4.5/5 - (1امتیاز)
07 مرداد 1400 ساعت :08:49 2844

اماکن تاریخی در میدان سلطان احمد استانبول

اماکن تاریخی میدان سلطان احمد شامل موزه ایاصوفیه باستان شناسی و فرش ، کاخ توپکاپی، بازار بزرگ، آب انبار باسیلیکا، مسجد آبی، چشمه آلمانی، ستون ها، کاخ پارگالی ، کلیسای آیا ایرینی، خیابان Sogukcesme، مسجد کوچک است

اماکن تاریخی در میدان سلطان احمد استانبول

موزه ایاصوفیه

پس از فتح استانبول ، مکانی که اولین نماز جمعه در آن اقامه شد ، ایاصوفیه بود.ایاصوفیه استانبول هشتمین عجایب موزه جهانی در دنیا است. این شامل بسیاری از اسرار است ، اجازه دهید اسرار ایاصوفیه را ببینید هنگامی که فاتح سلطان مهمد استانبول را فتح کرد ، او اولین نماز جمعه را آنجا برگزار کرد ایاصوفیه در سال 537 تکمیل شد و به سفارش امپراتور ژوستینین به مدت 916 سال به عنوان کلیسایی در بیزانس مورد استفاده قرار گرفت.ساختار درون ایاصوفیه چهره هایی مانند عیسی ، مریم مقدس ، کنستانتین ، فرشتگان بزرگ و جبرئیل با موزاییک های طلا ، نقره و مرمر تزئین شده اند. ایاصوفیه پس از فتح قسطنطنیه اولین مناره در دوره فاتح به آن افزوده شد. بعداً مناره هایی در دوره بایزید دوم به آنجا اضافه شدند.در دوره عثمانی ، محراب و خطبه به ایاصوفیه اضافه شد و به یک مسجد تبدیل شد.امروزه تعداد بسیاری از مقبره های سلطان در باغ موزه ایاصوفیه وجود دارد که به عنوان موزه عمل می کند. ایاصوفیه با درها ، سنگ قبرها و سازه های اضافه شده در دوره عثمانی ، هنوز شکوه سابق خود را حفظ می کند.

نمای بیرونی موزه ایاصوفیه

نمای درونی موزه ایاصوفیه

هزینه ورودی ایاصوفیه چقدر است؟

ایاصوفیه هزینه ورودی موزه ایاصوفیه: 60 TL ، می توانید با کارت موزه از ایاصوفیه بازدید کنید بدون اینکه در صف منتظر بمانید.

ساعتها و برنامه ها

ساعت بازدید از موزه ایاصوفیه از برنامه زمستانی 9تا 17با آخرین زمان ورود 16:00 است. ساعات بازدید از برنامه تابستان 9تا19 با آخرین زمان ورود 18:00 است.

چگونه می توان به ایاصوفیه رفت؟

ایاصوفیه در میدان سلطان احمد واقع شده است. ایستگاه T1 Tram Line در Sultanahmet توقف دارد. اگر هتل شما در منطقه شهر قدیمی واقع شده است ، می توانید با استفاده از تراموا به سلطان احمد بروید. در غیر این صورت ، می توانید با وسیله نقلیه حمل و نقل عمومی دیگری با T1 Tram Line ارتباط برقرار کرده و به سلطان احمد ادامه دهید.

کاخ توپکاپی

امپراتوری عثمانی یکی از امپراتوری های جهان است که به بزرگترین مرزها رسیده و قرنها سلطه خود را حفظ کرده است. کاخ توپکاپی ، محل زندگی سلاطین و خانواده هایشان ، با تمام شکوه و عظمت در انتظار دیدن در شبه جزیره تاریخی است.ساخت کاخ Topkapı که در زمینی به مساحت 700000 متر مربع در آکروپولیس شرقی روم در استانبول سارایبورنو ساخته شده بود ، به دستور فاتح پس از فتح استانبول در سال 1460 آغاز شد. این کاخ که در سال 1478 به اتمام رسید ، نزدیک به 4 قرن به عنوان مرکز مدیریت ، آموزش و هنر امپراتوری عثمانی مورد استفاده قرار گرفت.

کاخ توپکاپی از بیرون

نمای درونی کاخ توپکاپی

بازار بزرگ استانبول

این یکی از قدیمی ترین مراکز خرید در جهان است.یکی از محبوب ترین ایستگاه های شبه جزیره تاریخی ، بازار پوشیده است که 550 سال قدمت دارد و در میدان بیازیت پابرجاست. بازار بزرگ ، که توسط توریست ها به بازار سرپوشیده معروف است ، به خاطر خیابانهایی که در آن ناپدید خواهید شد و زرگرهایی که بازار جهانی طلا را هدایت می کنند ، مشهور است.علاوه بر خرید در قدیمی ترین بازار استانبول ، خواهید دید که همه چیزهایی که در اینجا فروخته می شود نشان دهنده روح باستانی استانبول است.

فرش ، جواهرات ، آثار بازرگانان معروف ترکیه نقره ، مس ، سوغات برنز و اقلام تزئینی ، سفال ، عقیق و چرم ، با کیفیت برتر ، مجموعه ای غنی از خاطرات ترکیه را تشکیل می دهد. نویسندگان غربی در سوابق سفر و خاطرات خود فضای وسیعی به بازار بزرگ داده اند. بازار بزرگ یکی از مهمترین بناهای تاریخی است که استانبول را تزئین می کند.

خرید در بازار بزرگ ، استانبول

جواهرات ، موکت های سنتی ترکی ، عتیقه جات ، پارچه های گلدوزی شده در استانبول ، جام های هدیه ، تخته نرد ، ست های شطرنج ، از جمله گزینه های هدیه به شما عزیزان می توانند طراحی شیک این فضای اصیل را بدست آورند.

هزینه ورودی و ساعت های باز بازار بزرگ

به جز تعطیلات رسمی و یکشنبه ها می توانید هر روز هفته به بازار بزرگ بروید.

ورودی رایگان است

ساعت بازدید از ساعت 09:00 تا 19:00 است.

چگونه می توان از ایاصوفیه به بازار بزرگ رفت؟

بازار بزرگ بسیار نزدیک به آب انبار کلیسای جامع ، موزه ایا صوفیا و کاخ توپکاپی است ، فقط 5 دقیقه پیاده روی می توانید برسید.

 خرید در بازار بزرگ ، استانبول

مخزن باسیلیکا استانبول

مخزن باسیلیکا استانبول که مقصد محبوب گردشگران داخلی و خارجی است و میلیون ها نفر در طول سال از آن با تور لحظه آخری استانبول بازدید می کنند ، با سابقه نزدیک 1500 ساله خود همچنان بازدیدکنندگان خود را مجذوب خود می کند.

اطلاعات مخزن باسیلیکا

مخزن ساخته شده برای تأمین نیازهای آب کاخ در دوره بیزانس ، هنوز هم با ستون های چشم نواز و مجسمه مدوزا تحت تأثیر قرار می گیرد.کنسرت های روزانه ای که در باسیلیکا مخزن برگزار می شود و امروز نیز بسیاری از رویدادهای هنری را برگزار می کند ، درهای دنیای جادویی را به روی شرکت کنندگان باز می کند.

مخزن ساخته شده در سال 532 ، بزرگترین مخزن سرپوشیده در شهر استانبول است. استفاده از ستون های قدیمی ، به ویژه در ساخت و ساز ، همچنان به حفظ ظاهر آن کمک می کند. گچ مخصوص ملات مورد استفاده برای ضد آب بودن از مهمترین ویژگی های مخزن است. مخزني كه 7000 هزار برده در حين ساخت در آن كار مي كردند ، در 38 سال تمام شد. اشک روی ستون ها نشان دهنده برده ای است که در حین ساختن مخزن مرده است. ماهی که در مخزن واقع شده است و هنوز هم با فضای عالی و بافت تاریخی خاص خود بازدید کنندگان خود را مسحور می کند ، امروزه ماهی می گیرد.

افسانه زیرزمینی: مدوسا

Medusa Head ، یکی از شاهکارهای دوره روم ، از سازه ها گرفته شده و به آب انبار باسیلیکا آورده شده است. طبق یک افسانه ، مدوسا یکی از سه گورگونا در اساطیر یونان است ، هیولای ماده دنیای زیرین ، و مدوسا ، سر مار ، قدرت سنگ اندازی وزرا را دارد. طبق اعتقاد گسترده آن دوره ، از مناظر گورگون برای محافظت از ساختمانهای بزرگ و مکانهای خاص استفاده می شود. به همین دلیل است که سر Medusa را به آب انبار باسیلیکا می آورند. طبق شایعه ای دیگر ، مدواسا ، دختری که به چشمان سیاه ، موهای بلند و اندام زیبا خود می بالد ، پرسه پسر زئوس را دوست دارد. در همین حال ، آتنا ، عاشق پرسیوس ، به مدوزا نیز حسادت می ورزد و بنابراین موهای مدوزا را به مار تبدیل می کند. مدوزا ، ، که دیگر به زیبایی خود نمی بالید ، در بیزانس به عنوان یک جاذبه در دارندگان شمشیر یا به عنوان یک مجسمه در ستون ها تبدیل به یک جذابیت قدرت می شود. اما ، مانند آب انبار باسیلیکا ، وزرا به صورت معکوس برای جلوگیری از تراش سنگ نشان داده می شوند.

هزینه ورودی مخزن باسیلیکا

10 TL برای شهروندان ترکیهو 20 لیره ترکیه برای بازدید کنندگان خارجی. کارت موزه معتبر نیست.

از ساعت 9:00 صبح تا 6:30 بعد از ظهر. در طول هفته هر روز برای بازدید باز است.

چگونه به مخزن باسیلیکا برویم ؟

آب انبار باسیلیکا در منطقه سلطان احمد واقع شده است ، بسیار نزدیک به ایاصوفیه ، فقط چند قدم پیاده روی.

چگونه به مخزن باسیلیکا برویم ؟

مسجد آبی استانبول

از آنجا که این مسجد با کاشی های آبی ، سبز و سفید ایزنیک تزئین شده است و چون نیم گنبد و گنبد بزرگ آن با مداد وزنی آبی تزئین شده است ، به آن مسجد آبی گفته می شود.

یکی از مهمترین آثار قرن هفدهم ، مسجد آبی شاهکاری است که توسط میمار سنان در درک معماری توسط Sedefkar Mehmet Aga ، معمار اصلی آن دوره ، به دستور سلطان I.Ahmet ساخته شده است. ساخت مسجد که 7.5 سال به طول انجامید ، در سال 1609 آغاز شد و در سال 1617 به پایان رسید.مسجد سلطان احمد اولین و تنها 6 مناره مساجد در مرزهای عثمانی است. کانون انتقادات به این ساختمان مقدار زیاد پول صرف شده با وجود کاهش درآمد امپراتوری بود.اولین ساخته شده ، مجتمع بزرگی داشت. با این حال ، بخش بزرگی از مجموعه متشکل از سازه هایی مانند مدرسه ، راهب ، عمارتان ، آراستا و همام امروز نتوانستند به آنجا برسند. با این وجود ، شما می توانید یک قبر تک گنبدی و ساعت آفتابی I. احمد را ببینید ، که در 28 سالگی در باغ درگذشت. چشمه در مسجد با 6 ستون طراحی شده است.ورودی حیاط مسجد آبی که از طریق 3 درب قابل دسترسی است ، از آهن ساخته شده است. این طناب را در ورودی قرار داده اند و از او خواسته شده است که این پیام را بدهد که حتی اگر سلطان به خانه خدا آمد ، او باید خم سجده کند.در ساخت مسجد آبی از تخم مرغ شترمرغ ، که عنکبوت و حشرات بوی آن را دوست ندارند در ملات مسجد استفاده شده است.

 مسجد آبی استانبول

آبنما و فواره آلمانی استانبول

امپراطور دوم آلمان ویلهلم این آبنما را به عنوان دوستی ترکیه و آلمان به استانبول هدیه داد.این چشمه ، که در آلمان ساخته شده است ، در استانبول ترکیب شد و در سال 1901 افتتاح شد.در بعضی از سالها ، چشمه های آلمانی در چارچوب جشن های ماه رمضان با شربت پر شده اند و به استانبولی ها شربت داده می شود.در کتیبه برنزی چشمه ای که توسط یک گنبد باشکوه با ستون های سبز تیره پوشانده شده است ، روی این ستون به قلم آلمانی نوشته شده است قیصر ویلهلم دوم این چشمه را در پاییز 1898 به عنوان ادای احترام به دیدار حاکم عثمانی از عبدالحمید توانا ساخته است. اگر می خواهید از چشمه آلمان در میدان سلطان احمد بازدید کنید ، فقط باید به سلطان احمد بروید.

آبنما و فواره آلمانی استانبول

ستون های معروف میدان هیپودروم سلطان احمد استانبول

در دوره بیزانس ، این سه بنای تاریخی در میدان سلطان احمد ، جایی که یک پیست اتومبیلرانی ساخته شده بود ، هیپودروم را به دو قسمت تقسیم کرد. دونده ها هفت بار در پیست اتومبیلرانی شرکت کردند و در مسابقه تیمی که ابتدا به نقطه شروع رسید ، برنده شدند. این سه بنای یادبود که امروزه نیز پابرجا هستند ، در منطقه میانی که مسابقه دهندگان به دور آن می چرخند ، صف کشیده اند.

ستون اوبلیسک

اوبلیسک ، معروف ترین در میان سه بنای تاریخی ، در سال 390 از مصر آورده شد و در مدت 31 روز در مکان فعلی خود ساخته شد. اوبلیسک ، قبل از میلاد حدود 1450 فرعون سوم مصر. ساخته شده برای توتموز به عبارت دیگر ، یکی از قدیمی ترین آثار در استانبول ایستاده است.این اثر که شاهد 3450 سال تاریخ بشریت است ، از نظر پایه و همچنین آثار کاملاً جالب توجه است. امپراتور روم شرقی Teodosius I و مردم نژادها را در یک طرف پایه سنگ مرمر به تصویر می کشیدند. همچنین می توان دید که چطور پوست ابلیس به جای نقش برجسته های این پایه نصب شده است.

ستون مار

ستون مار ، که میدان را تزئین می کند ، طلسمی است که از معبد دلفی در آپولون برای محافظت از شهر در برابر حمله حشرات آورده شده است. سه سر مار شکسته است. تنها سر مار باقی مانده در موزه باستان شناسی استانبول به نمایش گذاشته شده است.

ستون بافتنی

ستون تریکو در ضلع جنوبی میدان سلطان احمد در کنار ستون سر مار قرار دارد. ابلیسک 32 متری ساخته شده از سنگ تراش خورده. توسط کنستانتینوس VII ساخته شده است. تاریخ ساخت دقیقاً مشخص نیست اما در قرن 10 قرن هفتم. پس از ترمیم توسط کنستانتینوس ، نام او را شروع کردند. گزارش شد که VII. پدربزرگ کنستانتینوس با صفحات برنز طلاکاری شده که پیروزی های باسیلیوس اول را به تصویر می کشید ، پوشانده شده بود و یک کره نیز بالاتر از ابلیسک وجود داشت. طبق شایعات ، صفحات برنز طلاکاری شده در جنگ چهارم صلیبی توسط صلیبی ها به سرقت رفته و ذوب شدند.  

 

کاخ استانبول پارگالی داماد ابراهیم پاشا

امروزه از آن به عنوان موزه هنرهای ترکی و اسلامی استفاده می شود و نام خود را از داماد ابراهیم پاشا ، دومین وزیر سلیمان با شکوه گرفته است. این کاخ تاریخی ، که در آن می توانید نمونه های بسیار زیبایی از هنر ترکی و اسلامی را مشاهده کنید ، اولین موزه ترکیه در این منطقه است.ابراهیم پاشا ، یک پسر ماهیگیر در یک شهر کوچک ، مداحی عثمانی است که در حین سفر به کاخ آورده شده است. وی با هوش خود به درجه وزیر بزرگ در دولت عثمانی رسید.ابراهیم پاشا که سالها در برابر اشتیاق خود تسلیم شد ، از چشم سلطان می افتد و ذبح می شود. جسد وی پس از کشته شدن مخفیانه از قصر خارج شد.آلاچیق ، اتاق گنج ، سرداب ، حمام ، مقبره ، برج و حوض ، دیوانخانه و اتاقهای زیادی بهمراه بسیاری از بخشها در مدت زمان بسیار کوتاهی توسط میمار سنان ساخته شد.

کاخ استانبول پارگالی داماد ابراهیم پاشا

موزه باستان شناسی استانبول

موزه باستان شناسی با بیش از یک میلیون اثر از فرهنگ های مختلف یکی از بزرگترین موزه های جهان است. موزه باستان شناسی ، قدیمی ترین ساختمان موزه در ترکیه ساخته شده است و در 13 ژوئن 1891 برای بازدید کنندگان باز شد.موزه ها با مجموعه های بزرگ خود تاریخ بسیاری از تمدن ها را از 3 قاره که استانبول از طریق آنها با یکدیگر تعامل فرهنگی دارید روشن کرده است

موزه باستان شناسی استانبول

کلیسای آیا ایرینه استانبول 

آیا ایرینه ، واقع در حیاط کاخ Topkapi استانبول ، در کنار ایاصوفیه ، بزرگترین کلیسای بیزانس استانبول است که به مسجد تبدیل نشده است.ساخت این کلیسا به سالهای 320 برمی گردد. این یک کار بسیار قدیمی است. شناخته شده است که بقایای معابد آرتمیس ، افرودیت و آپولون در زمان رومی ساخته شده و بقایای این کلیساها در زمان کنستانتین ساخته شده است. شناخته شده است که این کلیسا در نتیجه قیام بزرگ در سال 532 سوزانده شد. اما سپس توسط Jüstinianos دوباره ساخته شد. در طی این قیام در ایاصوفیه سوزانده شد و توسط همین حاکم ساخته شد. این زمان بازسازی مربوط به 535 سال است.پس از فتح استانبول در داخل دیوارهای کاخ توپکاپی ، این کلیسا تا به امروز حفظ شده است. تنها آتلیه در معماری کلیسای بیزانس به Aya Irini معروف است. این را می توانید از حیاط وسط و خروجی های اطراف آن درک کنید.

 کلیسای آیا ایرینه استانبول 

موزه فرش بنیادهای استانبول

یکی از غنی ترین مجموعه های فرش جهان است. سلجوقیان و دوره عثمانی با سنت قدیمی اسلامی از مساجد ، مقبره ها و مساجد به ارزش تاریخی و هنری فرش های به نمایش درآمده در موزه ، با الگوهای خاص خود در مراکز مختلف بافندگی آناتولی از قرن 14 تا 20 اهدا شده است. با ارزش ترین فرشهای ایرانی و قفقازی نیز به نمایش گذاشته شده است.ارزیابی فرشهایی که در موزه به نمایش گذاشته شده و مربوط به دوره زمانی مربوط به دوره از قرن سیزدهم تا قرن گذشته است دشوار است. این موزه که دارای فرش های 700 ساله است ، علاقه بسیاری از بازدیدکنندگان داخلی و خارجی را به خود جلب می کند.مجموعه موزه فرش که دارای یکی از غنی ترین مجموعه های فرش در جهان است ، متشکل از یک سنت قدیمی اسلامی در دوره سلجوقیان و عثمانی است و فرش هایی با ارزش تاریخی و هنری به مساجد ، مقبره ها و تمدن ها اهدا می شود. مجموعه موزه شامل گرانبهاترین فرشها و قالیچه ها در مراکز مختلف بافندگی آناتولی از قرن 14 تا قرن 20 و آثار فرش های ایران و قفقاز در مجموعه موزه است. 46 فرش و سجاده نماز ، که از گرانبهاترین آثار مجموعه انتخاب شده اند ،

  • در اولین گالری؛ فرشهای بافته شده (دوره اولیه و کلاسیک عثمانی) و بعداً آناتولی
  • در گالری دوم؛ فرشهای آناتولی میانه و شرق و فرشهای از دوره عثمانی ،
  • در گالری سوم؛ نمونه های بزرگ فرش از منطقه اوشاک

موزه فرش بنیادهای استانبول

خیابان سوگوک چشمه استانبول(چشمه سرد)

خیابان Sogukcesme ، موزه ای در فضای باز. بین مسجد ایاصوفیه و کاخ Topkapi ، دوازده پنجره خلیجی ، خانه های چوبی و یک مخزن رومی ، در خیابان Sogukcesme وجود دارد. عمارت غسالخانه و مناره نیز وجود دارد.درست قبل از ورودی کاخ توپکاپی هنگام بازدید از شبه جزیره تاریخی ، خیابانی که خانه های تاریخی استانبول در سمت چپ ظاهر می شود ، توجه شما را به خود جلب می کند.تاریخچه خیابان Soğukçeşme واقع در شبه جزیره تاریخیمربوط به قرن VIII. است این خیابان به نام چشمه ای ساخته شده است که در سال 1800 بوجود آمد. خیابان Sogukcesme ، که یک مخزن متعلق به امپراتوری روم ، مخازن آب و خانه های قدیمی استانبول را در خود جای داده است ، هماهنگی بی نظیری با شخصیت منطقه تاریخی نشان می دهد.

خیابان سوگوک چشمه استانبول(چشمه سرد)

مسجد ایاصوفیه کوچک استانبول

این کلیسا توسط امپراتور بیزانس ژوستینیان و همسرش تئودورا به عنوان کلیسا در دهه 530 ساخته شد و پس از فتح استانبول به مسجد تبدیل شد.مسجد کوچک ایاصوفیه ، که به کلیسای سنت سرجیوس و باخوس نیز معروف است ، پس از فتح قسطنطنیه در سال 1453 به مسجد تبدیل شد.این ساختمان که در دوره امپراطور یوستینیانوس و امپراطور تئودورا ساخته شده است ، یکی از برجسته ترین بناهای شهر است. فضای داخلی مسجد از ستون های هشت ضلعی و 16 طاق تشکیل شده است.در یک نقش برجسته در مسجد کوچک ایاصوفیه ، از بنیانگذاران کلیسا ، عزیز سرجیوس و عزیز باخوس نام برده شده است. طبق یک اعتقاد ، این دو مقدس وارد رویای امپراتور I. Iustiniaanos شدند و او را از یک نقشه نجات دادند.

 مسجد ایاصوفیه کوچک استانبول

برای تورهای استانبول با آژانسهای توریاب در ارتباط باشید

این صفحات را برای جدیدترین تورهای استانبول پیگیری کنید:

آفرهای تور استانبول

تور استانبول 7 شب و8 روز

تور استانبول 4 شب و5 روز

تور استانبول زمینی

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران