0/5 - (0امتیاز)
09 شهریور 1398 ساعت :16:30 3283

پاساژ چیچک استانبول(گذرگاه گل)

پاساژ چیچک(Cicek Pasaji) یکی از مکان های زیبا در بی اغلو استانبول است. در سال 1908 ، سعید پاشا مالکیت گذرگاه هریستاکی را به دست گرفت و گفته می شود که بسیاری از مغازه های گل فروشی در آن هنگام افتتاح شدند.

از آنجا که پاساژ چیچک در خیابان استقلال و خیابان تئاتر قرار دارد یک گذرگاه است که شامل 24 فروشگاه و 18 آپارتمان لوکس است. برخی از مغازه ها که در 30 سال اول فعالیت می کنند شامل شیرینی فروشی (Maison (Parret و(Vallaury) ، فروشگاه ژاپنی( (Nakumara) ، گل فروشی طبیعی (Dulas) ، شیرینی (Yorgo) ، فروشگاه خیاطی (Keserciyan) ، فروشگاه دخانیات (Acemyan) و کافه (Hristo) است.در سال 1908 ، سعید پاشا(Grand Vizier Küçük) مالکیت گذرگاه را به دست گرفت و گفته می شود و نام آن به پاساژ و گذرگاه گل  هریستاکی تغییر یافت.

تاریخچه پاساژ چیچک(Cicek Pasaji)

ساختمان گذرگاه به علت عدم نگهداری ناگهان در سال 1978 فرو ریخت. این گذرگاه تا سال 1988 حفظ نشده بود با این حال ، شهرداری می خواست این گذرگاه تاریخی احیا شود. بنابراین ، این پروژه تحت عنوان "انجمن نگهداری و زیباسازی معابر گل" آغاز شد. هدف این بود که این گذرگاه به بهره برداری برسد. پس از اتمام پروژه Cicek Pasaji دوباره در سال 2005 شروع به کار کرد.این گذرگاه از یک ساختمان 3 طبقه موجود است و مشخص شده است که مواد اصلی آن از سنگ ساخته شده است. گذرگاه گل یک گذرگاه پر زرق و برق است و به عنوان زیباترین بنای بی اوغلو شناخته می شود. این بنا از قرن نوزدهم تأثیر دارد. تزئینات موجود در بنا و زیبایی معماری آن مورد ستایش است. در وسط طبقه فوقانی بنا ، مجسمه شیرهای سر و انسان وجود دارد.در تور استانبول حتما از این پاساژ گذر خواهید نمود.

آدرس پاساژ چیچک استانبول:

پاساژ چیچک استانبول در محله Hseyinağa ، خیابان ikstiklal واقع شده است.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران