5/5 - (2امتیاز)
29 مرداد 1402 ساعت :15:16 360

کوچه های پشتی استانبول کجا هستند

یکی از محبوب ترین کارهایی که در استانبول انجام می شود ، گم شدن در پیچ و خم کوچه های باستانی استانبول است.

شهر و تور استانبول که زمانی قسطنطنیه بوده است را می توان یکی از جذاب ترین، پیچیده ترین، تاریخی ترین و مهم ترین شهرهای جهان دانست. علیرغم اینکه در طول یک دوره طولانی از تاریخ خود در میان آتش متقابل درگیری های جهانی قرار دارد، هنوز هم شگفت انگیزترین شهر است که چیزهای زیادی برای ارائه به مهمانان خود از سراسر جهان دارد.

از رومیان گرفته تا قبایل عرب، از سربازان یونانی تا ارتش عثمانی، افراد زیادی در طول تاریخ شانس خود را امتحان کرده اند و تنها تعداد کمی از آنها توانسته اند به آن دست یابند. امروز می‌توانیم نکاتی را برای دیدن مکان‌های مخفی در پشت خیابان استانبول ، کدام شهر شگفت‌انگیز، به شما ارائه دهیم تا شخصیت واقعی شهر را احساس کنید که شما را با بیزانس و عثمانی روی یک میز نشسته آشنا می‌کند.

  • کوچه های باستانی استانبول

در حالی که ساختمان‌های امپراتوری در شهر برای برانگیختن حس احترام در بین بازدیدکنندگان و شهروندان طراحی شده‌اند، شخصیت واقعی شهر در کوچه‌های پس‌کوچه استانبول ظاهر می‌شود .

خیابان های پر پیچ و خم مناطق مسکونی قدیمی استانبول ترکیبی متنوع از قدیمی و جدید است، با کافه ها و فروشگاه های کاریزماتیک که در میان خانه های چوبی دو طبقه سنتی و اغلب منحط پنهان شده اند. یک راه فوق العاده برای کاوش در کوچه پس کوچه های استانبول این است که هتل خود را ترک کنید و پیچ و خم های خیابان های باستانی را دنبال کنید.

پس کوچه های رئال استانبول

  • ساماتیا

ساماتیا ناحیه ارمنی استانبول مدرن است که مرزی غیرقابل تفکیک با محله کوجا مصطفی پاسا دارد . ساماتیا فرصتی عالی برای دیدن صومعه های یونانی واقعی، کلیساهای لاتین و مساجد مسلمانان ارائه می دهد. این یک تجربه منحصر به فرد است که به شما این حس را می دهد که در زمان عقب نشینی کرده اید. آشنایی با تاریخ، آداب و رسوم و سنت های ارمنستان و کاوش در کوچه پس کوچه های استانبول از طریق تاریخ محله های ارمنی آن، پرتره ای پر جنب و جوش از شهر را به شما نشان می دهد.

خیابان های قدیمی ساماتیا در استانبول

قدمت کلیسای Surp Kevork ( سنت جورج ) به قبل از فتح عثمانی باز می گردد . به صومعه سولو نیز معروف است . اگر خوش شانس باشید، می توانید یکی از بزرگترین بازارهای ماهی را ببینید و با رنگارنگ ترین جشنواره شهر روبرو شوید. علیرغم تغییر چهره آن با سرعت نور امروزه، هنوز هم می‌توانید کوچه‌های پشتی قدیمی استانبول را در درون دیوارهای باستانی تئودوسیایی ببینید که از شهر محافظت می‌کنند.

کلیساهای ارتدکس یونانی Hristos Analipsis و Haghios Menas، Koca Mustafa Pasa Camii (بنیادهای آن به قرن ششم باز می گردد، کلیسای بیزانسی سابق سنت اندرو ) و بسیاری از سازه های دیگر هنوز از روح استانبول محافظت می کنند. با وجود شهرنشینی وحشیانه در بقیه استانبول، شما در زمان به عقب برمی‌گردید و در این خیابان‌ها احساس می‌کنید که یک مسافر زمان هستید.

  • ایوپسلطان

ایوپسلطان قدیمی‌ترین منطقه عثمانی در استانبول است و هنوز هم به عنوان بخشی ضروری از شهر دیده می‌شود، اگرچه خارج از دیوارهای تاریخی شهر قرار دارد.امروزه این منطقه را بیشتر مردمی می شناسند که دارای زیارتگاه اسلامی قدیمی ابو ایوب الانصاری ( ایوپ سلطان ) هستند. این منطقه به خاطر ایوب الانصاری که در تلاش برای فتح استانبول بود اهمیت دارد.مقبره‌های سلاطین عثمانی را می‌بینید که در این گورستان‌ها که بیشتر میدان ایوپ را پوشانده‌اند، دفن شده‌اند .

بعد از اینکه تا این حد پیش رفتید، ممکن است از بازدید از مقبره ها و گورستان ها خسته شوید. در این نقطه، تپه Pier Loti به شما این فرصت را می دهد که در حین نوشیدن قهوه ، شاخ طلایی و شبه جزیره تاریخی را تماشا کنید. یک یادآوری مهم، برای بالا رفتن از تپه می توانید از تله کابین (تلفریک) استفاده کنید، داشتن استانبول کارت برای آن کافی است.

استانبول کارت

راهنمای کوچه های گردشگری منطقه سلطان احمد استانبول

سلطان احمد یکی از مکان های کلیدی سفرهای ترکیه است ، به خصوص اگر برای اولین بار در استانبول باشد و سفر کاری نباشد.

میدان سلطان احمد استانبول

اما، در منطقه سلطان احمد چیزهای بیشتری نسبت به آنچه در سایت های تور تبلیغ می شود وجود دارد. به دلیل محدودیت های زمانی، سلطان احمد به طور کلی در تورهای استانبول با مکان هایی مانند ایا صوفیه ، کاخ توپکاپی ، مسجد آبی طبقه بندی می شود .

درباره مسجد آبی و ایاصوفیه

کاخ توپکاپی استانبول ترکیه (Topkapı Palace)

https://touryabtravel.com/attraction/%D9%85%D8%B3%D8%AC%D8%AF-%D8%A2%D8%A8%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%A8%D9%88%D9%84-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87-(Sultan-Ahmed-Mosque)#thumbnail_0

کافی است این طبقه بندی را بشکنید و به خیابان آکبییک بروید که یکی از توریستی ترین کوچه های پشتی استانبول واقعی است. Akbıyık یک خیابان سنگ‌فرش شده قدیمی با کافه‌ها، میخانه‌ها و هتل‌های مدرن است که به سبک سنتی ترکی ساخته شده‌اند تا ظاهر زیبایی‌شناختی منطقه را حفظ کنند.

در انتهای راه، قدیمی ترین مسجد استانبول، مسجد Akbıyık را خواهید دید . در گوشه ای از خیابان بین بسفر و میدان سلطان احمد، یک مسجد سبز کوچک با یک مناره پنهان شده است. از سال 1464 مسجدی فعال بوده است.

تنگه بسفر استانبول ترکیه (Bosporus)

می‌توانید به کشف کوچه‌های پشتی استانبول تا ساحل Cankurtaran که مکان خوبی برای دیدن دریای مرمره است، ادامه دهید. یا به منطقه سلطان احمد، در خیابان های قدیمی پر از ساختمان های چوبی رنگارنگ و نیمه تخریب شده برگردید. ما به خیابان توخانه و خیابان کباسکل که به بازار آراستا نیز معروف است ،  راه برگشت را توصیه می کنیم که از دیگر کوچه های بی نظیر سلطان احمد هستند .

https://touryabtravel.com/attraction/%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D9%85%D8%B1%D9%87-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87(%D9%85%D8%A7%D8%B1%D9%85%D8%A7%D8%B1%D8%A7)#thumbnail_0

با خیابان پیخانه، جاده به بازار بزرگ ، یکی از قدیمی ترین و بزرگ ترین بازارهای سرپوشیده جهان می رسد.

منطقه بازار در طول سال ها رشد کرده است و حناهایی در خارج از قسمت سرپوشیده ساخته شده است. این کار پیچ و خم های پیچیده ای از خیابان های باریک و پیچ در پیچ ایجاد کرده است که قطعاً در آنها گم خواهید شد.

کافه ها و فروشگاه های جذاب در میان خانه های چوبی دو طبقه سنتی و اغلب منحط در کوچه پس کوچه های استانبول پنهان شده اند.

در آنجا باید Buyuk Valide Han را ببینید که قدیمی ترین هان (مهوانسرا) استانبول است. این بنا برای ذخیره کالاهای تخلیه شده از کشتی هایی که در شاخ طلایی لنگر انداخته بودند و برای تأمین محل زندگی تاجران مسافر در اواسط قرن شانزدهم ساخته شد . این شهر به خاطر سقفش که یک نقطه دید منحصر به فرد برای دریافت منظره ای باشکوه است، مشهور است. در شیب جاده بین ساختمان های سنگی، هانس و مغازه ها غوطه ور شوید. در این کوچه پس کوچه های استانبول دو مقصد وجود دارد. بازار ادویه یا مسجد سلیمانیه . یکی از آنها را انتخاب کنید و لذت ببرید.

در تمام این مکان‌ها ساعت‌ها و ازدحام جمعیت مراقب امنیت خود باشید. و فراموش نکنید که هر مغازه ای توریست پسند نیست، می دانیم که کوچه پس کوچه های استانبول مغازه های رنگارنگی دارند که شما را مجذوب خود می کنند.

برای دریافت اطلاعات در مورد تورهای خصوصی و پیشنهادات بیشتر در مورد سفر استانبول خود می توانید با ما تماس بگیرید . به عنوان راهنمای تور استانبول، ما همیشه در خدمت شما هستیم.

 

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران