0/5 - (0امتیاز)
29 آبان 1398 ساعت :11:27 1869

ساحل کلبه هور کیش مکان استراحت صیادان جزیره

ساحل کلبه هور کیش دارای کلبه هایی برای استراحت ماهیگیران بومی جزیره واقع در غرب جزیره کیش میباشد و در گذشته محلی بکر برای اقامت و خواب ماهیگران بوده است.

ساحل کلبه هور یکی از جاذبه های استثنایی کیش است که هر مسافر تور کیش باید از آن بازدید نماید.در دماغه غربی جزیره جدا از امکانات ماهیگیری و غواصی میتوانید از هوای پاک جزیره کیش لذت ببرید و نکته مهم اینست که مانند سایر جذابیت های جزیره نیاز به پرداخت هزینه ندارید و تمام امکانات این منطقه غربی جزیره رایگان است.

به تور خلاصه بومیان جزیره به خانه ها و کلبه های صیادانی که از دریا برمی گشتند و در آن استراحت میکردند کلبه هور کیش میگویند.اما با گذشت زمان اکو توریسم منطقه عوض شده و نگاه جدید مسافران تور کیش به این منطقه معطوف شده است چرا که جدا از کلبه های صیادان و ماهیگیران این مکان دارای ساحل صخره ای و طبیعت بی نظیری است که از برخورد امواج  خروشان دریا با این صخره های تنومند صدای آرامبخش و گاها ترسناک و دلفریب ایجاد میشود و ساختار حفره ای صخره ها باعث میشود که آبی که از دریا و با شدت وارد کانالهای آنها میشود مانند یک فواره عمل کنند و آب سفید رنگ و پخش شده ای به آسمان بلند شود و صحنه و پس زمینه زیبای برای عکس های اینستاگرامی شما ایجاد نماید.همچنین در انتهای روز که غروب خورشید را در این منطقه مشاهده میکنید یکی از بیادماندنی ترین لحضات سفر به جزیره کیش میباشد.

برای اعضای خانواده این منطقه" کلبه هور " دارای طیف گسترده ای از تفریحات آبی و ورزشی است که میتوان به پیاده روی، دوچرخه سواری در پیست جزیره کیش،غار پیمایی و در انتها استراحت اشاره کرد که سفر شما به جزیره و کوه های استان هرمزگان را خاطره انگیز  مینماید.

پیشنهاد برای لذت بردن از ساحل کلبه هور:

  • غواصی و ماهیگیری در ساحل کلبه هور بسیار لذت بخش چرا که آب ساحل بسیار صاف و شفاف و همچنین زلال است و دلیل این زیبایی فقط صخره ای بودن این ساحل غربی جزیره نسبت به سواحل کیش است. و آب و صخره بدون شن و ماسه ترکیب جادوئی ساحل را ایجاد میکنند البته همین صخره ای بودن ممکن است باعث شود که شما نتوانید در تمام مناطق آن شنا کنید.جدا از آن ماهیان مختلفی در این قسمت جزیره قابل صید هستند و حتما مراقب باشید که اگر لاک پشت ها را در این قسمت دیدید به آنها برای رسیدن و پرش به آب کمک کنید.
  • غواصان حرفه ای این ساحل را برای غواصی انتخاب میکنند و شما که مبتدی هستید نیز میتوانید از غواصی ساحل هور لذت ببرید چراکه عمق آب این منطقه کم است و به 10 متر هم نمی رسد و با خیال راحت در صورت داشتن تجهیزات میتوانید شنا و غواصی کنید.البته نبود مدارس غواصی و تجهیزات اجاره ای غواصی در این قسمت یک ضعف محسوب میشود.
  • تفریح دیگر اسب سواری در کنار ساحل با خیس شدن شما میباشد در صورت علاقه میتوانید یک اسب اجاره و چند مدتی را مانند فیلم های سینمایی در کنار دریا اسب سواری و لذت ببرید
  • جزیره کیش دارای دو کشتی به گل نشسته است که در مقاله قبلی راجب ماجرای کشتی یونانی کیش به تفضیل پرداختیم و این ساحل نیز دارای یک کشتی به گل نشته در فاصله 200 متری ساحل هور است که به یک قطب گردشگری و نماد ساحل هور مبدل شده است.
  • میتوانید درون ساحل هور آلاچیق، باربیکیو، میز برای نشتن در کنار ساحل را رایگان در اختیار بگیرید.
  • رستورانهای معروف ساحل هور شامل رستوران شاندیز صفدری و رستوران درویش میباشد.
  • برای انرژی پاک این ساحل پیشتاز بوده و برای گرم گردن غذا مسافران از انرژی های تجدید پذیر استفاده میکند.

نکته نهایی:

امیدوارم برای رفتن به جزیره کیش بتوانید یک تور ارزان کیش از سایت توریاب رزرو و سفر راحتی به کیش داشته باشید و وب سایت توریاب برای شما بهترین آژانسهای کیش را در صفحه تور کیش معرفی مینماید.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران