0/5 - (0امتیاز)
28 آذر 1397 ساعت :06:05 3344

جنگل بلگراد استانبول، طبیعتی بکر در جوار شهری مدرن

بلگراد، جنگلی بکر است که در نزدیکی استانبول واقع شده و در مجموع پناهگاه 89 گونۀ جانوری است.

استانبول بیش از آنکه شهری مدرن با تاریخی کهن باشد، منطقه‌ای خوش آب و هوا سرسبز است و طبیعت بسیار زیبایی دارد. برای لمس طبیعت آن لازم نیست زیاد از شهر دور شوید، تنها کافیست به 15 کیلومتری شما غربی استانبول بروید، در آنجا است که خود را میان طبیعتی زیبا و حیات وحشی غنی خواهید یافت. در مورد جنگل بلگراد استانبول صحبت می‌کنیم، جایی که خنکای آن در تابستان روحتان را نوازش می‌کند و جان تازه‌ای به شما می‌بخشد. در ادامه به جنگل بلگراد استانبول می‌رویم و سفری به دنیای رنگارنگ آن خواهیم داشت.

چنانچه مایل هستید با سایر جذابیت‌های این شهر آشنا شوید، می‌توانید با بازدید از صفحات  جاذبه‌های گردشگری استانبول، سفرنامه استانبول و راهنمای سفر استانبول سفری در قالب کلمات و تصاویر به دل استانبول زیبا داشته باشید.

جنگل بلگراد استانبول

جنگل بلگراد یادگاری به جا مانده از دوران عثمانی است، اگرچه آنطور که باید از آن حراست نشده و وسعت 13 هزار هکتاری آن به 5 هزار هکتار رسیده است، اما همچنان زیبایی‌های خود را حفظ کرده و جنگل وسیع و درختان باستانی‌اش هوش از سر شما می‌برند.

در دوران امپراطوری سلطان سلیمان این جنگل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و منبع اصلی تامین آب استانبول به حساب می‌آمد. در بدو ورود به جنگل قنات‌های تاریخی را مشاهده می‌کنید که با کانال‌های طویلی آب را به تمام نقاط شهر می‌رساندند. پس از گذشت سالیان این قنات‌های دیگر پاسخگوی آب مورد نیاز شهر نبوده‌اند، به همین دلیل هفت سد خمیده را در این منطقه ساخته‌اند که کار نگهداری و انتقال آب را انجام می‌دهند.

چرا «بلگراد»؟

پس از تسخیر بلگراد توسط سلطان سلیمان در سال 1521 میلادی، تعدادی از مردم این شهر به عنوان اسرای جنگی به استانبول آورده شدند و آن‌ها رفته رفته در محله‌های اطراف شهر سکونت گزیدند. به همین دلیل این محلات و جنگل‌های اطراف آن با نام بلگراد شناخته می‌شوند. صرب‌های ساکن این محلات در سال‌ 1894 به اتهام آلوده کردن منابع آب از این منطقه بیرون رانده شدند.

زیبایی‌های جنگل بلگراد

جنگل بلگراد استانبول

جنگل بلگراد پناهگاه 71 نوع پرنده و 18 گونه پستاندار است. اگر شما به دیدن حیوانات و پرندگان مختلف در زیستگاه طبیعی‌شان و به دور از قفس‌های بی روح علاقه دارید، این جنگل همان جایی است که می‌توانید ساعت‌ها در آن به گشت و گذار بپردازید و هر بار گونه‌ی جدیدی را کشف کنید. همچنین مسیرهایی برای پیاده‌روی و دوچرخه سواری در نظر گرفته شده است که از میان جنگل عبور می‌کند.

چه زمانی برای دیدن جنگل بلگراد مناسب است؟

با توجه به فاصله‌ی اندک آن با شهر استانبول، در هر ساعتی که به این جنگل مراجعه کنید افرادی را خواهید دید که در حال قدم زدن، دویدن یا دوچرخه سواری هستند. جنگل بلگراد در هر فصلی زیبایی‌های خاص خود را دارد اما اگر می‌خواهید در دنیای رنگ‌ها غرق شوید و زیبایی طبیعت را با تمام وجود لمس کنید، فصل بهار و پاییز آن را از دست ندهید.

محدودیت‌های جنگل بلگراد

پس از کم لطفی‌هایی که به این جنگل شدند، امروزه توجه ویژه‌ای به آن دارند و بسیار مورد حمایت دوست داران محیط زیست است. به همین دلیل دولت قوانینی نظیر ممنوعیت شکار در محدودۀ 3 هزار متری را در نظر گرفته است.

راه‌های دسترسی به جنگل بلگراد

اگر در بخش اروپایی استانبول حضور دارید، می‌توانید از میدان تقسیم و استفاده از اتوبوس‌های خطوط 42 و 153 به سمت ایستگاه باغچه‌کوی (Bahkecoy) بروید و از آنجا مسیری کوتاهی را تا ورودی جنگل پیاده طی کنید. اگر هم اهل دویدن هستید، می‌توانید در تورهای دوی استانبول شرکت کنید و آخر هفته برای دویدن به جنگل بلگراد بروید.

اگر تصمیم گرفته‌اید که به استانبول سفر کنید، می‌توانید با مراجعه به صفحه  قیمت تور استانبول در سایت توریاب تورهای مختلف را با هم مقایسه و با خیال راحت برای سفر خود برنامه ریزی کنید.

 

 

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران