5/5 - (1امتیاز)
09 دی 1398 ساعت :11:51 2362

قسمت آسیایی استانبول در مقابل اروپایی

استانبول از دو طرف در بیش از دو قاره واقع شده است که یکی از آنها طرف اروپایی ( Avrupa Yakası ) و دیگری طرف آسیا ( Anadolu Yakası ) است.

برخلاف تصور عامه ، استانبول برای اولین بار در قسمت آسیایی استانبول ، کادیکوی امروز تاسیس شد. با این حال ، این شهر در دوران قدیمی در قسمت اروپایی در دوره روم و عثمانی امروز برخاست و سپس با استفاده گسترده از وسایل حمل و نقل در هر دو طرف گسترش یافت .

طرف اروپایی استانبول:

به طور خلاصه ، جاذبه توریستی این شهر بیشتر در طرف اروپایی به ویژه هر دو طرف شاخ طلایی و همچنین بسفر است . از طرف دیگر ، طرف آسیایی جاذبه های گردشگری زیادی را ارائه نمی دهد ، اما بیشتر یک مرکز مسکونی است. با این وجود ، کارهای بسیاری برای دیدن و انجام دادن در طرف آسیا برای ارائه بازدید کننده تور استانبول وجود دارد.

طرف اروپایی استانبول

طرف آسیایی استانبول:

طرف آسیایی قدیمی تر از طرف اروپایی است. قبل از بیزانس ، شهرکهایی در اطراف کادیکوی ، فیکیرتپه  Fikirtepe (یک محدوده در ناحیه کادیکوی) و پندیک Pendik وجود داشته است.

طرف آسیایی استانبول

تفاوت قسمت اروپایی و قسمت آسیایی استانبول؟

طرف اروپایی تاریخی تر از طرف آسیا است. قسطنطنیه که منطقه ای در درون دیوارها بود ، در دوره روم و عثمانی مرکز شهر بود. شهرهایی از طرف آسیا روستاهای این شهر بودند تا زمان شروع کشتی سازی در قرن نوزدهم. یکی دیگر از دلایل عدم محبوبیت طرف آسیایی به اندازه طرف اروپایی این است که ، به عنوان مثال ، سنگ های دیواره های اطراف کادیکوی به طرف دیگر منتقل شده و در ساخت و ساز ساختمان های عمومی استفاده می شود. بنابراین ، بسیاری از بناهای تاریخی در سمت آسیا از بین رفت.به دلیل اینکه طرف اروپایی همیشه مرکز تجارت ، و صنعت بوده است ، طرف اروپایی محبوبتر از طرف آسیایی استانبول است. ترک های استانبول می گویند طرف آسیایی خوابگاه شهر است.

طرف اروپایی بیشتر "اروپایی" یا "غربی تر" تلقی می شود. با توجه به اینکه مرکز شهر همواره طرف اروپایی بوده و مستعمرات اروپایی نیز در این سمت بوده اند ، درست است که از نظر ظاهری طرف اروپایی را اروپایی یا غربی تر بدانیم.اما طرف آسیایی سبزتر از طرف اروپاست.خطوط اتوبوس عمومی در طرف اروپایی دو برابر بیشتر از سمت آسیا است در حالی که خطوط قطار یک و نیم برابر بیشتر در طرف اروپایی است.ضلع آسیایی با تپه هایی مانند آیدوس تپسسی و کاملیکا تپسی بالاتر از سمت اروپایی است.خط ساحلی در سمت آسیا نسبت به طرف اروپائی بسیار منظم تر است. در طرف آسیا فضای بیشتری برای دویدن ، پیاده روی ، دوچرخه سواری از کادیکوی شروع و در امتداد Fenerbahce ، Caddebostan ، Bostanci تا Maltepe ادامه می یابد.میزان جرم و جنایات در طرف آسیا کمتر از طرف اروپایی است.تعداد هتل های طرف اروپایی بیشتر از سمت آسیا است زیرا طرف اروپایی مرکز جاذبه های تجاری ، و گردشگری است.مراکز ورزشی ، استادیوم ها بیشتر در طرف آسیا قرار دارند. تیم های قسمت آسیایی در ورزشگاه کادیکوی و فرمول 1 استادیوم سوکروو ساراچاوغلو (Fenerbahce SK) قرار دارد.طرف اروپایی دارای مراکز خرید بیشتری نسبت به طرف آسیایی است.بیشتر کانال ها و مطبوعات تلویزیونی در طرف اروپایی واقع شده اند.طولانی ترین خط مترو در سمت آسیا پیاده سازی شده است.زندگی شبانه نسبت به طرف آسیایی در طرف اروپا فعال تر است.

سه لیگ فوتبال در لیگ ترکیه بازی می کنند: Besiktas JK ، Galatasay SK و Kasimpasa SK تنهاتیم فوتبال استانبول  Fenerbahce SK در سمت آسیا و در لیگ فوتبال ترکیه بازی می کند.در طرف آسیا مدارس نظامی بیشتر از طرف اروپایی وجود دارد.طرف آسیایی بزرگترین گورستان ، نه تنها در استانبول ، بلکه در سرتاسر ترکیه نیز وجود دارد.پردیس های دانشگاهی بیشتر در در سمت اروپایی وجود دارد.دانشگاه مارمارا ، تنها دانشگاه جهان است که در دو رشته واقع شده و در قسمت آسیایی است.در پل های بسفر ، برای رسیدن به طرف اروپایی مجبور نیستید هزینه پرداخت کنید ، در حالی که برای رسیدن به سمت آسیا باید هزینه پرداخت کنید.اولین شهر ترکیه در استانبول آنادولوهیساری در سمت آسیا است.اولین مسجدی که در استانبول ساخته شده است در کاراکوی قسمت اروپایی قرار دارد: Arap Camii (ساخته شده در سال 717 توسط Genoeses)هر دو طرف فرودگاه بین المللی دارند. آتاتورک هاوالیمانی در سمت اروپایی و صباحه گوکچن در سمت آسیا و فرودگاه جدید استانبول که در طرف آسیایی شهر است.هر دو طرف یک بندر دارند. آتاکوی در سمت اروپایی و کالامیس ، فنرباغچه در سمت آسیا. به زودی یک بندر دوم در Pendik در سمت Aasian باز خواهد شد.هر دو طرف یک خیابان محبوب دارند. خیابان استقلال Istiklal Caddesi در ضلع اروپایی یک خیابان کیهانی و فرهنگی بسیار تاریخی است که بین تکسیم و کاراکوی واقع شده است ،

میدان تکسیم استانبول از نمایی بالا

خیابان باغات در ضلع آسیایی یک خیابان بسیار مدرن است که امروزه بین Kadikoy و Bostanci واقع شده است. Bagdat Caddesi یک خیابان مدرن است اما واقعاً یک جاده بسیار قدیمی برای عملیات شرقی ارتشهای رومی و عثمانی است. به همین دلیل به آن خیابان بغداد گفته می شد.

کافیست برای تورهای استانبول با توریاب در ارتباط باشید.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران