4.8/5 - (2امتیاز)
19 فروردین 1398 ساعت :12:29 6995

فرودگاه استانبول"فرودگاه جدید استانبول"+VIDEO

بزرگترین فرودگاه جهان در شمال غرب شهر استانبول در منطقه آرنووتکی جاده D020 قسمت اروپایی استانبول افتتاح شد.

شاید باور اینکه کشور ترکیه در مدت کمتر از 20 سال به قطب گردشگری آسیا و اروپا تبدیل شده باشد برای ما کمی سخت باشد بهرحال با شاهکارهای که در صنعت گردشگری ترکیه اتفاق می افتد و هرروز یک هتل و جاذبه گردشگری رونمائی میشود.باید قبول کرد که ترکیه در لیست توریستی ترین کشورهای دنیا برای بازدید قرار گرفته و سهم عمده این دستاورد به شهر تاریخی استانبول بر میگردد.برای همین رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان در سال 2019 اولین فاز بزرگترین دروازه ورود توریست به ترکیه را افتتاح کرد بله درست شنیدید. فرودگاه جدید استانبول با 76.500.000 متر مربع مساحت شاید باورش برای شما سخت باشد که تا سال 2023 تمام ظرفیت این غول فرودگاهی هوشمند جهان که قادر به جابجای 200.000.000 میلیون مسافر در سال است با شبانه روز کار کردن 10 هزار کارگر پایان می یابد.این فرودگاه میتوانند میزبان 250 شرکت کوچک و بزرگ هواپیمایی دنیا باشد و از شهر استانبول برنامه پروازی به 350 شهر و کشور در سراسر 5 قاره دنیا انجام دهد. فرودگاه جدید استانبول در شمال غرب شهر در منطقه آرنووتکی جاده D020 قسمت اروپایی واقع شده است.

فاصله فرودگاه جدید استانبول با سایر فرودگاه های شهر استانبول:

  • فاصله تا فرودگاه آتاتورک 34 کیلومتر است
  • فاصله تا فرودگاه سابیها 65 کیلومتر است

طراحی و معماری فرودگاه جدید استانبول:

شرکت  مهندسی اسکات براونرینگ از بریتانیا، گریمشاو، نردیک و هپتیک ساختمان ترمینال برج را شبیه گل لاله که نمادی از استانبول است طراحی نموده اند و جایزه برترین پروژه در WAF که بزرگترین آثار معماری جهان در آنجا جمع میشوند دریافت نمایند.ایده اولیه ساخت این فرودگاه آثار معماری دوره عثمانی ترکیه بوده و میتوانید در سقف ترمینال مرکزی فرودگاه نمادی از آنرا مشاهده نمود.این ترمینال زیر سقفی تا سال رونمایی لقب بزرگ ترین ترمینال فرودگاهی زیرسقفی جهان را از آن خود نموده است.برای ارتباطات درون این مساحت بزرگ شرکتهای ترک سل و دافون پیشقدم شده اند و یک شرکت بین اللملی به نام IGA Bilişim این هوش مصنوعی و زیر ساختهای ارتباطی را به هم متصل میکنند. فرودگاه جدید استانبول به لطف قابلیت بازیافت و ظرفیت استفاده از آب باران، فرودگاه "سبز" استانبول نامیده شده است.

فرودگاه جدید استانبول

سطح امنیت فرودگاه استانبول:

  • بکارگیری 9000 دوربین حسی و حرکتی
  • 8 دوربین نظارت کنترل بدن مسافران
  • دوربین های پلاک خوان خودرو با دقت بالا
  • دوربین های چهره خوان افراد با دقت 4 میلیون اسکن در یک ثانیه
  • رادارهای زیر زمینی برای جلوگیری از عدم مشکل در سیل،زلزله و بلایای طبیعی
  • پارکینگ خارجی با گنجایش 250.000 خودرو(در مجموع 18 پارکینگ خارجی)
  • پارکینگ داخلی با گنجایش 12.000 خودرو(در مجموع 1 پارکینگ داخلی)
  • 4.000.000 متر مربع فضای سبز

فرودگاه جدید استانبول

راه های دسترسی به فرودگاه جدید استانبول

  • تاکسی خطوط ۳۴ استانبول
  • مترو خط گایرت تپه
  • مترو خط هالکلی
  • اتوبوس

فرودگاه جدید استانبول

در مورد فرودگاه جدید استانبول بیشتر بدانید:

  • فرودگاه در منطقه آرناوت کوی ( Arnavutköy ) قسمت اروپایی شهر قرار دارد
  • برنده جایزه شیکاگو سال 2015 در زمینه طراحی و معماری میباشد
  • هزینه ساخت 12 میلیارد دلار است.
  • بزرگترین ترمینال جهان در زیر یک سقف میباشد
  • 200 هزار مسافر را روزانه جابجا میکند
  • در طول پروژه 12 کارگر متاسفانه جانشان را از دست داده اند
  • فرودگاه در 95 امین سالگرد تاسیس جمهوری ترکیه افتتاح شد

آدرس فرودگاه استانبول: Tayakadın Mahallesi, 34283 Arnavutköy/Istanbul, Turkey

برای رزرو تور استانبول از آژانسهای توریاب لطفا  قیمت تور استانبول را کلیک کنید

فرودگاه جدید استانبول

مطلب زیر را از دست ندهید: 

چگونه از فرودگاه جدید استانبول به سلطان احمد یا تکسیم دسترسی پیدا کنید؟

امکانات دیگر:

1: خرید بدون وظیفه فراتر از اعتقاد

منطقه ای با 55000 متر مربع مساحت طراحی شده با موضوع بسفر ، در هر بخش به 9 بخش تقسیم می شود و مضامین آنها شامل لوکس ، ساحل ، مد و خانواده است.همه چیز و هر چیزی که انتظار دارید بدون عوارض را ببینید ، در اینجا به فروش می رسد ، اما این فقط مربوط به پول درآوردن نیست ، زیرا فرودگاه همچنین می خواهد با داشتن یک فناوری پیشرفته ، یک تجربه خرید بی نظیر را ترویج کند.این شامل سبدهای خرید هوشمند قابل شارژ ، کیوسک های پرداخت تلفن همراه و سیستم های هولوگرام سه بعدی است. یک ابزار قدرتمند ، پروفایل مشتری است که به خریداران امکان می دهد بدون اینکه سعی کنند آن را ببینند ، لباس ، جواهرات ، عینک آفتابی و آرایش مشاهده کنند.

2: آیا یک سالن سیگار کشیدن وجود دارد؟

سیگاری ها نیازی به ترس نیستند زیرا 13 سالن وجود دارد. 10 در ترمینال بین المللی و 3 در پایانه های داخلی ، 24 ساعت شبانه روز ، هفت روز در هفته برای عموم آزاد است.

3: پارکینگ و کرایه اتومبیل

همه جنبه های تجربه پرواز راحت از جمله پارکینگ و 5 بلوک که دارای جای 40،000 وسیله نقلیه است ، با دقت برنامه ریزی شده است. فکر نکنید اتومبیل خود را گم خواهید کرد یا مکانی را که در آن پارک کردید فراموش خواهید کرد ، زیرا یک سیستم خواندن مجوز هوشمند به راحتی به شما امکان می دهد تا آن را از طریق برنامه پیدا کنید ، در حالی که 2500 دوربین و امنیت سایت در آنجا هستند تا از امنیت آن اطمینان حاصل کنید.برای پرداخت هزینه اضافی ، نیازی به راه دور نیست زیرا دو نقطه انتخاب کارواش و سه نقطه خروج ازاد وجود دارد. سایر خدمات پریمیوم شامل شستشوی خودرو ، مینی تعمیر و نگهداری و تغییر تایرها می باشد. در غیر این صورت ، همانطور که انتظار می رود ، کلیه شرکتهای بزرگ کرایه اتومبیل از جمله هرتز ، گلدکارکار ، بودجه و آویس در سالن ورود به سیستم قرار دارند.

4: نقل و انتقالات شاتل و خدمات اتوبوس

شاید بزرگترین تقصیر این باشد که خط مترو هنوز راه اندازی نشده است. با این حال ، میهمانان می توانند از بین خدمات اتوبوس Havaist ، IETT یا Seyahat انتخاب کنند. بین همه آنها ، همه منطقه ها را پوشانده است. سرویس Havaist بین فرودگاه جدید تاکسیم ، سلطان احمد و امینونو دو تا چهار بار در ساعت در حال انجام است. در حالی که استانبول سیاحت به سمت کورلو و تکیراگ حرکت می کند. آنها هرچند پول دریافت نمی کنند. بنابراین ، Transport Kart خود را از دستگاه های بلیط (biletmatik) در همان سطح دریافت کنید. در غیر این صورت ، کلیه شرکتهای انتقال خصوصی با 45 تا 50 یورو نقل و انتقالات خصوصی یک طرفه را می فروشند.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران