5/5 - (4امتیاز)
18 آبان 1397 ساعت :19:22 4660

معرفی پارک مینیاتورک استانبول، همه شهر را یک‌جا ببینید!

مینیاتورک: پارکی مینیاتوری است که ماکت بناهای معروف ترکیه را در خود جای داده است.

پارک مینیاتورک(Miniatürk Park) استانبول شهری مینیاتوری است که بیش از 100 جاذبه ترکیه را با مقیاس کوچک‌تر در خود جای داده است و شما می‌توانید همه این اماکن تاریخی و گردشگری را در کنار هم ببینید. در واقع این پارک استانبول در ابعادی کوچک‌تر است. جاذبه‌های استانبول و کشور ترکیه آنقدر زیادند که برای بازدید از همه آن‌ها باید چندین بار به این کشور سفر کرد؛ اما پارک مینیاتورک این فرصت را به شما می‌دهد که ماکت همه این جاذبه‌ها را یک‌جا ببینید و با داستان‌ آن‌ها آشنا شوید و اگر یکی از آن‌ها شما را جذب کرد، بازدید از مکان اصلی را در برنامه خود بگنجانید.

در ادامه این مطلب بخش‌های مختلف پارک مینیاتورک را معرفی خواهیم کرد، چنانچه مایل هستید با سایر جذابیت‌های این شهر آشنا شوید، می‌توانید با بازدید از صفحات  جاذبه‌های گردشگری استانبول، سفرنامه استانبول و راهنمای سفر استانبول سفری در قالب کلمات و تصاویر به دل استانبول زیبا داشته باشید.

پارک مینیاتورک استانبول

در ساخت این ماکت‌ها بسیار به جزئیات پرداخته شده و از مصالح مناسبی استفاده شده است و به خوبی شکوه بنای اصلی را به تصویر کشیده‌اند. پارک مینیاتورک مانند یک اثر هنری همه جاذبه‌های ترکیه را به نمایش گذاشته است. احتمالا در سفر به استانبول تصمیم دارید از بناهای معروفی چون ایاصوفیه یا مسجد آبی بازدید نمایید، چون بارها اسم آن‌ها را از دوستان و رسانه‌های مختلف شنیده‌اید، اما دیدن پارک مینیاتور هم به همان اندازه می‌تواند جذاب باشد؛ به ویژه برای دوستاران معماری که مایلند جزئیات این بناها را از نزدیک ببینند. همچنین رفتن به این پارک می‌تواند برای کودکان جذاب و مفید واقع شود.

در این پارک علاوه بر بناهای تاریخی و ویرانه‌های باستانی ترکیه امروزی، چندین اثر تاریخی که قدمت آن‌ها به دوران امپراطوری عثمانی برمی‌گردد و اکنون جزئی از کشور یونان به حساب می‌آیند به نمایش گذاشته شده‌اند. مطمئنا در سفر به ترکیه فرصت بازدید از همه این اماکن را نخواهید داشت، اما در عرض چند ساعت در این پارک می‌توانید شکوه تمامی این جاذبه‌ها را از نزدیک مشاهده نمایید.

پارک مینیاتورک استانبول

پارک مینیاتورک با وسعتی به اندازه 60 هزار متر مربع در سال 2003 احداث شد و در خود مکان‌هایی برای ماکت‌ها، فضای سبز، استخر، پارکینگ و فضای سرپوشیده را جای داده است. بازدید از این پارک می‌تواند برای گشت‌های تک نفره و خانوادگی مناسب باشد، گذر کردن از مسیرهای سرسبز و دیدن ماکت‌هایی که ریزترین جزئیات در آن‌ها رعایت شده است، می‌تواند به تجربه لذت بخشی بدل شود.

این پارک همچنین عنوان «اولین پارک مینیاتوری دنیا» را با خود یدک می‌کشد و حدود 122 اثر تاریخی را در خود جای داده است؛ برج گالاتا، مسجد آبی و ایاصوفیه بیشتر از همه نگاه‌ها به خود جلب می‌کنند. 57 اثر از استانبول، 52 تا برای آناتولی و 12 اثر دیگر دوران عثمانی که اکنون در مرزهای ترکیه امروزی قرار ندارند در این پارک جا خوش کرده‌اند. در بخش‌هایی از پارک فضاهای خالی برای بناهایی که در آینده به این پارک اضافه خواهند شد، در نظر گرفته شده‌اند. در ساخت ماکت‌ها از جنس فایبرگلاس مقاوم استفاده شده تا در برابر عوامل محیطی چون باد، باران، برف و آفتاب مقاومت لازم را داشته باشند.

حتی اگر بارها از یک بنا دیدن کنید، نمی‌توانید بخش‌های مختلف بیرونی آن را با تمام جزئیات ببینید، مگر اینکه با هلیکوپتر بر فراز این بناها به پرواز در آیید. اما دیدن ماکت‌ مسجدها و سایر بناها به شما این فرصت را می‌دهد که معماری و نحوه چیدمان بخش‌های مختلف را چون فضای سبز، سقف بنا، گنبد، مناره و... با دقت مشاهد نمایید. در این پارک علاوه بر امکان تماشای آثار تاریخی، تفریحات دیگری نظیر قایق سواری، زمین شطرنج و شهربازی مینی‌لند در نظر گرفته شده است. همچنین در گوشه‌ای از این پارک یک آمفی تئاتر سرپوشیده با ظرفیت 400 نفر وجود که نمایش‌های فرهنگی مختلفی در آن اجرا می‌شوند. مغازه‌های صنایع دستی هم از دیگر جاذبه‌های پارک به شمار می‌آیند و اگر احساس گرسنگی کردید، می‌توانید در رستوران‌های پارک انواع غذاهای خوشمزه و ترکی را نوش جان کنید.

پارک مینیاتورک استانبول

بازدید از پارک مینیاتورک:

پارک مینیاتورک در منطقه سوتلوجه، در شمال شرقی شاخ طلایی قرار گرفته است؛ برای رفتن به پارک می‌توانید از اتوبوس‌های عمومی میدان تقسیم استفاده کنید. ساعت بازدید از آن هر روزه از 9 صبح تا 6 بعد از ظهر است و برای ورود آن باید 10 لیر پرداخت کنید. بر روی بلیط‌های ورودی اطلاعاتی کلی در مورد در مورد مینیاتورهای پارک درج شده است و برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید آن را در برابر دستگاه‌هایی که در سراسر پارک تعبیه شده‌اند قرار دهید تا جزئیات بیشتری را مشاهده نمایید.

در این مطلب با پارک مینیاتورک استانبول و جاذبه‌هایی که در آن هستند آشنا شدید، چنانچه تصمیم گرفته‌اید  به این شهر سفر کنید، می‌توانید با مراجعه به صفحه تور استانبول در سایت توریاب تورهای مختلف را با هم مقایسه و با خیال راحت برای سفر خود برنامه ریزی کنید.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران

  • avatar
    مرآت بهمن پور
    من چندروزپيش به اين پارك رفتم كه خيلي برام جالب بودوبه همه پيشنهادميكنم كه برن چون يه جاي واقعامتفاوتي هست.