0/5 - (0امتیاز)
29 آذر 1397 ساعت :04:01 3449

لِگولند، استانبول لِگویی را ببینید

در سرزمین لِگوها می‌توانید ایاصوفیه و برج گالاتای لِگویی را ببیند و با فرزندتان دست به کار شوید و سازه‌ای از لِگو خلق کنید.

در مجموعۀ لگولند با میلیون‌ها آجر (LEGO) استانبول را باز آفرینی کرده‌اند. تمام بناهای تاریخی دوران بیزانس و عثمانی با استفاده از آجرهای لِگو  و با دقت خاصی در اندازه‌های کوچک ساخته شده است. به قدری این سازه‌‌های لگویی جذاب هستند که والدین را هم به وجد می‌آورند و تمایل دارند دست به کار شوند و سازه‌ای خلق کنند. این مجموعه مکانی خارق العاده برای پرورش خلاقیت و تخیل کودکان است. در عین حال آن‌ها در دنیای بازی و شخصیت‌های کارتونی به سر می‌برند و می‌توانند ساعت‌ها خود را سرگرم کنند. اما خبر بد برای بزرگسالان این است که بدون همراهی کودکان زیر 14 سال اجازه ورود به آن‌ها داده نمی‌شود. در ادامه به سرزمین لِگوها می‌رویم و بخش‌های مختلف آن را معرفی می‌کنیم.

چنانچه مایل هستید با سایر جذابیت‌های این شهر آشنا شوید، می‌توانید با بازدید از صفحات  جاذبه‌های گردشگری استانبول، سفرنامه استانبول و راهنمای سفر استانبول سفری در قالب کلمات و تصاویر به دل استانبول زیبا داشته باشید.

لگولند استانبول

این مجموعه در سال 2015 احداث شده است. تمامی بازی‌های سرزمین لِگو برای بچه‌های 3 تا 10 سال طراحی شده‌اند. در مجموع دارای 15 زمین بازی لِگو است که در آن بچه‌ها می‌توانند به ساخت و ساز بپردازند و یاد بگیرند. همچنین بخش‌های تفریحی دیگری نظیر ماموریت فضایی جهت آشنایی بچه‌ها با فضا طراحی شده است.

بیش از همۀ بخش‌ها مینی لند است که هم توجه والدین و هم کودکان را به خود جلب می‌کند. در این بخش معروف‌ترین بناهای دنیا و ترکیه با لگو ساخته شده‌اند. اینجا می‌توانید ساختمان لگویی ایاصوفیه، برج گالاتا و مسجد سلطان احمد را مشاهده کنید. دیدن این بناهای لگویی برای بچه‌هایی که ساختمان واقعی آن‌ها را هم دیده‌اند بسیار هیجان‌انگیز است.

همانطور که اشاره شد در این مجموعه فقط تماشاگر نیستید و کودکان می‌تواننددر کارگاه آموزشی کار با لگو شرکت کنند و با کمک مربیان مجرب هر چیزی که به ذهنشان می‌رسد را طراحی کنند.

دیگر تفریحات لگولند

لگولند استانبول

در سینمای 4 بعدی لگولند می‌توانید انیمیشن‌های مختلفی را که حول سرزمین لگوها ساخته‌اند را تماشا کنید.

اما به طور قطع هیجان‌انگیزترین قسمت لگولند اتاق بازی لیزرتک است. جایی که شما می‌توانید با فرزندانتان به زمین بازی بروید و با تفنگی لیزری در راه نجات پرنسس بکوشید. روند بازی به گونه‌ای است که بچه‌ها به همراه پدر و مادر به جنگ موجودات نفرین شده و غول‌پیکر می‌روند و باید آن‌ها را از پای در آورند. هر چه امتیاز بیشتری کسب کنید، به آزادی پرنسس نزدیک‌تر خواهید شد.

اگر نگران کودکان زیر 3 سال خود هستید که مبادا لگوهای ریز را به دهان ببرند. باید بگوییم که چاره‌ای برای آن اندیشیده‌اند و بخش خاصی را با نام «روستای دوپلو» برای کوچولوها در نظر گرفته‌اند. در این بخش لگوها ابعاد بزرگ‌تری دارند و فرزند شما به راحتی می‌تواند در محیطی شاد و کودکانه به بازی بپردازد.

در خانه اولیویا بچه‌ها می‌توانند شخصیت‌های کارتونی لگولند نظیر اِما، اولیویا، آندریا و اِستفانی را از نزدیک ببینند و اگر مایل بودند از طریق دستگاه کوروآکی روی صحنه‌ای که از لگو ساخته شده آواز بخوانند.

در کارگاه ساخت و تست لگو بچه‌ها می‌توانند استعداد مهندسی خود را به چالش بکشند و ماشین‌های مورد علاقۀ خود را بسازند، سپس در مسیر مخصوص حرکت ماشین‌ها آن را امتحان کنند. در این مکان فرزندان شما لذت خلق کردن را تجربه می‌کنند که می‌تواند در آینده و دیدگاه آن‌ها نسبت وسایل و اسباب‌بازی‌هایشان تاثیرگذار باشد.

رستوران و کافی شاپ هم با همان سبک لگویی ساخته شده و طراحی جذابی دارد. در این رستوران می‌توانید انواع ساندویچ‌ها و سالادهای لذیذ را نوش جان کنید.

در پایان گشت و گذارتان در لگولند سری به مغازۀ فروش لگو بزنید. لگوهای متنوعی در ابعاد و رنگ‌های مختلف به فروش می‌رسند که می‌توانند سوغاتی مناسبی برای دوستان و آشنایان باشند. برای خودتان بسته‌ای لگو تهیه کنید. بازی با لگوها سن و سال نمی‌شناسد.

راه‌های دسترسی به لگولند

لگولند در مرکز خرید معروف فروم استانبول واقع شده است. برای رفتن به این مجموعه که در محلۀ بایرام پاشا قرار دارد، می‌توانید از خط متروی ینی‌کاپی_فرودگاه آتاتورک استفاده کنید و خودتان را به ایستگاه کجاتپه برسانید. مرکز خرید فروم دقیقا روبه‌روی ایستگاه مترو است.

اگر تصمیم گرفته‌اید که به استانبول سفر کنید، می‌توانید با مراجعه به صفحه  قیمت تور استانبول در سایت توریاب تورهای مختلف را با هم مقایسه و با خیال راحت برای سفر خود برنامه ریزی کنید.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران

  • avatar
    sanaz
    هتل بومونتی هتل پنج ستاره بزرگ و راحت و تمیز است. صبحانه متنوع و منو آن روز به روز تغییر میکند. از نظر دسترسی به مکان اطراف چون نیاز است برای رسیدن به خیابان اصلی از یک سر بالایی تند بالا بروید شاید برای افراد سالمند و کودکان یکم سخت باشد اما برای یک مسافرت کاری و افراد جوانتر مکان مناسبی دارد. هتل همچنین دارای استخر بزرگ و سونای خشک و تر و حمام ترکی است و همچنین یک باشگاه ورزشی مجهز برای استفاده مهمانان دارد که همه روزه از 6 صبح تا 11 شب برای استفاده مهمانان باز است.