0/5 - (0امتیاز)
06 آذر 1397 ساعت :01:39 3407

جشنواره گل لاله استانبول

در این مطلب در مورد زمان و مکان برگزاری جشنواره گل لاله استانبول صحبت خواهیم کرد.

شهر استانبول با وجود مکان‌های تاریخی و طبیعت زیبا مقصد جذابی به حساب می‌آید و هرساله گردشگران بسیاری به سوی آن روانه می‌شوند. این شهر از سال‌ها قبل برگزاری جشنواره‌های مختلف را در دستور کارش قرار داده و رنگ و بوی دیگری به صنعت گردشگری ترکیه بخشیده است. یکی از این جشنواره‌ها که اتفاقا محبوبیت بالایی دارد، جشنواره گل لاله استانبول است که از سال 2006 تاکنون برگزار می‌شود. جالب است بدانید برگزاری این جشنواره ، گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا به استانبول می‌کشاند. در ادامه به جزئیات و نحوه برگزاری جشنواره گل لاله استانبول می‌پردازیم.

چنانچه مایل هستید با سایر جذابیت‌های این شهر آشنا شوید، می‌توانید با بازدید از صفحات  جاذبه‌های گردشگری استانبول، سفرنامه استانبول و راهنمای سفر استانبول سفری در قالب کلمات و تصاویر به دل استانبول زیبا داشته باشید.

چه زمانی جشنواره برگزار می‌شود؟

این جشنواره هر ساله در اردیبهشت ماه در شهر استانبول برگزار می‌شود، وجود این جشنواره در استانبول چندان جای تعجب ندارد و این شهر از قدیم مرکز پرورش و رشد گل لاله در کشور ترکیه بوده است. اگر بتوانید زمان سفر خود را با این جشنواره هماهنگ کنید، قطعا لذت سفر به استانبول دو چندان خواهد شد.

محل برگزاری جشنواره کجا است؟

جشنواره گل لاله استانبول

جشنواره گل لاله هر ساله در پارک امیرگان استانبول برگزار می‌شود. پارک امیرگان یکی از بزرگترین‌ پارک‌های عمومی استانبول به حساب می‌آید که در کنار تنگه بسفر واقع شده است. پارک امیرگان در قرن 16 میلادی ساخته شده و مکانی تاریخی است که چندین بنای تاریخی در آن وجود دارند که امروزه تبدیل به کافه و رستوران شده‌اند. اما دلیل عمده شهرت این پارک داشتن مجموعه‌ی بزرگی از گل‌های لاله است و هر ساله در ماه آوریل سرتاسر این پارک را لاله‌های رنگارنگ می‌پوشانند.

شما می‌توانید همه روزه از ساعت 7 صبح تا 10:30 شب از این پارک بازدید نمایید.

آدرس پارک امیرگان: Reşitpaşa Mahallesi, Emirgan Sokak, 34467 Sarıyer/İstanbul, Turkey

ارتباط هلند با گل‌های لاله

جشنواره گل لاله استانبول

نکته جالب توجه در مورد گل لاله این است که بر خلاف تصورات رایج، خاستگاه آن نه کشور هلند بلکه کشورهای ایران، ترکیه و افغانستان است. در اصل مرکز پرورش اصلی گل لاله کشور ترکیه است، اگر چه هلند بیشتر با گل لاله شناخته می‌شود اما ارتباطی با جشنواره‌ای که در استانبول برگزار می‌شود، ندارد. گسترده شدن گل لاله و معروف شدن آن در سال 1554 اتفاق افتاد، در این زمان امپراطوری عثمانی توجه‌ی ویژه‌ای به زیبایی محیط‌های شهری و کاخ‌های سلطنتی داشتند، به همین دلیل به طور وسیعی در این دوران کشت تجاری لاله شروع شد و این دوران به عنوان دوران طلایی گل لاله شناخته می‌شود. در قرن شانزدهم بود که گل لاله به کشور هلند راه یافت و بسیار مورد استقبال قرار گرفت و این قضیه تا جایی پیش رفت که پیازهای گل لاله به یکی از گرانقیمت‌ترین کالاهای آن زمان تبدیل شد و این گل بیشتر در خانه‌های اشرافی به چشم می‌خورد. Charles de L’Ecluse مسئول پرورش گل‌های لاله در سراسر کشور هلند بود و او سال‌ها برای گسترش هر چه بیشتر آن‌ها تلاش کرد و تصویر عمومی که ما از کشور هلند می‌شناسیم، مدیون زحمات این مرد است.

این جشنواره هرساله گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا به استانبول می‌کشاند، شما در کنار بازدید از پارک امیرگان و جشنواره می‌توانید گل لاله خریداری نمایید. همچنین در کنار این جشنواره نمایشگاه‌های متعدد نقاشی، مجسمه سازی، عکس و موسیقی برگزار می‌شوند که می‌توانند لحظات دلچسبی را برای شما رقم بزنند.

اگر تصمیم گرفته‌اید که به استانبول سفر کنید، می‌توانید با مراجعه به صفحه  تور استانبول در سایت توریاب تورهای مختلف را با هم مقایسه و با خیال راحت برای سفر خود برنامه ریزی کنید.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران