5/5 - (1امتیاز)
16 شهریور 1398 ساعت :12:32 2534

موزه ایاصوفیه استانبول(محل تاجگذاری در دوره رومیان)

موزه ایاصوفیه استانبول بزرگترین کلیسایی است که توسط امپراطوری روم شرقی در استانبول ساخته شده و از ویژگی های قابل توجه این است که کلیسا سه بار در همان مکان ساخته شده است.

اطلاعات در مورد ایاصوفیه Hagia Sophia

امپراتور کنستانسیوس اولین کلیسا را ​​در سال 360 ساخت. کلیسا در اثر قیام مردم در سال 404 سوخته و در نتیجه سقوط کرد. امروزه بقایای اولین کلیسا وجود ندارد. تئودوسیوس کلیسا را ​​در سال 415 بازسازی کرد. کلیسای دوم به عنوان ورودی بنایی با سقف چوبی ساخته شده است. در نتیجه قیام مردمی در تاریخ شورش نیکا ، این کلیسا برای بار دوم در سال 532 نابود شد.ایاصوفیه ، که امروزه مشهور است ، در سال 537 توسط امپراطور جوستینینوس ساخته شد و با مراسمی برای عبادت افتتاح شد. امپراتور جاستینیان در معبد ، هرتز. توسط مورخان گزارش شده است که او فریاد زد ، (ای سلیمان ، من از تو گذشتم )در این کلیسای سوم دو نارتیکس وجود دارد ، یک قوس و سه حلال خارجی و داخلی. در طول ساخت و ساز ، ستون ها و منارها از ویرانه های باستانی شهر مانند آسپندوس ، بعلبک ، افسس و تارسوس آورده شده است. علاوه بر این ، منارهایی که از جزیره مارمارا ، افیون ، جزیره اوریبوز و شمال آفریقا آورده شده اند نیز در معماری باشکوه استفاده شده اند. با توجه به اینکه این یک کلیسای امپراتوری بود ، ایاصوفیه محل تاجگذاری امپراطورها در دوره روم بود.

موزه ایاصوفیه استانبول(محل تاجگذاری در دوره رومیان)

داخل موزه ایا صوفیه

پس از فتح قسطنطنیه توسط فاتح(سلطان سلیمان) در سال 1453 ، ایاصوفیه به مسجد تبدیل شد. پس از فتح ، ساختمان تقویت شد و منارهای ساخته شده توسط میمار سینان با ساختار پشتیبان خود در حفاظت از ساختمان نقش داشتند. در دوره عثمانی منبر ، میراب ، صندلی خطبه ، محفلین موززین و ماکسورها در داخل ایاصوفیه ساخته شد. در بازگشت سفر سلطان سلیمان لامپهای روغن برنز را که با خود آورده بود به مسجد ایاصوفیه داد.  

موزه ایا صوفیه

هاگیا سوفیا طبق تصمیم شورای وزیران به موزه تبدیل شده است. Hagia Sophia که به موزه تبدیل شده است در تاریخ 1 فوریه 1935 برای بازدید کنندگان تور استانبول گشوده شد.

هزینه ورودی موزه ایا صوفیه

مانند سایر میراثهای تاریخی ، هزینه ورودی در موزه هاگیا سوفیا است و هزینه ورودی برای همه بازدید کنندگان به استثنای گروههای ذکر شده در زیر ، 72 TL است.

موزه ایاصوفیه استانبول(محل تاجگذاری در دوره رومیان)

  • زیر سن 18 شهروندان جمهوری ترکیه با معلم هدایت این گروه سنی
  • جانبازان
  • برای افراد بالای 65 سال
  • خصوصی و خصوصی
  • شهروندان خارجی و ترکیه دارای معلولیت
  • دارندگان شناسنامه مطبوعاتی خارجی و داخلی
  • مدیران مسئول و صاحبان آژانس های مسافرتی
  • دارندگان کارتهای یونسکو ، ICOMOS و ICOM
  • راهنمای گردشگری حرفه ای با وزارت فرهنگ و گردشگری
  • کارمندان و مادران ، پدر ، همسر و فرزندان وزارت فرهنگ و گردشگری
  • پذیرش برای کودکان خارجی زیر 12 سال رایگان است.
  • آیا موزه موسیقی در موزه هاگیا سوفیا موجود است؟
  • Muzekart برای موزه هاگیا سوفیا معتبر است.

ساعات موزه ایا صوفیه

  • فصل زمستان 01 آبان - 31 مارس 09:00 17:00
  • فصل تابستان 01 آوریل - 31 اکتبر 09:00 19:00

موزه ایاصوفیه در فصل های تابستان و زمستان به دو گروه تقسیم می شود موزه ایاصوفیه در روزهای اول ماه رمضان و عید قربان برای بازدید کنندگان تور ارزان استانبول بسته است.

مطالب مرتبط:

موزه ایاصوفیه کجاست؟

موزه ایاصوفیه در میدان ایاصوفیه در استانبول  در منطقه سلطان احمد قرار دارد با تراموا ، قطار ، کشتی ، اتوبوس ، تاکسی و وسایل نقلیه خصوصی میتوانید به موزه برسید. از موزه Sultanahmet و Glhane می توان به خط تراموائی Bağcılar Kabataş که به موزه ایاصوفیه وصل شده است ، دسترسی پیدا کرد.رسیدن به سیرکچی از طریق خط قطار حومه شهر هالکالی سیرکچی و از طریق خط تراموا از سرکیسی به موزه می رسد.اگر از طرف آناتولی آمده اید ، می توانید با استفاده از خدمات کشتی Eminönü و üsküdar Eminönü به خط تراموا برسید.همچنین رسیدن به Eminönü از کلیه مسیرهای استانبول با اتوبوس های عمومی یا شهری و از آنجا با تراموا به موزه امکان پذیر است. نکته ای که باید برای بازدید کنندگان آینده بدان توجه کرد این است که در موزه ایاصوفیه فضای پارکینگ وجود ندارد.می توانید به مسجد سلطان احمد که درست در امتداد میدان سلطان احمد و ایاصوفیه واقع شده است ، نگاهی بیندازید ، جایی که بسیاری از بناهای تاریخی برای سفرهای شما در سلطان احمد وجود دارد.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران