0/5 - (0امتیاز)
22 دی 1398 ساعت :16:24 2761

سفر به مدا در کادیکوی

استانبول با توجه به موقعیت جغرافیایی خود که هر دو قاره اروپا و آسیا را در بر گرفته است ، یک گلدان ذوب تمدنهای شرقی و غربی است

تنگه معروف بسفر این شهر غنی فرهنگی را به یک طرف آسیایی و یک طرف اروپایی تقسیم می کند ، هر دو پر از تنوع عمیق و ریشه دار. بسیاری از نخستین تایمرها برای دیدن همه اماکن مورد علاقه توریست ، مانند کاخ توپکاپی ، باسیلکا سیسترن و موزه هنرهای ترکی و اسلامی ، در نزدیکی سلطان احمد در سمت اروپایی اقامت دارند. اما در آن طرف شهر چیزهای زیادی برای کشف وجود دارد. در اینجا چگونگی دور شدن از منطقه گردشگری مرکزی و در سمت آسیای کم تحرک استانبول آورده شده است .

سفر خود را با بازدید از محلات Kadıköy و Moda ابتدا آغاز کنید.

کشتی هایی برای رفتن کادیکوی وجود دارد که از اسکله های مختلف ، مانند کاباتاش ، امینونو ، و بشیکتاش در حال عزیمت هستند. در حالی که شهر را از آب تماشا می کنید ، از لذت بردن از یک فنجان چای ترکی با simit ، یک نان گرد و کنجد که یک میان وعده بسیار محبوب خیابان های تور ترکیه است ، خودداری نکنید. به محض اینکه از کشتی پیاده می شوید در Kadıköy خود را خواهید دید ، با خیالی آسوده و فضای آرام تری با خیابان های بدون ماشین - مکانی مناسب برای انجام خرید و گشت و گذار در بسیاری از مغازه های کتاب فروشی و شیرینی فروشی ها، سوغات ، رستوران ها مورد استقبال قرار خواهید گرفت. وقتی در خیابانهای کادیکوی قدم می زنید ، متوجه می شوید که درست مانند بسیاری از مناطق دیگر استانبول ، Kadıkoy همه چیز در تضاد است. ولسوالی بزرگ نمونه خوبی از چگونگی همزیستی نوستالژی و مدرنیته است. ریشه این همزیستی زیبا به دوران باستان باز می گردد که Kadıkıy برای اولین بار با نام کلسدون شناخته می شد. اولین سکونتگاهها در کلسدون توسط یونانیان در حدود سال 685 قبل از میلاد ساخته شد ، و مردمی با پیشینه ها و فرهنگ های مختلف - از جمله یونانی ها ، ترک ها ، ارمنی ها و یهودیان - در اینجا تحت سلطنت امپراتوری عثمانی زندگی می کردند. این تنوع تاریخی و فرهنگی فرهنگ و غذاهای ترک را در مقصدی پر جنب و جوش و امروزی که امروزه در آن قرار گرفته غنی کرده است.

مجسمه گاو Kadıkoy که در مرکز یک تقاطع واقع شده است ، یکی از دیدنی ترین نقاط دیدنی طرف آسیایی استانبول است. این مجسمه توسط مجسمه ساز فرانسوی ایسیدور بونهور در سال 1864 ساخته شده است و ابتدا در آلزاس-لورن ساخته شده بود قبل از اینکه توسط آلمانی ها توقیف شود ، که در زمان جنگ جهانی اول با عثمانی ها متحد بودند. به عنوان نماد تقدیر ، این مجسمه به عنوان هدیه ای به اسماعیل انور پاشا فرمانده عثمانی در سال 1917 اهدا شد. در سال 1955 ، این مجسمه در حیاط هتل هیلتون استانبول قرار گرفت. سرانجام ، در سال 1990 ، مجسمه گاو نر به مکان فعلی خود یعنی Altıyol منتقل شد. از آن زمان تاکنون ، این اثر هنری محلی برای افراد محلی و گردشگران محل ملاقات بوده است.

مودا استانبول:

جمال سوریا ، یکی از مشهورترین شاعران ترک ، یک بار گفت: "من نمی دانم شما چه چیزی راجع به غذا خوردن فکر می کنید ، اما صبحانه باید ارتباطی با خوشبختی داشته باشد." شاید صبحانه غنی ترکی بود که باعث شد او این سخنان را بگوید کلمات صبحانه در فرهنگ ترکیه خصوصاً در آخر هفته ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است و سنتی است که مردم محلی صبحانه طولانی میل کنند تا خستگی روزهای هفته پرخاشگر را از بین ببرند. صبحانه ترکی سنتی شامل گوجه فرنگی های تازه ، خیار ، زیتون ، انواع مختلف پنیر ، تخم مرغ ، مربا ، عسل و یک کرم لخته شده معروف به کیماک به همراه چای و آب میوه است.

در محله مودا مکان های بسیاری وجود دارد که می توانید صبحانه سنتی ترکی را تجربه کرده و از آن لذت ببرید. مودا ون کالوالتی محل صبحانه ترجیحی افراد محلی و هم برای گردشگران تور استانبول است. این صبحانه های خوشمزه و تازه ساخته شده از مواد اولیه وارد شده از شهر وان شرقی ترکیه است. غذای مورد نظر منمن است ، یک غذای سنتی ترکی است که با تخم مرغ ، گوجه فرنگی ، پیاز ، فلفل سبز و ادویه جات ترشی جات ساخته شده است.

کلمه صبحانه ، kahvaltı ، به ترکی قبل از قهوه ترجمه می شود. هر چقدر هم که برای صبحانه بخورید ، مهم نیست که مودا را بدون داشتن یک فنجان قهوه ترک ترک کنید. اما به جای بازدید از مغازه های "توریستی" غالباً توریستی ، پر از بشقاب های طلاکاری شده ، یکی از قهوه خانه های موج سوم را انتخاب کنید که صاحبان آن در هر فرآیند تهیه قهوه ، از برداشت تا دم کردن ، بسیار مراقبت می کنند. یکی از بهترین مکانها برای دسترسی ، قهوه روستان والتر ، یک Breaking Bad است فروشگاهی که مشغول تمرکز روی شیمی قهوه است و به مشتریان این امکان را می دهد تا لباس زنانه و ماسک که در معرض نمایش است را بپوشند. اما همه این حیله ها نیست؛ قهوه در شهر بهترین است ، و کافی شاپ همچنین جالبترین پنکیک را تا کنون تهیه می کند. یکی دیگر از نقاط جالب توجه قهوه Cherrybean است که دارای یک طراحی داخلی دنج است که شما را از خیابان بیرون می آورد و باعث می شود تا کلوچه خانگی را برای لذت بردن از قهوه خود میل کنید. یک کتاب را از قفسه کتاب انتخاب کنید و از فضای آرامش بخش لذت ببرید. شکلات گرم نیز امتحان شده است.

طرف آسیایی استانبول به اندازه طرف اروپایی ، غذاهای باورنکردنی دارد ، از غذاهای سنتی ترکیه گرفته تا غذاهای عجیب و غریب از رستوران های نوآور. یکی از بهترین مکان ها برای تحصیل در کلاس های کلاسیک ، رستوران Ciya در Kadıköy است. متخصص در پخت و پز تقریبا تمام غذاهای سنتی از ترکیه ، مانند لاهاکون ، کباب ، سوپ ، مضراب و بسیاری دیگر است. این نوع وعده غذایی سزاوار یک پایان شیرین است ، بنابراین به خودتان لطف کنید و دسر کدو تنبل Ciya را امتحان کنید. این رستوران معمولاً شلوغ است ، و پیدا کردن یک میز گاهی اوقات یک چالش است ، بنابراین در صورت امکان می توانید در ساعات خارج از اوج ظاهر شوید. Otantik Anadolu Yemekleri در بی اوغلو یکی دیگر از رستوران های قابل توجه برای بازدید است. نام این رستوران در واقع همه چیز را برای شما رقم زده است - Otantik Anadolu Yemekleri به معنی "غذاهای معتبر آناتولی" است. Gözleme ، پنکیک های ترکیه ، ویژگی آن است. گزله معمولاً یک پلو پهن است که با انتخاب گوشت بره ، اسفناج ، سیب زمینی یا پنیر فتا توسط شما انتخاب می شود. این غذای ساده اما پر از غذاها معمولاً با نوشیدنی سنتی سرو می شود ، نوشیدنی بر پایه ماست که کمی شور است. به همان اندازه سالم ، این طعم و مزه خریداری شده است که اغلب مورد علاقه گردشگران نیست.

اگر می خواهید برای یک پیتزا بمیرید ، Beppe در Kadıköy یک پیتزا فروشی راحت و گرم است که باعث می شود احساس کنید خانه با دوستان یا خانواده هستید. این غذاخوری کوچک دارای بخش ویژه ای در منو با عنوان "پیتزا فوق العاده" است که دارای پوشش های غیر معمول و متناسب با هر ترجیحی است ، از پاهای قورباغه گرفته تا مارماهی و واشابی گرفته تا سینه اردک دودی محلی بسیار لذیذ از تاکستان های ترکیه استفاده می کند.

Meshur Dondurmacı Ali Usta ، یک بستنی فوق العاده محبوب در Kadıköy است. بستنی ماستیک ترکیه ای ، به نام dondurma ، کمی چسبناک تر از نسخه کرمی است که آمریکایی ها به آن عادت کرده اند ، اما مطمئناً در انتخاب حدود 30 طعم مانند پسته و قهوه ترکیه چیزی را که دوست دارید پیدا خواهید کرد.

برای خریداران خیابان آنتیک و خیابان باگات مکانهایی هستند که در کادیکوی قرار دارند. خیابان آنتیک ، که به ندرت با نام واقعی آن از خیابان تلا زاده خوانده می شود ، پناهگاهی برای دوستداران عتیقه است. دیدن انواع آن دسته از مبلمان عتیقه ، لوازم الکترونیکی قدیمی ، کالاهای دست دوم و پوشاک باعث می شود احساس کنید که مسافر زمان دزدکی هستید. خیابان Bagdat Champs-slysées استانبول و یکی از طولانی ترین خیابان های بلند دنیا است. اینجاست که می توان همه مارک های لوکس - شانل ، لوئیز ویتون ، زارا ، انبه را یافت. بغداد آنقدر مشهور است که مردم آن را به زبان ترکی "خیابان" یا " cade " می نامند . پیاده روی در پیاده روهای وسیع زیر سایه درختان می تواند یک بعد از ظهر لذت بخش را رقم بزند.

سرانجام ، یکی از محبوب ترین فعالیت هایی که در سمت آسیایی استانبول انجام می شود ، پیاده روی طولانی در امتداد خط ساحلی Caddebostan با یک فنجان قهوه در دست است. شما همچنین می توانید یک دوچرخه اجاره کنید یا بر روی چمنزار بنشینید و از فاصله کامل از مناظر کامل جزایر پرنس لذت ببرید.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران