4.5/5 - (1امتیاز)
13 شهریور 1400 ساعت :12:36 2812

چرا املاک در ترکیه ارزان است؟

اکثر مردم می پرسند چرا خانه در ترکیه از ایران ارزان تر است؟

با شروع قیمت تقریبی 40،000 تا 50،000 دلار برای یک آپارتمان ، این یک سوال عالی است. با این حال ، قبل از پاسخ به این سوال ، ضروری است که بدانیم برخی از بازارهای مسکن منطقه ای در ترکیه در مورد املاک لوکس واقعا گران است. بنابراین ، اگر می خواهید ملک ارزان بخرید ، بهتر است به مناطق نسبت به کل کشور نگاه کنید.

به عنوان مثال ، عمارت بسفر استانبول خود را یکی از گران ترین عمارت های جهان می دانند. که 155 میلیون دلار فروخته شد. به همین ترتیب ، به Yalikavak در شبه جزیره بدروم بروید ، که اغلب میزبان خانواده سلطنتی سعودی ، افراد مشهور و تاجران ثروتمند است و متوسط ​​قیمت یک ویلای لوکس 4 میلیون دلار است. بنابراین ، در این مقاله ، ما در مورد مناطق مشهور به قیمت ارزان املاک و عواملی که خانه ها را به یک معامله بین المللی تبدیل می کند صحبت می کنیم.

چرا املاک در ترکیه ارزان است؟

1: برنامه چشم انداز 2023

بیست سال پیش بازار مسکن ترکیه در وضعیت وخیمی قرار داشت. وام مسکن در دسترس نبود. بنابراین بسیاری از خانواده ها بیش از یک نسل در یک خانه زندگی می کردند. توسعه و مدرنیزاسیون وجود نداشت. قوانین و مقررات تصادفی بود ، بنابراین کیفیت پایین مسکن. علاوه بر این ، بسیاری از Gecekondus وجود دارد ، خانه هایی که بدون اجازه بدون اجازه ساخته شده اند. Gecekondu Bolgesi محله ای است که کاملاً از این مناطق تشکیل شده است و بسیاری از آنها در شهرهای بزرگ مانند استانبول و ازمیر وجود داشت. در آن روزها ، متوسط ​​قیمت ملک تقریباً 5000 دلار بود ، اما خریداران کمی وجود داشت.

سپس دولت ترکیه پروژه ای را تحت عنوان چشم انداز 2023 آغاز کرد. هدف بلندپروازانه این بود که اقتصاد ترکیه را به یکی از بهترین بازیگران جهان تبدیل کند ، حتی برای مطابقت با امریکا و انگلیس. در این پروژه یک طرح دقیق از چگونگی تغییر بازار مسکن ترکیه وجود داشت. ابتدا ، بانک ها شروع به ارائه وام مسکن به توده ها کردند. ثانیاً ، قوانینی را وضع کردند که به خارجی ها اجازه می داد خانه بخرند. سرانجام ، آنها توسعه دهندگان و سازندگان را تشویق کردند تا خانه های جدید و مدرن را جایگزین سازه های قدیمی و فرسوده سال های قبل کنند. بنابراین ، یکی از دلایل ارزان بودن ملک این است که بازار مسکن ترکیه هنوز در مراحل اولیه خود است.

2: عرضه و تقاضا

طرح چشم انداز 2023 یک مدل تجاری را به نام عرضه و تقاضا برانگیخت. هنگام اعمال این امر در بازار مسکن ، به تعداد املاک فروخته شده در مقابل تقاضا ، یعنی تعداد سود و خریداران اشاره می کند. در برخی نقاط مانند دیدیم ، آلتینکوم ، توده های زمینی که برای ساخت و سازها و ملک های خالی در دسترس است بیشتر از تقاضا هستند ، بنابراین قیمت پایین هر متر مربع است. سرمایه گذاران املاک این مناطق را دوست دارند. صرفاً به این دلیل که اگر ملک را در میان مدت و بلند مدت نگه دارند ، بازار تغییر می کند و از سرمایه ایده آلی برخوردار می شوند.

یک مثال عالی در این مورد مناطق حومه استانبول اروپایی است. انبوهی از توسعه در محله هایی مانند Buyukcekmece و Kucukcekmece رخ داده است. علاوه بر این ، فرودگاه جدید استانبول قیمت املاک را افزایش داد و گمانه زنی در مورد مسیر برنامه ریزی شده استانبول نیز سرمایه گذاران املاک را به خود جلب می کند. با این حال ، در مناطق دیگر ، تعداد املاک خالی و زمین موجود در مقابل علاقه خریداران کم است ، بنابراین قیمت ها را افزایش می دهد.

3: اثر COVID

جنبه دیگر که بر قیمت بازار مسکن منطقه ای تأثیر می گذارد ، نوع املاک فروشی است. به کالکان بروید و ویلاهای لوکس بسیار بیشتر از آپارتمان های موجود هستند. به همین ترتیب ، در استانبول ، زندگی آپارتمانی بیشتر از خانه های مستقل محبوب است. در حال حاضر ، قیمت ویلا در برخی از استراحتگاه های ساحلی افزایش می یابد. این به این دلیل است که بیشتر ترکها متوجه شده اند که ویروس کرونا به سرعت از بین نمی رود و از شهرهای بزرگ به استراحتگاه های ساحلی می روند. آنها زندگی کم تراکم ، با استخرها و باغهای خصوصی را می خواهند. در نتیجه ، افزایش تقاضا باعث افزایش قیمت های محلی می شود.

بنابراین ، همانطور که می بینید ، بهتر است به جای اینکه ترکیه را به طور کلی بررسی کنید ، بازار مسکن هر منطقه را ارزیابی کنید زیرا عوامل زیادی بر قیمت آپارتمان ها و ویلا تاثیر می گذارد. اما صرف نظر از قیمت ، دلایل بسیار دیگری نیز برای خرید ملک در ترکیه وجود دارد. بنابراین ، اجازه دهید به آنها نگاه کنیم و به کجا برویم تا قیمت ملک ارزان را پیدا کنیم.

4: چرا خرید ملک در ترکیه

  • صورت حسابهای ارزان قیمت ، هزینه های جاری و نگهداری
  • هزینه های خرید ارزان مانند هزینه اسناد رسمی ، مترجمان و مالیات
  • قیمت ارزان مبلمان
  • هزینه زندگی ارزان ، به ویژه در مقایسه با مکانهایی مانند اسپانیا
  • قوانین واضح برای آپارتمان نشینی به نام قانون مشاغل
  • آب و هوای ایده آل تقریباً 300 روز آفتابی در سال است
  • فرودگاه های پیشرفته ای که دسترسی به اینجا را آسان می کند
  • طیف گسترده ای از جاذبه های گردشگری ، اماکن تاریخی و کارهایی که باید انجام دهید
  • سبک زندگی در فضای باز
  • افزایش سرمایه بالقوه میان مدت و بلند مدت

5: از کجا املاک ارزان بخرید

دیدیم: Didim که به Altinkum نیز معروف است ، در ساحل دریای اژه نشسته است و در بین خریداران املاک انگلیسی محبوب است. برخی خانه های تعطیلات در اینجا دارند ، اما این شهر دارای یک جامعه بزرگ مهاجران است. دو منطقه متمایز از دیدیم وجود دارد. منطقه ساحلی دارای فضای توریستی بیشتری است ، در حالی که مرکز شهر قدیمی معمولاً ترکی است. دیدیم 90 دقیقه با ماشین از فرودگاه بدروم و 2 ساعت با ازمیر فاصله دارد.

دالامان: با حرکت به سمت منطقه موگلا ، دالامان یک اجتماع کوچک است که در نزدیکی فرودگاه به همین نام نشسته است. گردشگری کم اهمیت است ، اما کارهای زیادی در این منطقه وجود دارد. ساحل Sarigerme ، یک منطقه شن و ماسه باور نکردنی و دوستانه برای خانواده ، 10 تا 15 دقیقه با ماشین فاصله دارد. به همین ترتیب ، Dalyan و دریاچه Koycegiz نیز با یک رانندگی کوتاه فاصله دارند.

ترابزون: ترابزون که در شمال شرقی ترکیه قرار دارد ، خریداران خاورمیانه ای را به دلیل شباهت های فراوان در فرهنگ و سنت ها به خود جذب می کند. بسیاری از املاک فروشی در مرکز شهر هستند. با این وجود ، خریداران ملک مزیت بیشتری از رشته کوه های کاکار در نزدیکی خود دارند که به دلیل گردشگری در فلات و گردش و گردش در طبیعت مشهور است.

آلانیا: آلانیا منطقه وسیعی متعلق به استان آنتالیا است که شرق مدیترانه را در بر می گیرد. یکی از محله های ارزان قیمت ملک ، محموتلار است که به محض افتتاح فرودگاه قاضی پاسا شروع به رشد کرد. خریداران همچنین باید به Avsallar ، یک ساعت رانندگی از Gazipasa ، نگاه کنند.

استانبول: مرکز استانبول گران ترین بازار مسکن ترکیه است ، اما مناطق حومه ای که در آن انبوهی از اقامتگاه های سبک زندگی جدید ساخته می شوند ، قیمتهای ارزان قیمت زیادی برای آپارتمان های 1 ، 2 و 3 خوابه و پنت هاوس ارائه می دهند. بسیاری از اقامتگاه های سبک زندگی برای پرداخت نقدی یا برنامه های پرداخت بلند مدت بدون بهره تا پنج سال تخفیف ارائه می دهند ، بنابراین فرصت های بیشتری برای صرفه جویی در هزینه ها ارائه می شود.

شما می توانید قبل از خرید ملک با یک تور ارزان استانبول به استانبول سفر کنید

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران