0/5 - (0امتیاز)
21 بهمن 1398 ساعت :15:18 2025

آشنایی با قسمت اروپائی و آسیایی استانبول

توضیح مختصری در مورد محله های هر دو طرف تنگه بسفر

استانبول تنها شهر جهان است که در دو قاره پراکنده است ، با اینکه تنگه بسفر ، خط تقسیم کننده اروپا و آسیا را تشکیل می دهد شاخ. طلایی ، ورودی از بسفر ، بخش اروپایی استانبول را به صورت نیمه شمالی و جنوبی تقسیم می کند. هر دو طرف همچنین به 30 منطقه های تقسیم می شوند که بیش از 900 محله دارند. به احتمال زیاد بیشتر وقت خود را صرف کاوش در قسمت اروپایی استانبول شهر خواهید کرد ، زیرا قسمت آسیایی استانبول بیشتر مسکونی است.

تنگه بسفر

قسمت اروپایی استانبول:

طرف اروپایی جایی است که بسیاری از هتل ها و رستوران های استانبول در آن واقع شده اند. مجموعه ای از جاذبه های دیدنی  و مکانهای زندگی شبانه مرسوم ، مد روز نیز در این قسمت از شهر زندگی می کنند.

میدان سلطان احمد استانبول

فاتح:

منطقه تاریخی فاتح با مرز بسفور ، شاخ طلایی و دریای مارمارا هم مرز است و جایی است که بیشتر نقاط برجسته تور استانبول را پیدا خواهید کرد. این منطقه از نظر تاریخ دارای جایگاه مهمی است ، همانطور که زمانی شهر قسطنطنیه ، مرکز امپراتوری روم بود. محله های مختلفی در داخل فاتح یافت می شود ، از جمله سلطان احمد (شرقی ترین محله فاتح)همچنین سلطان احمد دارای هتل های مختلف بوتیک ، موزه های متعدد (از جمله موزه کاخ توپکاپی و موزه های باستان شناسی استانبول ) و Cistern Basilica ، یک مخزن آب زیرزمینی است که در سال 532 ساخته شده است. این منطقه به دلیل دیدنی های دیدنی مذهبی معروف است - موزه ایا صوفیا  و مسجد آبی . هر دو در پارک سلطان و میدان سلطان احمد نشسته اند ، جایی که روزی ورزشگاه باستانی هیپودروم در آن ایستاده بود.درست در غرب سلطان احمد دو بازار بزرگ استانبول - Grand Bazaar و Spice Bazaar - در آن یافت می شود. این محله همچنین محوطه دانشگاه اصلی دانشگاه استانبول است ، به علاوه مناظر مذهبی قرن شانزدهم و هفدهم مانند مسجد سلیمانیه و مسجد جدید. بازدید کننده هایی که به شمال غربی امینونو سفر می کنند ، محله فنر و فاتیح را پیدا می کنند. هنگامی که جامعه یونانی شهر بود ، این منطقه اکنون مجموعه ای از خانه های رنگارنگ و کافه های شیک و بوتیک ها هستند. و در شمال غربی فنر Edirnekapi قرار دارد ، بخشی از Fatih که  موزه Chora را در خود جای داده است ، یک کلیسای ارتدکس یونان بیزانس پر از موزائیک و نقاشی های دیواری است.

مسجد آبی باشکوه استانبول

بیوغلو

دلیلی وجود دارد که بیوغلو ، واقع در شمال فاتح در سراسر شاخ طلایی ، گاهی اوقات شهر جدید خوانده می شود. این یکی از مناطق مرسوم و مدرن تر استانبول است - مکانی که می توانید برای جلوگیری از اضافه بار معماری بیزانس از آن دیدن کنید. کافی نت ها ، رستوران ها و سالن های اجرا ، مانند کلوپ های شبانه و کافه ها ، خیابان های پیچ در پیچ را نشان می دهند. Istiklal Caddesi ، جاده اصلی Beyoglu ، با معماری زیبایی از دهه 1800 روکش شده است. ساختمان های قدیمی با فروشگاه ها و بوتیک های جدید در هم می آمیزند و کاملاً نمایانگر استانبول به عنوان یک شهر متضاد است. یکی از این ساختمانهای قدیمی هتل پرا کاخ جام جمیرا است که در سال 1892 ساخته شد.در بالای تپه گالاتا منطقه ، برج گالاتا قرار دارد که در ابتدا در سال 1348 به عنوان یک قلعه دفاعی ساخته شده است.

بشیکتاش

در امتداد سواحل اروپایی بسفر ، بشیکتاش ، یک منطقه ساکت تر و بی پروا از استانبول قرار دارد. خانه های تابستانی که در دوران گذشته توسط عثمانی ها ساخته شده اند ، چند قلعه و کاخ مانند کاخ دلپذیر Dolmabahçe ، به علاوه محله های عجیب و غریب ، مانند Ortaköy ساده و بالا پایان Bebek ، ساحل را محکم می کنند. تعداد معدودی از هتل های لوکس را نیز می توانید در اینجا پیدا کنید ، اما نرخ اتاق بالایی را انتظار دارید.

جزایر پرنسس:

برای یک سفر آرامش بخش روزانه از هرج و مرج این شهر ، به جزایر پرنسس (در محلی به عنوان آدلار معروف است) ، مجموعه ای از نه جزیره آرام و آرام که زمانی به عنوان جزایر تبعید برای امپراتوری عثمانی خدمت می کردند ، بروید. جزایر پرنسس در دریای مرمره به موازات سواحل آسیایی واقع شده است و از طریق هر دو طرف اروپایی و آسیایی نیز از طریق کشتی قابل دسترسی هستند.در این جزایر چیزهای زیادی برای انجام یا دیدن وجود ندارد ، اما آنها مکانی ایده آل برای فرار از هرج و مرج شهری استانبول هستند. چند سواحل و مکان های شیرجه (به خصوص در Büyükada) در دسترس است ، و در تمام جزایر ساکن - Sivriada و Yassiada غیر مسکونی و بسیار کوچک هستند - تفرجگاه هایی با امکانات عکس گرفتن خوب از دریای مرمره وجود دارد. می توانید شب را در اینجا بگذرانید. چند هتل و برخی رستوران های مناسب غذاهای دریایی پراکنده هستند ، اما به یاد داشته باشید که این جزایر دارای آگاهی از نظر زیست محیطی هستند. دوچرخه ها و کالسکه های اسب کشیده شده تنها حالت حمل و نقل موجود هستند.

قسمت آسیایی استانبول:

قسمت آسیایی استانبول:

قسمت آسیایی استانبول عمدتا مسکونی ، نیمه شرقی استانبول با مقایسه با همتای شهری ، شلوغ تر و ساکت تر است. و گزینه های اقامتی در این طرف شهر محدود است.

     کادیکوی  

کادیکوی و اسکودار

خیابان های سنگفرش شده ولسوالی های Kadiköy و üsküdar با رستوران ها و فروشگاه ها روکش شده اند. از بین این دو ، اسکودار چیزهای بیشتری برای دیدن دارد ، از جمله معماری جالب مسجد سمسی پاشا و یکی از بلندترین تپه های استانبول ، تپه Çamlica. منطقه اسکودار همچنین دارای برج مایدن (Kiz Kulesi) است که در آنجا می توانید از یک کافه در قسمت بالای مناظر از آبهای استانبول لذت ببرید.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران