0/5 - (0امتیاز)
29 مهر 1398 ساعت :10:59 1508

گشت و گذار در بافت سنتی جزیره کیش(بخش اول)

اکثر مردم فکر می‌کنند که جزیره‌ کیش یک جزیره‌ کاملا مدرن است و هیچ پیشینه‌ی فرهنگی ندارد؛ درحالی که با کمی گشت و گذار در اطراف کیش، با فرهنگ و هنر و سنتی بسیار زیبا از تاریخ این دیار آشنا می‌شویم.

سفر به جزیره‌ زیبای کیش، یکی از بهترین و لذت‌بخش‌ترین تجربیات زندگی شما خواهد بود. این جزیره‌ زیبا و چشم نواز و بسیار خوش آب و هوا، با دارا بودن امکانات ویژه‌ی توریستی و خدمات بی‌نظیر گردشگری، به یک قطب توریستی بسیار مهم در خاورمیانه تبدیل شده است. سالانه هزاران نفر از سراسر دنیا و از گوشه و کنار ایران، به این جزیره‌ زیبا در قلب‌ آب‌های فیروزه‌ای رنگ خلیج فارس سفر می‌کنند، تا در کنار استفاده از طبیعت بی‌نظیر و فوق‌العاده‌ی این جزیره، از اقامت در یک مکان بسیار پیشرفته و مدرن لذت ببرند. اما آنچه که برای افراد بسیار جالب و جذاب است، این است که این جزیره با وجود تمام امکانات مدرن و تکنولوژی‌ بی‌نظیری که دارد، سابقه و پیشینه‌ی تاریخی بلندبالایی نیز دارد که آنقدر جذاب و زیباست که مسافران و گردشگران تور کیش قطعا از بازدید از آن لذت خواهند برد. در ادامه به معرفی چند نمونه از این نمود‌های سنتی‌ و فرهنگی جزیره‌ کیش می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

باغو، دیار کیش‌وندانِ اصیل

اگر مایلید با زندگی مردمان اصیل و زاده‌ی جزیره‌ کیش آشنا شوید، حتما در طول اقامت و گشت و گذار در جزیره‌ کیش به روستای بی‌نظیر باغو سری بزنید. این روستای‌ زیبا و ساده، یک نمود کوچک و اما بسیار واقعی از زندگی مردمام بومی اقلیم کیش است. در این روستا، اکثر مردم به زبان عربی صحبت می‌کنند و اگر فارسی صحبت کنند، لهجه‌ی غلیظ و البته زیبای عربی دارند. مردمان باغو به مشاغل سنتی چون ساخت آثار هنری جزیره‌ کیش مثل حصیر، سبد، ارغوان بافی، قالی بافی، ساخت البسه‌ی سنتی جزیره‌ کیش، هنر زیبای حناکاری، و ماهی‌گیری مشغول هستند. مردمان روستای باغو نخلستان نیز دارند و هنوز به همان شیوه‌ی سنتی برداشت محصول، خرما‌های نخلستا‌ن‌های خود را از درخت می‌چینند. اگر به این روستای زیبا و کوچک سفر کنید، قطعا از تماشای بافت سنتی جزیره‌ کیش و مردمان بومی این جزیره‌ زیبا لذت خواهید برد. چرا که دیدن سنت و فرهنگ با قدمت و کهن سال در این جزیره‌ مدرن و لوکس، بسیار شگفت انگیز و زیباست. بازدید از این روستا می‌تواند شما را با فرهنگ، هنر، موسیقی، پوشاک، مشاغل، و آداب و رسوم کیش‌وندانِ قدیمی این جزیره آشنا کند. همچنین اگر قصد خرید سوغاتی و رهاورد را دارید، این مکان یک موقعیت عالی برای خرید زیباترین صنایع دستی جزیره‌ کیش به حساب می‌آید.

بازدید از شهر زیرزمینی کاریز

 به جرات می‌توان گفت که ارزشمندترین، با اصالت‌ترین و قدیمی‌ترین بخش این جزیره‌ زیبا، شهر زیرزمینی کاریز می‌باشد. این شهر زیبا و عجیب و تاریخی، به صراحت و زیبایی، هنر و قدرت ایرانیان باستان را در حرفه‌ی معماری و ساخت و ساز به ما نشان می‌دهد. این شهر عجیب و زیبا پر از زیبایی و جاذبه‌ است. قنات‌های کوچک و رشته رشته، چشمه‌های کوچک و بزرگ، غرفه‌ها و خانه‌های کوچک که در دیواره‌ی این شهر زیرزمینی قرار دارند، و نیز سقف عجیب و شگفت انگیز این شهر که با فسیل، صدف، و اسکلت جانوران مختلف دریایی پوشیده شده است، می‌تواند یکی از عجیب‌ترین و زیباترین تجربیات سفر شما به جزیره‌ کیش باشد.

درخت سبز جزیره‌ کیش

در مجموعه‌ی تاریخی و فرهنگی درخت سبز جزیره‌ کیش، شما با درختی بسیار کهن‌سال و قدیمی روبرو هستید که به انجیر معابد معروف است. این درخت در افسانه‌ها و اعتقادات پیشینیان، به عنوان یک درخت سحرآمیز و حتی مقدس معرفی شده است. شما می‌توانید بند‌ها و پارچه‌هایی که به عنوان دخیل به شاخه‌های این درخت بسته شده‌اند را ببینید. این درخت زیبا و کهن‌سال، می‌تواند به خوبی اعتقادات مردمان دیار کیش را به ما نشان بدهد، که با وجود مذاهب مختلف و آیین‌های گوناگون، همچنان اعتقادات زیبا و عجیبی در بین تمام مذاهب به صورت مشترک باقی مانده است.

اگر تا کنون به این جزیره‌ بی‌نظیر سفر نکرده‌اید، اکنون یک فرصت استثنایی برای شما به وجود آمده است! شما می‌توانید یک سفر عالی و بی‌نظیر و بسیار کم هزینه‌تر از حد انتظارتان را به جزیره‌ کیش داشته باشید‌. کافیست به صفحه‌ی تور لحظه آخری کیش مراجعه کنیدو با انتخاب تور مناسب خود از میان تورهای متنوع به کیش، یک تعطیلات به یاد ماندنی را در پیش رو داشته باشید.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران