0/5 - (0امتیاز)
27 فروردین 1400 ساعت :11:00 2421

فرار از شهر: بهترین نقاط طبیعت نزدیک استانبول

کرونا باعث شده بسیاری از ما قدرطبیعت را بیشتر بدانیم. برای بعضی ها این شانس بوده است که سرعت خود را کاهش داده و از طبیعت لذت ببریم

قدم زدن در پارک های محلی ذهن ما را از اخبار مداوم بیماری همه گیر پاک می کند و به ما آرامش می دهد.با این حال ، ممکن است فضای سبز در شهرها محدود باشد ، بنابراین اکنون بیش از هر زمان دیگری ، شما ممکن است به دنبال فرارهای آسان برای گذراندن وقت در طبیعت باشید. برای کسانی که در استانبول مستقر هستند - یا قصد تعطیلات در آنجا را دارند - پارک ها و ذخایر طبیعی زیادی وجود دارد که می توانید از آنها در یک سفر یک روزه یا شبانه با تور استانبول از تهران به خارج از شهر بازدید کنید. هنگام پیاده روی در برخی از مناطق جنگلی می توانید در مورد زندگی از دریاچه یا جزیره تعمق کنید ، راه رفتن آرام یک گوزن را تماشا کنید یا به دنبال توت های وحشی باشید. در اینجا برخی از مکانهای مورد علاقه ما برای رفتن به زمانی که می خواهیم هوای تازه تنفس کنیم و از استانبول فرار کنیم وجود دارد.

جزیره کینالی آدا KINALIADA ISLAND

جزایر پرنس

از هیاهوی استانبول بیرون بیایید و در سکوت به سر ببرید! یک سفر یک روزه به جزایر پرنس با زندگی از 9 جزیره کوچک در دریای مرمره ، زندگی شما را زنده می کند. در سرتاسر این جزایر ، شما وسایل نقلیه موتوری نخواهید دید - آنها ممنوع هستند - و به جای آنها ضربات ملایم زنگ های دوچرخه و بهم ریختگی سم اسب است. همانطور که در خیابان های باریک این جزایر گشت می زنید ، بوی جنگل های کاج را که در هوا موج می زند حس می کنید. لباس شنا و یک حوله خود را بسته بندی کنید! ما سواحل جزایر Buyukada ، Heybeliada ، Burgazada ، Kinaliada و Sedefadasi را پیشنهاد می کنیم. با اتوبوس های دریایی (کشتی های سریع) یا کشتی های معمولی (گزینه کندتر) به آنجا بروید. 

جزایر پرنس

جزیره هیبلی آدا استانبول Heybeliada

جزایر پرنس

پارک حیات وحش Ormanya در Kocaeli

پارک طبیعت زنده Ormanya Living بزرگترین ذخیره گاه طبیعی در اروپا و سومین پارک طبیعی در جهان است. یک روز را به گشت و گذار در باغ وحش اختصاص دهید ، با کارهای آنها در مرکز توان بخشی حیات وحش آشنا شوید و کفش کوهنوردی خود را بیاورید تا 26 کیلومتر مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری را مرور کنید. این پارک دارای 75 گونه جانوری از جمله اسب ، آلپاکاس ، آهو و گیاهان غار می باشد. پرندگانی مانند اردک ، قو ، طاووس ، مرغ عشق و اموس نیز وجود دارند. اگر در همه گیر همه جا اشتیاق به فضاهای باز و گسترده دارید ، این پارک با مساحت بیش از 988 هکتار ، خارش آن را خراش می دهد. این پارک حدود 1 ساعت و 30 دقیقه با استانبول فاصله دارد و ارزش یک روز کامل را دارد.

پارک حیات وحش Ormanya در Kocaeli

آگوا

وقتی جنگل ها با سواحل روبرو می شوند ، نمی توانید اشتباه کنید. Agva در ساحل دریای سیاه است و بین رودخانه Yesilcay و رودخانه Goksu قرار دارد. سواحل زیبا و دو رودخانه وجود دارد ، بنابراین انتخاب شما ، خیره شدن ساحل رودخانه یا نشستن ساحل است؟ اگر احساس می کنید چیزی کمی فعال تر است ، یک پیاده روی در میان جنگل ها از پیاده روی با بتن در استانبول که حدود 100 کیلومتر دورتر است ، یک تغییر خوب خواهد بود. یکی از بهترین مسیرهای پیاده روی مسیر پیاده روی Kurfalli است ، جایی که شما به موازات رودخانه Goksu قدم خواهید زد و سپس وارد جنگل خواهید شد ، در حالی که صدای امواج دریای سیاه موسیقی متن آرام شما خواهد بود. همچنین تپه های شنی Kurfalli برای دیدن و جنگل های شاه بلوط وجود دارد. همچنین ممکن است برخی انواع توت فرنگی وحشی ، گل محمدی و گونه های مختلف قارچ را مشاهده کنید. فقط یک ساعت و نیم از استانبول فاصله دارد.

فرار از شهر: بهترین نقاط طبیعت نزدیک استانبول

Flamingokoy در کاتالکا

استرس های زندگی در شهر را فراموش کرده و پرهای صورتی پرندگان فلامینگو را در پارک طبیعی و رستوران Flamingoköy در Çatalca تحسین کنید. اما هشدار داده شود ، این پرندگان دوست دارند هنگام غذا خوردن به شما نزدیک شوند ، حتی گاهی اوقات از دست شما غذا می گیرند! این رستوران منوی صبحانه خود را که از محصولات طبیعی ارگانیک ساخته شده است متمرکز کرده است ، ضمن اینکه سرویس باربیکیو نیز در آن وجود دارد که می توانید از این شهر گوشت خریداری کنید و در این دهکده برای شما پخته شود.

پارک ملی دریاچه Poyrazlar

آبشار دوگانکای

بگذارید همه گیر و استرس شهری شما را آرام کند زیرا غبار از این آبشار شما را در بر گرفته است. این بنا در سال 2013 به عنوان یک اثر ملی اعلام شد و تنها چند ساعت خارج از استانبول است. در دهکده Maksudiye در منطقه Geyve ساکاریا قرار دارد و همچنین از جاده آبشار به عنوان مسیر پیاده روی استفاده می شود. از میان جنگلی انبوه و زیبا عبور خواهید کرد ، در امتداد مسیری که شما را به این آبشار سه مرحله ای هدایت می کند. احساس راحتی کنید و در استخر آبشار غوطه ور شوید ، اما مواظب باشید که سنگهای زیادی وجود دارد و عمق آب حدود 1.5 متر است.

پارک ملی دریاچه Poyrazlar

ناظران پرندگان در پارک خود در دریاچه Poyrazlar Golu پارک ، واقع در خارج از Adapazari در استان ساکاریا ، قرار دارند. بیش از 150 نوع مختلف پرنده در این منطقه وجود دارد که بسیاری از آنها بومی هستند. این دریاچه همچنین میزبان ماهیان متنوعی از جمله ماهی کپور است و برای بازدیدکنندگان این امکان وجود دارد که فقط دو ساعت با ماشین از استانبول دوچرخه آب بر روی دریاچه زاویه بگیرند و یا این سنگ قیمتی زیبا را کشف کنند. یک پیک نیک تهیه کنید و جایی را در کنار چمن های سرسبز پیدا کنید که چند ساعتی دور از آن مشرف به آبی های عمیق دریاچه Poyrazlar باشد.

همه گیری همه زندگی ما را تحت تأثیر قرار داده است ، اما در میان استرس ، ما در حال یافتن راه هایی برای کنار آمدن هستیم. طبیعت یکی از بزرگترین پادزهرها است و حتی زندگی در بزرگترین شهر ترکیه راههایی برای بیرون آمدن و لذت بردن از آن دارد.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران