4.5/5 - (1امتیاز)
14 مهر 1397 ساعت :22:27 6147

شاخ طلایی استانبول ترکیه (Golden Horn)

شاخ طلایی استانبول یکی از جاذبه های گردشگری این شهر است در هنگام غروب آفتاب با رنگ طلایی خود چشم توریست های خود را نوازش می دهد.

استانبول (Istanbul) که بزرگترین شهر کشور توریستی ترکیه (Turkey) است، یکی از پرطرفدارترین شهرهای توریستی دنیا به حساب می‌آید. این شهر کم نظیر دارای دو قسمت اروپایی و آسیایی است و همچنین زیباترین و پر جمعیت‌ترین شهر ترکیه به حساب می‌آید. این شهر دیدنی جاذبه‌های بی نظیر بی شماری دارد که هر ساله توریست‌های بسیار زیادی را به سمت خود می‌کشانند. به دلیل زیاد بودن تعداد این جاذبه‌ها، پیش از هر گونه برنامه ریزی برای سفر به استانبول، بهتر است راهنمای سفر به استانبول و نیز سفرنامه استانبول را بخوانید تا با کسب اطلاعات مورد نیازتان بتوانید تور استانبول خود را رزرو کنید. یکی از این جاذبه‌های پر طرفدار شاخ طلایی (Golden Horn) است که در قسمت اروپایی استانبول قرار دارد. این قسمت از استانبول که بی نهایت تماشایی است، گردشگران بی شماری را به خود جذب می‌کند. بیایید کمی اطلاعات در مورد شاخ طلایی کسب کنیم. ما در این مطلب اطلاعاتی در مورد شاخ طلایی برایتان فراهم می‌کنیم. با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

جاذبه گردشگری قسمت اروپایی اسانبول

شاخ طلایی (Golden Horn)

اگر شما نیز به جاذبه‌های گردشگری طبیعی و اعجاب انگیز علاقه مند هستید، ما به شما شاخ طلایی را پیشنهاد می‌کنیم؛ منطقه‌ای که با رفتن به آنجا، حتما عاشق آن خواهید شد!‌ این منطقه دارای آبراهه اصلی‌ شهر استانبول است و به همین دلیل مورد توجه مردم خود استانبول نیز قرار دارد. شاخ طلایی استانبول یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر به حساب می‌اید که جدا کننده دو بخش آسیایی و اروپایی استانبول و نیز پیوند دهنده دریای سیاه و دریای اژه است. پارک‌ها و امکانات تفریحی بسیار زیادی در اطراف این منطقه قرار دارند.

چرا نام شاخ طلایی را برای این منطقه انتخاب کرده‌اند؟

به این دلیل که هنگام غروب آفتاب نور طلایی رنگی در این قسمت منظره بسیار زیبایی می‌سازد و نیز اگر این آبراهه به شکل شاخ گاو است، نام شاخ طلایی را انتخاب کرده‌اند.

جاذبه گردشگری قسمت اروپایی استانبول - شاخ طلایی

شاخ طلایی در کدام قسمت استانبول قرار دارد؟

این منطقه بسیار زیبا در قسمت اروپایی استانبول قرار دارد و دسترسی به آن بسیار آسان است. اگر می‌خواهید به خلیج شاخ طلایی بروید، می‌توانید از مترو استفاده کنید و در ایستگاه ینیکاپی از مترو بیرون بروید. این راحت‌ترین راهی است که می‌توانید به شاخ طلایی دسترسی داشته باشید.

شاخ طلایی استانبول چند پل دارد؟

شاخ طلایی 4 پل به نام‌های پل گالاتا، پل اونکاپانی، پل هالیچ، مترو پل دارد. اولین پل این منطقه که همان پل گالاتا است، کاراکوی را به امین اونو متصل می‌کند، و در سال 1836 برای اولین بار تاسیس شد. دومین پل یعنی همان پل اونکاپانی (Unkapani)، با نام پل آتاتورک نیز شناخته می‌شود، کمی بالاتر از شاخ طلایی قرار دارد. سومین پل یا همان پل هالیچ یکی دیگر از پل‌های روی شاخ طلایی است. چهارمین و آخرین پل شاخ طلایی متروپل است که مخصوص عبور عابر پیاده ساخته شده که در سال 2014 کامل شده است. پس اگر شما نیز قصد رفتن به استانبول و بازدید از این منطقه بی نظیر را دارید، وقت را از دست ندهید و هر چه سریع‌تر تور خیلی ارزان استانبول خود را رزرو کنید.

جاذبه گردشگری قسمت اروپایی استانبول - شاخ طلایی

سخن آخر

ما در این مطلب سعی کردیم یکی از جاذبه‌های پر طرفدار شهر بی نظیر استانبول و البته قسمت اروپایی آن را معرفی کنیم. این جاذبه همان شاخ طلایی استانبول است که توریست‌های بسیار زیادی را به سمت خود می‌کشاند. اگر شما نیز قصد سفر و برنامه ریزی سفر به استانبول را دارید، حتما بازدید از شاخ طلایی این شهر را در لیست خود قرار دهید. راستی! این موضع را به یاد داشته باشید که دسترسی به شاخ طلایی خیلی راحت است و تجربه‌ای فراموش نشدنی برایتان رقم می‌زند. اگر قصد برنامه ریزی سفر خود را دارید، این کار را به توریاب بسپارید.

 

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران

  • avatar
    Shirhasan
    سلام من یک افغان از ترکیه چطوری راحت تر برم ایتالیا اگر یک راهنمایی کنید ممنون میشم
  • avatar
    شایلی
    هتل خیلی خوبه من واقعا راضی بودم هتل 4 ستاره هست اما از تمام خدمات هتل 5 ستاره استفاده میکنیم دقیقا پشت مراکز دیدنی هم هست خیلی دسترسی عالی داره
  • avatar
    بردیا
    کارکنان هتل بسیار بسیار حرفه ای هستند موقعیت مکانی هتل خیلی خوبه من خیلی راحت و آسون به هر جایی که میخواستم خودم میتونستم برم کیفیت غذای این هتل فوق العاده عالیه در زمان صبحانه خوردن موزیک پخش میشه