0/5 - (0امتیاز)
01 دی 1398 ساعت :17:50 11578

ینی کوی استانبول صحنه جذاب سریال و فیلم های ترکی

محله ینی کوی از طریق حکمی که توسط سلطان سلیمان (1520) به تصویب رسید توسط خانواده های ترک و یونانی ارتدکس از منطقه دریای سیاه ، به ویژه ترابزون مسکونی شد.

محله ینی کوی استانبول Yeniköy در گذشته یک منطقه تفریحی برای خانه های تابستانی کنسولگری های بین المللی بوده است و امروزه همان عمارتهای در کنار ساحل واقع شده اند و مسافران تور استانبول میتوانند از آن بازدید کنند در حالی که بقیه محله ینی کوی شامل  رستوران ها ، کافه ها و مغازه هایی مدرن شده و ساکنان منطقه در حال گفتگو با یک فنجان قهوه در خیابان Köybaşı Caddesi ، خیابان اصلی محله ینی کوی استانبول هستند. در قرن هجدهم و نوزدهم ، طبقه کارگر در دهکده های ماهیگیری ینی کوی سکونت داشتند در حالیکه این ساحل با عمارتهای متعلق به سلاطین و اعضای سلطان نشین ساخته شده بود.

خانه های ساحلی محله ینی کوی (yalı)- خانه های یالی استانبول

محله ینی کوی دارای تعداد فراوانی از یالی ها(yalı) ، همه با سابقه خود هستند. ما توصیه می کنیم یک تور قایق بسفر را از ایستگاه کشتی Sarıyer بگیرید تا از منظر مناسب آنها را ببینید.

1-عمارت ساحلی (Faik ve Bekir Beyler Yalısı)

این یالی واقع در خیابان Köybaşı Caddesi درست در کنار بندر قدیمی Yeniköy Ferry است معمار معروف Art Nouveau Raimondo D’Aronco این خانه ساحلی را در سال 1906 تکمیل و طراحی نموده است ، او همچنین ساختمانی را طراحی کرد که هم اکنون در دانشگاه مارمارا قرار دارد. ، خانه کنار دریا برای دختران دوقلوی سارا سلطان ساخته شد و بعداً توسط Faik Kurtoğlu و Bekir Sıtkı Oyal خریداری شده و نام عمارت عوض شد و تخمین زده می شود که این خانه 50 میلیون دلار ارزش داشته باشد و دارای چهار ورودی از سمت دریا است.

عمارت ساحلی (Faik ve Bekir Beyler Yalısı)

2-عمارت ساحلی (Kara Todori Yalısı)

اعضای خانواده Karatodori شامل الكس كاراتدوری ، سفیر امپراتوری عثمانی در روم بودند. استفان کاراتدوری ، پزشک خصوصی سلطان دوم محمود و سلطان عبدالملت ؛ و کنستانتین کاراتدوری ، به عنوان اولین جراح در تاریخ پزشکی عثمانی ثبت شد. بنایی که رو به شمال قرار دارد این خانه همچنین به دو دلیل متفاوت مشهور است. اولین مورد این است که این سازه کاملاً از مصالحی که از ساخت کاخ ğrağan به جا مانده است ساخته شده است. دوم سبک ونیزی آن است.

عمارت ساحلی (Kara Todori Yalısı)

3-عمارت ساحلی (Sait Halim Paşa Yalısı)

عمارت ساحلی  سید حلیم پاشا در خیابان  كيباشي است، اين yalı در سال 1863 تكميل شد و پس از درگذشت صاحب آن پاشا در سال 1890 ، به 9 پسر او واگذار شد. در سال 1968 ، این عمارت فقط برای بیگانگان باز بود اما توسط هیلتون در سال 1972 خریداری شد. تا سال 1995 ، یک آتش سوزی واقعی رخ داد که باعث بازسازی این ساختار شد و به عنوان مهمانخانه نخست وزیر ترکیه از آن استفاده میکرد. امروز ، برخی از عروسی های باشکوه در شهر استانبول در در کنار آب  در اینجا برگزار می شوند.

عمارت ساحلی (Sait Halim Paşa Yalısı)

4- عمارت ساحلی (Huber Yalısı)

این ساختار که توسط نماینده ترکیه شرکت Krupp آلمان ساخته شده است ، یکی از آخرین نمونه های باقی مانده از سبک چاتو اروپایی است. در داخل ، هنوز قبرهای سگ های هوبر را می توان یافت ، و عشق عمیق او به طبیعت هنوز در بیشه ای که دارای یک باغ سبزیجات است ، مشهود است ، همچنین گردو ، Ailanthus altissima (درخت بهشت) ، گل سیاه ، کاج ، بلوط ، نخل درختان شاه بلوط و گاو ، که او با استفاده از آن به کشاورزی می پرداخت. جدا از ویژگی های هنری نو ، تأثیرات زیبایی شناختی چینی ، عربی ، فارسی ، عثمانی ، ایتالیایی ، فرانسوی و انگلیسی وجود دارد.

عمارت ساحلی (Huber Yalısı)

رستوران وکافه های محله ینی کوی

قهوه خانه ینیکشی (Yeniköy Kahvesi):

یک علامت بزرگ زرد شما را از طریق درختان برگ دار از پله ها بالا می برد و منظره ای غیر منتظره از بسفر را مشاهده خواهید کرد. برای ناهار ، کرایه صبحانه ترکی کلاسیک را پیدا خواهید کرد. ظروف صبحانه ای ارگانیک از جمله پنیر ، تخم مرغ ، عسل ، مارمالاد ، زیتون ، کره ، گوجه فرنگی و خیار نیز موجود است. حتما لیموناد خانگی آنها را امتحان کنید.

رستوران ماهی تاکانیک(Takanik):

غذاهای دریایی با کیفیت و فضایی جذاب باعث ایجاد این رستوران معروف ماهی می شود ، با تزئیناتی مانند کدو تنبل که به لبه های بشقاب می رود بسیار جذاب است.

رستوران(Yelken):

 یک رستوران ماهی با رویکردی با کیفیت بالاتر (با قیمت مناسب) ، منظره بسفر ، استارتهای خوشمزه (سالاد سیبز را امتحان کنید) ، و ماهی تازه (باس دریا را توصیه می کنیم).

کافه Molka:

 این کافه مدرن به سرعت تبدیل به یک مکان محبوب برای افراد محلی شده است ، که برای گزینه های صبحانه خود (از جمله املت خوشمزه) ، یا فضای دلپذیر می آیند.

رستوران امک مانتی( Emek Mantı):

اگر ترجیح می دهید بشقاب پر از تکه های کوچک پر از خمیر را که در سس پوشیده شده است بخورید (که به آن مانتیسی نیز معروف است) ، اینجا را سر بزنید و Saray Mantısı یا گزینه های جالب تر مانند مانتیسی پر از کدو را امتحان کنید.

رستوران کاسی بیاز (Kaşıbeyaz):

 رستوران کاسی بیاز بسفر: اگر از کنار دریا  و کباب خاطره خوشی دارید ، به این رستوران گوشتی مستقر و متخصص در غذاهای Gaziantep مانند Fepstıklı Kebap که با پسته سرو می شود ، بروید که با سس انار شیرین و ترش سرو می شود.

کلیسای ارتدکس یونانی پاناجیا(Panagia)

کلیسای Yeniköy در سال 1837 با اجازه سلطان محمود دوم بر فراز ساختمانی قدیمی تر ساخته شد. این کلیسا که با نام "Panayia Kummariotissa" نیز شناخته می شود ، دارای یک نقشه باسیلیکا با سه شبستان است ، در حالی که برج ناقوس چوبی زیبا علاوه بر این بعداً از سازه ساخته شده است. در داخل ، درخشش نمادین صحنه آخرین شام را به تصویر می کشد ، در حالی که نماد اصلی کلیسا ، در سمت راست ، عیسی و مریم را به تصویر می کشد. در یک نمایشگر چوب و شیشه ، قطعه ای متعلق به پیراهن تئودور بیزانس ، که در ینیکوی متولد و بزرگ شده حفظ شده است. این کلیسا همچنین مقبره های Stephanos Caratheodory Passa (پزشک شخصی) محمود دوم (1885-1785) ، همسرش لوسیا کاراتهدوری (1884-1812) و پسرش الکساندر کاراتدودوری (1833-1336) را نگه داشته است.

کلیساها و مناظر دیگر

کلیسای ارتدکس یونانی Yeniköy Ayios Nikolaos را می توان با بالا رفتن از پله ها تا خیابان Hamit Vehbi mkmazdes از خیابان اصلی (Köybaşı Caddesi) دید. این کلیسا ، در سال 1838 ساخته شده است و دارای یک نقشه باسیلیک ، سه شبستان و یک برج ناقوس مستطیل کوچک در بالا است. در داخل ، نمادها صحنه های گرفته شده از زندگی عیسی را به نمایش می گذارند ، و طاق ها پرتره هایی از حواریون دارد.یکی از ویژگی های قابل توجه کلیسا عبارت "من راه ، حقیقت و زندگی هستم" بر روی طاق در محراب است ، در حالی که گالری بالای نارتکس توسط گروه کرایس برای برنامه های خاص استفاده می شود. در کنار این ساختار ، Panayia Ayazma (چشمه مقدس) را نیز می توانید دید. یکی از چشمه های مقدس که به خوبی حفظ شده در ینی کوی است ، با ساختاری شبیه به یک کلیسای مینیاتوری ، در سال 1950 توسط اعضای یونانی زن انجمن آویوس نیکولاوس فوکارپرور خریداری و نوسازی شد.

مطلب مرتبط: بهترین محله ها در استانبول برای زندگی+(عکس و توضیحات کامل)

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران

  • avatar
    مهرناز زیبایی
    چقدر دوس دارم تو این منطقه خونه داشته باشم حس آرامش و شادی بهم میده وقتی به این منطقه ها نگاه میکنم تمام وجودم سرشار از عشق و آرامش میشه..خیلی ترکیه خوبه خدایی
  • avatar
    محمد قرباني
    محله اي كه فيلم كارادايي انجام شده كجاست
  • avatar
    شهره
    خیلی جالب بود پس بیشتر فیلم ها رو اینجا میسازن