0/5 - (0امتیاز)
30 آذر 1397 ساعت :00:35 4032

موزه مادام توسو استانبول ( توضیحات و تصاویر)

در این موزه می‌توانید مجسمه‌های افرادی نظیر مولانا، آتاتورک و حتی دیوید بکام راتو که با دقتی وصف ناشدنی ساخته شده‌اند، ببینید.

مادام توسو هنرمند و مجسمه ساز اهل فرانسه است که به خاطر ساخت مجسمه‌های رئال(واقع گرایانه) شهرت یافته است. در سال 1761 در پاریس به دنیا آمد و هنر مجسمه سازی را نزد دایی خود آموخت. مادام توسو تمام عمر خود را وقف هنر کرد و در سراسر زندگی هنری‌اش به ساخت مجسمه‌های واقعی مشاهیر جهان پرداخت. مادام مجسمه‌ها را با چنان ظرافت و دقتی خلق می‌کرد که تشخیص آن‌ها از یک انسان واقعی کار دشواری است. وی برای ساخت مجسمه‌هایش از موم استفاده می‌کرد و نقل است که زمان زیادی را برای برای مطالعه و شناخت زندگی و آثار شخصیت مورد نظرش صرف می‌کرد. آثاری که مادام توسو خلق کرد در موزه‌ای در پاریس فرانسه قرار دارند. آثار وی چنان تاثیر گذار واقع شدند که هنرمندان بسیاری را به دنبال خود کشاند و امروزه در سراسر جهان موزه‌های مختلفی با الهام از سبک کار او ساخته شده‌اند و به احترام ایشان نام «مادام توسو» را بر آن‌ها نهاده‌اند. یکی از این موارد موزۀ مادام توسوی استانبول است که در ادامه به معرفی بخش‌های مختلف آن می‌پردازیم.

چنانچه مایل هستید با سایر جذابیت‌های این شهر آشنا شوید، می‌توانید با بازدید از صفحات  جاذبه‌های گردشگری استانبول، سفرنامه استانبول و راهنمای سفر استانبول سفری در قالب کلمات و تصاویر به دل استانبول زیبا داشته باشید.

موزه مادام توسو استانبول

اولین نمونۀ موزه مادام توسوی کشور ترکیه، در سال 2016 و در خیابان استقلال ساخته شد. در این موزه مجسمه‌ی 60 چهرۀ مطرح ترکیه و جهان کار شده است.

مجسمۀ کدام شخصیت‌ها در موزه استانبول ساخته شده است؟

شما در این موزه می‌توانید شخصیت‌های مورد علاقه خود را از نزدیک ببینید و عکسی به یادگار ثبت کنید. مجسمه‌های موزۀ استانبول به قدری طبیعی ساخته شده‌اند که اگر به تصاویر نگاه کنید با یک انسان واقعی قابل تفکیک نیستند. در این موزه طیف گسترده‌ای از مشاهیر جهان را مشاهده خواهید کرد. از مجسمۀ مولانا و آتاتورک بگیرید تا فوتبالیست مطرح ترکیه‌ای آردا توران. مجسمۀ مولانا خاص‌ترین مجسمۀ این مجموعه به حساب می‌آید و ساخت آن به دلیل نبودن تصویر خاصی از ایشان بسیار زمان‌بر بوده است. در نهایت مجسمۀ مولانا  با توجه به اندازۀ بدن بیست و دومین نوادۀ وی یعنی فاروق چلبی ساخته شده است. در کنار شخصیت‌های سرشناس ترکیه می‌توانید مجسمۀ افراد دیگری نظیر مسی، محمد علی کلی، برد پیت، آنجیلینا جولی، دیوید بکام و ده‌ها فرد دیگر را ببینید که با زیبایی ساخته شده‌اند و همان جذبه و هیبت شخصیت اصلی را در نگاهشان دارند.

موزه مادام توسو استانبول

هزینۀ بازدید از موزه

برای بازدید از موزه دو نوع بلیط معمولی و VIP در نظر گرفته‌اند. هزینۀ بلیط معمولی برای بزرگسالان 50 لیر و برای کودکان زیر 13 سال 40 لیر است.

برای دریافت خدمات VIP هم باید 102 لیر پرداخت کنید. با تهیۀ بلیط VIP می‌توانید از درب دیگری که خلوت‌تر است وارد موزه شوید. همینطور کتابچۀ راهنما و عکسی یادگاری از خودتان به عنوان هدیه دریافت می‌کند. در کنار این هدیه‌ها مجسمه‌ای از دست‌تان که با رعایت تمام جزئیات ساخته شده است به شما تقدیم می‌کنند.

راه‌ها دسترسی به موزۀ مادام توسو

همانطور که اشاره شد این موزه در نزدیکی میدان تقسیم واقع شده است و تنها 10 دقیقه پیاده تا آنجا راه است. این موزه در خیابان مشهور استقلال قرار دارد. اگر شما در منطقه‌ای دور از میدان تقسیم اقامت گزیده‌اید می‌توانید به راحتی و با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نظیر مترو و اتوبوس و حتی گاهی تراموا خودتان را به موزۀ مادام توسو برسانید.

اگر تصمیم گرفته‌اید که به استانبول سفر کنید، می‌توانید با مراجعه به صفحه  تور ارزان استانبول در سایت توریاب تورهای مختلف را با هم مقایسه و با خیال راحت برای سفر خود برنامه ریزی کنید.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران