0/5 - (0امتیاز)
02 شهریور 1398 ساعت :21:47 3716

بازار عرب‌های جزیره‌ کیش(تجربه‌ی خرید در مکان سنتی)

بازار عرب ها با عمر بیش از40 سال مساحت 2300 متر با تجار عرب زبان در یک فضای مسطح و 70 کیوسک نزدیک بازار پارس خلیج و اسکله میرمهنا است.

جزیره‌ی زیبا و دل انگیز کیش، از روزگاران کهن نه تنها محل زندگی و حیات انسان‌ها و مکان تبلور فرهنگ و هنر در جنوب ایران بوده، بلکه یک قطب تجاری و مکانی برای کسب درآمد به حساب می‌آمده است. مکانی که نه تنها بازرگانان و فروشندگان ایرانی و بومی جزیره‌ی کیش، بلکه تاجران و بازرگانانی از کشور‌های مختلف جهان به ویژه کشورهای خاور میانه و حاشیه‌ی دریای عمان و خلیج فارس، از راه دریا به این مکان می‌آمدند تا کالاهای خود را به فروش برسانند و یا با کالاهای مورد نیاز خود معاوضه کنند. بنابراین جزیره‌ی کیش به غیر از جاذبه‌های توریستی و گردشگری که دارد، مکان مناسبی برای خرید کالاهای باکیفیت و اصل می‌باشد و همین علت موجب شده که سالانه عده‌ی زیادی از گردشگران و مسافران تور کیش به منظور خرید به این جزیره‌ی زیبا و خوش آب و هوا سفر کنند تا در کنار استفاده از امکانات تفریحی و خدمات توریستی و گردشگری این جزیره، از خرید با تنوع زیاد و کیفیت بالا نیز لذت ببرند.در جزیره‌ی کیش تعداد بسیار زیادی از بازار‌ها و مراکز خرید وجود دارد. این بازارها و مراکز خرید یا سنتی هستند و کالاها و مواد خوراکی بومی و سنتی عرضه می‌کنند و یا در نوع بازارهای عرضه‌ی کالای مدرن فعالیت می‌کنند.در این قسمت قصد داریم به معرفی یکی از بازارهای بومی جزیره بپردازیم که حال و هوای متفاوت تری نسبت به سایر مراکز خرید جزیر‌ه‌‌ی کیش دارد.

بازار عرب‌ها‌ی جزیره‌ی کیش

بازار عرب ها در جزیره‌ی کیش، به عنوان قدیمی ترین بازار این جزیره که هم اکنون نیز مورد استفاده برای مردم بومی و نیز گردشگران و مسافران تور کیش می‌باشد، شناخته شده است. این بازار، که به نام بازار صفین نیز شناخته می‌شود، کاملا در یک فضای بومی و محلی و بکر قرار گرفته است و گردشگرانی که به این بازار می‌آیند، قطعا از فضا و حال و هوای واقعی و زنده‌ی این بازار که نشان دهنده‌ی کار و تلاش مردم محلی و بومی جزیره‌ی کیش است، لذت خواهند برد. جالب است بدانید تمام فروشندگان و همچنین خریداران محلی این بازار، همگی عرب زبان هستند و شما کمتر کسی را می‌توانید ببینید که به راحتی فارسی صحبت کند. این بازار زیبا و دلنشین، دارای معماری خاص و منحصر به خود است که گزینه‌ی مناسبی برای بازدید افرادی است که به عکاسی و یا تماشای معماری و بناهای قدیمی در طول سفر علاقمند هستند. این بازار، در فاصله‌ی نسبتا دوری از مرکز جزیره‌ی کیش و مراکز خرید مدرن آن و کاملا به دور از فضای لوکس و مدرن شهری در این جزیره قرار گرفته است. به همین دلیل بازدید و خرید کردن از کالاهای موجود در این بازار، به نفع اقشار کم درآمد جزیره‌ی کیش خواهد بود. همچنین، کالاهایی که در این بازار عرضه می‌شوند، تنوع بسیار بالایی دارند و قیمت بسیار کمتری نسبت به سایر مراکز خرید و بازارها دارند. همانطور که در مطالب قبلی معرفی جاذبه‌های کیش، برای ماهی‌گیری در جزیره‌ی کیش پیشنهاد داده شد برای خرید ابزار ماهی‌گیری بهتر و با قیمت مناسب تر، به بازار عرب‌ها مراجعه کنید. این نشان می‌دهد که بازار بومی عرب ها قطعا گزینه‌ی خوب و مناسبی برای بازدید و خرید مسافران و گردشگران تور کیش خواهد بود. در بازار عرب‌های کیش، کالاهایی همچون انواع کیف و کفش، پوشاک، لوازم خانگی، اسباب بازی، عطر و ادکلن، بدلیجات، ابزار ماهیگیری، ابزار تفریحات آبی، خوراکی‌ها و غذا‌های محلی، کالاهای مخصوص کودک، لوازم آرایشی و بهداشتی، و صنایع دستی جزیره‌ی کیش عرضه می‌شود که با توجه به قیمت بسیار مناسب کالاها در این بازار، امکان خرید برای مسافران و گردشگران بالاست. این بازار گزینه‌ی بسیار خوبی برای خرید سوغات و رهاورد جزیره‌ی کیش می‌باشد. همچنین در این بازار دو عدد بانک وجود دارد و شما می‌توانید در صورت لزوم، از خدمات بانکی استفاده کنید. بازار عرب‌های کیش در مجاورت ساحل شمال غربی جزیره قرار گرفته و به همین علت شما می‌توانید پس از بازگشت از ساحل به این بازار بیایید.همچنین تاکسی برای رساندن شما به این بازار در سطح جزیره حاضر است.با گشت و گذار در این بازار می‌بینید که می‌توان بسیار ارزان خرید کرد. تور کیش نیز به شما این امکان را می‌دهد که سفر به جزیره‌ی کیش و اقامت در آن را با هزینه‌ ای بسیار کم و مناسب و به صرفه تجربه کنید.بازار عرب‌ها بدلیل نزدیکی به محله قدیمی سفین به بازار عرب ها یا بازار صفین نیز گفته میشود. پس همین حالا از صفحه‌ی تور لحظه آخری کیش بازدید کنید و تور دلخواه خود را انتخاب کرده و منتظر این سفر هیجان انگیز بمانید.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران