0/5 - (0امتیاز)
27 تیر 1398 ساعت :08:21 1342

حریره شهر تاریخی کیش به قدمت (8قرن)

حریره از شهرهای استان هرمزگان در جنوب ایران با 3 کیلومتر مربع وسعت در قرن ۵  الی ۱۰ هجری همزمان با دوره ساسانیان بنا شد و در سال ۱۳۷۶ ثبت آثار ملی ایران شد.

جزیره کیش یکی از مهمترین مقاصد توریستی ایران محسوب می شود. این جزیره زیبا با سواحل چشم نواز و مناظری دیدنی در خلیج فارس قرار دارد و برای افرادی که علاقه مند به فعالیت های تفریحی ساحلی در این مکان  فانتزی هستند، مطمئنا انتخاب ایده آلی خواهد  بود. جزیره کیش، به عنوان چهارمین مکان توریستی آسیای شرقی با توجه منابع گردشگری در نظر گرفته شده است . برای اینکه بیشتر در مورد  جاذبه های این مروارید خلیج همیشه فارس بدانید همراه توریاب شوید.

معرفی شهر تاریخی حریره

شهر حریره شهری تاریخی و کهن در دل جزیره ای مدرن با عمری 800 ساله میباشد که معماری روزگاران قدیم را به خاطر میاورد.این شهر تقریبا یک ربع تا نیم ساعت از کیش فاصله دارد و همواره مکانی جذاب برای گردشگران تور کیش بوده است. شهر تاریخی کهریز کیش  هم گزینه ای  جلبی برای  کسانی است که به معماری و تاریخ گذشته اهمیت میدهند .اگر به  معماری تاریخی و حال هوای عجیب این شهر اهمیت میدهید پس دیدن این این شهر حتما  برای شما جذاب خواهد بود.

شهر حریره کجاست؟

این شهر تاریخی و کهن به لحاظ جغرافیایی در شمال جزیره کیش واقع شده است و قدمت آن به دوره ی ساسانیان میرسد. شهر تاریخی حریره که هم اکنون خرابه های از آن نیز وجود دارد؛ هنوز هم گردشگران زیادی را بخود جذب میکند. یکی از زیباترین ویژگی های این جزیره، شهر بزرگ زیرزمینی آن است که مساحتی بالغ بر 10،000 متر مربع است که نام کاریز میباشد. گفته می شود که کاریز کیش حدود 2500 سال پیش توسط ساکنین شهر حریره  ساخته شده است. این ساختار زیرزمینی برای جمع آوری، تمیز کردن و ذخیره آب برای ساکنان جزیره ساخته شده است. بدین خاطر که  این  جزیره در یک منطقه با آب و هوای خشک واقع شده است، این  بنای زیرزمینی برا آنها بسیار ضروری بوده است.

حریره شهر تاریخی کیش

 امروزه این ساخت باستانی با حضور مغازه ها و رستوران ها، سالن های سنتی، آمفی تئاتر و حتی گالری های هنری  مدرن تر شده است. پس میتوانید در کنار این شهر تاریخی ،  تلفیقی از گذشته و مدرنیته را تجربه کنید

جاذبه های شهر حریره که نباید از آنها غافل شوید!

 در واقع شهر حریره به 6 بخش تقسیم شده است:

  • خانه های اعیانی که یادآور خانواده های شهرهای همچون اصفهان ،یزد و کاشان میباشد. شما  با دیدن این خانه ها با توجه به بزرگی و معماری جالب این خانه و کاشی های ستاره ای شکل  آنها در می یابید که روزگاری این خانه ها متعلق به اشراف زادگان بوده اند.
  • مجموعه ساحلی
  • بخش صنعتی و کارگاهی این شهر تاریخی که در کنار ساحل بنا شده است که برای ماهیگیری صید مروارید و شاید هم دفاع از شهر شامل تعدادی کانال و چاه است.
  • مجموعه چاه ها در کنار بخش کارگاهی نشان میدهد که با بخش کارگاهی در ارتباط بوده اند و در ماهیگیری و صید صدف و مرجان کاربرد داشته اند.
  • حمام و قنات ها و اتاق هایی با کف شیار دار نیز در این میان از جاذبه های خاص خود برخوردارند. هرچند بعد از 800 سال مسلما  خرابه های از این شهر دیده میشود اما  با مقایسه  نسبت به زمان خود  معماری و ساخت دیواری مستحکم آن همواره برای کاوشگران جالب بوده است.

کهن سال ترین درخت انجیر را در شهر حریره  ببینید!

 در مسیر شهر حریره شما میتوانیدکهن سال ترین درخت  مجموعه ی سبز را ببینید . درختی کهن 600 ساله که عظمت و صلابتی همچون کوه دارد! این درخت در منطقه ای شمالی جزیره قرار دارد و گردشگران بسیاری را به خود جذب میکند. در کنار این درخت در این مجموعه  فضای مناسبی برای استراحت و یا پیک نیک خانواده تعبیه شده است.

زمان مناسب برای بازدید شهر تاریخی حریره

باتوجه به گرم بودن آب و هوا در جنوب کشور بهترین زمان مناسب رای سفر به این شهر تاریخی در فصل پاییز و زمستان میباشد. ورودی بازدید این مکان رایگان بوده و از ساعت 10 صبح ال 10 شب پذیرای حضور گردشگران میباشد. بازدید از کل این مجموعه بیشتر از 4 ساعت وقت نمیبرد.

زمان مناسب برای بازدید شهر تاریخی حریره

مرکز خرید نزدیک روستای تاریخی  حریره

اگر اهل خرید  هستید نگران نباشید مرکز خرید دامون در نزدیکی این شهر پاسخگوی شماست. مرکز خرید بزرگ و متفاوت دامون را در شمال جزیره کیش واقع شده است  در طبقه ی دوم این مرکز خرید شما میتوانید ناهار یا شام خود را با طیف وسیعی از غذاها ی ایرانی ، چینی, ایتالیایی  و هندی و همچنین انواع فست فود را میل نمایید. نگران محل اقامت و هزینه ای سفر خود نباشید! توریاب ترول در این زمینه شما را بخوبی راهنمایی کرده و بهترینها را به شما پیشنهاد میکند. بازدید از شهر تاریخی حریره به عنوان شهری معروف که در تاریخ و کتب مختلف بارها از ان یاد شده است حتما  سفر شما با تور ارزان کیش را کاملتر خواهد کرد.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران

  • avatar
    مریم محمدی
    تور این شرکت هواپیمایی طبق قرار داد و برنامه ریزی انجام شد و عالی بود.ممنونم