4.2/5 - (3امتیاز)
19 تیر 1400 ساعت :20:43 2759

تونل مارمارای با قطار به مناطق اروپایی و آسیایی استانبول متصل می شود

تونل مارمارای در ینی کاپی ، استانبول یک تونل 13،6 کیلومتری است که تا حدی در زیر تنگه بسفر جریان دارد.

تونل مارمارای با خط راه آهن قطار سمت اروپایی و آسیایی استانبول را به هم متصل می کند. این پروژه حمل و نقل عمومی که در اکتبر 2016 افتتاح شد ، تلاشی دیگر برای کاهش ترافیک هر دو پل بسفر با ارائه گزینه دیگری در ریل به مردم و مسافران تور ارزان استانبول است. بنابراین ، چگونه این کار می تواند برای گردشگران مفید باشد؟

پروژه مارمارای یک پروژه حمل و نقل ریلی برای اتصال شبکه های موجود قطار حومه ای در سمت آسیایی و اروپایی استانبول با یک تونل 13،6 است. از این رو نام مارمارای ، ترکیبی از دریای مرمره و رای ، به ترکی راه آهن است.

این تونل از Kazlıçeşme در سمت اروپایی تا Ayrılık Çesmesi در سمت آسیا و با کشش 1،4 کیلومتر در زیر تنگه بسفر ادامه دارد. برای این منظور ، دولت همچنین پنج ایستگاه یا سكوی جدید (زیرزمینی) ایجاد كرد: Kazlıçeşme ، Yenikapı ، Sirkeci ، Üsküdar و Ayrılık Çesmesi. این قسمت از پروژه به پایان رسیده است ، کل مسیر فقط 16 دقیقه طول می کشد. می توانید بین ساعت 6:00 تا نیمه شب قطارها را طی کنید و در هر ساعت اوج هر 5 دقیقه یک بار بروید ، در غیر این صورت هر 7-10 دقیقه یک بار قطار را طی کنید. هزینه یک سواری برای هر نفر با استانبول کارت 2،15 TL است ، اگر یک بلیط اینترنتی خریداری کنید 4 TL است.

با این حال ، برای ادغام خط مارمارای در شبکه قطار حومه ای یا بانلیو موجود ، آن قطارها ، ریل ها و ایستگاه های قدیمی باید مدرن شوند. این به روزرسانی هنوز هم در دست انجام است و هیچ تخمینی از تاریخ اتمام ندارد. در نهایت ، شما می توانید از Halkalı در سمت اروپایی به Gebze در سمت آسیا بروید. اما در حال حاضر ، قطار فقط بین پنج ایستگاه فوق الذکر حرکت می کند. می توانید اطلاعات بیشتر را در وب سایت رسمی مارمارای (ترکی) پیدا کنید

تونل مارمارای با قطار به مناطق اروپایی و آسیایی استانبول متصل می شود

مارمارای برای جهانگردان

بیایید ابتدا با کمی جزئیات بیشتر از ایستگاههای فعلی عبور کنیم (به نقشه نیز مراجعه کنید ):

سناریو 1: فرودگاه آتاتورک به Eminönü ،Üşküdar  یا  Kadıköy

به هر حال ، اگر با مترو M1a از فرودگاه Yenikapa وارد شوید و به سمت Sirkeci ، Eminönü ، Üsküdar یا Kadıköy بروید ، با وسیله حمل و نقل عمومی راهی سریعتر وجود ندارد. برای رسیدن به Kadıköy ، از مارمارای تا Ayrılık Çesmesi بروید و با متوقف کردن به مترو M4 با یک توقف به Kadıköy بروید.

سناریو 2: Eminönü به Kadıköy

شما فقط در حال گشت و گذار هستید ، از این رو هیچ چمدانی حمل نمی کنید و می خواهید به Kadıköy بروید . در این صورت می توانید مسیری را که در بالا توضیح داده شد طی کنید یا از Eminönü کشتی بگیرید. پیشنهاد می کنم مورد دوم را انجام دهید ، که منظره های بسیار دلپذیر و تجربه ای عاشقانه تر را ارائه می دهد.

یک تونل راه آهن در زیر تنگه های بسفر ، یکی از شلوغ ترین خطوط حمل و نقل جهان ، اولین بار توسط عبدالمجید سلطان عثمانی در سال 1860 پیشنهاد شد.

نخست وزیر ترکیه ، رجب طیب اردوغان ، شهردار سابق استانبول که مصمم است آثار خود را در این شهر بگذارد ، بیش از چهار سال پس از اتمام تونل مارمارای آنرا افتتاح کرد. هنوز به طور کامل عملیاتی نشده است.این پروژه با تاخیرهای طولانی به دلیل کاوش های باستان شناسی درگیر شد: بقایای ناوگان حمل و نقل بیزانس ، بزرگترین ناوگان دریایی کشف شده ، در پایانه اصلی مترو در ینی کاپی پیدا شد ، و همین باعث شد اردوغان نسبت به طولانی شدن ساخت و سازها به دلیل "گلدان های سفالی" ابراز نگرانی کند .

ژاپن یک میلیارد دلار از هزینه 4 میلیارد دلاری پروژه (3.4 میلیارد پوند) سرمایه گذاری کرد. نخست وزیر ژاپن ، شینزو آبه ، در مراسم افتتاحیه روز سه شنبه شرکت کرد

اردوغان که توسط دولت ترکیه "جاده ابریشم آهنین" لقب گرفت ، گفت که خط ریلی مارمارای "لندن به پکن" را متصل می کند و مسیرهای تجارت باستان در سراسر آسیا به اروپا را احیا می کند.

مهندسان و برنامه ریزان شهری ، نگرانی خود را در مورد ایمنی بخش زیر آب ابراز کرده اند ، برخی آن را به عنوان یک تله مرگ توصیف می کنند. اتاق معماران استانبول به نقل از گزارشی توسط Rıza Behçet ، مهندسی که به مدت هشت سال روی این پروژه کار کرده ، هشدار داد که تونل فاقد سیستم هشدار الکترونیکی است و قسمتهای متصل به انعطاف پذیری بخش غوطه ور ، مستعد پارگی و نشت آب در مورد زلزله است.

استانبول بالاتر از یک کانون لرزه ای است. صفحات تکتونیکی در زیر دریای مرمره به هم می رسند و باعث می شود این شهر در طی یک نسل در معرض خطر یک زلزله بزرگ قرار گیرد.

به گفته رسانه های ترکیه ، بهچت هشدار داد "او وارد خط مترو مارمارای نخواهد شد و هیچ کس دیگری نیز نباید این کار را انجام دهد".

وزیر حمل و نقل کشور ، بینالی یلدیریم ، در برابر چنین ادعاهایی گفت: تونل مارمارای "امن ترین مکان در استانبول" است و این سازه تا زمین لرزه های 9 ریشتری مقاومت می کند. روز دوشنبه ، کادیر توپباس ، شهردار شهر ، روز دوشنبه گفت که تمام آزمایش های آزمایشی با موفقیت انجام شده است و "تمام احتمالات با جدیت تمام مورد توجه قرار گرفته اند."

کارشناسان دیگر از عجله دولت برای گشودن این پروژه در روز سه شنبه همزمان با نودمین سالگرد جمهوری مدرن ترکیه انتقاد کرده اند.

تونل مارمارای

تایفون قهرمان ، عضو هیئت مدیره اتاق برنامه ریزان شهری در استانبول ، گفت: "باید پاسخ جدی به این ادعاهای جدی داده شود." "لازم است که ارزیابی مستقیمی از خطرات و شکاف های امنیتی در پروژه مارمارای انجام شود و یافته ها باید به اطلاع عموم برسد. نمی توان با قول صرف دولت این موضوع را کنار زد."

یک تونل راه آهن در زیر تنگه بسفر ، یکی از شلوغ ترین خطوط حمل و نقل جهان ، برای اولین بار توسط عبدالمجید سلطان عثمانی در سال 1860 پیشنهاد شد.

وی اذعان کرد که این پروژه - هنگامی که ایمنی آن تضمین شد - گامی مهم در جهت کاهش ازدحام بدنام در یک شهر 15 میلیون نفری است. "ما همیشه تأکید کرده ایم که وسایل حمل و نقل عمومی باید از جاده خارج شوند. از این نظر ، مارمارای از این پیشرفت در مسیر درست حمایت می کند."

سرویس راه آهن قادر به انتقال هر ساعت 75.000 نفر در هر دو جهت خواهد بود. طبق برآوردهای دولت ، روزانه 1.5 میلیون نفر از تنگه در خط مارمارای عبور می کنند.عبور از مترو چهار دقیقه طول خواهد کشید ، بسیار سریعتر از کشتی هایی که از تنگه بسفر عبور می کنند.

پروفسور مورات گوونچ ، رئیس انستیتوی مطالعات شهری در دانشگاه سهیر ، استانبول ، نگران است که هیچ تحقیقی در مورد تأثیر اقتصادی خط ریلی جدید انجام نشده باشد.وی گفت: "مارمارای به طور منحصر به فرد یک پروژه فنی است. ما نمی دانیم که چگونه این امر بر شهر و مردم آن تأثیر می گذارد ، اگر زندگی در شهر را به بهتر یا بدتر تغییر دهد." "اما ما می توانیم اطمینان حاصل کنیم که ساکنان آسیب پذیر استانبول بیش از سایرین تأثیر را احساس خواهند کرد. یک پروژه بزرگ مانند این باعث افزایش اجاره بها و سود دهی برخی خواهد شد."

گوونچ با اشاره به نبود سازوكار كنترل دولت در بازار املاك و مستغلات گفت كه ساكنان فقیرتر و مشاغل كوچك احتمالاً در محله های مجاور خط جدید مترو قیمت گذاری می شوند.

افزایش دسترسی کلی - دسترسی به حمل و نقل ، خرید ، فرهنگ و غیره - باعث افزایش سریع اجاره بها در مناطق ارزان قیمت سابق خواهد شد. این باعث تغییر اساسی در لایه های اجتماعی شهر خواهد شد. با افتتاح خط مارمارای ، تنگه بسفر متوقف می شود.

آیا زیر تنگه بسفر تونلی وجود دارد؟

تونل اوراسیا به ترکی: Avrasya Tüneliیک تونل جاده ای در استانبول ترکیه است که از زیر تنگه بسفر عبور می کند . این تونل به طور رسمی در 20 دسامبر 2016 افتتاح شد و در 22 دسامبر 2016 برای بازدید باز شد.

عمق تونل مارمارای چقدر است؟

این تونل عمیق ترین بنای غوطه ور جهان ، 55 متر زیر سطح دریا در نظر گرفته شد . طول آن 13.6 کیلومتر (8.5 مایل) طول با 9.8 کیلومتر تونل + 2.4 کیلومتر که با استفاده از روش های برش و پوشش و 1.4 کیلومتر باقی مانده به عنوان یک تونل لوله ای است .

مارمارای استانبول چیست؟

مارمارای ، گذرگاه لوله در تنگه استانبول ، به عنوان پروژه قرن نامیده می شود ، آرزوی سلطان عبدالمچید عثمانی با مشارکت رئیس جمهور ترکیه گل و نخست وزیر اردوغان است. - مارمارای "عمیق ترین تونل لوله ای غوطه ور در جهان" با عمق 55 متر است.

 

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران