0/5 - (0امتیاز)
19 اسفند 1399 ساعت :11:06 1506

مناطق اصلی کشور ترکیه کدام است؟

در این مقاله آشنایی با مناطق مرمره و اژه و قسمتهای آناتولی و دریای سیاه و حتی آناتولی شرقی آشنا می شوید

1: مرمره

ناحیه مرمره صرفاً به دلیل قرار داشتن استانبول ، قلب تپنده ترکیه ، در رأس هر لیست قرار دارد. هنگامی که استانبول قسطنطنیه نامیده می شد ، به طور منحصر به فرد در دو قاره قرار دارد. اکثر اقدامات گردشگری در قاره اروپا در تور استانبول اتفاق می افتد ، جایی که ساختمانهای برجسته ای مانند ایاصوفیه ، مسجد آبی و کاخ توپکاپی عالی هستند. اهمیت این کشور توسط سلاطین عثمانی در سال 1453 توسط امپراتوری بیزانس فتح شد ، اقتصاد ترکیه حول آن می چرخد. قسمت اروپایی به منطقه تراکیه تعلق دارد ، اما مردم محلی هر روز برای عبور از استانبول آسیایی از کشتی استفاده می کنند. احاطه شده توسط تنگه های بسفر ، شاخ طلایی و دریای مرمره ، از دیگر مکانهای مهم می توان به گالیپولی و داردانل اشاره کرد که از نقاط مهم جنگ استقلال ترکیه است.

مرمره

2: منطقه اژه

این منطقه ترکیه غربی نامیده می شود ، دارای یک خط طولانی ساحلی است و باعث می شود در تابستان ها هم بین خارجی ها و هم مردم ترکیه محبوبیت داشته باشد. یک مقصد محبوب شبه جزیره تور بدروم است. یک مکان پاتوق برای مگا قایق های تفریحی که از طریق دریای اژه وارد می شوند. ازمیر ، سومین شهر بزرگ ترکیه ، در دریای اژه قرار دارد. در استانی به همین نام ، دهکده های کوچکی مانند Alacati ، پایتخت موج سواری ، برای خانه های سفید خود با کرکره های آبی شهرت پیدا می کنند. در دریای اژه ، شما می توانید یک قطعه برجسته از تاریخ را ببینید ، از طریق ویرانه های باستانی افسس ، یک شهر و میراث جهانی که از نظر اهمیت تقریباً با رم رقابت می کند. در همان حوالی ، خانه مریم مقدس ، که توسط کلیسای کاتولیک اداره می شود ، یک مکان زیارتی است.

منطقه اژه

3: جنوب مدیترانه

این منطقه با پشتیانی از کوههای توروس و جلوی دریای مدیترانه ، مشهورترین مقصد تعطیلات ساحلی ترکیه است. با یک نگاه به ماسه های لارا ، کنییالتی ، کاپوتاش ، پاتارا و ساحل کلئوپاترا متوجه خواهید شد که چرا. دو مرکز اصلی فتحیه و تور آنتالیا هستند ، اگرچه شهرهای کوچکتر مانند کالکان ، کاس و سیده ارتش طرفداران هاردکور را حفظ می کنند که سال به سال برای تعطیلات باز می گردند. منطقه مدیترانه بهترین آب و هوا را برای زمستان ها دارد که مهاجران در سراسر جهان را که می خواهند در تمام طول سال در ترکیه زندگی کنند جذب می کند. هر کسی که برای بازدید در فضای باز از ترکیه بازدید کند ، آن را به عنوان قطب ورزش های ماجراجویی از جمله بلک ، پایتخت گلف این کشور تشخیص می دهد. یکی از مزایای اصلی ، بزرگراه D400 است که از آن عبور می کند و بیرون رفتن برای کاوش را آسان می کند.

جنوب مدیترانه

4: دریای سیاه ترکیه

با پوشاندن سواحل دریای شمال ، دریای سیاه نمی تواند فرقی با جنوب داشته باشد. دریافت باران فراوان ، به ویژه در شمال شرقی ، مناظر حاصلخیز و آب و هوای مرطوب آن را برای کشاورزی ایده آل می کند. دو مکان برجسته برای گردشگری بین المللی و فروش خانه های خارجی ترابزون و ریزه هستند. همچنین هر دو برای تولید فندق و چای خواستار شهرت ستاره ای هستند. سرزمین های کوهستانی که به داخل کشور می روند ، محل زندگی بسیاری از جوامع کوچک فلات هستند که حتی بعضی از آنها اینترنت ندارند. رشته کوه Kackar با ارتفاع زیاد شامل نقاط مهمانی برای تعطیلات مانند اوزونگول ، فلات آیدر و صومعه سومله است. از دیگر مکانهای قابل توجه می توان به آماسیا ، محل مقبره های پادشاه پونتیک و بولو ، یک منطقه مشهور زیبایی طبیعی اشاره کرد.

دریای سیاه ترکیه

5: آناتولی مرکزی

بار دیگر ، هنگامی که به سمت داخلی ترکیه حرکت می کنیم ، مناظر جغرافیایی کاملاً به زمین مسطح تغییر می کنند. کاپادوکیا ، یک مکان معروف در این منطقه ، سومین مکان پر بازدید ترکیه است. به دلیل دره های نوردین دودکش های پری که در اثر فوران آتشفشان و فرسایش باد تشکیل شده اند ، مشهور است. در دوران باستان ، این جایی بود که مسیحیت اولیه آغاز شد. ما در کلیساها و صومعه های غاری قدیمی مانند موزه هوای آزاد گورمه ، میراث جهانی یونسکو ردپایی مشاهده می کنیم. بیشترین فعالیت مورد علاقه سفر با بالون هوای گرم است ، درست هنگام طلوع خورشید برای دیدن منظره ماه مانند از بالا. در غیر این صورت ، در زمان حمله به شهرهای زیرزمینی ساکن شهروندان بروید. مقصد مشهور دیگر در این منطقه آنکارا ، پایتختی است که دولت ترکیه از آنجا حکمرانی می کند.

آناتولی مرکزی

6: جنوب شرقی آناتولی

تعداد کمی از گردشگران به این منطقه سفر می کنند زیرا این منطقه در مرز با سوریه قرار دارد ، اما این امر باعث اکتشاف هیجان انگیز می شود زیرا فرهنگ کاملا متفاوت از غرب است. از نشستن در اتوبوس و شنیدن زبان ترکی ، کردی یا عربی تعجب نکنید. به عنوان یک منطقه محافظه کار و محصور در خشکی ، سواحل و لباس شنا را فراموش کنید. از مکانهای برجسته می توان به ماردین قدیمی ، مشهور به معماری سنگی ، غازیانتپ پادشاه باقلوا و پسته و سانلیورفا ، محل زندگی بالیکلیگول اشاره کرد دو رودخانه برجسته شامل حوزه دجله و فرات است. یک واقعیت جالب این است که منطقه جنوب شرقی در لبه دشت های بین النهرین باستان واقع شده است که برخی از متن ها می گویند محل شروع تمدن بشری است.

جنوب شرقی آناتولی

7: آناتولی شرقی

یک بار دیگر ، گردشگران عمدتاً از ترکیه شرقی غفلت می کنند ، اما دارای مکانهای تاریخی و جغرافیایی است. دریاچه وان ، در فاصله کمی از مرز ایران ، بزرگترین دریاچه ترکیه است که با کلیساهای قدیمی ارمنستان در ساحل شهرت دارد. از هر ترکی بپرسید ، و آنها می گویند بهترین صبحانه برای تنظیم شما در روز ، همیشه از وان است. در همین حال ، کوه آرارات بلندترین نقطه در ترکیه است و برخی از مورخان مسیحی معتقدند که آنجا محل فرود کشتی نوح است ، هرچند این مورد هرگز تأیید نشده است. با رسیدن به مرز ارمنی ، به آنی می رسیم که به عنوان شهر 1001 کلیسا شناخته می شود. این شهر به عنوان پایتخت پادشاهی باگراطید سابق در استان کارس واقع شده است که روس ها زمانی آن را اشغال کرده بودند و شما می توانید معماری آنها را در محله قدیمی مشاهده کنید.

آناتولی شرقی

شهرهای مهم ترکیه: کاوش کامل ترکیه یک عمر طول می کشد ، بنابراین یک مکان خوب برای شروع این است که به شهرهایی بروید که به دلایل برجسته ای برجسته می شوند ، خواه این مکان ها تاریخ ، فرهنگ ، غذا یا ساختمانهای برجسته باشد. در این مقاله ، ما هفت منظره شهری مشهور در سطح بین المللی و اینکه چرا آنها باید در لیست سفر شما قرار بگیرند را لیست می کنیم.مکانهای زیبا که باید از آنها دیدن کنید : گزینه دیگر ، اگر مناظر شهری ایده شما برای سرگرمی نیست اما می خواهید توسط مادر طبیعت مورد علاقه شما قرار بگیرند ، ما پیشنهادهای زیادی در سراسر مناطق ترکیه ارائه می دهیم.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران