4.5/5 - (1امتیاز)
14 شهریور 1402 ساعت :14:09 679

در استانبول کجا و از یک رستوران محلی چه بخوریم؟

سردرگم هستید که در تور استانبول چه بخورید؟ ما شما را تحت پوشش قرار دادیم. ما لیستی از 10 بهترین غذاهای ترکی را برای امتحان تهیه کرده ایم و برای هر کدام 2 تا 3 رستوران پیشنهاد می کنیم. لذت ببرید!

1- چوربا (سوپ) | Çorba (Soup)

سوپ ترکی به طرز شگفت انگیزی محبوب است، بنابراین از پیدا کردن مکان هایی که آن را برای صبحانه سرو می کنند، شوکه نشوید . گزینه های محبوب سوپ عدس یا سوپ گوجه فرنگی است، اما اگر با ترجیحات آشپزی خود ماجراجو و غیر گیاهخوار هستید، سوپ مربا، مغز گوسفند یا سوپ زبان را امتحان کنید. برای گزینه‌های ساده‌تر و ملایم‌تر می‌توانید سوپ‌های «انسلتن»، «ازوگلین» و «بلغور» را امتحان کنید.این غذای راحتی است که می‌توانید در هر زمانی از روز بخورید و تقریباً همه رستوران‌ها و غذاخوری‌های سنتی و محلی در تمام طول روز از آن‌ها سرو می‌کنند، با این حال، اینها از باکیفیت‌ترین مکان‌هایی هستند که می‌توانید این سوپ‌های داغ را در تور استانبول امتحان کنید.

  • Karaköy Çorba Evi

این رستوران در سال 2014 افتتاح شد و در یکی از مناطق تاریخی استانبول واقع شده است . تخصص این رستوران در ایجاد خوشمزه ترین و لطیف ترین سوپ ها در فضایی گرم است. روزانه بیست و یک نوع سوپ و همچنین سوپ های خلاقانه ای را ارائه می دهد که بسته به فصل متفاوت است.

آدرس: Kemankeş Karamustafa Paşa, Mumhane Cd. No:35, 34425 Beyoğlu/İstanbul

 Karaköy Çorba Evi

  • شولن چوربا کادیکوی

این یکی از خدمات با کیفیت بالا در این منطقه است بدون اینکه از این مفهوم چشم پوشی کند. دائماً در حال تجدید و توسعه است و با ایجاد سوپ های سالم جدید با محصولات ارگانیک جدید، جایگاه خود را در تجارت حفظ می کند.این مکان از سال 1992 در بخش غذا و فرنچایز فعالیت می کند و در حال حاضر حدود دوازده پیش غذای خوشمزه مانند " Beyren "، " Damar Tuzlama Çorbası "، " Yyla Corbası "، " Tavuk Suyu Çorbası "، " Sölen Tuzlama " و " Işkembe " ارائه می دهد.

آدرس: Fenerbahçe, Bağdat Cd. No:50, 34726 Kadıköy/Istanbul

  • چوربا کوناگی

"عمارت سوپ" یک تاسیس جدید در محیطی مهمان نواز است که در محله ای آرام واقع شده است. 24 نوع سوپ مختلف در 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته سرو می شود. " Ispir Kurufasülye " را امتحان کنید، یک سوپ لوبیا تلخ تند که یک جفت عالی با برنج کره شده درست می کند.

آدرس: Maltepe, Fazıl Paşa Cd 10/3, 34010 Zeytinburnu/Istanbul

2- مانت آی (پاستای ترکی)

مانتی نوعی پیراشکی محبوب در بیشتر غذاهای ترکی است، قسمت‌های مینیاتوری راویولی با گوشت را تصور کنید، آن «مانتی» است. کوفته گوشت گاو/بره آب پز یا سرخ شده همراه با طیف متنوعی از ادویه ها که روی آن سس ماست خامه ای قرار داده شده است، نسخه ترکی این غذای ایتالیایی است.برای درست کردن این غذای سالم خانگی و خوش طعم، زمان و تلاش زیادی صرف می شود و ارزشش را دارد. این غذا در اکثر رستوران‌های سنتی و محلی سرو می‌شود و در اینجا برخی از بهترین مکان‌ها برای امتحان کردن آنها وجود دارد.

  • Mantı Dünyası Kadıköy

یک مکان خانوادگی معمولی با فضای نشیمن بزرگ در داخل و خارج از خانه. گردوی مخصوص "مانتی" سرو می شود که باید آن را امتحان کنید و بلافاصله عاشق آن شوید. برخی از غذاهای هیجان انگیزی که می توانید امتحان کنید عبارتند از "Gürcü Mantısı"، "Patatesli"، "Manti" سیب زمینی، "Pilimen Manti"، "Kayseri Manti" ساخته شده از خامه غلیظ.

اگر می خواهید با تجربه خود جسور باشید، می توانید دستور غذای ترکمنستانی به نام "Türkmen Buhar Mantısı" یا غذای "Gürcü Mantısı" یا فقط "Buhar" معمولی را امتحان کنید.

آدرس: Osmanağa, nüfus müdürlüğü sokagi, Nakil Sk. no:8/A, 34714 Kadıköy/Istanbul

  • Ortaköy Mantı Evi

خانه مانتی اورتاکوی که از سال 1997 به عنوان یک میراث خانوادگی قوی بوده است و با طعم منحصر به فرد و خدمات با کیفیت خود به یک مقصد مهم غذایی برای مسافران تبدیل شده است. این یک فضای دوستانه و گرم با کارکنان خوش‌آمدگویی است که از پذیرایی از شما خوشحال هستند.

آدرس: Mecidiye, Değirmen Sk. 3/A, 34347 بشیکتاش/استانبول

  • بدروم مانتی و کافه

این یک فضای بزرگ و رستوران با حق رای دادن با منوی وسیع و یک فضای بزرگ برای نشستن است. طراحی داخلی شیک و پرسنل خوش برخورد با کیفیت بالا و خدمات سریع، دیگر چه چیزی می توانیم بخواهیم؟!

آدرس: Ünalan, Ayazma Cd. NO: 78/1, 34700 Üsküdar/Istanbul

3- کوفته

نسخه ترکی کوفته، تعدادی توپ یا نان شیرینی است که از گوشت چرخ کرده یا بره کمی پخته شده است. اغلب به صورت بسته بندی شده با سالاد و مقداری نان پیتا درست می شود. حتی می توانید غذاهای گیاهی ترکی با نخود و سبزیجات محلی تهیه کنید. کوفته بخش مهمی از غذاهای ترکی است. بنابراین، شما می توانید آن را در هر اغذیه فروشی خیابانی و فروشگاه غذاهای محلی پیدا کنید.

کوفته‌ها انواع زیادی دارند و طعم آنها بسته به منطقه‌ای که دستور غذا از آن شروع می‌شود، متفاوت است، مانند « چیگ کوفته » که یک پیش‌غذای شگفت‌انگیز از کوفته‌های خام جنوب شرقی ترکیه است . در اینجا برخی از بهترین مکان ها برای داشتن "کوفته" اصیل وجود دارد.

  • Köfteci Ramiz

همه چیز به عنوان یک فروشگاه کوچک با جعبه های میوه به عنوان صندلی در سال 1928 آغاز شد و اکنون یک برند ملی مواد غذایی است که در حال تبدیل شدن به یک جاذبه شناخته شده در سراسر جهان است. امروزه محصولات در تمام رستوران های ترکیه فروخته می شود و در هر غذا از گوشت تازه روزانه و سبزیجات محلی استفاده می شود.

آدرس: Tomtom, İstiklal Cd. 215/B, 34433 Beyoğlu/استانبول

  • بیزیم کوفته

این یک مؤسسه سنتی و معتبر است که در سال 1967 تأسیس شد و تا به امروز طعم‌های خلاقانه و تازه از محصولات محلی خوب ارائه می‌شود. می توانید اوقات خوشی را در کنار عزیزانتان در فضایی دلباز بگذرانید و از تجربه واقعی غذاخوری ترکی لذت ببرید.برخی از غذاهای اصلی که باید امتحان کنید عبارتند از: کوفته‌های تند پارمک ، آچیلی کوفته ، کوفته‌های آغشته به پنیر Kaşarlı Köfte یا ساندویچ اکمک آراسی کوفته. این رستوران همچنین تکه های مرغ Tavuk Bonfile و بسیاری دیگر از غذاهای اصلی، پیش غذا و دسر را سرو می کند.

آدرس” Ali Kuşçu, Ali Kuşçu Mahallesi Macar Kardeşler Caddesi, Hulusi Noyan Sk. No:7/A, 34083 فاتح/استانبول

  • Filizler Köftecisi

Filizler یک رستوران پویا و شیک است که با بیش از بیست و پنج سال تجربه در "بالکان کوفته" در سراسر ترکیه و شعبه هایی در بخش آسیایی و اروپایی استانبول موفق شده است. این منو مرغ کبابی، سوپ، سالاد و گزینه های دسر را ارائه می دهد .علاوه بر گزینه‌های سنتی معروف «کوفته» در منوی خود،با گوشت‌های کبابی، محصولات گوشتی استیک و غذاهای منتخب از غذاهای بین‌المللی، انتخاب بسیار خوبی دارد. برخی از گزینه های محبوب "Kofte" در منو به اضافه نوشیدنی های وجود دارد.

آدرس: Aziz Mahmut Hüdayi, Üsküdar Harem Sahil Yolu No:61, 34672 Üsküdar/Istanbul

  • سلطان احمد هالکین کوفتسیسی

این یک مکان بسیار ساده و جالب است که فقط دو نوع گوشت سرو می کند. کباب و گوشت کبابی به علاوه سوپ و برنج بسیار معمولی، اما همیشه بسته بندی شده است و مردم در صف انتظار می کشند تا بتوانند یک میز آنجا تهیه کنند. کارکنان کمی انگلیسی صحبت می کنند اما خدمات سریع است.انتظار یک فضای صمیمی و فانتزی را نداشته باشید زیرا این مکان فقط غذای عالی است و مطمئناً به این وعده عمل می کند. آنقدر شلوغ می‌شود که گاهی اوقات مجبور می‌شوید میز خود را با دیگران تقسیم کنید و این واقعاً رایج است، زیرا «کوفته» خوشمزه و خاطره‌انگیز ارزش آن را دارد.

آدرس: ، دیوان یولو سی دی. شماره: 26، فاتح/استانبول

4- Lahmacun/Pide (پیتزای ترکی)

Lahmacun یک خمیر دایره ای و نازک است که در اجاق های طبیعی پخته می شود و روی آن گوشت چرخ کرده، سبزیجات چرخ شده و سبزی هایی از جمله پیاز، گوجه فرنگی و جعفری و ادویه هایی مانند فلفل قرمز، پاپریکا، زیره و دارچین روی آن قرار می گیرد. این پیتزا در اصل یک پیتزا ترکی است که به انتخاب شما طعم ها و مواد خلاقانه بیشتری دارد.اورتاکلار این رستوران یک غذای روزانه سبک و سالم در استانبول به دلیل قیمت مناسب و زمان آماده سازی سریع است. فرنچایزها و رستوران های محلی در سراسر استانبول وجود دارد که فقط بر روی انواع دستور العمل های "Lahmacun" تمرکز دارند. در اینجا چند مورد از بهترین مکان ها برای امتحان کردن این غذا وجود دارد.

  • اورتاکلار کباب لاهماچون

یک رستوران اصیل و بزرگ که در بین مردم محلی بسیار محبوب است، با تعداد زیادی صندلی در دسترس و قیمت مناسب رقابتی. داخل آن کمی فشرده است، اما این یک محیط پر جنب و جوش خاصی را ایجاد می کند. چندین طبقه و یک تراس با بخاری وجود دارد.

« حمص »، « کباب آدانا » و « لاهماچون » با مقدار زیادی از چاشنی‌ها، چاشنی‌ها و گیاهان دارویی از جمله غذاهایی است که در این مکان سرو می‌شود. خدمات واقعا سریع است و در مرکز شهر تاریخی " سلطان احمد " و جاذبه های دیدنی واقع شده است.

آدرس: بینبردیرک، سی دی پیخانه. شماره: 27، فاتح/استانبول

  • هلیل لاهماچون

اگر از "kadiköy" بازدید می کنید، باید از این مکان دیدن کنید. آنها فقط دو نوع غذا را ارائه می دهند که عبارتند از "Lahmacun" و "Kaşarlı Pide". هر دو بسیار خوشمزه و لذیذ هستند. این مکان دارای دو طبقه و تعداد زیادی صندلی است اگرچه همیشه شلوغ است.

آدرس: Caferağa، Güneşli Bahçe Sk. No:26, Kadıköy/Istanbul

  • Borsam Taşfırın Bahariye

Borsam Taşfırın در سال 1968 تاسیس شد و از آن زمان شامل سرو و ایجاد یک انتخاب گسترده از "Pide" و "Lahmacun" با مواد نوآورانه از گوشت گرفته تا وگان و گیاهی مانند بادمجان، جعفری و اسفناج است. آنها از توزیع انحصاری گوشت خود و فلفل سیاه مخصوص «اورفا» استفاده می کنند که امضای منحصر به فرد این سه شاخه است.

آدرس: Osmanağa, Serasker Cd. No:78, 34714 Kadıköy/Istanbul

  • سارای پیده و لاهماچون

این رستوران بزرگ پیچیده برای انتخاب های "لاهماچون" خود بسیار توصیه می شود، اگرچه منوی کوچکی ارائه می دهد اما غذای آن بسیار با کیفیت است و در بین مردم محلی و همچنین مسافران شناخته شده است. موقعیت بسیار مناسبی در نزدیکی میدان تقسیم به اضافه خدمات سریع و قیمت مناسب نسبت به منطقه است.

آدرس: Bülbül, Turan Cd. شماره: 48، بی اوغلو/استانبول

در استانبول کجا و  از یک  رستوران محلی چه بخوریم؟

5- منمن / املت

این یک غذای املت سنتی ترکیه است که از تخم مرغ، گوجه فرنگی، فلفل سبز و ادویه هایی مانند فلفل سیاه و قرمز آسیاب شده در روغن زیتون یا روغن آفتابگردان پخته می شود. پنیر سفید و فرآورده های آلبالویی مانند سوسیس ترکی "سوچوک" یا "پاستیرما" نیز ممکن است در حین پخت به مخلوط اضافه شود.

همیشه گرم و تازه همراه با مقداری سبزیجات و نان سرو می شود و بیشتر به عنوان صبحانه و وعده های غذایی میان روز مصرف می شود زیرا بسیار انرژی زا و مغذی است. آن را در بسیاری از کافه ها و رستوران های سنتی استانبول پیدا خواهید کرد.

  • لادس منمن

یک مکان بزرگ و اصیل ترکی که از سال 1969 غذاهای سنتی صبحانه را سرو می کند. آنها بخش هایی از غذا را به اندازه کافی بزرگ برای به اشتراک گذاشتن سرو می کنند و شامل غذاهای بسیار خوشمزه "Menemen" است که تا اواخر بعد از ظهر سرو می شود. این یک رستوران بسیار پیشرفته است که مسافران را از سراسر جهان به خود جذب می کند.

  • فورکان گوک

عسل و خامه ترکی غلیظ را به همراه چای سیاه و نان تازه، «Acem Pilavı»، گوشت گاو «روستو» و پوره سیب زمینی در وعده ناهار ، و صبحانه «Supreme Kahvalti» را امتحان کنید.

آدرس: Katip Mustafa Çelebi, Mahallesi, Sadri Alışık Sk. 11/12 بی اوغلو/استانبول

  • چاکیر منمن و کاهوالتی سالنو

یک مکان کلاسیک ترکی اختصاص داده شده به تمام غذاهای صبحانه با انواع پنیر، ماست، مربای شیرینی، میوه ها، سبزیجات و معروف "Sade Menemen". در محله ای توریستی در "سلطان احمد" واقع شده است، بنابراین معمولاً شلوغ است و قیمت ها می تواند بالاتر از جاهای دیگر باشد.

آدرس: Nişanca، Havuzlu Mescit Sk. No:8, 34130 فاتح/استانبول

  • Meşhur Menemenci Cemal Polat

این یک مکان دنج و زیبا با حداقل طراحی داخلی و فضایی دوستانه است. این یک مکان عالی برای خوردن صبحانه و برانچ سریع و سالم با قیمت های بسیار مناسب است. این یک منوی کوچک با گزینه های گسترده "Menemen" است. می توانید ترکیب های مختلفی را برای افزودن به غذای خود انتخاب کنید.

آدرس: Osmanağa، Pavlonya Sk. No:16, 34714 Kadıköy/Istanbul

  • کوف یلدگیرمنی

کافه آرام شگفت انگیز در Kadikoy با طراحی شگفت انگیز و صندلی های جذاب در فضای باز. پرسنل بسیار خوش برخورد و مهمان نواز هستند و با وجود اینکه یک مکان کوچک است، منوی وسیعی با مقدار زیادی پنیر تازه، شیرینی، نوشیدنی های گرم و البته انواع مختلف «منمن» دارد.

آدرس: Rasimpaşa, Karakolhane Cd. No:54، Kadıköy/Istanbul

6- Döner /dürüm (ساندویچ)

دونر کباب نوعی کباب است که از گوشت قرمز و مرغ تهیه می شود و روی جوجه گردان کباب می شود. گوشت چاشنی شده به شکل هرم به آرامی روی جوجه گردان، در کنار یک عنصر حرارتی عمودی پخت و پز چرخانده می شود. از آنجایی که سطح در حین چرخاندن سریعتر پخته می شود، آشپزها آن را برش می زنند و برای سرو آماده می کنند.این غذا به عنوان ساندویچ با کاهو، گوجه فرنگی، گاهی اوقات سیب زمینی سرخ کرده یا با سبزیجات و سایدرس به عنوان یک غذا با تکه هایی از گوشت کباب یا مرغ سرو می شود. این غذا واقعاً معروف است، بنابراین تقریباً در هر منطقه ای با کیفیت بالا و قیمت منصفانه می توان آن را پیدا کرد. دوروم» زمانی است که گوشت را در نان شرقی بسیار نازک و سبک می‌پیچند.

بیلیس کباب

مکانی زیبا و باشکوه در نزدیکی میدان «تکسیم» با دکوراسیونی اصیل و جذاب که شما را به یک مهمانی بزرگ ترکی دعوت می کند. منوی بزرگ انواع غذاهای سنتی و مدیترانه و میان وعده های "مز" و هر ترکیبی از سیخ های ممکن را ارائه می دهد

آدرس: Asmalı Mescit, Asmalı Mescit Cd. No:8, 34430 Beyoğlu/Istanbul

  • Etibol Kasap Döner

این یک مکان کوچک معمولی است که به دلیل خدمات سریع و قیمت های منصفانه در مقایسه با بقیه محله « کاراکوی » مورد علاقه مردم محلی است . تمرکز اصلی آن بر روی انواع بخش های "Döner" است.

برخی از گزینه هایی که می توانید امتحان کنید عبارتند از: Porsiyon Döner که به عنوان غذا با برش های گوجه فرنگی و سیب زمینی سرخ شده در کناره سرو می شود، Dürüm Döner همان مواد پیچیده شده در نان نازک کوچک، Tombik Döner با نان برگر بزرگ غلیظ. ساندویچ و ساندویچ " Baget Ekmek Döner ".

آدرس: Kemankeş Karamustafa Paşa، Ağaç Tulumba Sk. 13/C، Karaköy – Beyoğlu/Istanbul

  • بانک دونر

این یک مکان کوچک کوچک با تعداد زیادی صندلی در خیابان است. کیفیت دونر شگفت انگیز است، آنها از گوشت تازه روزانه استفاده می کنند، به اصطلاح entrecôte. پیشنهاد می کنم "Döner" خود را مانند ساندویچ سفارش دهید و نان را نیز امتحان کنید. اما به یاد داشته باشید که فقط "Döner" را امتحان کنید زیرا تخصص آنهاست. می توانید نوشیدنی سرد « آیران » از ماست، آب و نمک را میل کنید. قیمت مناسب است.

آدرس: ملافناری، حسین آقا Cami Sk. No:1, 34126 فاتح/استانبول

  • فرانگو دونر

مکانی شیک و پر انرژی در قلب "Kadıköy" با حیاط خلوت دنج و طراحی داخلی رنگارنگ. منوی گسترده ای از ساندویچ های خلاقانه همراه با سس های مناطق مختلف جهان را به روشی منحصر به فرد ارائه می دهد. به لطف انتخاب های مختلف سس، می توانید بسته بندی های دونر را بر اساس سلیقه خود ایجاد کنید.

آدرس: Osmanağa، Osmanağa Mah Halitağa Caddesi &، Vahap Bey Sk. 29/B, Kadıköy/Istanbul

 Döner /dürüm (ساندویچ)

7- کومپیر (سیب زمینی پخته)

یکی دیگر از غذاهای خیابانی محبوب استانبولی. ساخته شده از سیب زمینی ژاکتی با پوست بیرونی ترد و داخل آن نرم و پف دار، با انواع روکش های مختلف از جمله پنیر، سوسیس، ترشیجات و سالاد روسی به اضافه مواد پرکننده و چاشنی هایی مانند کره، پنیر، خامه ترش، سس موجود است. یا حتی گوشت چرخ کرده

سپس گزینه های بی پایانی برای قرار دادن روی " Kumpir " خود، از جمله ماست، سس کچاپ، ذرت شیرین، تکه های سوسیس، کوسکوس، هویج رنده شده، زیتون و سالاد ایتالیایی به شما ارائه می شود. اینها فقط برای نام بردن چند مورد هستند، چیزهای بسیار پر کربوهیدرات.

  • Tarihi Istanbul Kumpir & Waffle

یک فروشگاه غذای خیابانی اصیل و اصیل در نزدیکی میدان «تکسیم» که تمام مواد غذایی سنتی و خلاقانه را سرو می‌کند که در قفسه‌ها نمایش داده می‌شود و شما می‌توانید بر اساس ترجیحات خود انتخاب کنید. Kumpir & Waffle یک رستوران زنجیره ای سریع و معمولی است که غذاهای مدرن و نفیس را با قیمت های مناسب ارائه می دهد.

  • لو یو

آشپزخانه تاریخی استانبول Kumpir & Waffle یک منطقه شفاف را پوشش می دهد که بهداشت و سلامت را در اولویت قرار می دهد و می توانید ببینید که چگونه جادویی اتفاق می افتد.

آدرس: Kuloğlu, İstiklal Cd. No:139, 34435 Beyoğlu/استانبول

  • پاتاتوس

تا حدودی شلوغ و یک تجربه طعم منطقه ای. کارکنان صمیمی و سخت کوش هستند و در صورت درخواست شما نکات و پیشنهاداتی را در مورد انتخاب های شما ارائه می دهند. آنها انواع دیگری از فست فود و غذاهای ترکی را نیز ارائه می دهند، اما سعی می کنند از سفارش دادن چیزی به جز "Kumpir" خودداری کنند.

آدرس: Tomtom, Istiklal Cd., 34433 Beyoğlu/Istanbul

  • Tarihi Ortakoy Kumpircisi

این یک فروشگاه محلی کوچک و آرام است، در خیابانی آرام در اطراف محله "Kadıköy". می‌توانید ساعت‌ها روی میزهای فضای باز بنشینید و از گزینه‌های منوی غنی «Kumpir» به‌علاوه قیمت‌های مناسب لذت ببرید.

آدرس: Caferağa, Dr. İhsan Ünlüer Sk. No.12, 34710 Kadıköy/Istanbul

  • کومپیر و وافل

یک شعبه واقعی شایان ستایش از شرکت های Tarihi Istanbul واقع در نزدیکی ساحل دریا با منظره کاخ توپکاپی و مسجد سلطان احمد. این همه طعم های اصلی به همراه برخی از جایگزین های خلاقانه را با قیمت های قابل قبول ارائه می دهد.

آدرس: Cibali, Hisaraltı Cd. No:9, 34083 فاتح/استانبول

بستنی ترکیه

8- اسکندر کباب

اسکندر کباب یکی از شناخته شده ترین غذاهای شمال غربی ترکیه است. نام آن از مخترعش اسکندر افندی گرفته شده است که در اواخر قرن نوزدهم امپراتوری عثمانی در بورسا زندگی می کرد.

این غذا که یک خلاقیت بازیگوش بر روی «دونر کباب» سنتی است، از گوشت بره کبابی نازک بریده شده با سس گوجه‌فرنگی تند و تند روی تکه‌های نان سنتی «پیتا» سرو می‌شود. با افزودنی های سخاوتمندانه ماست و کره تکمیل می شود.

  • Kebapçı Iskender

این طعم بی نظیر دونر کباب که حدود 150 سال پیش توسط اسکندر وارد غذاهای ترکی شد، از آن زمان توسط اعضای خانواده اجرا می شود و طعم اصلی برند اسکندر را ارائه می دهد. فقط غذاهای سنتی ترکی سرو می کند و کارکنان با خوشحالی به شما پیشنهاد می دهند و در انتخاب شما کمک می کنند.

آدرس: Caferağa, Albay Faik Sözdener Cd. No:3, 34710 Kadıköy/Istanbul

اسکندر کورولوش

این فروشگاه که در سال 1867 تأسیس شد، با اهرام راحتی بیرونی چوبی خوش ذوق، که بخشی از معماری بورسا در دوره عثمانی قرن نوزدهم است، و نقوش گل مروارید که در آن زمان محبوب بودند، به عنوان نمونه ای با وقار برای همه فروشگاه ها نگهداری می شود. از میزهای مرمری گرفته تا کاغذهای لبه صورتی که به عنوان دستمال استفاده می شود.

چند مورد از بهترین غذاهای اصلی که می‌توانید امتحان کنید عبارتند از: «اسکندر دونر کباب» یا گوشت سفید ترجیحاً «فیله مرغ اسکندر» یا «کباب سبزی اسکندر» برای گیاه‌خواری.

آدرس: Sinanpaşa, Akaretler, Süleyman Seba Cd. No:10, 34357 بشیکتاش/استانبول

  • لاللی اسکندر کباب سالونو

این هتل در مرکز شهر تاریخی سلطان احمد و تنها 2 دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد. این یک رستوران عامیانه و در عین حال شیک است و غذاهای گوشت قرمز با کیفیت عالی به همراه دسرها و میان وعده‌های «Mezze» را سرو می‌کند.

بیشتر اوقات مملو از مسافران و بازدیدکنندگان است و یک منوی گسترده چند زبانه به شما کمک می کند بهترین وعده غذایی را انتخاب کنید. می توانید پسته آدانا کباب ، بیتی کباب ، فیستکلی کباب یا اسکندر کباب اصلی را امتحان کنید .

آدرس: Kemal Paşa, Gençtürk Cd. 70 الف 34134 فاتح/استانبول

9- سیمیت (پرتزل ترکی)

یکی دیگر از غذاهای خیابانی بسیار محبوب، «سیمیت» جایی بین چوب شور و نان شیرینی است. یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین نان‌هایی که در خیابان‌ها پیدا می‌کنید، این نان دایره‌ای است که معمولاً با دانه‌های کنجد پوشانده می‌شود و می‌توان آن را به‌صورت ساده یا با کنسروها و پخش‌شده‌هایی مانند مربا، پنیر خامه‌ای یا برای یک خوراکی خاص، خامه شکلاتی خورد.

سیمیت سرایی

نسبت ها، ترد، جویدن و سایر ویژگی های سیمیت بسته به منطقه ای که از آن سرچشمه می گیرد کمی متفاوت است. این غذا در گاری‌های غذا و نانوایی‌ها و شیرینی‌فروشی‌های محلی یا امتیازی سرو می‌شود.

  • Simit Sarayı Kadıköy

از شیرینی‌های خوشمزه، هدایایی، شیرینی‌ها و کلوچه‌ها گرفته تا همبرگر، بسته‌بندی و ساندویچ. طعم های جدید اغلب به محصولات غنی از پیتزا، پاستا، سالاد گرفته تا غذاهای اصلی اضافه می شود.  Simit Sarayı منوی خود را با دستور العمل های خلاقانه بدون فدا کردن طعم و کیفیت سنتی ارائه می دهد.

سیمیت سرایی

سیمیت سرایی که مورد علاقه همیشگی است و مسافران از سرتاسر دنیا طعم‌های کلاسیک محبوب و محصولات بسته‌بندی شده‌ای مانند چای، قهوه، شکلات، لذیذ ترکی و مربا را ارائه می‌دهند. با موفقیت فرهنگ غذایی ترکیه را با غذاهای لذیذ محلی خود مانند " تاهینی" ، " ملاس " و " چیپس رشته فرنگی " نشان می دهد.

آدرس: Rasimpaşa, Rıhtım Cd. 58/A, 34716 Kadıköy/Istanbul

  • Simit Sarayı Istiklal

یکی از پربازدیدترین شعبه های فروشگاه های زنجیره ای سیمیت سرایی واقع در خیابان استقلال با تراس راحت و نمایی از تراموای نوستالژیک استانبول. فضایی بزرگ با تعداد زیادی صندلی در داخل و خارج از خانه.

منو برای انتخاب های زیادی مانند سینی های صبحانه، نوشیدنی های گرم، "چیا سیمیت"، "سیمیت آراسی کاشار" به نصف بریده شده سیمیت پر از پنیر، "دوپدولو سیمیت"، "ساده آچما"، "زیتینلی آچما"، "چیکولاتالی" متفاوت است. سیمیت» و بسیاری از گزینه های شیرینی و شیرینی.

آدرس: Katip Mustafa Çelebi, İstiklal Cd. 104/3, 34000 Beyoğlu/استانبول

10- Künefe (دسر)

این دسر لذیذ از پنیر گودا ذوب شده، خرده نان و مغز پسته به همراه شیرینی رشته‌ای نازک یا خمیر بلغور خوب، آغشته به شربت شیرین و شکری و معمولاً لایه‌بندی شده با پنیر یا مواد دیگری مانند تهیه می‌شود. بسته به منطقه، خامه یا آجیل لخته شده.

به قدری خوشمزه و شیرین است که نمی توانید جلوی خود را از داشتن یک غذای کامل برای سرو غذا بگیرید. پیشنهاد می کنم با دسرتان حتی دو چای سیاه هم سفارش نکنید که ترکیبی عالی است.

  • Keyfeder Künefe Katmer

مکانی روشن و پر جنب و جوش پر از شیرینی و دسرهای سنتی غنی. به محض ورود، بوی بهشت ​​شما را مسحور می کند و کارکنان خوش برخورد از شما پذیرایی می کنند. شما می توانید دسر را از میان قفسه ها بر اساس علاقه خود انتخاب کنید سپس بسته به انتخاب خود نوشیدنی های گرم یا سرد سفارش دهید.

برخی از محبوب‌ترین آن‌ها عبارتند از "Peynirli Künefe" ​​با پنیر اضافی، "Katmer"، "Burma Kadayif"، "Hasir Kadayif" و "Fistikzade" غذای پر پسته.

آدرس: Katip Mustafa Çelebi, 12, Çukurlu Çeşme Sk., 34433 Beyoğlu/Istanbul

  • Gündoğdu Börek ve Künefe

یک مغازه کوچک و سرگرم کننده که در ساحل Kadikoy در کنار یکی از شلوغ ترین خیابان های این محله قرار دارد. منو چندان بزرگ نیست و چند گزینه "Künefe" ​​و "Börek" را ارائه می دهد که تمرکز و تخصص اصلی این مکان است. "kıymalı Börek" تهیه شده با گوشت چرخ کرده، "Peynirli Börek" ساخته شده با پنیر، یا "Künefe" ​​معمولی اصلی را امتحان کنید.

آدرس: Osmanağa, Rıhtım Cd. No:14, 34714 Kadıköy/Istanbul

  • Asier Kunefe Sultanahmet

با بیش از چهل سال تجربه، اینجا یکی از شلوغ ترین نقاط در "سلطان احمد" تاریخی است، برخی از غذاهایی که باید امتحان کنید عبارتند از " Kabak tatlısı " یک دسر کدو حلوایی با شکر پاشیده شده و گردو روی آن، " Toz Fistık " رنده شده . پسته، " گورمه کونهفه " و " چیکولاتالی سوفله " سوفله شکلاتی.

آدرس: علمدار، دیوان یولو سی دی. No:64, 34110 فاتح/استانبول

11- Börek (شیرینی)

این شیرینی ترکی که همیشه پوسته پوسته و خوشمزه است، با گوشت چرخ کرده، اسفناج، سیب زمینی، سبزیجات و پنیر پر می شود. به صورت رول شده، پفکی یا لایه لایه مانند لازانیا سرو می شود. این غذای معروفی است که در مناطق بالکان، شام و مدیترانه یافت می شود

این شیرینی هیجان‌انگیز را می‌توان به صورت کلی در تابه یا شکل‌های مختلف جداگانه درست کرد. دانه‌های کنجدی که روی آن پاشیده می‌شود، طعم آجیلی را به غذا می‌افزاید. قدمت این غذا به دوران کلاسیک باز می گردد و مهمترین عناصر غذاهای ترکی را دارد.

  • Izol Börek Kadıköy

فضای صمیمی و گرمی که توسط بهترین و عجیب ترین دسرها و کارکنان صمیمی و مفید ارائه شده است. این در باسن و مدرن "Kadıköy" واقع شده است، جایی که می توانید بیرون بنشینید و از جمعیتی که در حال قدم زدن هستند لذت ببرید. آنها پای و کیک هایی با الهام از فرهنگ های مختلف برای کسانی که می خواهند طعم های جدید را امتحان کنند درست می کنند.

آدرس: Hasanpaşa, 34722 Kadıköy/Istanbul

  • تکسیم سوتیش

مدرسه قدیمی و باکلاس. کارکنان حرفه ای، طراحی زیبا و مهمتر از همه، دسرهای قابل توجه در این منظره دوران عثمانی تنها چند دلیل برای بازدید از این مکان هستند. خدمات سریع و قیمت کمی بالاتر از مکان های متوسط ​​ارائه می دهد اما کاملاً ارزشش را دارد.

تکسیم سوتیس/فیسبوک

آدرس: Katip Mustafa Çelebi, İstiklal Cd. شماره: 7، بی اوغلو/استانبول

 Künefe (دسر)

12- Gözleme/Wraps

شاید یکی از ساده‌ترین و سالم‌ترین غذاها در ترکیه، « گوزلمه » میان‌وعده‌ای عالی برای خوردن در سفر باشد. مانند کرپ، این نان خوش طعم ترکی از خمیر دستی تهیه می شود و با مواد مختلف مانند پنیر، گوشت، سبزیجات یا سیب زمینی پر می شود.

سپس آن را پیچیده و روی یک سینی پخته می کنند. یکی از ترکیبات پنیر و اسفناج را امتحان کنید که فراموش نشدنی، تازه، گرم و خوش طعم است. در اینجا برخی از بهترین مکان ها برای بازدید از "Gözleme" آورده شده است.

  • Yiğit Sofram Gözleme ve Kahvaltı

مکانی دوست داشتنی و کوچک واقع در نزدیکی میدان تقسیم با کارکنان مهمان نواز و محیطی شاد. غذاهای صبحانه و انواع مختلف "Gözleme" را ارائه می دهد. مخلوط پنیر «Ispinak Gözleme»، «Kaşarlı Gözleme» و «Patatesli Gözleme» را امتحان کنید.

آدرس: Kuloğlu, Turnacıbaşı Cd. 44 B, 34433 Beyoğlu / استانبول

  • کافه Mantı Ve Gözleme Evi Organik

کافه ای ساده، آرام و خانوادگی که در محله ای پویا واقع شده است. منو بیشتر گزینه های "Gözleme" است که از محصولات تازه، ارگانیک و با کیفیت بالا ساخته شده است. آنها همچنین آبمیوه تازه تهیه شده را بر اساس فصل سرو می کنند. حتماً “ Kaşarlı Ispinak Gözleme ” ساخته شده از اسفناج و پنیر زرد را امتحان کنید.

آدرس: Osmanağa، Yoğurtçu Şükrü Sk. No:32, 34714 Kadıköy/Istanbul

در پایان، شما نمی توانید از استانبول دیدن کنید و طعم های سنتی ترکی را نخورید. ممکن است با چند پوند اضافی و بدون پشیمانی کشور را ترک کنید. زندگی برای خوردن غذاهای خسته کننده بسیار کوتاه است و ترکیه تعدادی از شگفت انگیزترین غذاهای جهان را ایجاد می کند. بسیاری از دوستداران غذای ترکی از سراسر جهان وجود دارند که ممکن است آنها را ملاقات کنید و به آنها بپیوندید تا با هم شهر را کشف کنید. خوش بگذره!

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران