0/5 - (0امتیاز)
24 دی 1399 ساعت :08:21 1713

چند مورد از این غذاهای ترکی را امتحان کرده اید؟

7 غذای عجیب ترکی که ارزش خوردن دارند.

شهرت جهانی تور ارزان ترکیه به عنوان خانه کباب ساده گمراه کننده است این کشور بیش از یک ملت دوستدار گوشت است. در فرهنگ و تاریخ آشپزی ترکی کاوش کنید و افسانه کباب از حقیقت ساده بسیار دور است. در خانوارهای اطراف ترکیه ، خانواده ها از سالاد ، سوپ و غذاهای سبزیجات استفاده می کنند که این امر ناشی از چندین دهه کشاورزی در زمین و اعتقاد به رژیم غذایی سالم است. سوپرمارکت ها در تورهای استانبول وعده های غذایی فست فود و مایکروویو می فروشند .

فرهنگ های یونانی ، ارمنی ، کردی و گرجی نیز بر غذاهای ترکی تأثیرگذار بوده است. در حالی که سرآشپزهای حرفه ای و آموزش دیده ای كه در آشپزخانه های امپراتوری عثمانی كار می كردند ، همیشه غذاهای جدیدی را آرزو می كردند تا سلاطین خواستار را راضی كنند. همه این عوامل بر روی غذاهای ترکی تأثیرگذار بوده و بعضی اوقات شاهد غذاهای ترکی هستیم که ظاهرا عجیب به نظر می رسند یا ترکیبی نسبتاً غیرمعمول از مواد دارند .

7 غذای عجیب ترکی که ارزش خوردن دارند :

1) کوچ یومورتاسی

این غذا شبیه چربی حیوانی است که در روستاهای ترکیه سرو میشود اگر در تور استانبول بودید این غذا را اصلا میل نکنید مگر اینکه ماجرا جویی و خوردن غذای عجیب ترکی را دوست داشته باشید.

غذای عجیب ترکی

2) کوکورس (روده های پر شده)

یکی از نسخه هایی که به عنوان غذای خیابانی در همه جا فروخته می شود کوکورس است. این ترکیب کله پاچه که با ادویه جات در روده ها پر می شود روی یک کباب پز کبابی می شود. پس از آماده شدن سرآشپز آن را به قطعات كوچك خرد كرده و آن را در یك بسته بندی اهداكننده یا بین دو برش ریش پوسته به همراه كاهو ، سالاد و گوجه سرو می كند. در بین تمامی غذاهای خیابانی در ترکیه این غذای مورد علاقه من است اما مطمئن شوید که یک فروشنده شناخته شده پیدا کرده اید. اگر به Gaziantep می روید ، Dalek که همان است و امتحان کنید. بسیار زیباتر از آن است که به نظر می رسد.

غذای عجیب ترکی

3) تاووک گوگسو (دسر مرغ)

مفهوم مرغ که در ظرف دسر سرو می شود عجیب است ، با این حال یک دستورالعمل معروف از دوران عثمانی است. مرغ آب پز تا الیاف برهنه آن برداشته می شود و هر آشپز خوب ترکی می گوید طعم و مزه آن غیرممکن است. بیشتر خارجی ها می گویند علی رغم ترکیب عجیب ترکیبات آن ، یک غذای خوشمزه است. می توانید آن را در خانه نیز درست کنید ، اگرچه دستور العمل پیچیده زمان بر است بنابراین برای اطمینان از پخت ترکی آن را در رستوران امتحان کنید.

غذای عجیب ترکی

4) ایسلاک برگر (همبرگر مرطوب)

ایسلاک برگر ( Islak Burger)  پس از یک شب مهمانی در منطقه تقسیم استانبول مشهور است. گفته می شود که غذای مناسبی برای جذب الکل است . نان مرطوب ممکن است مورد توجه بسیاری قرار نگیرد اما بیشتر افرادی که به استانبول سفر کرده اند این غذای لذیذ را امتحان کرده اند . نان های همبرگر را با سس گوجه فرنگی غنی و سیر آب کرده و در یک کابینت بخارپز شیشه ای قرار می دهیم. برخی از اهالی استانبول با گوشت برگر سرو می کنند می گویند این بهترین غذای خیابانی است که می توانید در شهر امتحان کنید.

غذای عجیب ترکی

5) سیلبیر (تخم مرغ ، ماست و پاپریکا)

ترکها که این غذا را از امپراطوری عثمانی ایده گرفته اند سیلبیر (Cilbir ) را یک غذای راحت ایده آل می نامند. تخم مرغ و ماست با هم یک آشفتگی نامرتب را به من یادآوری می کنند اما اگر درست پخته شود . زرده تخم مرغ هنوز سفت هنگامی که با ماست و پاپریکا ترکیب می شود طعم خوبی را به ما می دهد .  نسخه های دیگر نیز شامل سس سیر ، یا کره ذوب شده ریخته شده در بالا است.

غذای عجیب ترکی

6) سیگ کوفته

سیگ کوفته که اغلب با تارتار استیک یا غذای ارمنی( Chee Kufta) مقایسه می شود ترکیبی از گوشت بره خام یا گوشت گاو است که با گیاهان و ادویه جات و ترشی جات مخلوط شده و به شکل یک گلوله سفت کوچک در می آید. همچنین با آب لیمو آغشته و با یک برگ کاهو ، بلغور خرد شده ، پیاز و رب گوجه فرنگی پیچیده شده نیز می توانید اضافه کنید. در جنوب شرقی ترکیه ، Sanliurfa ، ترک ها هنوز هم این غذای ویژه را به عنوان یک میان وعده یا پیش غذای خوشمزه می خورند.

غذای عجیب ترکی

7)ایسکمبه کورباسی (سوپ تریپس)

سوپ تریپس (Iskembe Corbasi) ممکن است برای نسل های قبلی انگلستان که از ماهی قورباغه به عنوان یک ماده اصلی در رژیم غذایی عجیب به نظر نرسد. اما بسیاری از ملیت های دیگر و جمعیت جوان انگلیس آرزوی خوردن قورباغه را نخواهند داشت. در ترکیه  سوپ پنبه یکی دیگر از غذاهای شناخته شده است که اغلب پس از بسته شدن کلوپ های شبانه مصرف می شود. محبوبیت یادآور روزهایی است که سوپ صبحانه استاندارد قبل از تخم مرغ ، گوجه فرنگی و خیار بود که امروز می بینیم با افزودن مواد تشکیل دهنده لیمو و سیر ، آنچنان که به نظر می رسد بد نیست این آخرین غذای عجیب ترکی است که ارزش امتحان کردن را دارد و از طریق سفر با توریاب تراول می توانید از لذت غذاهای ترکیه بهره مند شوید.

غذای عجیب ترکی

نوشیدنی سالگام:

نوشیدنی سالگام باعث می شود جوانه های چشایی شما روی سوخت کامل کار کنند.این نوشیدنی رایج در شهرهای جنوب شرقی ترکیه می باشد و از ترکیب عجیب و غریب آب هویج ترشی مخلوط با تخمیر آرد برنج و شلغم که برای بسیاری از خارجی ها جالب نیست تهیه می شود اما ارزش امتحان کردن را دارد. قایق های معروف شناور ماهی از پل گالاتا در استانبول هم به فروش می رسد. سالگام تنها یکی از بسیاری از نوشیدنی های ترکی غیر الکلی است.

مزه های ترکی خوشمزه:

این اشتها آوران شروع خوبی برای هر وعده غذایی هستند و به لطف تأثیرات منطقه ای و فرهنگی ترکی بسیار خوش طعم هستند. از جمله سبزیجات ، غذاهای دریایی و بسیاری از گزینه های دیگر که جزو مزه های ترکی نیز سالم هستند.

دسرها و شیرینی های خوش طعم ترکی: 

هرکسی که دندان شیرین داشته باشد پیشنهادات زیادی برای خوردن غذا در حالی که در ترکیه است پیدا می کند. از بستنی ساده گرفته تا محبوب باقلوا  انتظار دارید که پس از تلاش در این لیست شیرین چند پوند اضافه کنید.

آداب و رسوم غذای ترکیه :

ترک ها تأکید زیادی بر غذا دارند. این خیلی بیشتر از خلاص شدن از شر گرسنگی است و جزئی جدایی ناپذیر از روز آنها است. آیا می خواهید آداب و رسوم را هنگام دعوت به خانه ترکی یا رفتارهای ساده ای که باید در رستوران های ترکیه رعایت کنید بدانید با تور استانبول توریاب تراول سفر کنید.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران