0/5 - (0امتیاز)
22 مرداد 1398 ساعت :19:49 3331

جزیره‌ هندورابی(نزدیکترین جزیره بکر به کیش)

جزیره‌ هندورابی(نزدیکترین جزیره بکر به کیش)

تعطیلات تابستانه، فرصتی مناسب برای استراحت و تفریح خانواده‌ها است. به ویژه، خانواده‌هایی که فرزندان محصل دارند، فصل تابستان را یک فرصت ویژه برای استراحت و تفریح می‌دانند. سفر کردن، یکی از بهترین مواردی است که می‌تواند خستگی را از تن به در کند و انسان را با تجربیات گوناگون و جالب توجهی آشنا کند. از میان گزینه‌های متعدد و مختلفی که برای سفر کردن در کشور ایران وجود دارد، سفر به جزیره‌ی کیش، همواره از گزینه‌های پرطرفدار و مناسب همه‌ی سلیقه‌ها است.‌چرا که سفر به این جزیره‌ی خوش آب و هوا و زیبا، در کنار آرامش و لطافتی که برای گردشگران به همراه دارد، پر از شادی و نشاط و تجربیات مفرح می‌باشد. جزیره‌ای با زیبایی‌های طبیعی همچون دریای گرم و آرام و نیلی رنگ، ساحل نقره‌ای رنگ و درخشان با شن‌های نرم و لطیف، امواج خروشان و کف‌آلود و همینطور انواع صدف‌ها، گوش‌ماهی‌ها، مرجان‌ها و حلزون‌ها و بسیاری موجودات آبزی دیگر که سوار بر امواج به ساحل می‌آیند و بر روی شن‌ها آرام می‌گیرند. همچنین، منظره‌ی سرسبز جزیره با نخل‌های بلند و حیواناتی چون مرغان دریایی پرجنب‌وجوش بر فراز امواج و آهوانی که آزادانه در کنار جاده جهان می‌دوند و زندگی می‌کنند از زیبایی‌های بی‌مانند این جزیره است. همچنین این جزیره پر از جاذبه‌های تفریحی مانند موزه کیش، باغ پرندگان و بسیاری جاذبه‌های دیگر نیز می‌باشد.

جزیره‌ی هندورابی کیش

 اگر از راه دریا بخواهید به یک جزیره‌ی کوچک اما زیبا در کنار جزیره‌ی کیش سفر کنید، جزیره‌ی هندورابی یک گزینه‌ی مناسب است. این جزیره‌ی زیبا در بیست و هشت کیلومتری جزیره‌ی کیش واقع شده است و هرچند که به اندازه‌ی جزیره‌ی قشم، پهناور و معروف نیست، اما زیبایی‌هایی را دارد که آن را بسیار پرطرفدار و بازدید از آن را برای مسافران تور کیش جالب و هیجان انگیز ساخته است. علت نامگذاری این جزیره‌ی زیبا به جزیره‌ی هندورابی، داستانی است که می‌گوید در زمان‌های گذشته، یک زوج به نام‌های هند و رابی به این جزیره آمده اند و با هم زندگی کرده اند. هرچند که در اسناد قدیمی آمده است که این جزیره در گذشته‌های دور به نام ابرون شناخته می‌شده است. هلندی‌ها هم آن را هورن می‌نامیده اند. اما اکنون ما این جزیره‌ را به نام هندورابی می‌شناسیم.این جزیره‌ی کوچک ولی زیبا، جمعیت بسیار کمی دارد اما آنطور که معروف است، خالی از سکنه نیست. در یک سرشماری این جزیره تنها صد و نود و یک نفر ساکن دارد که اکثر آنان به شغل ماهی‌گیری مشغولند و عرب تبار هستند.این جزیره‌ی کوچک و آرام و زیبا، تنها بیست و سه کیلومتر وسعت دارد  و از شمال تا جنوبش تنها چهار کیلومتر راه است‌. بکر بودن فضای این جزیره، به شما آرامشی می‌دهد که قبلا تجربه نکرده اید. وقتی به اطراف نگاه می‌کنید، تا چشم کار می‌کند آبیِ دریاست و صدای امواج گوش‌نواز ترین نوای این جزیره است.در این جزیره، شما می‌توانید لاکپشت‌های زیبایی که تنها مخصوص آب‌های خلیج فارس است را در ساحل زیبای هندورابی ببینید. همچنین، تماشای ستاره‌های دریایی در این جزیره، تجربه‌ای است که از ذهن گردشگران تور کیش به ویژه کودکان هرگز پاک نمی‌شود. در بخش کم عمق آب این جزیره شما می‌توانید از ماهی‌های کوچک و رنگارنگ دیدن کنید. ماهی ‌هایی همچون پیکاسو، تن دم زرد، طوطی‌ماهی، یونیک و ملوان که جذابیت این جزیره را بیشتر می‌کند. در آسمان آبی و درخشان این جزیره، می‌توانید علاوه بر مرغان دریایی، شاهین نیز ببینید.در این جزیره، اقامتگاه‌ و هتل نیز وجود دارد. همچنین، رستوران و فودکورت برای تامین انرژی بازدیدکنندگان در جزیره هندورابی ساخته شده است. این رستوران در کنار کلوب دریایی قرار گرفته و ماهی و میگوی تازه صید شده را عرضه می‌کند. در این جزیره علی‌رغم بکر بودن فضای آن، انواع تفریحات آبی برای بازدیدکنندگان وجود دارد‌. تفریحاتی همچون سافاری، بناناسواری، شاتل، پاراسل، جت‌اسکی، موتورسواری با موتورهای چهارچرخ در ساحل و همچنین قایق سواری که قطعا تجربه‌اش هیجان انگیز خواهد بود. همچنین شما در ساحل شمالی این جزیره می‌توانید شنا و غواصی را هم به برنامه‌ی تفریح خود اضافه کنید.

دسترسی به هندورابی

 شما به راحتی می‌توانید از طریق قایق‌های چارتر که بسیار امن و بی‌خطر هستند، و در اسکله‌ی ماهی‌گیری جزیره‌ی کیش پذیرای شما هستند، استفاده کنید و به هندورابیِ زیبا و شگفت انگیز بیایید. پس از یک ساعت و نیم شما به این جزیره می‌رسید.اگر از بندر چیرویه در بندر لنگه حرکت کنید کمتر از 20 دقیقه با یک کروز دریایی به هندورابی میرسید.

بشتر راجب جزیره هندورابی بدانید:

جزیره هندورابی دارای فرودگاه با خط هوایی بین کیش و هندورابی و دارا بودن 2 هواپیمای سبک شما در زمان ۱۲ دقیقه، به فرودگاه هندورابی وارد میشوید.حیوانات جزیره شاهین و طوطی و باز و انواع ماهیان تفریحات مدرن جزیره شامل غواصی و جت اسکی در شما جزیره است چرا که عمق آب کمتر است دور جزیره عمق آب از 5 تا 18 متر متغییر است. روستای الدورات و الصراۀ و روستای هندورابی سه روستا جزیره هندورابی میباشد.این جزیره مکان مناسبی برای لاکپشتها و تخم گذاری گسترده آنهاست و یادآور میشویم جزیره آب خوردن ندارد.جزیره‌ی کیش، می‌تواند برای شما به یک مقصد گردشگری جذاب تبدیل شود، اگر از تور لحظه آخری کیش استفاده کنید. چرا که قیمت‌های استثنایی و مناسب آن، به شما این امکان را می‌دهد که یک سفر کم هزینه اما پرهیجان را درپیش داشته باشید.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران

  • avatar
    ابوالحسن..بهبودیان
    من تا کنون در این جزیره نبودهام ولی با دیدن تصویرها و مطاله نوشته ها باید محل زیبا وجالبی باشد مایل هستم حتا برای یکبار هم شده باین جزیره سفر .امیدوارم این بخت وموقعیت خوب را داشته باشم.