0/5 - (0امتیاز)
26 فروردین 1400 ساعت :11:40 1254

استانبول در شکوفه: آوریل ماه لاله ها است

در پایان ماه مارس و اوایل آوریل یک اتفاق جالب در استانبول رخ می دهد

میلیون ها گل لاله در هر فضای موجود ظاهر می شوند: پارک ها ، کنار جاده ها ، دوربرگردان های ترافیکی و گلدان های گیاهی. آوریل مترادف با گل لاله  است ، گلی که بسیاری از آنها با هلند ارتباط برقرار می کنند اما در واقع نمادی از شهر است. که تخفیفان تور استانبول را در آن می توان یافت.

هر ساله ، در منطقه 13 میلیون گل لاله برای جشن آغاز بهار کاشته می شود. در این سال هوا به طرز نامعقولی گرم شده است و مقامات متوسل شده اند که آب سرد و یخی را روی شکوفه ها بچرخانند و سعی کنند قبل از زمان تعیین شده از طریق خاک بالا بروند.

جشنواره لاله های استانبول

در قرن شانزدهم لاله ها از بیابانهای استپ های آسیا به ترکیه آورده شدند و ترکها برای گلهای زنگوله ای روشن و وارونه سخت و سریع سقوط کردند. در دوره لاله ، ثروتمندترین تاریخ عثمانی ، انواع خاصی از لاله ها با مبالغ سرسام آور خریداری و فروخته می شد و بیش از 1800 گونه لاله در گردش بود.از استانبول ، لاله ها راهی هلند شدند. جنون لاله ها نیز آنجا را گرفتار کرد و گلهای درخشان به سرعت به یک صنعت بزرگ تبدیل شدند.

اگر در ماه آوریل به تور ارزان استانبول سفر می کنید ، نمی توانید جشنواره بین المللی لاله استانبول را از دست دهید. پارک ها برای بزرگترین ، درخشان ترین نمایش ها رقابت می کنند و جمعیت ساکنان شهر هر آخر هفته با تحسین فرش های وسیع گل ، در فضای سبز شهر گشت می زنند.در طول جشنواره بازدید کنندگان همچنین می توانند از رویدادهایی مانند موسیقی زنده و نمایش های هنری مانند خوشنویسی ، مرمر ، نقاشی و دمیدن شیشه لذت ببرند.

استانبول در شکوفه: آوریل ماه لاله ها است

در اینجا بهترین مکان ها برای دیدن لاله های جشنواره است:

پارک امیرگان

یکی از بزرگترین پارک های عمومی شهر ، امیرگان دارای چندین باغ لاله و همچنین سه خانه بزرگ حیوانات و دو حوض است. در طول جشنواره بیش از دو میلیون گل لاله پارک را فرش می کنند.

کجا و کی: امیرگان هر روز از ساعت 7 صبح تا 10:30 شب باز است. دسترسی توسط بسفر در سارییر ، کمی بعد از دومین پل بسفر است.

پارک گلهانه  Gulhane

داشتن 1 میلیون و 300 هزار گل لاله ، که شامل 68 نوع است ، گشت و گذار در پارک Gulhane در طول جشنواره لاله ها یک شورش رنگ است. می توانید از این پارک در خیابان Nobethane ، فاتیح دیدن کنید.

پارک یلدیز

بیش از 800.000 لاله از 50 نوع مختلف ، پارک ییلدیز را که پهناور مجموعه وسیع کاخ ییلدیز است ، پتو می کنند. یلدیز در محله ، بشیکتاش قرار دارد.

پارک سو گانلی بیتکیلر

در پارک سوگنلی 500.000 گل لاله در یک دایره بزرگ مرتب شده اند. می توانید روی نیمکت های پارک بنشینید و منظره را تحسین کنید و همچنین از گل های فصلی دیگر مانند سنبل و گل نرگس لذت ببرید. پارک سو گانلی بیتکیلر  در محله یدیکوله ، فاتح قرار دارد.

بیکوز کوروسو

این پارک زیبا از یک طرف با بسفر و  از طرف دیگر با درختان ضخیم احاطه شده است. این مکان ایده آل برای پیک نیک است ، به خصوص در این زمان از سال که می توانید 250،000 لاله پارک را مشاهده کنید.

استانبول در شکوفه: آوریل ماه لاله ها است

Goztepe Gul Bahcesi

تقریباً دو میلیون لاله و 150 رقم در این پارک در سمت آسیایی تنگه بسفر کاشته شده است . کمیل توپوزلو کادسی در محله کادی کوی قرار دارد.

Buyuk Camilica Korusu

کمی صعود به آن سخت است اما هنگامی که به قله رسیدید می توانید نه تنها 500،000 لاله در این پارک زیبا ببینید بلکه از چشم اندازهای چشمگیر در سراسر شهر لذت خواهید برد. Buyuk Camilica Korusu در تپه های چاملیجا اسکودار قرار دارد.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران