلوغ لذت ببرید.

آدرس: Cihannüma، Salefendi Sk. No:3, 34353 بشیکتاش/استانبول

  • جوکر شماره 19

بدون شک، این یکی از محبوب ترین بارها در استانبول با فضای داخلی بزرگ و حیاط خلوت خنک مجهز به بخاری در زمستان است، همیشه با گروه های مردمی و اجرای زنده منحصر به فرد دی جی، از همه مهمتر کارکنان بسیار دوستانه و مفید و مسلط هستند . به انگلیسی.

آدرس: Sinanpaşa, Beşiktaş Cd. No:19, 34353 بشیکتاش/استانبول

  • سفراد میهن

یک بار ترکی معتبر با طراحی شرقی، اجرای موسیقی زنده ترکی هر آخر هفته برگزار می‌شود، مهم‌تر از همه این‌ها «راکی» معروف را در کنار تنقلات خلاقانه‌ای به نام «مززه» به شیوه‌ای عالی سرو می‌کنند. در پایان، اگر می خواهید یک شب نوشیدنی ترکی در زمان واقعی داشته باشید، این مکان است!

آدرس: Mecidiye, Muvakkit Sk. No:33, 34347 بشیکتاش/استانبول

کلوپ جاز

موسیقی جاز روان هر شب و هر آخر هفته اجرای موسیقی زنده از گروه‌های بین‌المللی در پس‌زمینه اجرا می‌شود. این فضای بزرگی نیست اما مکان را صمیمی و دنج می کند و در عین حال برای گروه ها بسیار راحت است و یک منوی بار کامل را ارائه می دهد که بسیار خوش طعم و خوش طعم است.

آدرس: Topağacı Mah., Nişantaşı Ihlamur Yolu Sk. Sokullu Apt. 34/B, 34365

کجا بمانید؟

انتخاب‌ها در مورد مهمان‌نوازی در بشیکتاش نامحدود هستند، از هتل‌های 5 ستاره مجلل و منظره پانوراما از «بوسفر» تا هاستل‌های دنج غیرمتعارف، با این حال، من می‌خواهم چند پیشنهاد به شما بدهم، امیدوارم برایتان مفید باشد .

  • هاستل Adventour

یک خوابگاه آرام واقع در خیابانی با دسترسی آسان که اتاق‌های خصوصی و همچنین خوابگاه را ارائه می‌دهد ، همچنین آشپزخانه مشترک، دوش‌های مشترک و منطقه پاتوقی برای استراحت و گفتگو با مردم دارد.

آدرس: Sinanpaşa, Aşık Garip Sk. No:14, 34353 بشیکتاش/استانبول

  • پفین هاستل و لباس

این فضای پویا خاص شامل دو ساختمان مجزا است. اولین هاستل Puffin اقامتگاه های جایگزین با خوابگاه های مشترک و اتاق های خصوصی را با قیمت های مقرون به صرفه ارائه می دهد و همچنین می توانید از صبحانه رایگان در تراس لذت ببرید.

آدرس: Sinanpaşa Mahallesi Ihlamurdere Caddesi, Yeni Hamam Sk. No:6, 34535 بشیکتاش

  • هاستل و کافه هاب

مکانی دنج و آرام که دارای اتاق خواب های خصوصی است. علاوه بر یک کافه کوچک که می توانید با مسافران دیگر از سراسر جهان از آن لذت ببرید، کاملاً آرام است . علاوه بر این، کافه انتخاب عالی از غذای صبحانه و شام و مهمتر از همه کارکنان خوش برخورد و قیمت های منصفانه را ارائه می دهد.

آدرس: Sinanpaşa Mahallesi Ortabahçe Caddesi Aşık Garip Sokak No:14, 34022 Beşiktaş/İstanbul

W استانبول

هتلی 5 ستاره که در مرکز شهر قدیمی قرار دارد، ترکیبی از رنگ‌های پر جنب و جوش و طراحی با روحیه. علاوه بر این یک Loung جذاب به علاوه یک بار کامل است. این مجموعه در چهار طبقه با بیش از 100 اتاق و 31 سوئیت علاوه بر یک مرکز ورزشی و اتاق های جلسه با دسترسی به اینترنت رایگان.

هر روز فعالیت‌های روزانه برای گروه‌ها و مجردها، اسپای گرم و بخارآلود با ماساژ حرفه‌ای به‌علاوه فعالیت‌های خارج از منزل مانند یوگا و کارگاه‌های هنری وجود دارد.

آدرس: Vişnezade, Süleyman Seba Cd. شماره 22 34357 بشیکتاش/استانبول

مقاله مرتبط:

راهنمای منطقه بشیکتاش( یک جدول زمانی پر جنب و جوش تاریخی)

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران