0/5 - (0امتیاز)
05 آذر 1398 ساعت :16:57 2463

چرا استانبول با همه جا فرق دارد؟

هر شهر ادعا می کند بی نظیر است ، اما استانبول واقعاً از آن نوع است و هیچ شهر دیگری در جهان وجود ندارد که دو قاره را در بر بگیرد!

استانبول در بیش از هفت تپه پراکنده است و توسط رودخانه قدرتمند بسفر به دو قسمت اروپایی و آسیایی تقسیم شده است.شما در سفر با تور استانبول کاملاً مسحور استانبول می شوید زنان مسلمان را می بینید که حجاب دارند و در کنار شهر تاریخی قدیم استانبول قدم می زنند. رستوران های پیشرفته با بازارهای سنتی و ادویه جات و ترشی جات با هم درآمیخته شده اند. استانبول محل زندگی ماهیگیران و میلیونرها ، مساجد قدیمی و مراکز خرید مدرن است.اگرچه نزدیک به 20 میلیون نفر این شهر را خانه می نامند ، اما به نظر نمی رسد خیلی جمع و جور باشد ، و فضای سبز اغلب توسعه را متلاشی می کند. ساخت و ساز مدرن در یک ازدواج ملموس از جدید و قدیمی به ویرانه های باستانی باز می گردد.از آنجا که استانبول محل ملاقات آسیا و اروپا است ، اثری از هر دو قاره در اینجا یافت می شود ، همراه با حضور منحصر به فرد خود. تأثیرات مسیحیت و اسلام با عظمت تمدن روم باستان ادغام می شوند ، و سپس با نوعی گلایه از خاورمیانه مخلوط می شوند.

دلایل زیادی برای بازدید از استانبول وجود دارد ، اما به نظر ما این شهر کمی از همه چیز برخوردار است: اروپا و آسیا ، قدیمی و جدید ، مجلل و معتبر ، مسیحی و مسلمان. درمورد اینکه چگونه همه چیز در یک شاهکار زیبا با هم مخلوط می شوند ، چیزی خارق العاده جذاب و شگفت آور وجود دارد.اگر خود را در این کلانشهر شگفت انگیز پیدا کنید ، دیگر کمبود کارهایی برای انجام این کار نخواهید داشت و بخش دشوار انتخاب نحوه گذراندن وقت خود خواهد بود.ما لیستی از برخی از کارهای تفریحی و ارزان مورد علاقه خود را برای انجام در استانبول ، از فعالیتهای لازم که خواندن همه عناوین کتابها را شامل می شود ، گرفته تا اسرار شهرهایی که کمتر شناخته شده اند ، جمع آوری کرده ایم.

کارهایی که باید در استانبول انجام شود

در یک کلان شهر بزرگ خیلی آسان است که گرفتار شیوه زندگی ناهار خوری و خرید در شهر بزرگ شوید  اما اگر بودجه زیادی در شهر ندارید ، لازم نیست سرگرمی را از دست بدهید. ما برخی از بهترین پیشنهادات خود را برای انجام کارهای رایگان در استانبول گردآوری کرده ایم که فکر می کنیم شما دوست دارید.

  1. تور پیاده روی رایگان استانبول را انجام دهید

معمولاً این گشت و گذارها توسط افراد محلی جوان انجام می شود که می توانند بینش خوبی از شهر خود و زندگی مردم آن بگذرانند.شما در مورد تاریخچه این شهر ، پیشرفت آن و مکان های مهم (از جمله برخی مکان های ستاره ای برای صرف غذا و خرید آگاه می شوید). تور پیاده روی رایگان در استانبول مقدمه ای عالی برای این کلان شهر و مکانهای تاریخی آن است.

نکته: در اولین صبح خود در استانبول تور پیاده روی رایگان را انجام دهید. به این ترتیب ، احساس می کنید که چگونه شهر تنظیم شده است و می توانید تصمیم بگیرید که بقیه وقت خود را به بهترین نحو سپری کنید.

  1. پیک نیک در پارک گلخانه استانبول

این ممکن است در کتاب راهنمای شما نباشد اما پیک نیک در پارک گلخانه در بعد از ظهرهای مورد علاقه ما در استانبول بود. مقداری میوه ، نوشیدنی و پنیر را از یک بازار محلی بردارید ، سپس یک زیرانداز ترکی (سوغاتی عالی!) بخرید و به پارک بروید. ترکیبی از مردم که در کوچه های سبز در حال محاصره در محوطه های سبز هستند ، زمینه ای بتونی را برای پیک نیک بعد از ظهر ایجاد می کند.

پارک گلخانه استانبول

چگونه خودتان این کار را انجام دهید: از طریق پارک گلخانه ، جنب موزه کاخ توپکاپی ، سرگردان شوید. یک نقطه چمن پیدا کنید ، پتو خود را پهن کنید و به تماشای جهان عبور کنید.

کاخ توپکاپی

  1. محله های مختلف را کاوش کنید

استانبول یک شهر پراکنده است و در بعضی مواقع به نظر می رسد بسیار زیاد است ، اما به عنوان مجموعه ای از شهرهای کوچکتر به آن فکر کنید.هر محله در این کلان شهر احساس کاملاً متفاوتی دارد و به دلایل مختلف افراد را به خود جلب می کند. یک بعد از ظهر را در خیابان های تنگ و باریک بیابانی ، یا خرید و افرادی که در تکسیم تماشا می کنند گم شوید.

محله های مرکزی استانبول برای بررسی:

  • تکسیم: معروف به "میدان زمان" استانبول ، این منطقه خرید همیشه با مردم شلوغ است. در اینجا بهترین خرید در شهر و همچنین چندین رستوران ، کافه و کلوپ شبانه را خواهید یافت.

تکسیم

  • بیوغلو: این محله روزآمد دارای یک احساس عالی است و بسیاری از مغازه های کوچک و رستوران های زیبا را به خود جلب می کند. حتما از برج گالاتا دور شوید و اگر می خواهید منظره ای از شهر داشته باشید

بی اوغلو

  • کادیکوی: ما به دلیل نزدیکی آن با سلطان احمد و تکسیم در این محله ماندیم. ما از تعداد رستوران های مرسوم ، مد روز تحت تأثیر قرار گرفتیم و به زودی فهمیدیم که چرا از این محل اغلب به عنوان محله "hipster" تاریخی استانبول یاد می شود.

کادیکوی

  • سلطان احمد: اینجاست که بسیاری از جاذبه های اصلی توریستی در آن قرار دارند ، بنابراین همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید بسیار توریستی است. اگرچه مطمئناً مکانی برای بازدید از استانبول است ، ما از قیمت های بالای رستوران ها ، فروشگاه های سوغاتی ، فروشندگان فرش و عدم اصالت خسته شده ایم.

سلطان احمد

  • اورتاکوی: این محله از نظر محلی و بازدیدکنندگان یکسان است و دارای مساجدی زیبا در بسفر و دارای رستوران ها و کافه های بسیار زیبا است.

اورتاکوی

  • فنر و بالات: از مسیر مورد ضرب و شتم در این محله رنگارنگ بروید که برخی از زمینه های حماسه زیبا در اینستاگرام را با خانه های پر رنگ و بچه هایی که در خیابان ها بازی می کنند ، رقم می زند. اثری از جوامع یهودی ، ارتدکس و ارمنی را می بینید که با هم در این خیابان های بادگیر با آرامش زندگی می کنند.

فنر بالات

4- در خیابان استقلال قدم بزنید

خیابان Istiklal هر دو مرکز محلی و گردشگری استانبول در قلب شهر است. آیا باورتان میشود که از این خیابان هر روز تقریباً 3 میلیون نفر بازدید می کنند؟ در اینجا رستوران ها ، بوتیک ها و حتی کلوپ های شبانه قرار دارد. با این حال ، حتی با وجود رستوران های زنجیره ای جدید که در آنجا هستند ، هنوز هم احساس استانبول قدیمی در اینجا وجود دارد.

خیابان استقلال

  1. گرفتن غروب خورشید در پل گالاتا

استانبول دارای غروب خورشیدی زیبا است ، بنابراین حتماً حداقل یک مورد را بگیرید. چه در پشت بام و چه در نزدیکی آب شما در آسمان نارنجی و مرغ های دریایی مسحور می شوید.نقطه دیدنی غروب خورشید مورد علاقه ما در پل گالاتا بود که می توانستیم صیاد ماهیگیران را تماشا کنیم و از تماشای دیدنی حداقل سه مسجد لذت ببریم.

گالاتا

  1. رودخانه بسفر را با کروز تجربه کنید

خوب ، این دقیقاً رایگان نیست ، اما ما راهی برای انجام ارزان آن پیدا کردیم ، بنابراین فهمیدیم که آن را در این لیست گنجانده ایم!

سفر با قایق در بسفر چیزی بود که تا آخرین روز اقامت در ترکیه به آن نرسیدیم ، اما مطمئنا خوشحالیم که آن را فشرده ایم! از آنجا که استانبول تنها شهر جهان است که بین دو قاره تقسیم شده است ، سفر و مسافرت بین این دو بسیار جالب است ، دیدن آسیا از یک طرف و اروپا از طرف دیگر.

نکته: در حالی که چندین شرکت تور وجود دارد که سفرهای قایقرانی را در طول این رودخانه انجام می دهند ، ما این سفر کوچک را با ارزانترین راه ممکن با گرفتن کشتی عمومی دولتی انجام دادیم که در مجموع 2 ساعت طول کشید.

  1. از مسجد آبی ، ایا صوفیه و مخزن باسیلیکا بازدید کنید

با توجه به اینکه شهر استانبول دارای دو قاره است ، جای تعجب ندارد که از اهمیت تاریخی باورنکردنی برخوردار است. 3 ساختمان وجود دارد که باید در لیست بازدید ترکیه هر عاشق تاریخ قرار داشته باشند و هر کدام جذابیت های خاص خود را دارند.نگاهی بیاندازید به کاشی کاری زیبای مسجد آبی ، تصاویر مسیحیت و اسلام را در کنار هم در ایا سوفیا بی نظیر مشاهده کنید و در زیرزمین با تابش فریبنده ای از باسیلکا قدم بزنید. هر سه ساختمان در یک بلوک قرار دارند ، بنابراین می توان قبل از ناهار همه آنها را کشف کرد!

مسجد آبی

  1. کاخ توپکاپی

با قدم زدن در تالارهای کاخ که نسل سلاطینی امپراطوری عثمانی در اینجا در طول قرن پانزدهم میلادی زندگی میکردند لذت ببرید.حتماً حرم را ، گنجینه جواهرات ، تاج و اتاق اسلحه ها را مرور کنید تا در کاخ حرکت کنید. فراموش نکنید که نماها را از حیاط ها بررسی کنید زیرا می توانید تصور کنید که آنها بهترین دیدگاههای شهر هستند!

 کاخ توپکاپی

  1. صعود برج گالاتا

این برج سنگی قرون وسطایی که در محله گالاتا استانبول بنا شده است ، در سال 1348 ساخته شده و به عنوان بلندترین ساختمان این شهر در آن زمان ایستاده است. امروز ، کسانی که از آن صعود می کنند (یا صادقانه بگویم ،با آسانسور به بالا می روند) برای دیدن این مزیت ها استفاده می کند!

برج گالاتا

اگر به دنبال بهترین نمای پانورامای 360 درجه ای از استانبول هستید ، جایی بهتر از بالای برج گالاتا وجود ندارد.

  1. موزه های باستان شناسی استانبول را بررسی کنید

موزه های باستان شناسی با نمایش یکی از بزرگترین مجموعه های قدیمی آثار باستانی کلاسیک در جهان ، برخی از سنگهای قیمتی استانبول هستند که غالباً مورد بازدید گردشگران تور ارزان استانبول قرار می گیرند. موزه باستان شناسی ، موزه شرق باستان و موزه هنر اسلامی سه موزه ای هستند که در منطقه Eminönü استانبول جمع آوری شده اند. هر کدام با مجموعه منحصر به فرد خود ، مکان های خوبی برای یادگیری کمی بیشتر در مورد تاریخ منطقه هستند.

11- غذاهای ترکیه را یاد بگیرید

فرهنگ یک کشور از نزدیک با غذاهای آن گره خورده است ، و می توانید با کاوش در دیگری درباره آن یاد بگیرید. اگر دوست دارید غذا بخورید (و بگذارید واقعی باشیم ، چه کسی نیست؟) ، برگزاری کلاس آشپزی هنگام بازدید از کشور جدید یکی از بهترین کارهایی است که می توانید انجام دهید!

  1. افراط کردن در یک صبحانه ترکی

صبحانه ترکی برخلاف هر صبحانه ای است که من تا به حال تجربه کرده ام سرو سنتی صبحانه معمولاً یک امر منحصر به فرد است که شامل انواع پنیر ، نان ، مربا و ، سبزیجات مانند خیار و گوجه فرنگی و البته زیتون است. آن را با قهوه یا چای ترکی (همیشه سیاه) کنار بگذارید و خودتان یک لذت واقعی ترکیه داشته باشید.

  1. همه چیز را بخورید و بنوشید!

غذاهای شگفت انگیز ترکی را در استانبول پیدا خواهید کرد. در حالی که در این شهر هستید ، غذاهای خیابانی را امتحان کنید ، در یک رستوران محلی بنشینید و چای و قهوه ترکی و بهترین قنادی و شیرینی فروشی باقلوا استانبول را فراموش نکنید.

باقلوا ترکی

پیشنهاد توریاب:

بهترین رستوران‌های غذاهای دریایی استانبول

بهترین رستوران‌های غذاهای دریایی استانبول

غذای خوشمزه خیابانی در استانبول

غذای خوشمزه خیابانی در استانبول

بهترین رستوران‌های محله سلطان احمد استانبول

بهترین رستوران‌های محله سلطان احمد استانبول

بهترین رستوران‌های خیابان استقلال استانبول

بهترین رستوران‌های خیابان استقلال استانبول

بهترین رستورانهای قسمت اروپایی استانبول با منظره بسفر

بهترین رستورانهای قسمت اروپایی استانبول با منظره بسفر

بهترین رستورانها برای خوردن کباب در استانبول کجاست؟

بهترین رستورانها برای خوردن کباب در استانبول کجاست؟

بهترین رستوران استانبول در قسمت آسیایی؟

بهترین رستوران استانبول در قسمت آسیایی؟

بهترین رستوران های ماهی مدیترانه ای در استانبول

بهترین رستوران های ماهی مدیترانه ای در استانبول

  1. یک ساندویچ ماهی در بسفر بخورید

زیر پل گالاتا جمعیت زیادی از ماهیگیران است و در زیر این پل مجموعه ای از رستوران ها قرار دارند که همه منو مشترکی دارند: ساندویچ های ماهی.

درست در مجاورت بسفر در محله کادیکوی ، در خیابانی که مسافرها از آن غافل نشوند ، یک ایستاده کوچک وجود دارد که در آن یک نفر یک ساندویچ ماهی متوسط را روی ذغال سنگ می پزند و آن را با فلفلهای بو داده و پیاز ، خیار و گیاهان تازه ، آماده و میفروشد

15- حمام ترکی را امتحان کنید

تعداد زیادی از حمام ها ، و یا حمام های سنتی وجود دارد که از سراسر استانبول می توانید انتخاب کنید که شامل اصلی تا مجلل باشد. اگر بودجه زیادی دارید ، به  آقا حمام نگاه نکنید. این حمام تاریخی قدمتی بالغ بر 560 سال دارد و بسته بندی اولیه آن فقط 70 لیر ترکیه (24 دلار) برای هر نفر هزینه دارد.تجربه ای قابل مقایسه در سایر حمام های مجلل و لوکس به طور متوسط ​​حدود 85 دلار دلار است.

حمام ترکی را امتحان کنید

  1. مرور بازارها در استانبول

استانبول به دلیل تنوع بازارهای مختلف شناخته شده است ، و توصیه می کنیم که از آنها بازدید کنید. در رایحه های بازار ادویه استانبول تنفس کنید

بازار ادویه

اما اگر می خواهید هر چیزی را خریداری کنید ، قدم بگذارید بیرون ، جایی که قیمت ها ارزان تر است.در Grand Bazaar  یا همان بازار بزرگ استانبول گم شوید و از طریق Bazaar Little سرگردان شوید ، که هر دو به طور عمده سوغاتی به فروش می رسانند.

بازار بزرگ استانبول

  1. زندگی شبانه استانبول را تجربه کنید

شهری به بزرگی این صحنه که دارای صحنه های پررونق شبانه است و استانبول نیز از این قاعده مستثنی نیست. این که آیا شما به دنبال موسیقی با صدای بلند الکترونیکی ، سالن های مجلل و اجرای زنده هستید ، استانبول هیچ کمبود در کافه ها ، کلوپ ها و سالن های شبانه ندارد. محله اورتاکوی در بسفر مخصوصاً برای یک مهمانی خوب محبوب است که میتوانید در یک تور لحظه آخری استانبول تجربه کنید

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران