5/5 - (1امتیاز)
06 آذر 1398 ساعت :11:08 5577

دریای مرمره ترکیه(مارمارا)

به طور کلی دریای مرمره دریای( سیاه و اژه) را بهم وصل و از طرفی بخش اروپائی و آسیایی استانبول را جدا میکند و 2 تنگه آن تنگه بُسفُر  ارتباط با دریای سیاه و تنگه داردانل ارتباط با دریای اژه را برقرار میکند.

منطقه مارمارا گوشه شمال غربی ترکیه را اشغال می کند و 8.5٪ از مساحت ترکیه را با 67000 کیلومتر مربع مساحت خود نشان می دهد. این منطقه به عنوان نقطه اتصال بین اروپا و آسیا ، شاهد هزاران قبیله و تمدنهای آنها در حال گذر از یک قاره به دیگری است.به عنوان هسته اصلی این پیش زمینه ، شهر مشهور استانبول با تمام شکوه و عظمت خود ایستاده و نشانه هایی از گذشته های دور و دراز است. موقعیت مکانی نه تنها یک شهر تاریخی بلکه یکی از زیبایی های طبیعی را تشکیل می دهد و در دو طرف تنگه بسفور که با باغهای سبز هم مرز است .همچنین سواحل زیبایی در امتداد دریای مرمره نیز قرار دارد. در مواجهه با این شهر جزایر استانبول جزایری کوچک و زیبا نیز وجود دارد که این دریا بزرگ را تزئین می کنند که در وسط منطقه قرار دارد. این دریا دارای زمین است به این دلیل که ویژگی های اقلیمی دریای سیاه که بر شمال آن تأثیر می گذارد ، از آب و هوای معمولی مدیترانه ای که در جنوب آن حاکم است جدا شده است. بارش باران به اندازه کافی زیاد است تا بتواند انواع میوه ها را تسهیل کند ، در حالی که بارش برف تعطیلات زمستانی را زنده می کند.

اولوداگ ، یکی از قله های اصلی ترکیه ، برجسته ترین کوه این منطقه است و یکی از محبوب ترین استراحتگاه های اسکی با هر نوع راحتی که ارائه می دهد. در پای کوه اولوداگ ، "سبز" بورسا قرار دارد که جنگلهای انبوه آن کوهها و مراتع وسیع را پوشانده است ، که عنوان خود را به آن بخشیده است. این مرکز یکی دیگر از اهمیت های تاریخی است ، گذشته غنی آن در مساجد و مقبره های طراحی معماری شگفت انگیز آن زنده نگه داشته شده است. ایزنیک باستان (نیسا) نیز همانند شهر جذاب ادرنه که در Thrace ، طرف اروپایی ترکیه واقع شده است ، یکسان است.

در منطقه مارمارا ارتفاعات زیادی وجود ندارد به طوری که دره ها و ارتفاعات با ارتفاع کم درصد زیادی از منطقه را اشغال می کنند. چندین رودخانه و دریاچه مهم در منطقه وجود دارد. در مرز با یونان و بلغارستان ، زمین در Thrace پوشیده از مزارع وسیعی از گل آفتابگردان و تاکستان ها است ، در حالی که باغ های زیتون در سراسر منطقه مانند باغ های Balikesir در سمت آناتولی یافت می شوند. در بین محصولات کشاورزی که در منطقه در حال رشد هستند می توان گندم ، آفتابگردان ، ذرت ، دانه های شکر ، برنج ، زیتون و تاکستان را شمارش کرد. حدود 73٪ از تولید آفتابگردان و 30٪ از تولید ذرت ترکیه از منطقه مارماره است. در همان منطقه ، یک مکان ویژه در نزدیکی دریاچه وسیع وجود دارد: پارک ملی "کوس سنتی" (پرنده بهشت) که یک پناهگاه پرنده ای است که بیش از دویست گونه از پرندگان را در خود جای می دهد.به دلیل موقعیت نزدیک به اروپا ، قرار گرفتن در بزرگراه فرارو اروپایی (TEM) ، وجود تنگه بسفر و داردانل به عنوان گذر از دریای سیاه به دریای اژه ، بنادر در دریای سیاه و دریای اژه و بسیاری از عوامل سودمند دیگر. این منطقه به شدت در صنعت ، تجارت ، گردشگری و حمل و نقل پیشرفت کرده است. مؤسسات اصلی صنعتی در مثلث استانبول - بورسا - Kocaeli تولید مواد غذایی ویژه فرآوری شده ، نساجی ، سیمان ، کاغذ ، محصولات پتروشیمی ، خودرو ، مبلمان خانگی ، چرم و کشتی می باشد.

شهرهای منطقه مرمره Marmara Denizi :

Istanbul, Bursa, Edirne, Kocaeli, Balikesir, Kirklareli, Tekirdag, Canakkale, Bilecik, Sakarya, Yalova.

شما میتوانید با یک تور ارزان استانبول از زیبای های این منطقه(مارمارا ترکیه) لذت ببرید

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران

  • avatar
    داود لطفی نیا

    هتل 4 ستاره هست از لحاظ مکان با انتالیا 40 دقیقه راه داره بخواهید تاکسی بگیرید 30تا40 دلار ازتون میگیرن بیارن شهر خط اتوبوس یا میتی بوسم نداره.کیفیت غذا و نوشیدنی پایین به ایرانی ها هم دستبند زرد میدن  درصورتیکه هتل ال هست .کلا برخورد باایرانیان جالب نیست برنامه تفریحی برای ایرانیان ندارد حتی پخش موزیک ایرانی خانه داری هتل ضعیف است هیچ مرکز خریدی هم در نزدیک نیست..کلا بعنوان کسی که ئر هتل از 14تیر 98 تا 20 تیر 98 اقامت داشتم راضی نیستم و بدوستان عزیز پیشنهاد نمیکنم.تازه به دروغ عنوان کردن دارای چشمه اب معدنی طبیعی داره نداره که هیچ ابگرم داخل اتاقا هم غالبا سرده

    توریاب: امیدوارم نطر شما واقعی باشد و به دوستان دیگر در انتخاب هتل کمک نماید