0/5 - (0امتیاز)
04 شهریور 1398 ساعت :07:15 2623

مساجد جزیره‌ کیش(بازدید از اماکن مذهبی جزیره)

آشنایی با مسجد خاتم الانبیا، مسجد ماشه، مسجد امام حسن مجتبی در جزیره زیبا کیش

جزیره‌ی کیش جزیره‌ای نسبتا پهناور بر روی آب‌های نیلگون خلیج فارس است که از روزگاران کهن محل زندگی و حیات انسان‌ها و گونه‌های مختلف جانوری و گیاهی بوده است. این جزیره‌ی سرسبز و خوش آب و هوا به خاطر اقلیم خاص و منحصر به خود سالانه هزاران نفر گردشگر و توریست از ایران و از سایر کشورهای جهان جذب می‌کند که این علت موجب رونق اقتصادی برای ساکنین جزیره‌ی کیش شده است. مردم کیش از روزگاران دور در این جزیره به تجارت و داد و ستد مشغول بودند و در این حرفه یعنی خرید و فروش مهارت خاصی دارند. یکی از زیبایی‌ها و جذابیت های جزیره‌ی کیش این است که شما می‌توانید هم‌زمان معماری و سبک زندگی مدرن را در کنار شیوه‌ی زندگی و معاش سنتی ببینید که البته با یکدیگر در تضاد نیستند بلکه به خوبی زیبایی یکدیگر را کامل می‌کنند و مکمل هم هستند. از جمله‌ی این تفاوت‌های زیبا در جزیره، وجود مراکز سنتی و مدرن در کنار یکدیگر است. مثلا ساخت شهربازی‌های لوکس و پیشرفته در کنار بازارچه‌ها و یا مساجد و یا منازل قدیمی. مردم جزیره کیش اکثرا عرب زبان هستند و همانطور که در معرفی بازار عرب‌های کیش گفته شد اکثرا به زبان عربی صحبت می‌کنند و سنت‌های ویژه‌ی خود را دارند. دین و مذهب مردم جزیره‌ی کیش اسلام است و مردم جزیره در شاخه‌های مختلف دین اسلام تقسیم شده اند. گردشگران و مسافران تور کیش در هنگام بازدید از این جزیره و جاذبه‌های آن، برای اقامه‌ی نماز و یا علاقه به بازدید از اماکن مذهبی و معماری‌های مخصوص آن‌ها حتما از مساجد نیز بازدید می‌کنند. جزیره‌ی زیبای کیش چند مسجد قدیمی دارد که امروزه علاوه بر اینکه مکانی برای نماز خواندن مردم است، بسیاری از گردشگران نیز از آن ها بازدید می‌کنند. در ادامه قصد داریم شما را با این سه مسجد قدیمی و زیبا در جزیره‌ی کیش آشنا کنیم.

مسجد امام حسن جزیره کیش

مسجد خاتم الانبیا جزیره کیش

این مسجد زیبا، بزرگترین مسجد جزیره‌ی کیش است که برای گردشگران به خاطر معماری خاص و منحصرش بسیار جذاب است. مناره‌های بلند و سر به فلک کشیده‌ی این مسجد در آسمان روشن و پاکیزه‌ی جزیره‌ی کیش و انعکاس تصویر بنای مسجد در آب دریا، زیبایی این مسجد را دو چندان می‌کند، چرا که این مسجد در ساحل و در مجاورت آب ساخته شده است.

مسجد ماشه جزیره کیش

مسجد ماشه مسجدی بسیار زیبا است که قدیمی ترین مسجد جزیره‌ی کیش به شمار می‌آید. این مسجد در محله‌ی ماشه‌ی جزیره واقع شده است. قدمت این مسجد به تقریبا صد سال پیش می‌رسد. چند سال قبل این مسجد توسط سازمان میراث فرهنگی بازسازی شد و امروزه علاوه بر کاربرد اصلی آن، به عنوان یک مسجد تاریخی و زیبا برای گردشگران تور کیش مورد بازدید قرار می‌گیرد. مسجد ماشه‌ی جزیره‌ی کیش در بین تمام مساجدی که در این جزیره وجود دارد از همه متفاوت تر است چرا که تمام نماد‌های ایرانی و اسلامی که در معماری بناهای ایرانی و مذهبی رعایت می‌شد در این مسجد اجرا و با ظرافت خاصی رعایت شده است. به خاطر وجود دو فرقه‌ی شیعه و سنی در جزیره‌ی کیش، مساجد این دو فرقه نیز از یک دیگر متمایز شده است. مسجد ماشه مسجد شیعیان جزیره است. نکته‌ی جالب در ساخت این مساجد بنا شدن آنان در کنار آب دریا می‌باشد که به خاطر انعکاس تصویر بنای مسجد در آب دریا، به جذابیت و زیبایی این مساجد افزوده شده است.

مسجد ماشه جزیره کیش

مسجد امام حسن مجتبی در جزیره کیش

این مسجد زیبا به خاطر قرار داشتن آرامگاه پنج تن از شهدای جزیره‌ی کیش در خود به یک مکان زیارتی و سیاحتی در جزیره برای علاقمندان به بازدید از اماکن مذهبی تبدیل شده است. نخل‌های زیبا در حیاط این مسجد زیبایی آن را دوچندان کرده است. این مسجد به خاطر قرار داشتن در شهرک صدف که در مرکز جزیره است، برای بازدید کنندگان به سادگی قابل دسترسی است.

مسجد امام حسن مجتبی در جزیره کیش

پس خواندیم که جزیره‌ی کیش علاوه بر خدمات مدرنی که دارد، دارای اماکن مذهبی بسیاری نیز می‌باشد که علاقمندان می‌توانند در طول سفر از آن‌ها بازدید کنند. اگر علاقمند هستید از سایر جاذبه‌های دیدنی و زیبای جزیره‌ی کیش بازدید کنید و همچنین اگر دوست دارید با قیمتی بسیار پایین و مناسب به یک سفر هیجان انگیز در آب‌های خلیج فارس بروید، همین حالا از صفحه‌ی تور لحظه آخری کیش بازدید کنید و با مشاهده قیمت‌ها و اخبار و شرایط تورها، تور دلخواه خود را با قیمتی پایین و به صرفه انتخاب کنید و منتظر یک سفر هیجان انگیز و لذت بخش باشید.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران

  • avatar
    پیمان مرادی
    به شدت هتل کثیف و بدون درو پیکری بودش ،من هفته پیش اونجا بودم و حیف پولی که هزینه اونجا کردم