0/5 - (0امتیاز)
28 آذر 1397 ساعت :22:39 9682

آکواریوم سی‌ لایف استانبول (توضیحات و تصاویر)

آکواریوم سی لایف با دنیای کوسه‌ها، لاکپشت‌ها، ستاره‌های دریایی و صدها گونه‌ی جانوری دیگر آشنا می‌کند.

لیست جاذبه‌های گردشگری استانبول آنقدر متنوع است که هر فردی را به سفر مجاب می‌کند. می‌خواهید به شهری سفر کنید که تاریخ کهنی داشته باشد و به بازدید اماکن تاریخی بروید؟ عاشق خرید و گشت گذار در مراکز مدرن و اوت‌لت‌ها هستید؟ به هنر علاقه‌مند هستید و رویدادهای هنری شما را مجذوب می‌کنند؟ دوست دارید در طبیعتی بکر کمپ بزنید و به صدای افسونگر جنگل گوش فرا دهید؟ پاسخ همۀ این خواسته‌ها و سوالات یک جمله است؛ «به استانبول بروید!».

این بار می‌خواهیم به سراغ یکی دیگر از جاذبه‌های استانبول برویم، جایی که می‌توانید با دنیای دریاها و اقیانوس‌ها آشنا شوید و موجودات خارق‌العاده‌ای را از نزدیک ببینید. جایی که هم یاد می‌گیرید و هم سرگرم می‌شوید. در ادامه با ما همراه باشید تا بخش‌های مختلف آکواریوم سی‌لایف را خدمت شما معرفی کنیم.

چنانچه مایل هستید با سایر جذابیت‌های این شهر آشنا شوید، می‌توانید با بازدید از صفحات  جاذبه‌های گردشگری استانبول، سفرنامه استانبول و راهنمای سفر استانبول سفری در قالب کلمات و تصاویر به دل استانبول زیبا داشته باشید.

آکواریوم سی لایف استانبول

شاید برایتان جالب باشد بدانید که کوسه‌ها از قدیمی‌ترین ساکنان کرۀ زمین هستند و این موجودات حتی قبل از دایناسورها در این سیاره زیسته‌اند. در آکواریوم سی لایف می‌توانید به تماشای 15 گونۀ مختلف کوسه بنشینید. این آکواریوم در مجموع 61 کوسه دارد که در نوع خود در اروپا بی‌نظیر است. هیجان‌انگیز ترین بخش آکواریم اتاق اقیانوس آن است، جایی که می‌توانید در نمای 270 درجه تمام موجودات زیر آب را ببینید.

بخش بزرگی از آکواریوم به لاک‌پشت‌ها اختصاص داده شده است. این مجموعه همیشه طی فراخوانی  از خانواده‌هایی که لاک‌پشت در خانه دارند، درخواست می‌شود که اگر به دلیل بزرگ شدن آن توانایی نگهداری از لاک‌پشت‌شان را ندارند، آن را به آکواریوم سی لایف بسپارند. این بخش همیشه برای کودکان جذاب است و با استقبال گسترده‌ای روبه‌رو می‌شود.

آکواریوم سی لایف استانبول

در بخش دیگری از آکواریوم عروس‌های دریایی را مشاهده می‌کنید که مدام رنگ عوض می‌کنند و درخشندگی خاصی به آکواریوم بخشیده‌اند. عوض شدن رنگ عروس‌های دریایی بزرگسالان را بیشتر از بچه‌ها به وجد می‌آورد.

در حوضچه‌های تعاملی شما این فرصت را خواهید داشت که ستاره‌های دریایی و گونه‌های مختلف مرجان  را از نزدیک ببینید و آن‌ها را لمس کنید.

جذاب‌ترین قسمت زمانی است که کودکان شمل در نقش خالق ظاهر می‌شود. در این بخش بچه‌ها می‌توانند ماهی‌ها را بر روی صفحه‌های مخصوصی نقاشی کنند. سپس با استفاده از اسکنری هوشمند ماهی آن‌ها در آکواریومی دیجیتالی جان می‌گیرد و به حرکت در می‌آید.

اگر می‌خواهید غذا دادن به ماهی‌ها و کوسه‌ها را تجربه کنید، ساعت 14:30 در آکواریوم سی‌لایف حضور داشته باشید.

چرا باید آکواریوم سی‌لایف را انتخاب کنیم؟

در شهر استانبول چندین آکواریوم دیگر وجود دارند. که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به آکواریوم استانبول اشاره کرد. اما دو نکتۀ مهم سی لایف را از دیگر آکواریوم‌ها متمایز می‌سازد. نکتۀ اول این است که  به لحاظ وسعت سی لایف بعد از آکواریوم استانبول در رتبه دوم قرار می‌گیرد و دومین نکتۀ مثبت آن، موقعیت جغرافیایی مناسب است. شما برای بازدید از آن نیاز نیست که مسافتی طولانی را بپیمایید و از سایر جاذبه‌های گردشگری استانبول دور شوید. چندین فروشگاه بزرگ و مرکز خرید نظیر ایکیا در نزدیکی آکواریوم قرار دارند. همچنین ورودی آکواریوم در مرکز خرید معروف فروم قرار گرفته است.

هزینه بازدید آن چقدر است؟

شما می‌توانید به صورت آنلاین اقدام به خرید بلیط نمایید، از این طریق مقداری تخفیف هم دریافت خواهید کرد.

بزرگسالان:

حضوری: 62 لیر

آنلاین: 50 لیر

کودکان 3 تا 14 سال:

حضوری: 49 لیر

آنلاین: 39 لیر

راه‌های دسترسی به آکواریوم سی لایف:

آکواریوم سی لایف در منطقه بایرام پاشا، محله کوجا تپه و خیابان پاشا قرار گرفته است. برای رفتن به آنجا می‌توانید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. در ایستگاه مترو میدان تقسیم به سمت ایستگاه پایانی یعنی ینی‌کاپی بروید. سپس از آنجا با استفاده از خط M1 و مسیر هاوالیمانی خودتان را  به ایستگاه کجاتپه برسانید. در روبه‌روی ایستگاه مرکز خرید فروم را مشاهده می‌کنید همانطور که اشاره شد ورودی آکواریم در آنجا قرار گرفته است.

اگر تصمیم گرفته‌اید که به استانبول سفر کنید، می‌توانید با مراجعه به صفحه  تور ارزان استانبول در سایت توریاب تورهای مختلف را با هم مقایسه و با خیال راحت برای سفر خود برنامه ریزی کنید.

آپدیت98/06/25:

آکواریوم بایرام پاشا(سی لایف)( Sea Life)

آکواریوم بایرام پاشا((Bayrampaşa در مرکز خرید Forum استانبول بیش از 15000 موجود دریایی دارد. غواصان گاهی اوقات نمایش های مختلفی را انجام می دهند.در سال 2009، محله بایرام پاشا و مرکز خرید فروم استانبول میزبان بزرگترین آکواریوم جهان با نام Turkuazoo شد.در آکواریوم بیش از 15.000 حیوان وجود دارد ، اما کارهایی که می توان در اینجا انجام داد و دید ، فقط  تماشا ماهی نیست. اگر زمان تغذیه را ملاقات کنید می توانید غذا دادن به کوسه ها را تماشا کنید ، کمی در دنیای زیر آب خرید کنید ، تماشا کنید که غواصان زیر آب چه می کنند و با کوسه ها شیرجه می زنند.این آکواریوم هر روز از هفته از ساعت 10 تا 20 پذیرای میهمانان خود است.

هزینه ورودی آکواریوم زندگی دریای بایرام پاشا

قیمت بلیط آکواریوم Sea Life با توجه به امکاناتی مانند عضویت سالانه و بسته خانوادگی بسیار جذاب است ، اما برای کسانی که می خواهند برای روز بیایند ، قیمت ها به شرح زیر است.

  • بزرگسالان: TL 64
  • دانشجو: 47 TL
  • سن 0-3: رایگان

در صورت خرید بلیط بصورت آنلاین از سایت رسمی آکواریوم ، قیمت ها معتبر هستند. قیمت درب 20 درصد گرانتر خواهد بود. شما می توانید بلیط ارزان تر بلیط های Legoland و Wax Museum را به عنوان بلیط معمول خریداری کنید.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران

  • avatar
    ترانه لقمانی

    هتل زیبا و لوکس و عالی بود از هتل خاطرات خوبی دارم صبحانه هتل بی نظیر و عالی بود ❤