0/5 - (0امتیاز)
25 آبان 1398 ساعت :13:04 2439

محله های معروف استانبول(تاریخ و مدرنیته)

از لحاظ تاریخی بیزانس ، قسطنطنیه و سرانجام استانبول پلی برای مردم اروپا و آسیا بوده است ، که این شهر را به شهری کاملاً کیهانی تبدیل کرده است.

چه یونانی ها ، ایتالیایی ها ، یهودیان ، کردها یا ارمنی ها ، همه این جوامع قرن ها در کنار یکدیگر زندگی کرده اند و میراث غیرقابل انکاری بر روی شهر به جا گذاشته اند ، که هنوز هم با معماری و بناهای مذهبی آن قابل رویت است.با سقوط امپراتوری در سال 1923 این جوامع به تدریج شهر را ترک کردند و ترک های روستایی از چهار گوشه کشور جایگزین شدند. این استانبولیان جدید با وارد کردن شیوه زندگی خود ، این محلات را دگرگون کرده اند ، آنها اکنون قطعه ای از ترکیه در استانبول هستند و کاملاً در تنوع طغیان منطقه ای که شما را مجذوب خود می کند ، همکاری می کنند.در طی این روز شما را با بازدید از چندین منطقه اساسی شهر استانبول ، تاریخ ، میراث فرهنگی و مذهبی این جوامع بزرگ را کشف خواهیم کرد. ما همچنین تحولات این محله ها را که در بسیاری از جنبه های شهر کمک می کند ، توضیح خواهیم داد ، جایی که تاریخ و مدرنیته بدون اینکه همواره در کنار هم باشند ، در هم می آیند.

قسمت اول روز: کشف منطقه های فاتح ، فنر و بالات

محله فاتح یکی از محافظه کارترین و بارآور محله های تاریخ شهر استانبول است. اینجاست که اولین سلطان که استانبول را در سال 1453 فتح کرد (فاتح دوم ، استانبول را فاتح نامید) مجتمع جادویی مسجد فاتح را بنا کرد ، جایی که او نیز دفن می شود. اکنون از مناطق ترکیه است که مذهب در آن اهمیت دارد و بیشترترکها اینجا زندگی می کنند و با فداکاری و شیوه زندگی بسیار پرهیزگار ساکنان محله روبرو خواهید شد.سپس به نواحی فنر و بالات می رویم و به شاخ طلایی می رسیم.

بالات

این منطقه ها از زمان امپراتوری بیزانس که عمدتاً توسط جوامع یونانی و یهودی ساکن بوده اند ، از جمله جذاب ترین منطقه های استانبول هستند. در کوچه های خیابان های باریک بسیاری از خانه های چوبی معمولی عثمانی و همچنین بناهای مذهبی با کلیساها و کنیسه ها را مشاهده خواهیم کرد.در اینجا کلیسای ارتدکس قسطنطنیه که یکی از مرجع عالی مذهبی صدها میلیون نفر از ارتدکس در سراسر جهان است وجود دارد.

قسمت دوم روز: کشف منطقه های کاراکوی ، گالاتا و نیشانتاشی

منطقه کاراکوی از لحاظ تاریخی بندر و مرکز تجاری قسطنطنیه بود. توسط Genoese تأسیس شد و در مدل یک شهر ایتالیایی با ساختمان های سنگی و کلیساهای زیبا توسعه یافت. از قرن 19 ، این منطقه شاهد ساختمانهای باشکوهی که توسط خانواده های ثروتمند بانکداران ارمنی ، یهودی و لوانتین وکافه های باستانی بانک مرکزی عثمانی ساخته شده بود است.پس از مدت طولانی متروکه ، خود را برای چندین سال مرکز فرهنگی جدید شهر تحت فشار موزه هنرهای مدرن قرار داد که درست در کنار درب افتتاح شد. گالری ها و کافه ها در کنار غرفه های سنتی تر شکوفا می شوند و نشاط جدیدی به این منطقه می بخشند. همچنین این محله به طور فزاینده ای برای هنرهای خیابانی شناخته شده است که بر روی دیوارها و مغازه ها به نمایش گذاشته شده است.

گالاتا

منطقه گالاتا که عمدتا به خاطر برج گالاتا و پل گالاتا آن شناخته می شود.

پل گالاتا

این منطقه مسکونی بود و خانواده های ثروتمند بانکداران و عمدتا بازرگانان یونان و یهودی را که در کاراکوی کار می کردند ، در آن سکنا گزیدند. اینک یکی از جذاب ترین منطقه استانبول است و از یک فضای روستایی لذت می برد. گالاتا در سالهای اخیر رو به رشد بوده و یک جامعه هنری واقعی در حال ظهور است

نیشانتاشی

و اما منطقه Nişantaşı ، بسیار مرکزی و غربی استانبول است ، همچنین منطقه مد در استانبول است. تضاد با محلات بازدید شده در صبح قابل توجه است و به نظر می رسد که قرن تغییر کرده است. این مانند آغاز تور در سوریه و پایان دادن به آن در تور استانبول ارزان است.بین تاریخ و مدرنیته ، این روز سفری به مرور زمان است که به شما امکان می دهد بخشی از بسیاری از تضادهای شهر استانبول را کشف و درک کنید.

اگر دوست دارید با خانواده در این شهر زندگی کنید حتما مقاله بهترین محله استانبول برای زندگی توریاب را مطالعه کنید تا در تور ارزان استانبول بتوانید شناخت بهتری از استانبول داشته باشید

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران