5/5 - (5امتیاز)
17 مرداد 1402 ساعت :17:27 361

عکس های با کیفیت از موزه کاخ توپکاپی در تور استانبول

عکس های با کیفیت از موزه کاخ توپکاپی در تور استانبول

کاخ توپکاپی  یکی از پربازدیدترین موزه های ترکیه است. تاریخچه و معماری کاخ توپکاپی به قدری مفصل است که به شما توصیه می کنیم در صورت امکان با یک راهنمای تور خصوصی از کاخ توپکاپی دیدن کنید . زیرا اطلاعاتی که در تور کاخ توپکاپی خواهید آموخت ، چیزهای زیادی به شما اضافه خواهد کرد.

آشنایی با تاریخچه کاخ توپکاپی در تور استانبول

در طول قوی ترین دوره امپراتوری عثمانی ، قصری که 25 سلطان در آن زندگی می کردند. از نظر معماری بسیار ساده است و ساختاری در هم تنیده با طبیعت دارد. سفر به کاخ توپکاپی در بهار، یک پیاده روی دلپذیر را در میان درختان و هوای بسفر فراهم می کند.

کاخ توپکاپی ، در سالهای پس از فتح استانبول؛ این بنا توسط فاتح سلطان محمد ساخته شد و نزدیک به 400 سال محل زندگی سلاطین باقی ماند.

زمانی که عثمانی ها قسطنطنیه را که شبه جزیره تاریخی استانبول است فتح کردند ، متوجه شدند که امپراتوری بیزانس که در دوره فروپاشی قرار داشت، کارهای نگهداری و تعمیرات لازم را (به دلایل مالی) در شهر انجام نداده است. ساختمان هایی مانند کاخ بزرگ ، ایاصوفیه و هیپودروم که از مهم ترین مناطق دیدنی استانبول بودند ، در وضعیت بدی قرار داشتند .

عکس های با کیفیت از موزه کاخ توپکاپی در تور استانبول

بزرگترین دلیل این امر در واقع تهاجم لاتین است که بین سالهای 1204 و 1261 اتفاق افتاد . شهری که در طول اشغال صلیبی ها که به مدت 57 سال به طول انجامید غارت شد، توسط شاهزادگان بیزانس غافلگیر شد. با این حال، شهر معروف گذشته، قسطنطنیه ، نتوانست به روزهای گذشته خود بازگردد.

دروازه ها و حیاط های کاخ توپکاپی

تور کاخ توپکاپی با ورود به باب همایون ، اولین دروازه کاخ آغاز می شود. به محض عبور از دروازه، در اولین حیاط به نام « میدان عالی » قرار می گیرید . حیاط ها از بیرون به داخل اهمیت پیدا می کنند. در حالی که صحن اول باغی استکه شهروندان عادی با ادعای آن می توانند وارد آن شوند، تشریفات از حیاط دوم آغاز می شود.

بر سردر ورودی موزه توپکاپی کتیبه ای از تاریخ ساخت آن وجود دارد. منطقه ای که وقتی از این دروازه وارد می شوید، به نام دروازه سلطانی می بینید، زمانی منطقه ای بود که عموم می توانستند برای درخواست وارد شوند. مکان هایی مانند کلیسای ایا ایرنه ، میدان آلای ، نانوایی، ضرابخانه، بیمارستان، کوره هاسیلار و انبار چوب وجود دارد. برای ورود به Hagia Irene باید یک بلیط جداگانه خریداری کنید .

دروازه ها و حیاط های کاخ توپکاپی

اتاق حرم کاخ توپکاپی

در حیاط دوم که با خرید بلیط می‌توانید از آنجا عبور کنید، آشپزخانه‌های سمت راست، برج عدالت (نماینده عدالت)، دیوان همایون ، ورودی دفتر حرمسرا (که نیاز به بلیط جداگانه دارد) وجود دارد. برای این مکان و بخش Zülüflü Baltacilar در سمت چپ. در انتقال به صحن سوم، نقطه ای است که سانجاکی عریف برپا شده است.

به محض ورود به حیاط سوم کاخ توپکاپی ، اتاق ارز اتاقی است که سلطان میزبان دولتمردان و سفرای خارجی بود. حتی اگر در داخل کاخ باشید، بسیاری از مردم نمی توانند از این نقطه فراتر بروند. درست در پشت اتاق، می توانید مسجد آگالار را ببینید که برای استفاده طلاب سلطان و اندرون باز است . این حیاط توسط سلطان و اندرون مشترک است . بقاع متبرکه ای نیز در این صحن یافت می شود

حیاط چهارم جایی است که عمارت های سلطان و باغ های معلق در آن قرار دارد. بنای بالکن شکلی که بین اتاق ختنه و کیوسک های بغداد و روان و رو به دریا قرار دارد، لژ افطار است که سلطان در ماه رمضان روزه خود را در آنجا افطار کرد.

اتاق حرم کاخ توپکاپی

موزه توپکاپی کیوسک بغداد

وقتی به قسمت پایینی این حیاط آخر می روید، برج هکیباسی ، عمارت کارا مصطفی پاشا که از چوب ساخته شده است، مسجد مبل، عمارت Mecidiye که جدیدترین اضافه شده به کاخ است، وجود دارد .

اگر می خواهید از موزه کاخ توپکاپی دیدن کنید ، توصیه می کنیم روزهای هفته را انتخاب کنید که نسبتا خالی خواهد بود. فراموش نکنید که اگر می خواهید به درستی راه بروید، باید حداقل دو یا سه ساعت وقت بگذارید . لطفا به یاد داشته باشید، کاخ توپکاپی سه شنبه ها تعطیل است .

بلیط های ورودی  موزه کاخ توپکاپی ;

هر نفر 500 لیر برای بازدیدکنندگان خارجی که تابعیت ترکیه را ندارند و بخش حرمسرا به بلیط دیگری نیاز دارد که برای هر نفر 225 لیر است . به یاد داشته باشید که با این بلیط می توانید از کلیسای ایا ایرنه که در اولین بارگاه کاخ توپکاپی قرار دارد نیز دیدن کنید .

بلیط موزه کاخ توپکاپی

امیدواریم با راهنمای کاخ توپکاپی که تهیه کرده ایم، توانسته باشیم به شما کمک کرده باشیم تا مسیر خود را در قصر پیدا کنید. همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، هر بخش از کاخ توپکاپی داستان منحصر به فرد خود را دارد.

در این کاخ که 25 سلطان عثمانی در آن زندگی می کردند، چیزهای زیادی درباره تاریخ امپراتوری عثمانی اتفاق افتاد. پیشنهاد ما به شما این است که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرهنگ و تاریخ ترکیه و عثمانی از راهنمای تور دارای مجوز که می تواند شما را در هر بخش از کاخ همراهی کند، یک تور کاخ توپکاپی با راهنمای خصوصی داشته باشید.

یک راهنمای تور باتجربه که تاریخ استانبول را به خوبی می شناسد و موزه کاخ توپکاپی را می شناسد کمک زیادی به درک شما از تاریخ عثمانی می کند و شما را به سفری در زمان می برد. امیدواریم این مقاله مفید واقع شود. برای راهنمایی بیشتر و سوالات تور می توانید در لینک زیر با تیم ما در تماس باشید . سفری فوق العاده در شهر جادویی استانبول را برای شما آرزومندیم.

بلیط موزه کاخ توپکاپی

مقالات مرتبط به کاخ و موزه توپکاپی:

کاخ توپکاپی استانبول ترکیه (Topkapı Palace)

کاخ سلطان سلیمان در استانبول (کاخ توپکاپی)

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران