5/5 - (1امتیاز)
18 آبان 1398 ساعت :15:19 1918

مدیترانه ای ترکیه کجاست؟

منطقه مدیترانه ای نام خود را از دریای مدیترانه می گیرد و 15٪ از مساحت ترکیه را با 120.000 کیلومتر مربع از زمین اشغال می کند.

استانهای این منطقه(مدیترانه ای ترکیه): آنتالیا(Antalya) ، آدانا (Adana)، مرسین(Mersin) ، هاتای (Hatay)، اسپارتا(Isparta) ، بوردور(Burdur) ، کاهرامان ماراس (Kahramanmaras)، عثمانیه(Osmaniye) که در مجموع 8 شهر است.که میتوانید در تور ترکیه از آن بازدید کنید.

کوه های غربی و میانه توروس به موازات خط ساحل حرکت می کنند. به دلیل کوه های بلند و شیب دار ، دره های بین دریا رشته کوه بسیار باریک است ، عرض بین 120-180 کیلومتر متغیر است. برخی از رودخانه های مهم وجود دارد که خصوصاً در بهار هنگام بارش برف در حال ریزش هستند و بسیاری از دریاچه ها در ارتفاعات دارای طبیعت عالی هستند. جمعیت به ویژه در مکانهای مناسب برای کشاورزی ، جهانگردی ، صنعت و تجارت متمرکز شده است.دشت های این منطقه از نظر منابع کشاورزی غنی هستند. خاکهای حاصلخیز و آب و هوای گرم مدیترانه ای این منطقه را برای رشد مرکبات و انگور ، غلات و در مناطق آبیاری ، برنج و پنبه ایده آل می کند. تابستان ها گرم هستند و خشکسالی ها غیر معمول نیست. سایر محصولات صنعتی و کشاورزی منطقه گندم ، جو ، تنباکو ، خانه های سبز و قالی بافی ، آلومینیوم و فولاد است. 80٪ از کل پرتقال ها و نارنگی های ترکیه در اینجا رشد می کنند ، در عین حال موزها مخصوص این منطقه هستند.دشتهای اطراف آدانا عمدتاً از اراضی سیلاب پذیرفته شده اند. در قسمت غربی منطقه ، رودخانه ها دره ها را به سمت دریا قطع نکرده اند. بنابراین حرکت در داخل محدود است. تالاب پشتی عمدتا کارست بوده و از سواحل به ارتفاعات تا 2800 متر به شدت بالا می رود. در این ساحل چند شهر بزرگ وجود دارد ، اما دشت مثلثی آنتالیا به اندازه کافی گسترده است تا از شهر و درگاه در حال رشد به سرعت با همین نام پشتیبانی کند ، که یک مرکز تجاری مهم است.شما میتوانید با تور ارزان ترکیه از سواحل زیبای مدیترانه بازدید نمائید

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران