0/5 - (0امتیاز)
05 دی 1399 ساعت :09:35 2323

قوانین خرید در ترکیه که شما باید بدانید

بدون هیجان خرید نمی توان به تعطیلات فکر کرد. این بخشی از یک تعطیلات عالی است.

خرید در ترکیه برای طیف گسترده ای از صنایع دستی بی نظیر و زیبا که در اینجا موجود است ، مقاومت ناپذیری برای مسافران تور ارزان قیمت استانبول دارد. هنگامی که محصولات متنوعی با این سبک ترکی "بسیار متفاوت" و منحصر به فرد را مشاهده کردید ، می خواهید چند سوعاتی به خانه ببرید تا با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارید. 

خرید در ترکیه هم سرگرم کننده است و هم راضی کننده. شما از نظر تجربه همراه با دارا بودن برخی از با ارزش ترین موارد در جهان را به دست می آورید.اگر قصد خرید عمده ای دارید ، اکیداً توصیه می کنیم قبل از سفر در مورد قیمت ها و کیفیت موجود در استانبول تحقیق کنید. فقط یکبار مراجعه به یک مغازه یا فروشنده طلا شما را در رسیدن به بازار جلو می اندازد. این تنها راه شناختن قیمت مناسب است.

خرید در تور ترکیه بهتر است صبح که فروشندگان وقت بیشتری دارند انجام شود. سعی کنید یکی از اولین مشتری ها باشید زیرا مغازه داران ترک معتقدند که اولین مشتری توسط خدایان آنها فرستاده می شود و خشنود کردن او خوشبختی در طول روز به همراه دارد. به همین دلیل می توانید اقلام را با قیمت مناسب تری خریداری کنید.

چانه زنی مهارتی است که باید برای خرید در ترکیه تسلط داشته باشید. چانه زدن برای همه چیز به جز غذا در ترکیه کاملاً مرسوم است. بیشتر مغازه داران می دانند که ممکن است چانه بزنید. اگر به چیزی علاقه دارید ، از مغازه داران تخفیف بخواهید ، مطمئن باشید که این کار را انجام می دهند.

مغازه داران در ترکیه تا حد زیادی صادق هستند و سعی نمی کنند کالای تقلبی را به عنوان نمونه اصلی معرفی کنند ، اما درخواست یک گواهی ضمانت برای کالاهای گران قیمت مانند فرش یا جواهرات همیشه خوب است.

هنگام پرداخت ، باید نرخ ارز مبادله ای را بدانید. یک ماشین حساب بخواهید و مبلغ آن را با ارز خود محاسبه کنید.

هنگام خرید نقره یا طلا ، به دنبال مهر و موم سازنده در قسمت غیر قابل مشاهده قطعه باشید

بیشتر کارتهای اعتباری مانند VISA ، Mastercard ، Amex و Dinners Club و چک مسافرتی تقریباً در همه مغازه ها پذیرفته می شوند. با این وجود ، قبل از خرید محصول یا خدمات ، حتماً سئوال کنید. به دو دلیل که پول نقد پرداخت کنید ، در اکثر کالاها قیمت کمتری دریافت خواهید کرد: 1. فروشگاه ها 7 درصد کارمزد فروش کارت اعتباری به بانک ها پرداخت می کنند 2. مالیات

در مناطق توریستی بیشتر قیمت ها به یورو و دلار آمریکا ارائه می شود. اما دفاتر تعویض نیز به طور گسترده ای برای تغییر پول شما در دسترس هستند. نرخ ارز کمتر از هتل ها و بانک ها است. بنابراین تغییر دفتر به نفع شما خواهد بود.

چانه زنی:

چانه زنی روشی سنتی برای خرید مردم ترکیه است ، بنابراین قبل از خرید چیزی لازم است که در چانه زنی تردید نکنید. قبل از خرید کالاهای گران قیمت تر ، مانند جواهرات یا فرش ، باید علاوه بر چانه زدن ، مقایسه قیمت ها با یکدیگر را نیز در نظر داشته باشید. لطفاً فراموش نکنید که چانه زنی در سوپرمارکت ها ، رستوران ها یا فروشگاه های مارک دار در سراسر کشور در مراکز خرید مناسب نیست.

چه چیزهایی را می توان در ترکیه خریداری کرد؟

ترکیه در نتیجه موقعیت جغرافیایی خود ، گنجینه ای از محصولات دست ساز است. اینها از فرش و گلیم گرفته تا جواهرات طلا و نقره ، سرامیک ، لباس چرمی و جیر ، زیور آلات ساخته شده از آلاباستر ، اونیکس ، مس مرسوم است.هنگام خرید فرش ، جواهرات یا محصولات چرمی توصیه می شود با راهنمای خود مشورت کنید یا خرید خود را از یک فروشگاه معتبر و نه در خیابان از فروشندگان انجام دهید.

فرش:

اگر با فرش ترکی به عنوان یادگار به خانه نیایید ، سفر شما به ترکیه ناتمام است. بیشتر گردشگرانی که به ترکیه می آیند با فرش به خانه های خود برمی گردند زیرا ترکیه یک گنج خانه فرش است. فرش های ترکی یا گره ای هستند یا تخت بافته می شوند. این نوعی کاردستی است که از زمان های بسیار قدیم در ترکیه رواج داشته است. در اصل به عنوان اقلام کاربردی بافته می شدند ، خیلی زود به دلیل زیبایی و دوام مشهور شدند. فرش ترکی یک قطعه هنری نادر است که خانه شما را تزئین می کند و همچنین برشی از سنت آناتولی را به اتاق شما می آورد. امروزه آنها محبوب ترین کالای خرید برای خارجی ها هستند. پذیرفته شده است که فرشهای دستباف ترکیه قویترین فرشهای جهان هستند و می توان آنها را نسل به نسل استفاده کرد. همچنین ترکیه یکی از مشهورترین مراکز قالیبافی در جهان است. از این رو،

از آنجا که فرش بیشتر یک اثر هنری است ، نمی توان از معانی عمیق هر طرح غافل شد. فرش را می توان به شعر تشبیه کرد؛ هیچ یک از عناصر اضافی را که به کل و ارزش آن کمک نمی کند تحمل نمی کند. بنابراین ، دقیقاً مانند یک شعر ، هر نقش یک فرش به دلیل زیبایی آن انتخاب شده و نقوش با دقت چیده شده و قافیه ها را تشکیل می دهند.فرش های ترکیه طیف گسترده ای از نمادها را حمل می کنند. قرن هاست که زنان آناتولی خواسته ها ، ترس ها ، علایق ، وفاداری و عشق خود را از طریق وسیله هنری فرش ابراز می کنند. حتی در این صورت ، نقوش تکراری معمولی وجود دارد که از منطقه ای به منطقه دیگر تغییر می کنند. طرح های هندسی ، درخت زندگی ، طرح مدالیون مرکزی ، طاقچه های نماز در سجاده های نماز و غیره

فرش در کشور ترکیه

چرم:

ترکیه پوشاک چرمی بسیار خوبی از جمله پوشاک جیر به فروش می رساند. غذاهای ترکی بر اساس بره و گوشت گوسفندی استوار است ، به این معنی که پوست های نرم زیادی برای تهیه لباس و لوازم چرمی ظریف وجود دارد.در حقیقت ، برخی از بهترین اقلام چرمی تولید شده در ترکیه اغلب به فروشگاه های ایتالیا راه پیدا می کنند. چرم درجه یک انتخاب شده است. سپس این کار با مهارت خوب به کالاهای چرمی زیبایی که از سبک و ظرافت صحبت می کنند ، طراحی می شود. از جمله این کالاهایی که مردم تقاضا می کنند ، کت ، کفش و کمربند چرمی است که همگی با استفاده از روش های سنتی در ترکیه تولید می شوند. اگر می خواهید برای خرید یک چرم در ترکیه بروید ، کیف پول یا کیف پول چرمی همیشه گزینه خوبی برای یادگاری است. گردشگران خرید محصولات چرمی در ترکیه را دوست دارند زیرا شناخته شده است که کیفیت و کارایی محصولات چرمی از سطح بالایی برخوردار است.هنگام خرید کالاهای چرمی ، باید از طیف گسترده ای از محصولات آگاهی داشت. پوست های مختلف حیوانات ، گوشت بره ، بره ، جیر ، نوبوک ، پلوریا و ... و کیفیت و قیمت آنها متفاوت است.

چرم در ترکیه

جواهرات و نقره:

یک قطعه نفیس از طلا و جواهرات نقره ، با یا بدون سنگسابی ، چیزی است که باید بدنبال آن باشید. جای تعجب است که اگرچه قیمت طلا و نقره در سطح بین المللی ثابت است ، اما اقلام جواهرات در ترکیه ارزان تر از جاهای دیگر است. این به دلیل هزینه کم نیروی کار است. طیف گسترده ای از طراحی برای پاسخگویی به خواسته های سلیقه های مختلف در دسترس است. کاردستی معمولاً خوب است ، اما باید هر قطعه را بررسی کنید تا بهترین ها را انتخاب کنید.همچنین می توان در اکثر مراکز بزرگ جواهرات واقع در هر جای ترکیه جواهرات خود را طراحی و آن را با قیمت مناسب برای شما دست ساز کرد. اگر کوتاه مدت باشید ، این مراکز می توانند جواهرات سفارشی شما را به همراه بیمه به آدرس خانه شما در خارج از کشور ارسال کنند.

منسوجات:

محصولات پنبه مواد اولیه طبیعی به طور سنتی در مغازه های ترکیه به فروش می رسد. پنبه در همه جای ترکیه کشت می شود ، به طوری که ترکیه در واقع سومین تولید کننده پنبه در جهان است. اگر به داخل کشور ترکیه سفر کنید ، می توانید بسیاری از مزارع پنبه را مشاهده کنید. بیشتر پارچه ها در اطراف دنیزلی (Pamukkale) واقع شده اند زیرا پنبه های با کیفیت بالا در اینجا وجود دارد.

منسوجات در ترکیه

سرامیک و صنایع دستی:

ترکیه از قرن شانزدهم به خاطر فاینس عالی (کاشی کاری رنگی) مشهور است ، هنوز هم به روش سنتی بشقاب ، کاسه ، فنجان ، کاشی و سایر موارد عالی می سازد. بسته به نوع کالا و کیفیت آن در سراسر ترکیه با قیمت هایی از چند یورو تا چند صد فروخته می شود.

سرامیک و صنایع دستی:

ساعتهای ساختگی اصل:

ساعتهای جعلی اصل - آنها واقعاً به همین شکل تبلیغ می شوند و همیشه شگفت آور است که این نسخه ها "واقعی" به نظر می رسند. پس چرا رئیس خود را یک "رولکس" به خانه نمی آورید و نمی گویید این "تشکر" شما برای آخرین تعطیلات است.

ساعتهای ساختگی اصل

قلیون:

دود کردن یک لوله آب این یک مراسم واقعی است. Nargile ، همانطور که به این لوله ترکی قلیون گفته می شود ، اغلب چهار نفر پیدا می شوند که دور آن نشسته اند و از همان لوله استفاده می کنند. تنباکو یا بهتر از آن فقط بهترین برگ های تنباکو را روی لوله می گذارند و سپس با یک تکه ذغال داغ روی آن را می ریزند. آب موجود در لوله آن را خنک کرده و نیکوتین را به خوبی جذب می کند.

قلیون

چشم نظر:

یک مورد غیر معمول وجود دارد ، ارزش سهام این منطقه است که شما باید به عنوان یادگاری به خانه ببرید ، آن Boncuk ، سنگ جادوی کوچک است که شخص را در برابرچشم بد محافظت می کند ، شما این قطعه شیشه آبی را در همه جا در ترکیه مشاهده خواهید کرد. چشم شیطانی نگاهی است که به باور خرافاتی مردم ترکیه می تواند باعث آسیب یا بدشانسی شخص شود که به دلایل حسادت یا بیزاری از او استفاده می شود.

چشم نظر

منبع: تور ترکیه توریاب

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران