0/5 - (0امتیاز)
11 مهر 1398 ساعت :10:59 1357

زیبایی‌های تاریخی و ملی جزیره کیش(بخش اول)

درخت سبز،آب انبار پنج بادگیر کیش، خانه‌ی اعیانی جزیره‌،

سفر به جزیره‌ی کیش می‌تواند در دسته‌ی بهترین و لذت بخش ترین تجربیات زندگی هر فرد قرار بگیرد. این جزیره‌ی زیبا و خوش آب و هوا با دارا بودن بهترین و مدرن‌ترین امکانات و خدمات گردشگری، به یکی از بهترین و عالی‌ترین مقاصد گردشگری در نه تنها ایران زمین، بلکه در کل خاورمیانه تبدیل شده است. اگر به این جزیره‌ی زیبا سفر کنید، با دیدن امکانات و خدمات و نیز تفریحات مدرن و به روز این جزیره که برای مسافران تور کیش وجود دارد، نمی‌توانید باور کنید که این جزیره‌ی زیبا و شگفت انگیز قدمتی طولانی و تاریخی گره خورده با روزگاران کهن دارد. در این جزیره آثار باستانی فراوانی وجود دارد که در این بخش به مرور کوتاهی از آن‌ها می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

مجموعه‌ی تاریخی درخت سبز، تاریخ سبز جزیره

در هنگام گشت و گذار در جزیره‌ی زیبای کیش، با یک درخت زیبا و عجیب روبرو می‌شوید که احتمالا نمی‌توانید سن و سال این درخت را به خوبی تشخیص دهید. درخت سبز جزیره‌ کیش یک درخت انجیر معابد است که در جزیره‌ی کیش زیاد خواهید دید، اما تفاوت این درخت با سایر درختان انجیر معابد در این است که این درخت عمری بین پانصد تا ششصد سال دارد و به گونه‌ای با تاریخ این جزیره گره خورده است. ریشه‌های این گونه درختان، از خاک بیرون است و از شاخه‌های درختان آویزان می‌شوند. مردم جزیره‌ی کیش، این درخت انجیر معابد را خاص و محترم می‌شمارند و عده‌ی خاصی از مردم به آن اعتقاد خاصی دارند به گونه‌ای که آن را مقدس می‌شمارند. بر شاخ و برگ این درخت، بند‌ها و دخیل‌های زیادی را می‌بینید که مردم برای برآورده شدن حاجات و دعاها و آرزوهای خود به شاخه‌های آن بسته اند.‌ بازدید از درخت سبز جزیره‌ی کیش و جاذبه‌های دیگر اطراف آن، می‌تواند در دسته‌ی بهترین تجربیات شما از سفر به کیش قرار بگیرد.

آب انبار پنج بادگیر کیش، هوشمندی مردمان ایران زمین

در سال هزار و سیصد و هفتاد و دوی شمسی، در هنگام آماده سازی منطقه برای ساخت یک آب انبار، یک آب انبار باستانی و بسیار کهن سال پیدا شد که پس از آن، معماران به مرمت و نو کردن آن پرداختند و یک جاذبه‌ی بسیار زیبا و عجیب را بازسازی کردند، که هوشمندی ایرانیان روزگاران کهن در معماری و غلبه بر شرایط محیطی را نشان می‌داد. این آب انبار کهن سال و اسرار آمیز، معماری جالبی دارد و در آن از شیوه‌های مختلفی برای تعدیل جریان هوا در فضای داخلی آب انبار و خنک نگه داشتن آب انبار استفاده شده است. بازدید از این اثر تاریخی زیبا می‌تواند برای علاقمندان به معماری و دوستداران سازه‌های کهن ایرانی بسیار جذاب و دیدنی باشد.

خانه‌ی اعیانی جزیره‌ی کیش، معماری کهن پارسی در قلب جزیره

در جزیره‌ی زیبای کیش، خانه‌ها و بناهای مختلف و زیادی وجود دارد که می‌تواند شما را با معماری کهن این جزیره آشنا کند. اما بهترین و ویژه‌ترین این خانه‌ها، خانه‌ی اعیانی جزیره کیش می‌باشد که تاریخ ساخت آن مربوط به دوره‌ی ایلخانیان می‌باشد. این خانه بسیار وسیع است و در دور تا دور حیاط این خانه، منازل کوچکی برای زندگی خانواده‌های متعددی ساخته شده است که این سبک معماری در گذشته، بسیار پر طرفدار بوده است. این خانه‌ی زیبا، دارای سقفی زیبا و عجیب، چاه‌های آب برای برداشت آب مورد نیاز ساکنان خانه، و نیز حفره‌ای برای مقابله با حمله‌ی ناگهانی وجود دارد که بر اعجاب و شگفت انگیز بودن محیط این خانه می‌افزاید.همچنین وجود اتاق‌های متعدد، یک حمام برای استفاده‌ی تمام افراد این خانه، و نیز یک محل اقامت زنان در این بنا از زیبایی‌های آن به شمار می‌رود.این خانه‌ی زیبا در نوار ساحلی جزیره و در بخش باستانی شهر حریره در جزیره‌ی کیش ساخته شده است و بازدید از آن، می‌تواند یک روز عالی و خاطره‌ انگیز را برای شما و دوستانتان رقم بزند.گر علاقمندید از دیگر جاذبه‌های بی نظیر و زیبای جزیره‌ی کیش بازدید کنید و یک سفر به یاد ماندنی را برای خود بسازید، می‌توانید با مراجعه به صفحه‌ی تور لحظه آخری کیش لیست بهترین و ارزان قمیت‌ترین و البته با کیفیت ترین  تورهای کیش را مشاهده کنید و با انتخاب تور دلخواه و مناسب خود، تجربه‌ی یک سفر عالی، لذت بخش و البته کم هزینه را در کنار دوستان و یا خانواده‌ی خود داشته باشید.

مطلب مرتبط:جاذبه‌های تاریخی جزیره‌ زیبای کیش(بخش دوم)

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران