0/5 - (0امتیاز)
02 اسفند 1401 ساعت :12:06 654

بهترین مکان های دیدنی جزیره کیش در نوروز

یکی از زیباترین و جذاب ترین جزیره های کشورمان که از محبوبیت بالایی در بین مردم برخوردار است و سالانه جمعیت گردشگر زیادی به این جزیره مرجانی سفر می کند، جزیره کیش است.

اگر سری به این جزیره زیبا بزنید مکان های تاریخی، تفریحی و دیدنی منحصر به فردی را خواهید دید، اگر می خواهید بهار را در درون کشور خودمان جشن بگیرید و هوای یک ایرانگردی تمام و کمال به سرتان زده است، جزیره زیبای کیش چند روز مسافرت خاطره انگیز و شیرین را به شما هدیه خواهد داد. کیش یکی از مناطق زیبا و تفریحی ایران به حساب می‌آید. تفریحاتی که در این جزیره تجربه می کنید هیچ جای ایران مشابه آن وجود ندارد. در این جزیره مراکز خرید لوکس و جاذبه های گردشگری زیبا در کنار هم جمع شده اند، و همچنین به دلیل منطقه آزاد بودن کیش می توانید اجناس خارجی را بدون گمرک خریداری کنید. این امکانات و امتیازات، جزیره کیش را نسبت به سایر مناطق، یکی از محبوب ترین مقصدها برای سفر نوروزی تبدیل کرده است. در ادامه این مقاله قصد داریم این مکان پرآوازه را بررسی و مکان های گردشگری آن را به شما معرفی کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

بهترین مکان های دیدنی جزیره کیش در نوروز

مکان های دیدنی و جذاب جزیره کیش

مکان های جذاب و دیدنی زیادی در جزیره کیش وجود دارد که توریست ها و گردشگران زیادی را هیجان زده و مجذوب خود می کند، به طوری که در کشور خودمان به دلیل ارزان بودن قیمت تور کیش، گردشگران زیادی به آنجا برای گذراندن تعطیلات نوروزی سفر می کنند. در ادامه به معرفی تعدادی از این مکان ها می پردازیم.

  • کشتی یونانی به گل نشسته در کیش

در  آب های نیلگون سواحل کیش در قسمت جنوب غربی این جزیره یک کشتی بزرگ یونانی وجود دارد که به گل نشسته و حدود 200 سال قدمت دارد، که یکی از معروف ترین جاهای دیدنی کیش که در هنگام غروب آفتاب به سوژه عالی و زیبا برای عکاسی گردشگران تبدیل شده. نام این کشتی کوالا اف نام دارد، که در مسیر یونان به ایران در قسمت جنوب غربی جزیره به گل نشسته، این کشتی در جنوب غربی جزیره، خیابان غروب، میدان غروب، پارک ساحلی کشتی یونانی واقع شده.

  • شهر زیرزمینی کاریز جزیره کیش

یکی از قدیمی ترین مکان های دیدنی کیش که حدود 2500 سال قدمت دارد، شهر زیرزمینی کاریزه است. واژه کاریزه به معنای قنات است که در قدیم آب شرب مردم جزیره را تامین می کرده، که دیگر به دلیل فروکش کردن آب به شهری زیرزمینی و محل بازدید گردشگران تبدیل شده، این شهر زیرزمینی دارای وسعت بالایی است و جالب ترین از آن این است که سقف این قنات با مرجان های که به قطر حدود 7 متر و از فسیل های آبزیان و صدف ها پوشیده شده، و همچنین از امکاناتی که در این مکان وجود دارد می توان به بازارچه، عکاسخانه، فروش صنایع ‌دستی، رستوران و چایخانه... اشاره کرد.  این مکان در جزیره کیش، میدان المپیک، مجموعه فرهنگی سیاحتی شهر زیر زمینی کیش واقع شده.

  • شهر باستانی حریره کیش

در شمالی ترین قسمت جزیره کیش شهری باستانی و تاریخی وجود دارد به نام حریره که این شهر باستانی هر ساله میزبان تعداد زیادی از گردشگران است. این شهر مربوط به سده 5 تا 10 هجری قمری است و سعدی در کتاب گلستان به آن اشاره کرده و وسعت این شهر 3 کیلومتر مربع است و بیانگر شهری آباد در گذشته است، با این حال بعضی از باستان شناسان آن را شهری هزار ساله می دانند که مدت های طولانی دست نخورده و متروکه باقی مانده است.

  • کلبه هور در کیش

کلبه‌ هور ساحل صخره های است که در غرب جزیره کیش واقع شده که محل زیستگاه آبزیانی مثل سرخو، انواع صدف، هامور، سنگسر و لاک‌پشت ها محسوب می‌شود و یکی از جذاب ترین مکان های دیدنی کیش است، و محلی است که بیشتر مورد توجه غواص هاست. همچنین در 5 کیلومتری این مکان غاری وجود دارد که در صورت مد کامل آب دریا بسیار دیدنی است. خالی از لطف نیست که اشاره ای هم به طبیعت وحشی این منطقه و همچنین حفره هایی که در این صخره ها وجود دارد که با موج دریا باعث فوران آب می شود. این مکان در کنار جاده جهان واقع شده.

  • انبار آب سنتی جزیر کیش

آب انباری با معماری قدیمی در کنار شهر باستانی حریره که حدود 28 سال قدمت دارد، و جهت جمع آوری آب های سطحی احداث شده بود، که با پیشرفت تکنولوژی و ظهور دستگاه های مدرن تصفیه آب و آب شیرین کن دیگر مورد استفاده قرار نگرفته و امروز یکی از مکان های دیدنی جزیره کیش تبدیل شده که گردشگران زیادی از آن بازدید می کنند. بازدید از این مکان ما را با سبک زندگی قدیم آشنا می کند. و همچنین نشستن در فضای خنک این آب انبار در گرمای تابستان بسیار لذت بخش است.

  • خانه اعیانی در جزیره کیش

یکی دیگر از مکان های دیدنی و البته قدیمی جزیره کیش خانه اعیانی است که کمتر مورد توجه گردشگران قرار گرفته. خانه اعیانی به این معناست که در قدیم چند خانواده در کنار یکدیگر زندگی می کردند. نمونه های این خانه ها بیشتر در یزد، کاشان و اصفهان دیده می شود. به گفته باستان شناسان این خانه ها به دوران ایلخانیان تعلق دارد. اگر به کیش سفر کردید خالی از لطف نیست که از این مکان رازآلود دیدن کنید.

  • مسجد ماشه کیش

یکی دیگر از مکان های زیبا و باشکوه کیش مسجد ماشه کیش است که در محله ماشه و سنی نشین کیش قرار دارد که متعلق به دوران قاجار است و 120 سال قدمت دارد. این مسجد دارای دالان های زیباست و مسجد بر خلاف بیشتر بناهای دینی مسلمانان به صورت همکف ساخته شده تا برای تمامی اقشار جامعه (افراد مسن، معلولین) مورد استفاده باشد. مسجد فاقد مناره است به همین سبب این موضوع باعث شده در نگاه اول شبیه به مساجد نباشد. این مسجد در شمال شرقی جزیره کیش، خیابان سنایی، ساحل شهرزاد واقع شده.

  • ساحل مرجان در جزیره کیش

زیباترین ساحل کشور ایران را می توان بدون شک ساحل مرجان کیش دانست، این ساحل زیبا و چشم نواز ترین طلوع و غروب خورشید را دارد. ساحل مرجان  که ساحل حافظیه هم نامیده می شود، در جنوب شرقی جزیره کیش قرار دارد، و یکی از محبوب ترین مناطق گردشگری کیش به حساب می آید. آب این ساحل به قدری زلال و شفاف است که اگر سوار بر قایقی شوید و گشتی در آن منطقه بزنید می تواند بسیاری از آبزیان مانند حلزون ها، صدف ها و عروس های دریای، انواع مختلف ماهی ‌های زینتی و مرجان‌ها را در آب ببینید.

بهترین مکان های دیدنی کیش

مکان های تفریحی جزیره کیش

کیش امکانات و تفریحات آبی و هیجان انگیز بسیاری دارد به همین دلیل جوانان و نوجوان بیشتر اشتیاق دارند تا از این تفریحات لذت ببرند. تفریحاتی مانند قایق سواری، شاتل سواری، غواصی، اسکی روی آب، چتر بازی... می توان اشاره کرد در ادامه به معرفی این تفریحات می پردازیم.

  • شاتل سواری

یکی از تفریح های هیجان انگیز که به صورت حرفه ای ارائه می شود شاتل سواری است. این تفریح به این صورت است که یک یا چند نفر، سوار بر روی یک تیوپ روی آب توسط قایق تندرو کشیده می شوند.

  • فلای بورد

یکی از تفریحات دیگر کیش فلای بورد است. در این تفریح شما یک کفش را که متصل به یک جت اسکی است را می پوشید، و جست اسکی با پمپاژ آب شما را در هوا معلق نگه میدارد و به شما اجازه مانور و شیرجه زدن در آب را می دهد.

  • پاراسل سواری

پاراسل سواری یکی از  تفریحات و یا ورزش های هیجان انگیز و همینطور ترسناک است که هم می توان آن را در زمره ورزش های آبی قرار داد و هم ورزش های هوایی. این تفریح را در ساحل سیمرغ و یا ساحل مرجانی و همچنین اسکله تفریحی و اسکله دامون می توانید بیابید. در پاراسل شخص با پوشیدن یک جلیقه نجات و بستن کمربند های ایمنی، به یک چتر متصل می شود و چتر با یک طناب حدود 150 متری توسط یک قایق تندرو کشیده می شود و به پرواز در می آید.

  • کریزی بوت

یکی از تفریحات جزیره که از هیجان بالای برخوردار است و بیشتر جوانان علاقه به این تفریح دارند، کریزی بوت یا قایق دیوانه است که این قایق تندر با قایق های تندرو دیگر بسیار تفاوت دارد. این قایق با سرعت مانور های سریع و خیره کننده انجام می دهد. ظرفیت این قایق 10 الی 15 نفره است، راندن قایق های تندرو معمولی کار ساده ای است ولی راندن قایق کریزی بوت نیاز  به گواهینامه و مهارت بالای است.

  • جت اسکی

جت اسکی یکی دیگر از انواع شناور های جزیره کیش است. این شناور را به صورت تکی و دوتایی سوار می شوند. در کل جت اسکی بخاطر سرعت بالا و قدرت مانور زیاد یکی از محبوب ترین تفریحاتی می باشد که مورد توجه گردشگران است.

  • غواصی

غواصی کردن یکی دیگر از تفریحات کیش محسوب می شود که طرفداران زیادی دارد این تفریح یکی از جذاب ترین، هیجان انگیز ترین و همچنین خاطره انگیز ترین تفریحاتی است که حتما در سفر به کیش باید امتحان کنید.

بهترین مرکز خرید کیش کجاست؟

مراکز خرید جزیره کیش

  • بازار مرجان کیش

آدرس: بندرعباس، جزیره کیش، جاده جهان، بازار مرجان.

  • مرکز خرید دامون کیش

آدرس: کیش، انتهای خیابان وصال، بلوار ایران.

  • مرکز خرید مروارید کیش

آدرس: استان هرمزگان، کیش، بلوار مروارید.

  • بازار پردیس کیش

آدرس: استان هرمزگان، کیش، بلوار فردوسی، بعد از ابن سینا.

  • مرکز خرید سارینا کیش

آدرس: استان هرمزگان، کیش، بلوار خیام، باباطاهر، جامی.

  • مرکز خرید زیتون کیش

آدرس: استان هرمزگان، کیش، بلوار ساحل

  • بازار مریم کیش

آدرس: استان هرمزگان، کیش، بلوار سنایی.

  • مرکز خرید ونوس کیش

آدرس: استان هرمزگان، کیش، بلوار سنایی، بین بلوار دریا و موج.

کلام آخر

در پایان باید بگوییم که کیش یک جزیره تفریحی، ورزشی در دریای خلیج فارس است. که سالانه میزبان جمعیت زیادی از گردشگران است. از مهم ترین دلایل محبوبیت این جزیره نسبت به سایر جزیره های دیگر، بودن امکانات و تفریحات متنوع در کنار مراکز خرید پر رونق است. از طرفی به دلیل منطقه آزاد تجاری بودن کیش توریست ها می توانند اجناس خارجی را بدون گمرک و مالیات بخرند.

مطالب مرتبط:

شهربازی هایلند جزیره‌ کیش(قیمت،آدرس،تصاویر)

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران