0/5 - (0امتیاز)
18 شهریور 1399 ساعت :20:10 2822

فرهنگ نان در کشور ترکیه

نان یا "اکمک" (ekmek) در زبان و فرهنگ ترک ها بسیار مهم است و مسلماً همیشه چنین بوده است

 ترکهای عشایری از هزاران سال قبل نان مصرف می کنند و نان بخشی پاک نشدنی از فرهنگ و غذاهای ترکی است. تقریباً هر وعده غذایی که بخورید با نان تازه سرو می شود.

فرهنگ نان در کشور ترکیه

نانوایی

نان به طرق مختلفی تهیه می شود و در ترکیه از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است. هر منطقه و اغلب هر نانوایی ، اسرار خاص خود را در نحوه تولید نان دارد و این اسرار از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود. در ترکیه سه بار در روز نان تازه برای صبحانه ، ناهار و شام پخته می شود. در دوره عثمانی اعتقاد بر این بود که آدم پس از اخراج از باغ عدن ، بعد از اینکه طرز پخت نان را از حضرت جبرئیل آموخت ، حامی مقدس نانوایان بود.

نان سنتی

نان ترکی همه جوانب فرهنگ را لمس می کند. این یک ماده غذایی الزام آور بین ثروتمندترین و فقیرترین افراد جامعه است. به عنوان چیزی فراتر از "غذا" بلکه یک محصول فرهنگی قلمداد می شود. در واقع نانوایان حتی قبل از قرار دادن نان در اجاق گاز به نام خدا استناد می کنند و البته نان در جشنواره های مذهبی و در تور ارزان استانبول  اهمیت بیشتری پیدا می کند. تقریباً هر جشنواره مذهبی در ترکیه ، مسیحی ، یهودی یا اسلامی ، دارای انواع مختلفی از نان است که هر کدام به روش های مختلف پخته و طعم دار می شوند.

فرهنگ نان در کشور ترکیه

پکسیمت (Peksimet)

نان اغلب به عنوان غذای فقرا و همچنین غذای سربازان دیده می شود. ، نان پکسیمت منبع اصلی غذا برای بسیاری از سربازان در جنگ جهانی اول و جنگ استقلال ترکیه بود.نان از طریق نمایندگی های تحت نظارت دولت تعیین قیمت می شود ، اگرچه نانوایان خصوصی مجاز به فروش به هر قیمتی که صلاح می دانند هستند.

فرهنگ نان در کشور ترکیه

نان تخت (Flatbreads)

از نان های تخت به طور معمول در میان قبایل ترک آناتولی استفاده می شد ، نان هایی را که روی زمین می گذاشتند و می غلتاندند ، اطمینان حاصل کردند که لایه های داخلی تازه بمانند و فقط لایه های خارجی در معرض هوا قرار بگیرند. این نوع نان ها بی مخمر به طور معمول روی آنچه در زبان ترکی به عنوان "کیسه" معروف است ، پخته می شود ، یک مشبک آهنی محدب است که روی آتش قرار می گیرد یا با ذغال داغ پر می شود.

فرهنگ نان در کشور ترکیه

اوکلوا

اما انواع نان ها در ترکیه بی پایان هستند و ضخامت و وزن آنها یک تفاوت مهم در تولید هستند. ضخامت غالباً با نحوه پخت نان ها تعیین می شود. نان ها در ترکیه به طور معمول روی یک میله چوبی بلند که "اوکلوا" یا وردنه نامیده می شود می غلتانند. آنها را می توان با مقادیر مختلف گندم ، جو یا ذرت تهیه کرد و مخلوط کردن و تطبیق این مواد نسبتاً معمول است. آردهای مختلف و دانه های مختلف اضافه می شوند.

فرهنگ نان در کشور ترکیه

 

بنابراین نان با زندگی و فرهنگ مردمان کشور ترکیه گره خورده است و از هزاران سال پیش در آناتولی و از ریشه های فرهنگ ترک اینگونه بوده است. هنگامی که به تور ترکیه می آیید ، اطمینان حاصل کنید که انواع مختلفی نان را میتوانید تجربه کنید.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران