0/5 - (0امتیاز)
12 مهر 1398 ساعت :09:11 1091

جاذبه‌های تاریخی جزیره‌ زیبای کیش(بخش دوم)

کاریز،حریره،روستای باغو

اگر تا کنون به جزیره‌ی زیبای کیش سفر کرده باشید، حتما جاذبه‌های گردشگری مدرن و نوین این جزیره همچون هتل‌ها، پارک‌های آبی، بازی‌ها و تفریحات ساحلی و دریایی و نیز سرگرمی‌های مدرن و به روز، توجه شما را به خود جلب کرده است. اما آنچه که در جزیره‌ی زیبای کیش، عجیب و گاهی حتی غیر قابل باور است، این است که این جزیره با وجود اینکه امروزه به یک مکان تفریحی کاملا لوکس و مدرن با بهترین امکانات رفاهی و گردشگری تبدیل شده است، دارای یک تاریخ پر پیچ و خم و قدمتی بسیار کهن است. آنچنان که ما با بازدید از جاذبه‌های تاریخی کیش می‌فهمیم که این جزیره از روزگاران دور و دراز، محل زندگی و اقامتگاه انسان‌هایی بوده است، که تاریخ این جزیره را ساخته اند.اکنون در این بخش، قصد داریم به معرفی بخش‌های دیگری از جاذبه‌ها و نقاط تفریحی و گردشگری در جزیره‌ی کیش بپردازیم که مسافران و گردشگران تور کیش طول سفر خود به این جزیره، حتما از دیدن آن لذت خواهند برد.با ما همراه باشید.

کاریز، شهری در عمق زمین و در دل تاریخ

در جزیره‌ی زیبای کیش، حتما اسم شهر زیرزمینی کاریز را خواهید شنید. این شهر زیبا، عجیب، اسرار آمیز و بسیار افتخار آمیز، نبوغ و هوش مردمان روزگاران کهن این سرزمین، و توانایی عجیب و شگفت انگیز آنان در معماری و بنایی و ساخت و ساز را به خوبی به ما نشان می‌دهد. این شهر زیبا، در روزگارانی دور در عمق شانزده متری زمین احداث شده است. این شهر عجیب، در روزگارانی محل زندگی مردمانی بوده است که از هنر و ذوق آن‌ها هرچه گفته شود، کم است‌‌. سقف این شهر عجیب از سنگ و صدف و فسیل جانوران عجیب دریایی پوشیده شده است که تماشا کردن آن حس عجیب و مرموز و البته لذت بخشی به شما می‌دهد.این شهر در دوهزار و پانصد سال پیش ساخته شده است، به همین خاطر برای باستان شناسان بیش از سایر آثار باستانی جزیره، مهم و با ارزش است.در طول سفر به جزیره‌ی کیش، حتما از شهر زیرزمینی کاریز بازدید کنید و هیجان و شگفتی را در این محیط زیبا و اسرار آمیز تجربه کنید. بازدید از این مکان می‌تواند برای کودکان و نوجوانان، به یکی از شگفت انگیز ترین تجربیات زندگی آنان تبدیل شود.

شهر باستانی حریره، نمای تاریخی کیش

این شهر باستانی و عجیب در نزدیکی محدوده‌ی مسکونی جزیره و با فاصله‌ی تقریبی نیم ساعت از آن قرار دارد‌. تاریخ شناسان قدمت ساخت این شهر باستانی را همچون شهر زیرزمینی کاریز به دوهزار و پانصد سال پیش یعنی در دوران حکومت ساسانیان نسبت می‌دهند.خانه‌های قدیمی و زیبای این شهر، غرفه‌ها، حمام‌ها، مطبخ خانه‌ها و چاه‌ها و قنات‌های حریره، برای بازدید کنندگان بسیار جذاب و دیدنی است. همچنین برای راحتی و رفاه مسافران و گردشگران در این شهر باستانی، رستوران، آمفی تئاتر، مرکز خرید، کافی شاپ و سفره خانه‌ی سنتی ساخته شده است. بازدید از شهر باستانی حریره می‌تواند یک تجربه‌ی لذت بخش و یک خاطره‌ی به یاد ماندنی از سفر به جزیره‌ی کیش باشد. پس آن را فراموش نکنید.

روستای باغو

این روستای کوچک و جالب، با اینکه در دل تاریخ جزیره ساکن است، اما همچنان مردمانی را در خود جای داده است و محل زندگی مردمان بومی جزیره می‌باشد. در این روستا، به دور از هیاهو و غوغای مدرنیته‌ی جزیره کیش، زندگی جریان دارد و مردمان سنتی و عرب زبان بومی جزیره، در آن به دامداری و نیز صیادی و قایقرانی مشغول هستند. بازدید از روستای باغو می‌تواند شما را با زندگی مردم سنتی و اصیل جزیره‌ی کیش آشنا کند، و همچنین چشم انداز خانه‌ها و وسایل مردم این ناحیه می‌تواند برای شما بسیار جالب باشد. در این روستا شما می‌توانید ساعت‌ها به دور از هیاهو و غوغای مدرنیته و شلوغی جزیره‌ی کیش، در سکوت و آرامش به سر ببرید. بازدید از باغو می‌تواند تجربه‌ی دلنشینی برای شما باشد‌.برخلاف تصور اکثر مردم، سفر به جزیره‌ی کیش همیشه یک سفر گران قمیت و پر هزینه نیست. شما می‌توانید گشت و گذار و اقامت در جزیره‌ی کیش را با قیمتی بسیار مناسب و ارزان تجربه کنید. کافیست به صفحه‌ی تور ارزان کیش سری بزنید و با مشاهده‌ لیست تورهای ارزان قمیت و با برنامه ریزی‌های عالی، تور دلخواه خود را انتخاب کنید و یک سفر عالی را در کنار خانواده و یا دوستان خود تجربه کنید.

مطالب مرتبط:زیبایی‌های تاریخی و ملی جزیره کیش(بخش اول)

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران