5/5 - (2امتیاز)
10 مهر 1402 ساعت :00:05 298

بهترین شهرهای ساحلی ترکیه و سواحل ساحلی ترکیه

وقت آن است که تمام شهرهای ساحلی برتر ترکیه را کشف کنید! پس از خواندن این راهنما، آماده خواهید بود تا بهترین ساحل ترکیه را برای تعطیلات مناسب خود انتخاب کنید.

ما می دانیم که انتخاب آسان نیست. به هر حال، ریویرا ترکیه با کیلومترها آب های شفاف است که چیزی را برای دوستداران طبیعت، علاقه مندان به تاریخ، یک یا دو سایت میراث جهانی یونسکو و ورزش های آبی فراوان در تور آنتالیا ارائه می دهد.

با 8333 کیلومتر خط ساحلی ترکیه، انتظار دارید ترکیه سواحل بسیار چشمگیری داشته باشد . خوب، حق با شماست - همه جا سواحل خیره کننده ای وجود دارد.

 ریویرا ترکیه

در کنار سواحل مدیترانه، مرمره، دریای سیاه و دریای اژه، سواحل را به وفور تماشا می کنید. همه را خواهید یافت، از سنگریزه گرفته تا زونا، صخره ای تا ماسه طلایی، با مقدار زیادی شن سفید که به اندازه کافی درون آن ریخته شده است.

 سواحل مدیترانه

اما شما باید مکان مناسبی را برای رفتن انتخاب کنید. در غیر این صورت، ممکن است از زمان ساحل خود به اندازه کافی لذت نبرید. به هر حال، امکانات می توانند زمان شما را بسازند یا شکست دهند، و شما می خواهید مطمئن باشید که اگر از ساحل خسته شدید (احتمالاً در نقطه ای)، می توانید بلند شوید و در اطراف پرسه بزنید و چیزی منحصر به فرد ببینید . البته، شما همچنین می خواهید یک غذای فوق العاده بخورید و برای سوغاتی در تور استانبول چانه بزنید تا به خانه ببرید.

دریای مرمره ترکیه(مارمارا)

خبر خوب این است که تور ترکیه گردشگری را درک می‌کند و طبیعت زیبای کورکورکننده را با همه چیزهایی که برای یک تعطیلات عالی نیاز دارید ترکیب می‌کند.

بنابراین، اگر می‌خواهید از برخی از هزاران کیلومتر خط ساحلی ترکیه لذت ببرید، باید بدانید کجا بروید. برای شما، لیستی از بهترین شهرهای ساحلی ترکیه را گردآوری کرده ایم.

در اینجا لیستی از مکان های ما برای استراحت در تعطیلات ساحلی خود در ترکیه آورده شده است.

فتحیه در ترکیه

  • مرداب آبی، اولودنیز

بیایید با یکی از زیباترین نقاط ترکیه و یکی از معروف ترین آنها شروع کنیم. اگر تا به حال عکس هوایی از یک سواحل ترکیه دیده اید، احتمالاً تالاب آبی Olu Deniz بوده است، و همچنین این نقطه معروف برای پاراگلایدر است.در حدود 15 دقیقه از فتحیه، فضای اینجا خنک، آرام و کمی مجلل تر از دیگر استراحتگاه های ساحلی ترکیه است. با این حال، هنوز هم زندگی شبانه پر جنب و جوش وجود دارد، به خصوص اگر با تاکسی ده دقیقه دورتر (بالای تپه) به هیسارونو بروید.

نباید با آنتالیا اشتباه گرفت، تور آلانیا یک شهر ساحلی زیبا با برخی از خیره کننده ترین غروب های خورشید است. همچنین می توانید از طریق تله کابین به قلعه آلانیا بروید و عکس های واقعا خیره کننده ای بگیرید.

تله کابین به قلعه آلانیا بروید

البته، همه چیز به ساحل مربوط می شود، و در این صورت، شما مهر تایید کلئوپاترا را دریافت کرده اید – ساحل کلئوپاترا به عنوان یکی از مکان های مورد علاقه ملکه مصر شناخته می شود و امروزه نیز بسیار زیبا است.

کلئوپاترا

  • مقبره های لیکیا

دالیان نسبت به برخی از شهرهای همسایه خود بسیار سردتر است و این بد نیست! همچنین مکانی برای تاریخ و زیبایی طبیعی است. در راه خود به سمت ساحل لاک پشت، محل پرورش لاک پشت های سر، می توانید از رودخانه دالیان به پایین بروید و مقبره پادشاه حک شده در کنار صخره را ببینید.

چندین هتل آبگرم طبیعی و چند رستوران بسیار خوشمزه برای امتحان غذاهای محلی وجود دارد.

 ساحل لاک پشت، محل پرورش لاک پشت های سر، می توانید از رودخانه دالیان

  • مارماریس

تور مارماریس همه چیزهایی را که می توانید از تعطیلات ساحلی بخواهید دارد، و این یک تعطیلات بزرگ و پر رونق است. احاطه شده توسط جنگل های کاج معطر، آبی دریا در عکس ها فوق العاده به نظر می رسد. مارماریس دارای زندگی شبانه پر جنب و جوش، خرید عالی، غذاهای لذیذ، و فرصت های زیادی برای استراحت و استراحت در ساحل است.

  • بدروم

تور بدروم، لوکس و پیچیده، یکی از گران‌ترین و در عین حال یکی از بهترین شهرهای ساحلی ترکیه است، اما اگر می‌خواهید یک نقطه جادویی داشته باشید، آن را در اینجا خواهید یافت. در اطراف خط ساحلی بدروم فرصت های زیادی برای غواصی وجود دارد و بدون شک باید به قلعه ای بروید که خانه موزه باستان شناسی زیر آب است.

در مورد غذا، اینجا جایی است که برخی از معروف ترین سرآشپزها تصمیم می گیرند رستوران های خود را باز کنند. حتما غذاهای دریایی محلی را امتحان کنید - این واقعاً چیز خارق العاده ای است.

  • دیدیم

در استان آیدین، تور دیدیم، یک شهر ساحلی کوچک را در فاصله کمی از بدروم خواهید دید. شهرت به‌خاطر خرابه‌های باستانی دیدیما و معبد آپولو، تاریخ زیادی را در این اطراف خواهید یافت، اما به خاطر داشتن زیباترین سواحل، با ماسه‌های طلایی و دریای غیرممکن آبی، شهرت دارد.

زندگی شبانه در دیدیم بسیار متنوع است، بنابراین هر آنچه را که بخواهید و چند کلوپ ساحلی خصوصی بین اینجا و بدروم پیدا خواهید کرد. چند چشمه آبگرم عالی به صورت محلی وجود دارد، و یک مکان عالی برای خانواده‌ها، با طیف وسیعی از فعالیت‌های خارج از منزل برای لذت بردن است.

  • آیوالیک

اگر می‌خواهید از گردشگری انبوه دور شوید، می‌توانید به آیوالیک در ساحل غربی بروید، که شیوه زندگی معتبرتری را ارائه می‌دهد. این یک شهر ماهیگیری است، بنابراین غذاهای دریایی در اینجا عالی هستند. همچنین نان تست آیوالیک را که یک غذای لذیذ محلی است، در حین لذت بردن از آب های شفاف دریای اژه، حتما امتحان کنید.

بدون شک می‌توانید شیوه زندگی سنتی‌تری را در اینجا امتحان کنید، و اگر می‌خواهید بیشتر سرمایه‌گذاری کنید، می‌توانید به Assos بروید، که فاصله بسیار کمی با شما دارد. این یک دهکده ماهیگیری آرام است که رستوران های محلی فوق العاده ای دارد.

  • چشمه

در حدود یک ساعت از ازمیر، Cesme را خواهید دید، یکی از مناطق ساحلی عجیب و غریب در ترکیه با حال و هوای خنک. باز هم، این یک استراحتگاه گران‌تر است، اما آنچه را که برای آن پرداخت می‌کنید، در اینجا دریافت می‌کنید. تعداد زیادی استراحتگاه پنج ستاره بزرگ برای گذراندن وقت خود پیدا خواهید کرد، اگرچه انتخاب های بوتیک زیادی نیز وجود دارد.ساحل در اینجا ماسه سفید و دریای غیرممکن آبی است که روزهای ساحلی را یک امر ضروری می کند.

  • جواهرات مخفی ترکیه - بوقلمون Alacati

در فاصله بسیار کمی از Cesme، آلاکاتی زیبا را خواهید دید، شهری پر از گل و معطر با فضایی خنک و در عین حال شیک. می‌توانید در خیابان‌های سفید و پر از کافه‌ها پرسه بزنید و سپس در Ilica Plaj، جایی که آب‌های آبی به لطف چشمه‌های آب گرم نزدیک، به طرز لذیذی گرم هستند، استراحت کنید.

  • کوش آداسی - ساحل دریای اژه ترکیه

شهر ساحلی پر زرق و برق تور کوش آداسی را در فاصله کوتاهی از فرودگاه تور ازمیر خواهید دید. هیچ چیز در مورد این شهر آرام نیست، همانطور که از حروف بزرگی که نام شهر را در دامنه تپه می نویسند، خواهید دید!

ازمیر مملو از بهترین سواحل ترکیه، زندگی شبانه فوق‌العاده، خرید عالی، و حتی قلعه‌ای قدیمی است که از دریا بیرون می‌آید و بازدید از آن برای هر کسی که به اینجا می‌رود ضروری است.

شهر قدیمی برای پرسه زدن در خیابان های سنگفرش شده و کمی گم شدن عالی است، در حالی که بازار قدیمی محل چانه زدن است. و اگر می خواهید دورتر بروید، می توانید با کشتی به ساموس بروید!

  • آکیاکا

با حدود 20 دقیقه جاده از مارماریس، به آکیاکا، یکی از بهترین شهرهای ساحلی ترکیه خواهید رسید.

بسیار معتبر است و سرعت پایینی دارد، که اگر در یک استراحتگاه شلوغ بوده اید و نیاز به استراحت دارید، ایده آل است. کوه‌ها در پس‌زمینه اوج می‌گیرند و به لطف نسیم خنک‌کننده، دریا همیشه کمی مواج است. جای تعجب نیست که این نقطه برتر برای بادبادک سواری است!

رودخانه آزمک از یک طرف از میان شهر می گذرد، با آب های دائماً یخ زده اما آرام و رستوران های غذاهای دریایی خوشمزه در سواحل سایه دار آن.

  • بهترین سواحل در ترکیه - ساحل در Icmeler

با یک دقیقه رانندگی تا جاده کوهستانی از تور مارماریس، به یکی از پر رفت و آمدترین مقاصد ساحلی در ترکیه به نام Icmeler خواهید رسید.

سرعت زندگی در اینجا کمی کندتر از مارماریس است، اما هنوز هم یکی از بهترین نقاط برای تعطیلات است. این به خصوص معتبر نیست و در درجه اول برای گردشگران بریتانیایی طراحی شده است، اما دارای یک ساحل زیبا، یک دهکده قدیمی زیبا، و چند رستوران فوق العاده برای امتحان کردن است.

همچنین هتل‌های ساحلی فوق‌العاده‌ای در اینجا وجود دارد، و می‌توانید از تورهای قایق و سافاری با جیپ استفاده کنید تا منظره‌ای متفاوت از منطقه محلی به شما ارائه دهد.

  • Turunc

درست در اطراف شبه جزیره از Icmeler، Turunc را خواهید یافت. می توانید یک قایق تاکسی از Icmeler یا Marmaris به اینجا ببرید و حال و هوای خنکی پیدا کنید. در اینجا کار زیادی نمی‌توان انجام داد، جز اینکه در ساحل استراحت کنید و از رستوران‌های غذاهای دریایی که در کنار مارینا کوچک قرار دارند لذت ببرید، اما کافی است بنشینید و مناظر اطرافتان را تحسین کنید.

  • چاناکاله

چاناکاله در فاصله کوتاهی از استانبول در سواحل غربی این کشور قرار دارد و دارای تاریخ زیادی و سواحل فوق العاده است. اینجا محل نبرد تروی است و اسبی در شهر اصلی به نمایش گذاشته شده است که از فیلم اقتباسی با بازی اریک بانا، اورلاندو بلوم و برد پیت آمده است.

شبه جزیره گالیپولی برای روزهای ساحلی ایده آل است و می توانید از سرعت کمتری از زندگی در اینجا لذت ببرید. اکثر مردم محلی از آفتاب تابستانی لذت می برند، و تجربه اصیل تری را برای شما به ارمغان می آورد و رستوران های محلی زیادی را می توانید ببینید.

  • جزیره بوزکادا - سواحل دریای اژه ترکیه

Bozcaada جزیره ای در دریای اژه است و اگر می خواهید از همه چیز دور شوید، یکی از بهترین مکان ها برای رفتن به آن است. می‌توانید از مسیرهای پیاده‌روی زیادی با مناظر خیره‌کننده و باغ‌های زیتون و درختان انجیر در طول مسیر بروید.

تا آنجا که سواحل می روند، این یک نقطه ایده آل با دریای شفاف و شن های طلایی است. چه چیزی بیشتر می توانید بخواهید؟

  • گوچک

در راه رسیدن به فتحیه، گوچک را خواهید دید که خانه برخی از زیباترین خلیج ها و سواحل این منطقه است. اسکله کاملاً پیچیده است، با درختان نخل در طول آن و قایق های تفریحی عظیم و قایق های شخصی. خیلی شیک است!

خرید در اینجا بسیار پیشرفته است، اما وقتی از آن عبور کنید، حال و هوای آرامی با هتل های بوتیک و سواحل زیبا خواهید داشت. غواصی در اطراف این منطقه استثنایی است و سواحل هرگز خیلی شلوغ نیستند.

  • ساحل کاپوتاس (بین کالکان و کاس)

با حرکت به سمت استان آنتالیا در ساحل فیروزه ای ترکیه، Kalkan را خواهید دید، یک استراحتگاه ساحلی فوق العاده که به خاطر گل های رنگارنگ و معطر بوگنویل و شهر قدیمی شهرت دارد.

این دریاچه کوچک مملو از قایق‌های گران‌قیمت است و می‌توانید ماهیگیرانی را ببینید که از سفرهای قایق خود با صید روزانه‌شان وارد می‌شوند. ساحل سنگ‌ریزه‌ای بزرگ است و آب‌ها شفاف است و برای استراحت در طول روز ایده‌آل است. و اگر می‌خواهید پرانرژی‌تر باشید، می‌توانید در نزدیکی راه Lycian پیاده‌گردی کنید!

ساحل کاپوتاس (بین کالکان و کاس)

  • آنتالیا

آیا تور آنتالیا ارزش بازدید را دارد - منظره بت‌وار پانوراما از ساحل دریا در آنتالیا.  کوه های توروس در پس زمینه و خلیج آبی دریای مدیترانه

آنتالیا

آنتالیا یک شهر بزرگ و در عین حال ساحلی است که به خاطر کوه های عظیم و سر به فلک کشیده اش معروف است که اغلب در زمستان و بهار پوشیده از برف است. ساحل کنیالتی اصلی‌ترین نقطه برای آب‌پاشی و آفتاب گرفتن است، نزدیک به مرکز تاریخی شهر و قلعه عظیم مشرف به مسیر.

دریا شفاف است و ماسه ها طلایی است. همچنین تاریخچه های زیادی برای بازدید در اطراف منطقه و همچنین رستوران های بی شمار و تفریحات شبانه عالی وجود دارد.

بهترین شهرهای ساحلی ترکیه و سواحل ساحلی ترکیه

کمر

اگر به دنبال هتل های درجه یک با پنج ستاره و بالاتر هستید (در صورت امکان)، کمر برای شما مناسب است. همین که از شهر آنتالیا رد شوید، این نقطه لوکس را خواهید دید که برخی از بهترین های همه چیز را در اطراف و دریای آبی کورکننده دارد.

با این حال، نقطه ضعف کمر آنتالیا این است که عمدتاً در مورد هتل های بزرگ است و نه واقعاً در مورد اصالت خود شهر. با این حال، مارینا یک مکان عالی برای پیاده روی و لذت بردن از غروب خورشید است، و اگر می خواهید برای تغییر از هتل خارج شوید، در اینجا چند کلوپ شبانه وجود دارد.

کمر آنتالیا

  • فوچا

در نزدیکی Cesme، فوچا، یک شهر ساحلی کوچک و در عین حال بسیار زیبا را خواهید یافت. بسیار نزدیک به ازمیر، می توانید برای یک سفر یک روزه یا چند روز اقامت به اینجا بروید.

منطقه ساحلی مملو از کافه‌ها، رستوران‌ها و بارها است و قایق‌های گران‌قیمتی را خواهید دید که در آب غوطه‌ور هستند! ساحل عریض و وسیع، با دریای بسیار شفاف و شن های طلایی است.

  • ازمیر

ازمیر یکی از بزرگترین و جهانی ترین شهرهای کشور و یک نقطه ساحلی عالی است. از آنجایی که یک شهر دانشگاهی بزرگ است، بسیار پر جنب و جوش است، با تفریحات شبانه، کافه ها، و غذاخوری که شما را بیش از حد مشغول نگه می دارد. سواحل تمیز و طلایی هستند، هرچند نسبتا باریک. با این حال، Cesme کمتر از یک ساعت راه است.

همچنین می‌توانید به دورتر سفر کنید و افسوس را ببینید، یکی از بهترین موزه‌های روبازی که تا به حال در زندگی‌تان دیده‌اید.

  • Datca

در حدود 50 دقیقه از مارماریس، داتکا را خواهید دید، شهر کوچکی که تا آنجا که ممکن است از ترکیه به یونان نزدیک باشد! شما حتی می توانید جزیره سیمی را در یک روز صاف ببینید.

Datca بسیار آرام و خنک است و در نتیجه کاملاً معتبر است. می توانید در رستورانی در کنار ساحل بنشینید و از غذاهای دریایی و غذاهای محلی با صدای امواجی که به آرامی در ساحل می چرخند لذت ببرید. با این حال، این بدان معنا نیست که زندگی شبانه کسل کننده است. با فرا رسیدن غروب، بارهای زیادی پیدا خواهید کرد که شما را مشغول نگه دارند!

  • فتحیه

فتحیه یک شهر است اما سواحل بی‌شماری و Olu Deniz را نیز در خود جای داده است. در وسط شهر ساحلی پیدا نمی کنید، اما ساحل کالیس فاصله کمی دارد و می توانید به سرعت از طریق اتوبوس یا تاکسی به آنجا برسید. این نیز یکی از زیباترین سواحل این منطقه است.

منطقه بندر فتحیه برای پیاده‌روی در غروب آفتاب، سفر با قایق، غذاهای دریایی و به‌طور کلی لذت بردن از حال و هوای آرام است. زندگی شبانه پر جنب و جوش و متنوع است، و شما احساس بسیار بین المللی را در شهر خواهید دید.

  • کاس

کاس ممکن است کوچک باشد، اما همچنین خانه یکی از زیباترین (هر چند کوچک) سواحل در کل کشور است - ساحل کاپوتاس. دریای آبی کور و ماسه سفید، دیگر چه می خواهید؟

بندر خنک است و برای پیاده‌روی عالی است، و بسیار آرام است و آن حس غیرعادی را در مورد آن دارد. همچنین می‌توانید با کشتی به جزایر یونانی نزدیک بروید، و بسیاری از فرصت‌های غواصی و قایقرانی در دسترس هستند.

  • سیده

سیده به خاطر خرابه های قدیمی که در کنار ساحل قرار دارند و هر روز توسط غروب حماسی روشن می شوند مشهور است. این مکانی است که باید از آن دیدن کنید، اگر فقط برای آن باشد!

این استراحتگاه دارای سواحل شنی و دریای آبی است و امکانات رفاهی فراوانی دارد تا تعطیلات شما را بدون مشکل بگذراند. منطقه بندر زیبا است و ساحل غربی یکی از بهترین ها در این منطقه است.

زندگی شبانه ساید نسبت به سایر استراحتگاه‌های محلی کمی خنک‌تر است، اما اگر به‌ویژه نمی‌خواهید در طول شب مهمانی کنید، این ایده‌آل است!

سواحل کاس آنتالیا

  • بلک

همراه با کمر، این نقطه دیگری در منطقه آنتالیا است که دارای چند هتل و استراحتگاه بزرگ است. اما کمی بیشتر از این دارد. بلک یک منطقه معروف برای چشمه های آب گرم و استخرهای حرارتی است. همچنین آبشار Kursunlu در نزدیکی و برخی از سواحل خارق‌العاده در امتداد خط ساحلی خود را در خود جای داده است.

اگر در یکی از استراحتگاه های بزرگ اقامت دارید، مطمئن شوید که از این شهر خارج شده و به گشت و گذار در این شهر می پردازید، زیرا نقاط شگفت انگیزی در فاصله چند قدمی وجود دارد.

  • سلمیه

در حدود 40 دقیقه دورتر از مارماریس، در مسیر Datca، شما Selimye را خواهید دید، یک روستای کوچک و زیبا که برای افرادی که می‌خواهند در جهنم آرام شوند، ایده‌آل است! اینجا خانه بسیاری از هتل های بوتیک لوکس است، و دریا در اینجا به همان سادگی است که در هر جای دیگری می بینید.

سرعت زندگی در اینجا آنقدر کند است که تقریباً به نظر می رسد متوقف شده است، اما این چیز بدی نیست! تعداد انگشت شماری از رستوران ها در جاده اصلی غذای فوق العاده ای را ارائه می دهند و این مکان دیگری برای غذاهای دریایی عالی است.

  • شهر ماهیگیری آمسرا

ما روی سواحل جنوبی و غربی تمرکز کرده‌ایم، اما آماسرا جواهری در سواحل دریای سیاه است. در شمال ترکیه، این شهر دلپذیر و در عین حال کوچک را خواهید یافت که اغلب افرادی که به دنبال فرار از استانبول برای آخر هفته هستند، رفت و آمد می کنند.

آماسرا یک شهر بندری با چند هتل ساحلی فوق العاده در یک محیط بسیار طبیعی است. آن احساس گردشگری انبوه که بسیاری از شهرهای ساحل جنوبی دارند را ندارد، اما این حس محلی بیشتری به آن می دهد که بسیار لذت بخش است.

  • ترابزون

ترابزون شهری بزرگ در سواحل دریای سیاه است و سواحل فوق العاده ای برای لذت بردن دارد. هتل‌ها و استراحتگاه‌های بزرگ زیادی در اینجا وجود دارد، و باز هم، بین مردم محلی و کسانی که از شهرهای اطراف برای استراحت در ساحل فرار می‌کنند، از جمله استانبول و آنکارا، محبوب است.

حتما به Camburnu Plaj بروید و غذاهای اصیل مرکز شهر را بررسی کنید. شما هرگز نمی خواهید چیز دیگری بخورید!

بنابراین، اکنون که از برترین شهرهای ساحلی برای بازدید در کنار آب های فیروزه ای ترکیه مطلع شدید، باید ابتدا تصمیم بگیرید که کجا بروید.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران