0/5 - (0امتیاز)
01 آذر 1397 ساعت :02:34 3118

خوشمزه‌ترین غذاهای استانبول (توضیحات و تصاویر)

در این مطلب غذاهای خوشمزه استانبول نظیر منمن و کویو کبابی و... را معرفی خواهیم کرد.

استانبول پیشینه تاریخی قویی دارد و مرکز حکومت امپراطوری‌های بیزانس و عثمانی بوده است و در طول سالیان تحولات عمیقی را از سر گذرانده است. نمود این تغییر و تحولات را می‌توان در فرهنگ‌های مختلفی که در این شهر وجود دارند، مشاهده کرد. همین تنوع فرهنگی بر روی غذاهای این ناحیه تاثیر گذاشته و موجب شده سبد غذایی خانوارهای ترکیه بسیار متنوع و رنگارنگ باشد. در این مطلب چندین غذای محبوب ترکی را معرفی خواهیم کرد که می‌توانند جایگزین مناسبی برای فست فود‌ باشند. چنانچه مایل هستید با سایر جذابیت‌های این شهر آشنا شوید، می‌توانید با بازدید از صفحات  جاذبه‌های گردشگری استانبول، سفرنامه استانبول و راهنمای سفر استانبول سفری در قالب کلمات و تصاویر به دل استانبول زیبا داشته باشید.

صبحانه ترکی

صبحانه ترکی

ترک‌ها دید متفاوتی نسبت به اروپایی‌ها به صبحانه دارند و می‌توان گفت سلیقه‌ی آن‌ها به ما ایرانیان نزدیک‌تر است. به عنوان مثال به جای استفاده از قهوه، روز خود را با خوردن چای شروع می‌کنند و طبق عادت گوجه و خیار خرد شده را بر روی سفره می‌آورند. معمولا از نان سفید استفاده می‌شود، هر چند که از نان‌های سالم‌تری مانند نان جو هم استقبال می‌کنند. به طور معمول خوراکی‌هایی مانند پنیر سفید، پنیر چدار، زیتون سیاه یا سبز، کره، خامه پرچرب، عسل، مربا، املت یا تخم‌مرغ آب پز بر سر میز صبحانه دیده می‌شوند. همچنین اگر بخواهند صبحانه مفصل‌تری میل کنند یا میهمانی داشته باشند، سوکوک و بورک را هم آماده می‌کنند. سوکوک از گوشت چرخ کرده گاوه تهیه می‌شود و ادویه‌هایی مثل زیره، سوماق و فلفل را اضافه و به همراه تخم مرغ در روغن زیاد سرخ می‌کنند. بورک هم از ترکیب گوشت چرخ‌کرده، پنیر و سبزیجات تهیه می‌شود که آن را در ورقه‌های نازک خمیر می‌پیچند و در روغن سرخ می‌کنند. پیشنهاد می‌شود روزتان را در سواحل تنگه بسفر با صبحانه‌های بی‌نظیر ترکی شروع کنید.

منمن(Menemen)

منمن

منمن در واقع همان املت است که یکی از محبوب‌ترین صبحانه‌های ترکیه محسوب می‌شود. در ابتدا پیاز، گوجه و فلفل را تفت می‌دهند و سپس ادویه‌های معطر و سبزیجاتی نظیر جعفری را به آن اضافه می‌کنند. معمولا استقبال زیادی از این غذا می‌شود و چون ساده و ارزان است و سریع آماده می‌شود، می‌توان آن را در برنامه غذایی بسیاری از ترک‌ها مشاهده کرد. نام این غذا برگرفته از منطقه منمن در ازمیر است و دلیل نامگذاری آن استفاده از گوجه فرنگی به عنوان مواد اصلی غذا است و از آن جا که گوجه فرنگی برای اولین بار در سال 1920 در منطقه منمن کشت شد، این نام را برای آن انتخاب کردند. همچنین بعضی از ترک‌ها آن را با گوشت چرخ کرده، قارچ، سوسیس و حتی مرغ یا بادمجان درست می‌کنند.

مزه(Meze)

مزه‌ ترکی

مزه در ترکیه به پیش غذاهایی گفته می‌شود که اشتها آورند و سرد سرو می‌شود. در رستوران‌ها معمولا پیشخدمت‌ها با ظرفی که همه مزه‌های رستوران در آن وجود دارند به سمت شما می‌آیند و آن را وسط میز می‌گذراند. در میان لیست مزه‌ها می‌توان پیش غذاهایی مانند سالاد بادمجان کبابی، بادمجان کبابی با ماست، بادمجان کبابی با سس گوجه، ماست نعنا، لوبیا چیتی، کنگر فرنگی و … را مشاهده کرد.

کویو کبابی(kuyu kebabi)

کویو کبابی غذای محلی ناحیه غرب دریای سیاه و شهر قسطمونی است. دستور پخت آن به این صورت است که گوشت بره نر را به آرامی کباب می‌کنند و از شاخه درخت کاج برای طعم دادن به آن استفاده می‌شود. کویو به معنای «خوب» است و همانطور که از نام آن پیداست مزه‌ی متفاوتی از سایر کباب‌ها دارد و از آن دست غذاهایی است که حتما باید امتحان شوند.

اگر تصمیم گرفته‌اید که به استانبول سفر کنید، می‌توانید با مراجعه به صفحه  تور ارزان استانبول در سایت توریاب تورهای مختلف را با هم مقایسه و با خیال راحت برای سفر خود برنامه ریزی کنید.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران

  • avatar
    محمد
    خدا خیرتون بده یه پولدار پیدا نمیشه ما رو با خودش ببره یه دوری بزنیم تو استانبول ناکام از دنیا نرم???