0/5 - (0امتیاز)
03 بهمن 1399 ساعت :12:10 1718

هتوسا: پایتخت باستانی هیتی ها

هاتوسا ، واقع در استان کروم واقع در آناتولی ترکیه ، قطعاً ارزش بازدید را دارد.

بقایای پایتخت هیتیت مربوط به دوران مفرغ ، حدود سال 2000 قبل از میلاد است. این سایت در سال 1986 به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شد. هیتی ها تمدن قابل توجهی بودند. این پادشاهی از دریای اژه در آناتولی ، شمال سوریه و تا رود فرات امتداد داشت و لیست قیمت تور لحظه ای استانبول توریاب فرصت مناسبی برای گشت گذار  در این آثار است.

هتوسا: پایتخت باستانی هیتی ها

Hattusa یک داستان ترکی فوق العاده از استقامت ، رمز و راز و تاریخ عمیق لایه ای است. مدت هاست که هتوسا ، پایتخت امپراتوری هیتیت ، کشف شده و تنها در سال 1834 کشف شده است ، افسانه باور شده است. با ادامه کاوش ، بیشتر و بیشتر در مورد این شهر باستانی ، کسانی که در آنجا زندگی می کردند و نحوه تعامل آنها کشف می شود. ما می دانیم که آنها قبلاً ابزارهای دستی بودند و یک قدرت نظامی قدرتمند در عصر اسب و ارابه بودند - چه چیز دیگری کشف خواهد شد؟ خیلی ها تور استانبول از تبریز را برای همین موضوع سفارش میدهند.

هتوسا: پایتخت باستانی هیتی ها

باستان شناسان هنوز در تلاشند تا اطلاعات بیشتری درباره هیتی ها و پایتخت آنها کشف کنند. تاکنون ، در کاوش ها بایگانی های سلطنتی گسترده ای از لوح های سفالی پیدا شده است که در مجموع به عنوان بایگانی بوگازکوی شناخته می شوند. این لوح ها شامل مکاتبات رسمی ، قراردادها ، کدهای حقوقی ، رویه های تشریفاتی ، پیشگویی ها ، سازش های صلح و ادبیات آن زمان است. علاوه بر مستندات گسترده گلی ، انواع مختلفی از مجسمه های بزرگ در پایتخت باستان کشف شد.

کاوش در سایت هتوسا: پایتخت باستانی هیتی ها

این سایت به دلیل نشانه های شهرنشینی قابل توجه ، انواع مختلف ساخت و ساز و سازه های تزئینی مانند دروازه شیرها و دروازه سلطنتی مشهور است که باید واقعاً بسیار باشکوه و تحمیل کننده باشد. این شهر توسط دیواری عظیم به طول 8 کیلومتر احاطه شده بود ، دیوارهای قدیمی تر در سراسر شهر یافت می شد و دیوارهایی شهر را به مناطق مجزا تقسیم می کردند. این شهر با دو جداره ، بیش از 100 برج و 5 دروازه از جمله 3 تزئین بسیار غنی: دروازه شیرها ، دروازه پادشاهان و دروازه ابوالهول به شدت مستحکم شده بود. برخی از دیوارهای شهر علیا دارای طولانی ترین کتیبه هیروگلیفی شناخته شده هیتی از امپراتوری هیتیت است. مسافرانی که تور استانبول از مشهد را رزرو میکنند میتوانند در برنامه گشت شهری استانبول بصورت گروهی آنرا بازدید نمایند

معبد بزرگ هتوسا: پایتخت باستانی هیتی ها

در جای دیگر شهر ویرانه هایی از معابد وجود دارد که بهترین آثار آن در شهر سفلی است. معبد بزرگ ، مربوط به قرن سیزدهم قبل از میلاد است و بزرگترین معبدی است که در این شهر پیدا شده است.

یازلیکایا هتوسا: پایتخت باستانی هیتی ها

شمال پایتخت ، پناهگاه صخره ای یازلیکایا است. معبدی در فضای باز با دو اتاق طبیعی که به سنگ بستر بریده شده و دیواره های آن با غنی ترین و چشمگیرترین نمونه های هنر برجسته سازی هیتی پوشانده شده است که شامل خدایان و الهه ها و چهره های پادشاه بزرگ تودالیای چهار است.

دهکده بوگازکوی | Kayalı Boğaz Kayalı

بوگازکوی ، که در کتیبه های میخی (که در بایگانی بوگازکوی یافت می شود) ذکر شده است ، یک آبادی بزرگ و مستحکم است. به دلیل همجواری با پایتخت ، تصور می شود که ممکن است کایالی بوگاز به عنوان پاسگاه شهر برای مشاهده و کنترل جاده های شهر عمل کرده باشد.

جنگل| İbikçam

İbikcam نمایشی از یکی از جنگلهای انبوه است که کوههای جنوب پایتخت را در زمان هیتیت پوشانده است.

مردم هاتوسا: پایتخت باستانی هیتی ها

ارزیابی سایت ، اهمیت و نقش آن در منطقه ، نشان می دهد که جمعیت ممکن است حدود 50،000 نفر باشد. با وجود شهر داخلی احتمالاً یک سوم کل جمعیت را در خود جای داده است. خانه های مسکونی با آجرهای چوبی و گلی ساخته شده اند و بنابراین از سایت محو شده اند. سرنخ هایی درباره زندگی و زمان هیتی های معمولی بیشتر در لوح های سفالی بایگانی بوگازکوی یافت می شود.هتوسا یک نمونه جذاب از یک شهر عصر مفرغ و مردم آن است. تحمل هزاران هزار ساله مانند گذشته شاهدی واقعی بر قدرت هیتی ها است.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران