5/5 - (2امتیاز)
03 مهر 1397 ساعت :18:45 16120

قسمت آسیایی شهر استانبول ترکیه

در مورد قسمت آسیایی شهر استانبول بیشتر بدانیم.

همه ما به دنبال داشتن سفری خوش و پر از آرامش هستیم. یکی از مواردی که سفری خوش را برای ما رقم می‌زند شناخت از محیط اطراف شهر یا کشوری است که می‌خواهیم به آن سفر کنیم. همانطور که می‌دانیم شهر استانبول بزرگ‌ترین شهر کشور ترکیه است که بر روی دو قاره آسیا و اروپا قرار دارد و به دو بخش آسیایی و اروپایی تقسیم می‌شود. جالب است بدانید که شهر استانبول ابتدا از بخش قاضی کوی یا کادی کوی (Kadıköy) در قسمت آسیایی تشکیل شد و به تدریج در زمان امپراتوری روم و پادشاهی عثمانی قسمت اروپایی شهر استانبول نیز تشکیل شد. قیمت آسیایی شهر استانبول در دوره قبل از بیزانس تشکیل شد. قسمت آسیایی شهر استانبول بسیار تاریخی تر از قسمت اروپایی است.  قسمت آسیایی شهر استانبول جمعیت بیشتری نسبت به قسمت اروپایی این شهر دارد. در این قسمت از شهر استانبول در نوار ساحلی قسمت‌هایی برای دویدن، دوچرخه سواری و پیاده روی وجود دارد که گردشگران به راحتی می‌توانند به آن‌ ها دسترسی داشته باشند. در این قسمت از معماری سبک مدرن در ساخت بنا‌ها و نظم شهری استفاده شده است که یکی از مدرن‌ترین خیابان‌های این قسمت از شهر استانبول خیابان بغداد بین قاضی کوی و بوستانسی قرار دارد. حال برای سفر به شهر استانبول و اقامت در قسمت آسیایی این شهر چند نمونه از جاذبه‌ها، مراکز خرید، هتل‌های استانبول و چند نمونه از خدمات تفریحی را شرح می‌دهیم تا در تور استانبول سفری خوش را تجربه کنید.

قسمت آسیایی شهر استانبول 

مراکز خرید قسمت آسیایی شهر استانبول:

  مرکز خرید آکاسیا:

مرکز خرید آکاسیا یکی از جدید‌ترین و زیبا ترین مراکز خرید در سطح شهر استانبول است که دارای مجموعه ای از واحد‌های تجاری را در خود جای داده است. این مرکز خرید زیبا و باشکوه دارای 6 طبقه و حدود 300 واحد تجاری است. در این مرکز خرید می‌توان بهترین و معروف‌ترین برند‌های موجود در بازار را یافت و از خرید در ابن مرکز تجاری عظیم لذت برد. امکانات موجود در مرکز خرید آکاسایا عبارتند از: سالن تئاتر، شهر بازی، سینما، رستوران، کافه، سوپرمارکت و پارکینگ طبقاتی.

استانبول آسیایی - مرکز خرید آکاسیا

مرکز خرید پالادیوم:

در این مرکز خرید بسیار زیبا و با شکوه که در قسمت آسیایی شهر استانبول قرار دارد تمامی برند‌‌های ترکی و بین‌المللی را به راحتی می‌توان یافت. از ویژگی‌های این هتل می‌توان به رستوران‌های هتل و خدمات تفریحی بی نظیر آن اشاره کرد. مرکز خرید پالادیوم در منطقه پر تردد و پر جنب و جوش آتا سهیر واقه شده است.

قسمت آسیایی شهر استانبول - مرکز خرید پالادیوم 

مرکز خرید کوزی:

مرکز خرید کوزی در خیابان بسیار مدرن و پر تردد بغداد واقع شده است که دسترسی بسیار راحتی از تمامی نقاط شهر دارد. این مرکز خرید یکی از مراکز بسیار محبوب در میان مسافران و گردشگران است؛ چرا که امکانات این مرکز خرید بسیار ایده‌آل و تکمیل است. از امکانات این مرکز خرید می‌توان به تئاتر، سینما، پارکینگ، سالن نگهداری از کودکان و رستوران اشاره کرد. در این مرکز تمامی برند‌های ترک موجود است و به راحتی قابل دسترسی هستند.

مرکز خرید ویاپورت:

 این مرکز خرید بسیار زیبا و شیک به قدری بزرگ است که با فاصله بسیار زیادی از مرکز شهر قرار دارد. بی‌شک این مرکز خرید را می‌توان بزرگترین مرکز خرید در سطح کشور ترکیه دانست. این مرکز خرید بزرگ دارای ساختمانی بسیار بلند است؛ که دارای 200 واحد تجاری و پارکینگی با گنجایش 4500 است. ساعت کار این‌ مرکز بزرگ تجاری از ساعت 10 صبح تا 22 شب است.  برای اطلاع از قیمت تور استانبول به توریاب مراجعه کنید.

استانبول آسیایی - مرکز خرید ویاپورت

جاذبه‌های گردشگری قسمت آسیایی شهر استانبول:

مسجد مهرماه سلطان:

این مسجد که یکی از باقیمانده‌های دوران عثمانی مربوط به مهرماه سلطان دختر سلطان سلیمان است در بخش آسیایی استانبول در محله اسکودار قرار دارد. این بنای تاریخی یکی از پر اهمیت ترین و پر بازدید‌ترین بنا‌های تاریخی موجود در قسمت آسیایی شهر استانبول است.

استانبول آسیایی - مسجد مهرماه سلطان

تپه‌های چاملیجا:

همانطور که می‌دانیم شهر استانبول در کشور ترکیه دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی است. یکی از زیبا‌ترین و جالب‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر استانبول تپه‌های پاملیجا است که با ارتفاع حدود 200 متر بالا‌تر از سطح دریا نمایی زیبا از سراسر شهر استانبول به گردشگرا و مسافران ارائه می‌دهد. این منطقه که به تپه‌های چاملیجا در قسمت آسیایی شهر استانبول معروف‌ است یکی از پر بازدید‌ترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های این شهر به شمار می‌آید.

 

محله اسکودار:

محله اسکودار در مرکز قسمت آسیایی شهر استالنبول قرار دارد. این محله که یکی از قدیمی‌ترین و تاریخی‌ترین محله‌های شهر استانبول است دارای قدمتی بسیار زیاد است که به سال‌ها قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد. بنا‌های بسیار زیبا و شگفت‌انگیز همراه با معماری خارق‌العاده از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه هستند. اگر قصد سفر به شهر استانبول و بازدید از محله تاریخی اسکودار را دارید، حتما راهنمای سفر استانبول و سفرنامه استانبول را مطالعه کنید.

قسمت آسیایی شهر استانبول - محله اسکودار 

دسترسی به هتل‌های قسمت آسیایی شهر استانبول:

هتل‌های استانبول که در بخش آسیایی این شهر قرار گرفته‌اند در تمامی مناطق وجود دارند. اما در بعضی مناطق که دسترسی بهتری به تمامی نقاط شهر دارند از کیفیت و موقعیت نسبتا بهتری به دیگر هتل‌ها برخوردار هستند. یکی از مناطقی که هتل‌های آن بسیار با کیفیت و از موقعیت مکانی بسیار خوبی برخوردار است خیابان بغداد است.

 محله های استانبول واقع در بخش آسیایی:

  • آدالار(Adalar)
  • آتاشهیر(Atasehir)
  • بیکوز(Beykoz)
  • چکمه کوی(Cekmekoy)
  • کادیکوی(Kadikoy)
  • کارتال(Kartal)
  • مال تپه(Maltepe)
  • پندیک(Pendik)
  • سنجاق تپه(Sancaktepe)
  • سلطان بیلی(Sultanbeyli)
  • شیله(Sile)
  • توزلا(Tuzla)
  • عمرانیه(Umraniye)
  • اسکودار(Uskudar)

قسمت آسیایی استانبول ترکیه چه نام دارد؟

سمت آسیایی به ترکی:   Asya Yakasıو یا آناتولی  Yakası است که طراحی مشترک بیشتر برای منطقه به زبان ترکی است نیمی از استانبول است که در آسیا سرزمین اصلی، در شرق بسفر قرار دارد.طرف آسیایی یا طرف آناتولی Asya Yakası یعنی Anatolian Side  نیمه شرقی شهر استانبول است که در شرق تنگه بسفر و از نظر جغرافیایی در سرزمین اصلی آسیا واقع شده است.

نام دهکده ای که در سمت آسیایی استانبول واقع شده است چیست؟

کادیکوی KADIKOY مسن تر از بسیاری از محله های آناتولی است.

آیا طرف آسیایی استانبول ارزش بازدید دارد؟

بله اما فقط اگر 4 روز یا بیشتر در استانبول باشید یا یک تور استانبول 7 شب و8 روز داشته باشید یا برای دومین بار از این کلانشهر زرق و برق دار ترکیه بازدید کنید. با تمرکز عظیم نقاط دیدنی (تاریخی) در سمت اروپایی استانبول ، قسمت آسیا دومین نقش را بازی می کند.قسمت آسیایی نمایی از استانبول و ساکنان آن را که در سلطان احمد یا تقسیم یافت نمی شوند ، ارائه می دهد . بهترین راه برای شروع کاوش در قسمت آسیایی استانبول ، سوار شدن به کشتی به  کادیکوی است.

بازار کادیکوی:

اگر اتفاقاً سه شنبه یا جمعه در شهر باشید ، بازار معروف سه شنبه نقطه قابل توجهی برای ماجراجویی در بازار محلی است. از سال 1969 محل خرید در Kadıköy پناهگاه خریداران محلی بود. طبیعتاً با شهر و جمعیت رشد کرد. سرانجام در سال 2008 از مکان سنتی خود در Altıyol به یک منطقه چهل هزار متر مربع مدرن ، با چهار هزار غرفه و یک پارکینگ در فیکیرتپه منتقل شد.برخی از افراد محلی علی رغم هرج و مرج (ترافیکی) ایجاد شده ، هنوز بازار تاریخی را از دست می دهند. آنها می گویند نوع جدید همان محیط را ندارد. با این حال برخی از مکان جدید بزرگ واقعاً راضی هستند.به راحتی می توانید با تاکسی به بازار بروید که حدود 3 کیلومتر با اسکله کشتی فاصله دارد.

تراموا نوستالژیک کادیکوی

همیشه می توانید از بازار روزانه کادیکوی دیدن کنید . این یک تجربه متفاوت است ، اما کمتر لذت بخش نیست - و بسیار نزدیکتر به اسکله است. پس از خروج از اسکله کشتی از خیابان اصلی عبور کرده و یک راست بپیچید و سپس به چپ بپیچید. اگر خود را در خیابان های بدون ماشین پر از مغازه ها می بینید ، آنجا هستید. این مکان واقعاً آرام برای قدم زدن یا خرید در اطراف است. همچنین تعداد زیادی شیرینی فروشی ، کتابفروشی و کافه (با تراس) دارد.

تراموا نوستالژیک کادیکوی

اسکله مودا

به نظر می رسد با این قسمت از طرف آسیایی رابطه عاشقانه و نفرت دارم. برخلاف افراد دیگر ، فکر نمی کنم آنقدر جذاب باشد ، اما وقتی در طرف آسیا هستم (و بعد از بازدید از بازار) به نظر نمی رسد که چای یا قهوه را در  مدا بخاطر مشرف شدن به دریای مرمره کنار بگذارم. می توانید تا مودا را پیاده طی کنید ، اما سوار شدن به تراموا نوستالژیک راحت تر است - در ایستگاه مودا پیاده شوید .

فنرباغچه و ماریناس کالامیس

در پشت اسکله مودا و هنوز در جنوب غربی کادیکوی ، فنرباغچه و Kalamış Marinas مجاور را پیدا خواهید کرد . با ظرفیت ترکیبی 1120 قایق ، بزرگترین بندر ترکیه است. برای بازدید از آنها می توانید از Moda به طور موازی با دریا قدم بزنید تا زمانی که به استادیوم فوتبال Fenerbahçe SK برسید. متناوبا شما می توانید یک تاکسی را یا dolmuş از KADIKOY به BOSTANCI . در این صورت ، 250 متری فنرباغچه پیاده شویداستادیوم فوتبال. در هر صورت ، در سمت راست خیابان Kökdere را طی کنید که تقریباً 100 متر دورتر به خیابان Minur Nurettin Selçuk متصل است. پس از عبور از پارک کالامیس در سمت راست خود ، به بندر می رسید.هنگامی که در همان جهت قدم می زنید برای مدتی نمی توانید دریا را ببینید ، اما جای نگرانی نیست. پس از عبور از کیوسک تاریخی کالامیس در سمت راست خود ، به خیابان Fener Kalamış متصل خواهید شد. تا رسیدن به پارک فنرباغچه در آن خیابان بمانید و پیاده روی خود را ادامه دهید . این پارک دارای بسیاری از کافه های زیبا در محیطی سرسبز و مشرف به دریای مرمره است.

خیابان بغداد

اگر از Kadıköy به Bostancı برای مسیر ساحلی) مینی بوس زرد بروید ، می توانید قابل توجه ترین قسمت مناطق ساحلی جنوب شرقی Kadıköy را مشاهده کنید . راهی که طی می کنید موازی با دریا است. امروزه منطقه اطراف Bağdat Avanue یک منطقه مسکونی از طبقه بالا است. این خیابان به دلیل مغازه های شیک با مارک های معروف و محلی جهان ، مراکز خرید ، فروشگاه های بزرگ ، رستوران های محلی و غذاهای بین المللی ، کافه ها بسیار مشهور است. جو عالی است و تقریباً همه فروشگاه ها هر روز از هفته باز هستند - از جمله بعد از ظهر یکشنبه. این یک طرفه خیابان اجرا می شود 6 کیلومتر از BOSTANCI به از Kızıltoprak ، تقریبا با خط ساحلی دریای مرمره موازی. در صورت خستگی (از خرید) ، فقط کافی است یک دلموش را که از پشت به Kadıköy عبور می کند سوار شوید .

بندر کادیکوی در سمت آسیایی استانبول

بندر حیدرپاشا

اگر با کشتی به کادیکوی بروید ، سخت است که متوجه بندر حیدرپاشا و ایستگاه راه آهن Haydarpaşa شوید . اولی یکی از پایانه های کانتینری اصلی تور ترکیه است ، در حالی که دومی یک ساختمان به سبک نئورنسانس است که در سال 1908 به عنوان ترمینال راه آهن استانبول-بغداد و استانبول-دمشق-مدینه ساخته شده است.

شمال  کادیکوی

هنگامی که از کشتی در کادیکوی پیاده می شوید ، اولین خیابان اصلی که با آن روبرو می شوید Haydarpaşa Rıhtım Caddesi  است . به چپ بپیچید. در یک نقطه خاص خیابان دو طرفه به یک خیابان به اسم Tıbbıye Caddesi  تبدیل می شود - در جهت مخالف قدم خواهید زد. این یک جاده وسیع و خوب برای پیاده روی و دیدن هر دو کادیکوی و اسکله از منظره بالاتر است.

اسکودار

اسکودار مستعمره یونان در قرن 7 قبل از میلاد بود که به خاطر اسکله ها و کارخانه های کشتی سازی کلسدون بیزانس شهرت داشت. امروز از 52 منطقه تشکیل شده است. در زمان امپراتوری عثمانی ، اسكودار یك منطقه بسیار محبوب برای استقرار تركان بود. تعداد زیادی از مساجد ، چشمه ها ، عمارت های کنار آب و کاخ های منطقه. در میان اکثر آنهایی که معروف هستند کاخ و مسجد Beylerbeyi ، مسجد ینی والده ، خانه Ostrorog ، عمارت افندی ، است می توانید از کادیکوی با تاکسی به اسکودار بروید یا می توانید از امینونو با کشتی بروید یا از بشیکتاش در عرض 20 دقیقه به میدان اسکودار می رسید.

برج دوشیزه در سمت آسیایی شهر استانبول

برج دوشیزه

اولین یادداشت ها در مورد این برج به 410 سال قبل از میلاد مسیح برمی گردد که چندین بار ساخته و نوسازی شد ، برج دوشیزه ( Kız Kulesi ) برای اولین بار در سال 2000 درهای خود را به روی عموم باز کرد. امروز ترکیبی از یک بار ، کافه و رستوران است که بدون شک یکی از بزرگترین نماهای استانبول. رستوران ارزش پول را ندارد ، بنابراین پیشنهاد می کنم فقط یک نوشیدنی یا یک میان وعده بروید. از boatsküdar-Salacak می توانید با قایق به برج دوشیزه بروید . با شروع از ساعت 12:30 ، هر 15 دقیقه یک بار رفت و آمد دارد. همچنین قایق هایی در حال حرکت از Ortaköy و Kabataş در سمت اروپایی هستند.

اجاره آپارتمان در قسمت آسیایی استانبول

بخش آسیایی استانبول نسبت به اروپایی امنیت بهتری دارد زیرا بومی نشین تر است.دلیل استقبال مردم از این قسمت آرامش و سرسبزی و سواحل گسترده تر و سیستم اتوبوس یا مترو نسبت به رقیبش در قسمت اروپایی شهر است.برای خانه های معمولی و کوله پشتی و یا دانشجویی باید 300 تا 550 یورو بپردازید.

قسمت آسیایی

بهترین محله برای اجاره و خرید در قسمت آسیایی استانبول

کادیکوی با اختلاف از همه محله ها این سمت بهتر است و شلوغی و شب زنده داری و رستوران و مراکز خرید بهتری دارد و ثروتمندان زیادی را به خود جلب نموده است چرا که دقیقا پایین تنگه بسفر است.بهترین خیابان کادیکوی خیابان بغداد است.کادیکوی رقیب جدی خیابان استقلال در سمت اروپایی است. خیابان بغداد 14 کیلومتری از محله فنر باغچه تا بوستانیک است و قلب خرید و مد قسمت آسیایی استانبول است. منطقه فنر باغچه بسیار لوکس و سر سبز است و یک تیم فوتبال ترکیه به همین نام است و اجاره آپارتمان در فنر باغچه از 3000 یورو شروع می شود.در منطقه مال تپه اجاره آپارتمان از 2000 یورو شروع می شود.

 

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران

  • avatar
    فریبا آبان 98
    سلام ،من این هتل روتوصیه خیلی تمیز و مرتب بود کارکنان بسیار مؤدب بوده به زبان انگلیسی تسلط دارند. اتاقها چای ساز دارند. صبحانه متنوع و خوب بود . به ایستگاه اتوبوس کمتر از پنج دقیقه وبه ایستگاه مترو کمتر از ده دقیقه فاصله داره. درمجموع من ازاین هتل بسیار راضی بودم واگر یکبار دیگه به تفلیس برم این هتل رو انتخاب میکنم.
  • avatar
    مرضیه
    ممنون عالی بود