0/5 - (0امتیاز)
09 مرداد 1398 ساعت :14:22 1935

موزه پِرا استانبول(گشت و گذار در تاریخ عثمانی)

مشهورترین گالری هنری استانبول موزه پرا است که در آن یکی از بهترین مجموعه های نقاشی دوره عثمانی سرامیک ها به همراه سایر اشیاء دوره عثمانی در جهان قرار دارد.

موزه پرا ، که در اوایل ژوئن 2005 درهای خود را باز کرد ، اولین قدم از یک ابتکار جامع فرهنگی بود که بنیاد سونا و İnan Kıraç به منظور ارائه سطوح مختلف خدمات فرهنگی در این مکان برجسته شهر شروع به کار کردند. قرار بود موزه پرا به دو هدف خدمت کند. یک موزه و یک مرکز فرهنگی. در ابتدا یک ساختمان تاریخی بود ، هتل بریستول ، که در سال 1893 توسط معمار آشیل مانوسسوس در Tepebaşı ، یکی از مناطق مورد علاقه استانبول ساخته شده است. این ساختمان قدیمی توسط معمار سینان به طور کامل مرمت شد و به یک موزه مجهز و مدرن آماده پذیرایی از مردم استانبول تبدیل شد.

بخش های اصلی موزه پرا:

 طبقه های اول و دوم سه مجموعه خصوصی بنیاد سونا و İnan Kıraç را به نمایش می گذارند. طبقه دوم همچنین شامل گالری Sevgi و Erdoganğ Gönül است. سالن های نمایشگاهی چند منظوره در طبقه های سوم ، چهارم و پنجم یافت می شوند. سالن اجتماعات / سالن اجتماعات در طبقه زیرزمین قرار دارد. فروشگاه پذیرش ، فروشگاه خرده فروشی و هنر و Peracafé در طبقه همکف واقع شده اند.مجموعه اوزان و اندازه گیری های آناتولی با پوشش بیشتر قسمت های اول موزه ، نمونه های برجسته واحدهای وزن و اندازه گیری و وسایل توزین و اندازه گیری و تولید با استفاده از مواد و تکنیک های مختلف از دوران باستان تا زمان مدرن را به علاقه مندان به تاریخ و باستان شناسی تقدیم می کند. مجموعه کاشی و سرامیک Kütahya که در بال دیگری در همان طبقه نمایش داده می شود ، قصد دارد با قطعات زیبا و چشمگیر خود ، در ناحیه ای که از تاریخ فرهنگی ترکیه ما را به سفر با تور استانبول علاقمند کند.مجموعه مستشرقین با بیش از سیصد نقاشی از بنیاد سونا و İnan Kirac به طرز چشمگیری آثار بزرگی از نقاشان "مستشرق" اروپایی را با الهام از جهان عثمانی از قرن هفدهم تا اوایل قرن نوزدهم ارائه می دهد. این مجموعه دارای یک چشم انداز زیبا از دو قرن اخیر امپراتوری است ، از جمله "مربی لاک پشت" عثمان حمدی بیگ ، که مورخان هنر آن را تنها "مستشرق بومی" می دانستند. این موزه همچنین نقاشی های بسیاری از مجموعه های خصوصی Sevgi و اردوغان گونیل را که چندی پیش فوت نمود را در بر می گیرد. این مجموعه در بخش هایی از مجموعه نمایش های موضوعی طولانی مدت در گالری Sevgi و Erdoganğ Gönül با نام آنها در چند بخش به نمایش گذاشته می شود. نخستین نمایشگاه طولانی مدت ، پرتره هایی از امپراتوری ، که در آغاز ژوئن 2005 افتتاح شد ، شامل نقاشی ها و پرتره هایی از افراد از دوره ها و کلاس های مختلف است. پرتره ها شامل سلاطین ، شاهزادگان ، مادران ملکه و سفیران هستند.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران