0/5 - (0امتیاز)
14 اردیبهشت 1400 ساعت :08:30 2688

شش غذای ترکی که دنیا را طوفانی می کنند

غذاهای ترکیه در خارج از کشور خود در حال تجدید حیات هستند .

با ظهور رستوران هایی به سبک لذیذ در مراکز بزرگی مانند لندن ، نیویورک ، لس آنجلس ، سیدنی ، برلین و پاریس و همچنین غذاخوری های ترکی به سبک کافه های خانگی ، کاملاً مشخص است که طعم های تازه غذاهای ترکی به انواع مختلف سلیقه ها علاقه مند است .ما شش غذای ترکی را دنبال می کنیم که ردپای سلف کباب معروف آنها در جهان است و جهان را طوفانی می کند ، به افرادی که حتی هرگز پا به این کشور نگذاشته اند اجازه سرمایه گذاری در ترکیه را می دهند - حتی اگر فقط طعم های آن باشد .

Pide ، نان پهن ترکی

این نان پخته ترکی تقریباً به اندازه کباب در همه جا فراگیر شده است . در ترکیه ، انواع مختلفی از pide وجود دارد که به طور کلی در اجاق های آجری به سرعت پخته می شوند. مواد افزودنی نیز متفاوت است ، اما به طور کلی شامل پنیر ، پیاز ، فلفل ، گوجه فرنگی ، سوسیس ، تخم مرغ و گیاهان است. آنها یک غذای ارزان قیمت در خیابان هستند - اما سفر آنها در سراسر قاره ها شاهد تجدید حیات در تعدادی از تجسم ها ، از جمله نسخه های عالی آب خوراکی در شهرهای بزرگ جهان و تجربه در یک تور استانبول 7 روز است.

Pide ، نان پهن ترکی

Menemen ، تخم مرغ ، به سبک ترکی

تخم مرغ یکی از مواد اصلی رژیم ترکی است. شما می توانید آنها را در رستوران ها و کافه ها و همچنین در خانه در یک ویلا ترکیه بخورید . آنها علاوه بر اینکه به عنوان یک ماده غذایی در بسیاری از غذاها استفاده می شوند ، به تنهایی به عنوان غذای اصلی برای صبحانه یا ناهار - یا حتی به عنوان پیش غذا در وعده شام ​​- آماده می شوند. اکنون تخم مرغ هایی به سبک ترکی - به ویژه منمن - یک غذای اصلی در کافه های منهتن و لندن است. تخم مرغ به سبک ترکی که با فلفل قرمز ترکی همراه با یک طرف ماست سرو می شود ، جایگزینی کاملاً متفاوت برای املت است.علاوه بر تخم مرغ ، Menemen معمولاً شامل پیاز ، گوجه فرنگی ، فلفل سبز و ادویه جات است و غذا در ظرف فلزی که در آن پخته شده سرو می شود. بسیاری از کافه ها و رستوران ها البته غذای محلی خود را به غذا اضافه می کنند.

شش غذای ترکی که دنیا را طوفانی می کنند

مانتی: کوفته ترکی

این کوفته های خوشمزه ترکی از خمیرهای پیچیده شده در اطراف پر از گوشت گاو یا گوشت بره ، با پیاز و چاشنی ها تشکیل شده است. اعتقاد بر این است که منتی از چین منشأ گرفته و توسط مهاجران ترک در سراسر آسیای مرکزی به آناتولی منتقل شده است. در ترکیه ، هر چقدر مانتی کوچکتر باشد ، میهمان خاص تر است - زیرا تهیه این کوفته ها بسیار ساده و زمان بر است. با این حال ، در کافه های ترکیه که به آرامی در جهان زندگی می کنند ، مانتی به شکل های بی شماری و طعم دهنده سرو می شود. پخته شده با کره یا به سادگی جوشانده شده ، مانیت اغلب با ماست و سیر و سس گوجه فرنگی چاشنی فلفل قرمز تند همیشه موجود است. این غذای راحت به عنوان یک ماده غذایی پر کننده در یک روز سرد - یا درمان خماری بعد از یک شب بزرگ شناخته می شود.

مانتی: کوفته ترکی

Kuzu tandir بره آهسته پخته شده

این غذای بره باید یکی از غذاهای مورد علاقه ترکیه باشد. و اکنون در رستوران های ترکیبی سنتی ترکی و ترکی در سراسر جهان ظاهر می شود. Kuzu tandir معطر و لطیف است ، از استخوان می افتد و در دهان شما ذوب می شود. روش سنتی طبخ این غذا همیشه آویختن کل بره روی ذغال های اجاق گودالی است که دارای درخت گل و کاج است و به آن تنیر گفته می شود.در حالی که این روش هنوز در ترکیه و آسیا مورد استفاده قرار می گیرد ، در آشپزخانه های پاریس و لس آنجلس این ظرف به طور کلی در اجاق ایجاد می شود و بره را به آهستگی در آب میوه های خود و لیمو ، رزماری و ادویه جات تفت می دهد.

Kuzu tandir بره آهسته پخته شده

Lahmacun ، پیتزا ترکی

لاهماکون مانند تراکم رابطه نزدیک خود ، یک نان مسطح با یک لایه گوشت چرخ شده است. با این حال ، لاماكون نازك تر از پوك است و معمولاً به صورت دایره ای مانند پیتزایی كه همه با آن آشنا هستیم ،برخلاف پیدایی که به صورت خلال خورده می شود ، غالباً با لیمو پاشیده و می پیچد و مانند یک بسته بندی خورده می شود. Lahmacun که در خارج از ترکیه به عنوان پیتزای ترکی کاملاً شناخته شده است ، و نه تنها در کافه های کوچک ترکیه ، بلکه به عنوان یک پیشنهاد در رستوران های عالی با پیچ و تاب خوراکی ، همراه با گوشت گوسفند و ماست نعناع در حال سرو است.

Lahmacun ، پیتزا ترکی

باقلوا

این دسر باستانی از مدت ها قبل وجود داشته است که یک نسخه از آن به قرن دوم قبل از میلاد باز می گردد. احتمالاً قبلاً این شیرینی مغز دار و آغشته به عسل را امتحان کرده اید زیرا در سراسر جهان محبوب است. اما در چند سال گذشته احتمالاً با محبوبیت بیشتر غذاهای ترکی ، پرورش کافه های ترک و مغازه های فروش شیرینی چسبناک ، این مسئله را بیشتر و بیشتر دیده اید. این هدیه محبوب نیز است ، بنابراین اگر می خواهید از دوستانتان در آپارتمان های استانبول دیدن کنید ، حتما یک جعبه بردارید.باقلوا ایده آل تازه و مرطوب است - بررسی های منطقه محلی خود را بررسی کنید تا بهترین مکان را برای لذت بردن از این دسر کشف کنید. باقلوا ایده آل برای خوردن با یک فنجان قهوه غلیظ است.

بهترین باقلوا در استانبول

لیست باقلوا فروشی ها در استانبول

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران